RECENZE: Gigabyte AORUS Radeon RX 5700 XT 8G – nejlepší RX 5700 XT?
Kapitoly článků
Co se týče herního výkonu, nejprve se podíváme na oblíbené FullHD rozlišení, ve většině her jsem použil zabudované benchmarky, výjimkou je PREY, Witcher 3, World of Tanks a World of Warships. V těchto hrách využívám vlastní testovací scény či replaye, které jdou replikovat, zaloguji si FPS v čase a přikládám také graf, kde je vidět vývoj FPS během testu.
Prey
Prey z roku 2017, kde Bethesda figuruje naštěstí jen jako vydavatel také nemá zabudovaný benchmark. Jako testovací prostředí jsem vybral sekci Arboretum s překrásným výhledem a zahradami, jedná se o jedno z nejotevřenějších míst na stanici Talos I. Podobné místo je pak ještě lobby vesmírné stanice. Podobně jako v Zaklínači 3, i zde nedošlo k nějakému souboji, ale jednalo se spíše o procházku do záchranného modulu. PREY patří také mezi dobře optimalizované hry a žádná karta nevygenerovala méně než 60 FPS, což je velmi pěkné.
Witcher 3 Wild Hunt
Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na maximální detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Roache, který se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky. Protože je hra optimalizovaná pro NVIDIA grafické karty, běží lépe na kartách GeForce, AORUS RX 5700 XT si i tak vede velmi dobře.
World of Warships 0.8.7.1
World of Warhips je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, chtěl jsem něco, co by reprezentovalo nějakou standardní slušně dlouhou bitvu s tunou akce a větším množstvím hráčů. WoWS umí ukládat replaye odehraných her, ty lze opětovně přehrát, což jsem také udělal. Hra je optimalizovaná lépe pro NVIDIA karty, podobně jako World of Tanks, proto na GeForce běží lépe. Měření spouštím v momentě kdy začáteční odpočet v bitvě činí 20 vteřin do startu bitvy, bitvu jsem nahrál na YouTube a můžete se na ni podívat na videu níže pro lepší představu jak to vlastně vypadá.
Pokud narážíte na podivný FPS cap 75-77 FPS, je zapotřebí editovat soubor engine_config.xml obsahující řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, který způsobí zamknutí maximálních FPS na nějakých 75. Parametr stačí změnit třeba na 300 a tím navýšíme maximální FPS. Bitva trvá nějakých dvacet minut, proto si doporučuji graf prohlédnout ve vyšším rozlišení, je poměrně dost natažený pro lepší čitelnost. Jsem si vědom, že Wargaming vydává pravidelně nové verze hry, bohužel replaye nejsou většinou spustitelné v novějších verzích a jedná se o poměrně časově náročnou činnost, takže nějakou dobu budu testovat s touto lehce starší verzí hry.
World of Tanks 1.6.0.5
World of Warships je poměrně oblíbený titul z dílen společnosti Wargaming. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark a je v podstatě online a pouze pro více hráčů. Vyrobit testovací scénář není úplně jednoduché, podobně jako u lodí je i zde mnoho náhodných faktorů, navíc WOT už delší dobu nehraju, takže jsem prostě odjel několik bitev a vybral jednu úspěšnou, kde se i něco děje. Podobně jako lodě, tanky běží lépe na kartách GeForce, nicméně rozdíly se zdají být o něco menší. Bitva trvá necelých šest minut, měření spouštím jakmile do startu bitvy zbývá dvacet vteřin.
GTX 1660 SUPER je dle očekávání o něco rychlejší, než normální GTX 1660. Je vidět, že rychlejší paměti opravdu pomáhají. Většinou se pozicuje mezi GTX 1660 a Vega 56, jistou výjimkou jsou World of Warships, kde SUPER překoná i Radeon RX Vega 56.