Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesně půlka GB202

Zdroj: Karel Svoboda - diit.cz

GeForce RTX 5080 je značně menší GPU, než jaké najdeme v GeForce RTX 5090, konfigurace jádra je prakticky přesně o půlku ořezaná. Jak si vede jeden z vyšších modelů společnosti GIGABYTE?

Black Myth: Wukong je nová veselá hra původem ze Severního Taiwanu s veselou opičkou. Hra je velmi náročná na grafický výkon, využívá navíc Unreal Engine 5 a podporuje samozřejmě technologie jako DLSS, FSR, raytracing a frame generation. Hra má i samostatný benchmarkovací nástroj, který je dostupný zdarma na Steamu a ten pro testy využívám.

Nejprve testuji zabudovaný benchmark ve třech rozlišeních a bez použití raytracingu a frame generation. U GeForce karet využívám DLSS a u Radeonů FSR. Využívám grafický preset Cinematic, aby se karty pořádně potrápily.

GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G  je vesměs vždy pomalejší, než RTX 4090, což je očekávaný výsledek. Hra je velmi náročná a FrameGen je zde téměř nutnost.

Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset - RT off - 1920x1080
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s





114
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s





95
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s





88
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





67
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s





54
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s





48
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s





48
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





43
0
20
40
60
80
100
120

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]
Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset - RT off - 2560x1440
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s




99
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s




77
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s




71
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




53
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s




43
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




38
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s




37
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




34
0
20
40
60
80
100

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]
Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset - RT off - 3840x2160
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s



67
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s



51
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s



45
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



33
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s



28
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



24
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s



22
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



21
0
20
40
60
80

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]

Jako takový "mezipokus" testuji v rozlišení 3840x2160 a zapínám podporu Frame Generation, ale bez raytracingu, cílem je získat nějaké veselejší FPS ve 4K rozlišení.

GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G zde vymáčkne o něco vyšší a skoro až použitelnou snímkovou frekvenci, ale vysoká náročnost hry se i tak projevuje.

Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset - Frame Gen ON - 3840x2160
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s





111
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s





81
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s





72
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





52
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s





40
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





39
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s





0
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s





0
0
20
40
60
80
100
120

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]

Hra samozřejmě podporuje i raytracing, ten zapínám společně s Frame Generation, což funguje i na Radeonech.

Zde je opět RTX 5090 nejrychlejší kartou, což je očekávaný výsledek. Ve 4K zvládne dokonce průměrných 60 FPS a je tak skutečnou 4K kartou.

Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset RT+FG ON - 1920x1080
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s


146
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s


109
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s


98
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s


71
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s


19
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s


19
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s


0
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


0
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]
Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset RT+FG ON - 2560x1440
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s





105
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s





76
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s





67
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





48
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





12
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s





12
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s





0
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s





0
0
20
40
60
80
100
120

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]
Black Myth: Wukong Benchmarking Tool - Cinematic preset RT+FG ON - 3840x2160
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s





60
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s





42
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s





37
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





25
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s





5
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





5
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s





0
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s





0
0
10
20
30
40
50
60

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]

 

 

DOOM Eternal

Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.

DOOM Eternal je skvěle optimalizovaná hra využívající API Vulkan, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G se zde opět drží na třetím místě.

DOOM Eternal - Ultra Nightmare - Supergore Nest - 1920x1080
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s



635
372
209
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s



582
383
273
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s



482
323
151
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



408
276
121
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



377
254
171
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s



348
231
148
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s



329
231
126
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



302
204
132
0
200
400
600
800

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

Při použití 1440p rozlišení se karta drží nadále na třetím místě.

DOOM Eternal - Ultra Nightmare - Supergore Nest - 2560x1440
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s





511
351
161
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s





486
315
159
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s





404
271
148
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





330
233
127
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s





278
192
152
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





277
196
140
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s





265
183
155
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s





250
172
159
0
100
200
300
400
500
600

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

UHD rozlišení je samozřejmě nejnáročnější, i zde se GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G drží na třetím místě.

DOOM Eternal - Ultra Nightmare - Supergore Nest - 3840x2160
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s



362
252
178
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s



316
224
139
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s



260
194
139
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



197
146
138
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s



161
119
95
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



159
118
108
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s



155
119
101
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



145
113
93
0
100
200
300
400

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

DOOM Eternal podporuje i raytracing, nemá žádná speciální nastavení, jen se zapne nebo vypne, tak jsem ho tedy zapnul opět v presetu Ultra Nightmare.

GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G si vede velmi slušně, ale opět je na třetím místě.

DOOM Eternal - Ultra Nightmare - Raytracing - Supergore Nest - 1920x1080
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s




415
291
146
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s




411
291
119
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s




334
246
137
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




279
204
125
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s




233
170
155
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




216
164
138
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s




206
147
133
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




189
140
131
0
100
200
300
400
500

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

Po přepnutí do 1440p rozlišení se situace opakuje, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G je nadále třetí nejrychlejší kartou.

DOOM Eternal - Ultra Nightmare - Raytracing - Supergore Nest - 2560x1440
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s



357
257
135
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s



323
237
136
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s



268
200
161
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



220
163
143
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s



175
131
119
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



166
126
121
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s



158
112
104
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



137
89
68
0
100
200
300
400

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

UHD rozlišení opět všechny karty pozlobí, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G je nadále třetí nejrychlejší.

DOOM Eternal - Ultra Nightmare - Raytracing - Supergore Nest - 3840x2160
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s




241
186
129
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s




216
160
151
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s




168
127
102
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




129
97
88
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s




104
79
75
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




96
72
67
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s




86
60
53
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




79
51
40
0
50
100
150
200
250

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

 

Shadow of The Tomb Raider

SOTR je takovou menší stálicí na poli benchmarků, bohužel NVIDIA má nějaký bug v ovladači verze 572.16 a po zapnutí RT stínů hra vždy spadne. Testuji tak s Highest presetem bez RT stínů, což funguje jak má.

GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G dodržuje zatím předchozí stav a je nadále třetí, typicky pomalejší, než RTX 4090.

Shadow of The Tomb Raider benchmark - Highest, SMAA - 1920x1080
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s




407
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s




403
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s




383
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




324
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s




261
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




258
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s




255
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




231
0
100
200
300
400
500

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]
Shadow of The Tomb Raider benchmark - Highest, SMAA - 2560x1440
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s



384
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s



346
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s



313
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



237
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s



183
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



183
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s



182
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



165
0
100
200
300
400

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]
Shadow of The Tomb Raider benchmark - Highest, SMAA - 3840x2160
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s





269
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s





211
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s





175
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s





126
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s





104
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s





100
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s





99
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s





93
0
50
100
150
200
250
300

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné FPS[výchozí]

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesná půlka GB202

Středa, 5 Březen 2025 - 00:15 | Karáš Svorka | Já tu příčinu neznám, NVIDIA se k tomu...
Středa, 5 Březen 2025 - 00:13 | Karáš Svorka | Ano, to i zmiňuji, je to užitečné při údržbě nebo...
Středa, 5 Březen 2025 - 00:13 | Karáš Svorka | Ta hodnota se velmi pravděpodobně interně měří,...
Středa, 5 Březen 2025 - 00:12 | Karáš Svorka | Tak stačí pořídit RTX 5090.
Středa, 5 Březen 2025 - 00:11 | Karáš Svorka | Tak pořád nějaký pokrok je :)
Pondělí, 3 Březen 2025 - 23:25 | hajčus | Njn, kde jsou ty časy, kdy jsem miloval pokrok...
Pondělí, 3 Březen 2025 - 13:57 | simik | Takže software, který se snaží přečíst nějaký...
Pondělí, 3 Březen 2025 - 13:43 | simik | Opravdu nechápete, proč ty software ukazují...
Pondělí, 3 Březen 2025 - 08:24 | Exhumanizator | bez RT -ktory kakam -moja 400-450w 7900xtx tento...
Neděle, 2 Březen 2025 - 21:23 | melkor | Na vyděšení některých slabších jedinců bude...

Zobrazit diskusi