Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesně půlka GB202

Zdroj: Karel Svoboda - diit.cz

GeForce RTX 5080 je značně menší GPU, než jaké najdeme v GeForce RTX 5090, konfigurace jádra je prakticky přesně o půlku ořezaná. Jak si vede jeden z vyšších modelů společnosti GIGABYTE?

Blender verze 4 dostává pravidelné aktualizace a pro podporu nových grafických karet jednoduše musím jednou za čas vše přetestovat.

Zároveň jsem se rozhodl vyhodit některé méně náročné testovací scény, které jsem záhy vyměnil za nějaké náročnější.

Scéna Sinosauropteryx Prima je tak trochu trolling, protože konzumuje velmi mnoho paměti a i s GeForce RTX 5090 dochází ke swapování na SSD a vyčerpá se i 32GB systémové paměti. Pokud by měl počítač více paměti, rendering by proběhl rychleji. Karty, co mají méně než 24GB VRAM zde vytečou na nedostatek paměti.

Výkon v Blenderu je u NVIDIA karet tradičně velmi dobrý, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G má problém pouze s první scénou, u ostatních se drží na třetím místě.

 

 

Sinosauropteryx Prima

Blender 4.3.2 - GPU – Sinosauropteryx Prima
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s




13:45
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s




15:47
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s




22:46
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s




0:00
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




0:00
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s




0:00
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s




0:00
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s




0:00
0:00
5:00
10:00
15:00
20:00
25:00

čas ( méně je lépe )
seskupit
hh:mm:ss[výchozí]

 

Scanlands

Blender 4.3.2 - GPU – scanlands
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s


0:44
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s


0:55
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s


1:18
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s


1:28
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s


1:49
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s


2:06
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


2:07
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s


2:09
0:00
1:00
2:00
3:00

čas ( méně je lépe )
seskupit
hh:mm:ss[výchozí]

 

 

Barbershop Interior

Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, pokud totiž renderujeme s použitím procesoru, Blender si řekne o nějakých 16-17GB RAM, notebooky s 16GB RAM tak mohou dosahovat nižšího výkonu. Postupem času využití paměti klesá.

Blender 4.3.2 - GPU – barbershop_interior
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s


0:42
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s


0:53
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s


1:10
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s


1:19
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s


1:41
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


1:52
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s


1:59
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s


2:02
0:00
1:00
2:00
3:00

čas ( méně je lépe )
seskupit
hh:mm:ss[výchozí]

 

monk

Tato scéna je překvapivě náročná hlavně na výkon procesoru, notebooky se tak pořádně zapotí a ledajaký notebook scénu nezvládne za kratší dobu, než za jednu hodinu.

Blender 4.3.2 - GPU – monk
ASUS ROG ASTRAL GeForce RTX 5090 32G @ 600W
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s



1:07
ASUS TUF GAMING GeForce RTX 4090 OC 24G @ 450W
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s



1:24
GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G @ 360W
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s



1:56
GIGABYTE RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G @ 285W
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s



2:18
NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti FE 12G @ 350W
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s



2:59
GIGABYTE Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G @ 320W
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s



3:21
Sapphire PULSE Radeon RX 7900 GRE 16G @ 260W
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s



3:33
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G @ 340W
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



3:34
0:00
1:00
2:00
3:00
4:00

čas ( méně je lépe )
seskupit
hh:mm:ss[výchozí]

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesná půlka GB202

Středa, 5 Březen 2025 - 00:15 | Karáš Svorka | Já tu příčinu neznám, NVIDIA se k tomu...
Středa, 5 Březen 2025 - 00:13 | Karáš Svorka | Ano, to i zmiňuji, je to užitečné při údržbě nebo...
Středa, 5 Březen 2025 - 00:13 | Karáš Svorka | Ta hodnota se velmi pravděpodobně interně měří,...
Středa, 5 Březen 2025 - 00:12 | Karáš Svorka | Tak stačí pořídit RTX 5090.
Středa, 5 Březen 2025 - 00:11 | Karáš Svorka | Tak pořád nějaký pokrok je :)
Pondělí, 3 Březen 2025 - 23:25 | hajčus | Njn, kde jsou ty časy, kdy jsem miloval pokrok...
Pondělí, 3 Březen 2025 - 13:57 | simik | Takže software, který se snaží přečíst nějaký...
Pondělí, 3 Březen 2025 - 13:43 | simik | Opravdu nechápete, proč ty software ukazují...
Pondělí, 3 Březen 2025 - 08:24 | Exhumanizator | bez RT -ktory kakam -moja 400-450w 7900xtx tento...
Neděle, 2 Březen 2025 - 21:23 | melkor | Na vyděšení některých slabších jedinců bude...

Zobrazit diskusi