Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G - aneb opravdu extrémní

GeForce RTX 3080 mají standardně power limit 320 Wattů, Gigabyte se rozhodl kartu lehce přifouknout, vylepšit chlazení a značně navýšit napájecí limit. Karta si tak rozhodně zaslouží přídomek XTREME.

V této kapitole se podíváme na výkon grafik v Blenderu a ve SPECviewperf 13, který testuje mnoho profesionálního CAD/CAM software, zde mohou být rozdíly poměrně zajímavé.
Jelikož má RTX 3080/3090 PCIe Gen4 rozhraní a AMD Ryzen 9 3900X je Gen4 kompatibilní procesor, zkusil jsem, jaká je propustnost PCIe. Srovnání je pak s PCIe Gen4 Radeony, tato vyšší propustnost může být zajímavá pro některé profesionály, třeba pokud potřebujete v jeden moment zapisovat nějaká data do paměti GPU a zároveň odtamtud chcete číst, v takový moment se vyšší propustnost hodí. Pro hráče to moc zajímavé není.

graph-1
graph-2

 

Blender 2.83-2.90

Nově jsem využil Blender Benchmark 2.0.4, ten v sobě nese starší verze Blenderu a také nové scény, hlavní novou scénou je victor, tato scéna totiž vyžaduje 12GB paměti, karty s menším množstvím VRAM zde mohou mít značné potíže. Já jsem měl ale potíže s tím, že některé grafiky nechtěly fungovat s Blenderem 2.90, takže jsem všechny otestoval ve verzi 2.83, nicméně karty RTX 3000 v této verzi nefungují, takže byly otestovány ve verzi 2.90. Nicméně nemělo by se jednat o nějaký zásadní problém, výkon je víceméně stejný. Radeony zde počítají přes OpenCL a NVIDIA karty přes CUDA. "TUFka" je zde pouze jednou, jelikož přetaktování přineslo zrychlení o jednu vteřinu v méně náročných testech, victor scéna byla zrychlena dokonce o deset sekund oproti Silent BIOSu, ale nepřišlo mi to jako dostatečně zajímavé.

graph-3
graph-4
graph-5
graph-6
graph-7
graph-8

 

SPECviewperf 13.0

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Zde se právě projevuje "neTitanovitost" GeForce RTX 3090, v některých profi aplikacích je dokonce pomalejší, než Radeon RX 5700 XT, který je téměř 4x levnější. GeForce RTX 3080 je téměř vždy rychlejší, než RTX 2080 Ti, umisťuje se tak dle očekávání.

graph-9
graph-10
graph-11
graph-12
graph-13
graph-14
graph-15
graph-16
graph-17

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME 10G - aneb opravdu extrémní

Čtvrtek, 19 Listopad 2020 - 16:39 | WIFT | OK, ale to to tam musí těm kartám předávat...
Čtvrtek, 19 Listopad 2020 - 15:21 | Karáš Svorka | Troufám si tvrdit, že to není tak triviální. Ty...
Čtvrtek, 19 Listopad 2020 - 14:03 | David Ježek | Můj sen je, že když už mí Intel Alteru a AMD má...
Čtvrtek, 19 Listopad 2020 - 00:04 | Amater | Děti..
Středa, 18 Listopad 2020 - 18:25 | Pajka | pokud chceš vzduch tak obecně doporučuju na...
Středa, 18 Listopad 2020 - 16:11 | SudetChobot | Ja byl těžké king když jsem si zahrál Quake 3...
Středa, 18 Listopad 2020 - 16:03 | hajčus | Jo měl jsem v 98. podobnou sestavu, ty Cyrixy...
Středa, 18 Listopad 2020 - 15:59 | melkor | Povídej, přeháněj ... Hodlám se trochu vážněji...
Středa, 18 Listopad 2020 - 15:28 | Karáš Svorka | No ten Quake II RTX je ukuchtěný přímo od NVIDIe...
Středa, 18 Listopad 2020 - 15:06 | Karáš Svorka | No jasně, grafiky umí dekódovat video, akorát nic...

Zobrazit diskusi