RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesně půlka GB202
Kapitoly článků
Black Myth: Wukong je nová veselá hra původem ze Severního Taiwanu s veselou opičkou. Hra je velmi náročná na grafický výkon, využívá navíc Unreal Engine 5 a podporuje samozřejmě technologie jako DLSS, FSR, raytracing a frame generation. Hra má i samostatný benchmarkovací nástroj, který je dostupný zdarma na Steamu a ten pro testy využívám.
Nejprve testuji zabudovaný benchmark ve třech rozlišeních a bez použití raytracingu a frame generation. U GeForce karet využívám DLSS a u Radeonů FSR. Využívám grafický preset Cinematic, aby se karty pořádně potrápily.
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G je vesměs vždy pomalejší, než RTX 4090, což je očekávaný výsledek. Hra je velmi náročná a FrameGen je zde téměř nutnost.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
Jako takový "mezipokus" testuji v rozlišení 3840x2160 a zapínám podporu Frame Generation, ale bez raytracingu, cílem je získat nějaké veselejší FPS ve 4K rozlišení.
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G zde vymáčkne o něco vyšší a skoro až použitelnou snímkovou frekvenci, ale vysoká náročnost hry se i tak projevuje.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
Hra samozřejmě podporuje i raytracing, ten zapínám společně s Frame Generation, což funguje i na Radeonech.
Zde je opět RTX 5090 nejrychlejší kartou, což je očekávaný výsledek. Ve 4K zvládne dokonce průměrných 60 FPS a je tak skutečnou 4K kartou.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
DOOM Eternal
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
DOOM Eternal je skvěle optimalizovaná hra využívající API Vulkan, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G se zde opět drží na třetím místě.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
1% Low
0,1% Low
Při použití 1440p rozlišení se karta drží nadále na třetím místě.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
1% Low
0,1% Low
UHD rozlišení je samozřejmě nejnáročnější, i zde se GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G drží na třetím místě.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
1% Low
0,1% Low
DOOM Eternal podporuje i raytracing, nemá žádná speciální nastavení, jen se zapne nebo vypne, tak jsem ho tedy zapnul opět v presetu Ultra Nightmare.
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G si vede velmi slušně, ale opět je na třetím místě.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
1% Low
0,1% Low
Po přepnutí do 1440p rozlišení se situace opakuje, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G je nadále třetí nejrychlejší kartou.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
1% Low
0,1% Low
UHD rozlišení opět všechny karty pozlobí, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G je nadále třetí nejrychlejší.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
1% Low
0,1% Low
Shadow of The Tomb Raider
SOTR je takovou menší stálicí na poli benchmarků, bohužel NVIDIA má nějaký bug v ovladači verze 572.16 a po zapnutí RT stínů hra vždy spadne. Testuji tak s Highest presetem bez RT stínů, což funguje jak má.
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G dodržuje zatím předchozí stav a je nadále třetí, typicky pomalejší, než RTX 4090.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s