RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesně půlka GB202
Kapitoly článků
Blender verze 4 dostává pravidelné aktualizace a pro podporu nových grafických karet jednoduše musím jednou za čas vše přetestovat.
Zároveň jsem se rozhodl vyhodit některé méně náročné testovací scény, které jsem záhy vyměnil za nějaké náročnější.
Scéna Sinosauropteryx Prima je tak trochu trolling, protože konzumuje velmi mnoho paměti a i s GeForce RTX 5090 dochází ke swapování na SSD a vyčerpá se i 32GB systémové paměti. Pokud by měl počítač více paměti, rendering by proběhl rychleji. Karty, co mají méně než 24GB VRAM zde vytečou na nedostatek paměti.
Výkon v Blenderu je u NVIDIA karet tradičně velmi dobrý, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G má problém pouze s první scénou, u ostatních se drží na třetím místě.
Sinosauropteryx Prima
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
Scanlands
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
Barbershop Interior
Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, pokud totiž renderujeme s použitím procesoru, Blender si řekne o nějakých 16-17GB RAM, notebooky s 16GB RAM tak mohou dosahovat nižšího výkonu. Postupem času využití paměti klesá.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
monk
Tato scéna je překvapivě náročná hlavně na výkon procesoru, notebooky se tak pořádně zapotí a ledajaký notebook scénu nezvládne za kratší dobu, než za jednu hodinu.
21760 shaderů, 176 ROPs, 680 TMUs, 5nm
32GB GDDR7 28GHz 512-bit, 1790 GB/s
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 5nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1001 GB/s
10752 shaderů, 112 ROPs, 336 TMUs, 5nm
16GB GDDR7 30GHz 256-bit, 960 GB/s
8448 shaderů, 96 ROPs, 264 TMUs, 5nm
16GB GDDR6X 21GHz 256-bit, 672 GB/s
10240 shaderů, 112 ROPs, 320 TMUs, 8nm
12GB GDDR6X 19GHz 384-bit, 912 GB/s
5120 shaderů, 128 ROPs, 320 TMUs, 7nm
16GB GDDR6 16GHz 256-bit, 512 GB/s
5120 shaderů, 160 ROPs, 320 TMUs, 5nm
16GB GDDR6 18GHz 256bit, 576 GB/s
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s