RECENZE: GIGABYTE AORUS GeForce RTX 5080 MASTER ICE 16G - přesně půlka GB202
Kapitoly článků
Blender verze 4 dostává pravidelné aktualizace a pro podporu nových grafických karet jednoduše musím jednou za čas vše přetestovat.
Zároveň jsem se rozhodl vyhodit některé méně náročné testovací scény, které jsem záhy vyměnil za nějaké náročnější.
Scéna Sinosauropteryx Prima je tak trochu trolling, protože konzumuje velmi mnoho paměti a i s GeForce RTX 5090 dochází ke swapování na SSD a vyčerpá se i 32GB systémové paměti. Pokud by měl počítač více paměti, rendering by proběhl rychleji. Karty, co mají méně než 24GB VRAM zde vytečou na nedostatek paměti.
Výkon v Blenderu je u NVIDIA karet tradičně velmi dobrý, GIGABYTE AORUS RTX 5080 MASTER ICE 16G má problém pouze s první scénou, u ostatních se drží na třetím místě.
Sinosauropteryx Prima
Scanlands
Barbershop Interior
Tato scéna je paradoxně tou nejnáročnější v testu, pokud totiž renderujeme s použitím procesoru, Blender si řekne o nějakých 16-17GB RAM, notebooky s 16GB RAM tak mohou dosahovat nižšího výkonu. Postupem času využití paměti klesá.
monk
Tato scéna je překvapivě náročná hlavně na výkon procesoru, notebooky se tak pořádně zapotí a ledajaký notebook scénu nezvládne za kratší dobu, než za jednu hodinu.