Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G - opravdová náhrada GTX 1060

GTX 1660 Ti je na trhu poměrně krátce a jedná se o velmi zajímavou kartu, jelikož má výborný poměr výkon na Watt. My se dnes podíváme na trochu lepší model společnosti Gigabyte.

Herní testy jsem prováděl hlavně v 1920x1080 rozlišení. Mnoho zabudovaných benchmarků nemusí reflektovat úplně dobře reálné herní nasazení, plánuji postupem času metodiku testování vylepšit.

 

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je mé oblíbené tech demo z roku 2005 (ten čas ale letí), které představilo podporu HDR pro Source engine. Všechny testované karty zvládnou HL2LC ve stovkách FPS.

graph-16

Counter-Strike Global Offensive

V CSGO nastavuji maximální možné detaily včetně 8x MSAA, testuji pak za pomoci mapy FPS benchmark, kterou najdeme ve Steam workshopu. Zde všechny karty vytrolí sekvence, kdy je použit kouřový granát, výsledek je pak v průměrných FPS.

graph-17

 

Tomb Raider

V Tomb Raideru 2013 využívám preset Ultimate, tedy maximální možné detaily. GTX 1660 Ti překonává Vegu 56 průměrně o jeden obrázek za sekundu.

graph-18

 

Metro: Last Light Redux

Metro LLR dokáže brutálně potrápit i moderní hardware. Testuji s presetem Very High se zapnutým SSA, AF 16x a tesselací na normal, PhysX je zcela vypnuto. Dodal bych, že ve hře samotné je to lepší, protože je zde mnoho sekcí, které nejsou náročné jako samotný benchmark.

graph-19

 

The Talos Principle

TTS obsahuje zabudovaný benchmark, který velmi dobře simuluje hru, testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA, rychlost chůze nastavuji na maximální. Výsledek je pak ve formě průměrných FPS. Zde všechny ostatní karty předbíhá Radeon RX Vega 56.

graph-20

 

Middle-earth: Shadow of Mordor

V SoM vyhrává Vega 56, testuji na Ultra preset včetně tesselace a DoF.

graph-21

 

Grand Theft Auto V

GTA V má také zabudovaný benchmark, který může občas vyrábět podivné výsledky, protože při každém testu generuje náhodně různá NPC, auta a tak podobně, test tedy pouštím na každé kartě pětkrát a výsledky jsou pak přesnější. Nastavení detailů můžete vidět podrobně na screenshotech.

graph-22

 

Tom Clancy's Rainbow Six® Siege

Rainbow Six patří mezi poměrně oblíbené multiplayerové tituly a má také zabudovaný benchmark, testuji tedy s presetem Ultra, Rainbow Six s takovým nastavení hlásí spotřebu VRAM poměrně vysokou, údajně 6566 MB VRAM, nicméně žádný tearing jsem na GTX 1660 Ti nezaznamenal, reálně tolik paměti nejspíš není použito, pouze alokováno. Také mě překvapilo, že si GTX 1660 Ti vede ze všech karet nejlépe.

graph-23

 

HITMAN

HITMAN z roku 2016 je první hra v testu využívající API DirectX 12, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku s maximálními detaily, výsledek je pak v průměrných FPS.

graph-24

 

Rise of the Tomb Raider

ROTR obsahuje také zabudovaný benchmark, který má několik scén, uvádím tedy grafy pro všechny tři jednotlivé scény a také celkový průměr. GTX 1660 Ti se zde drží víceméně uprostřed.

graph-25
graph-26
graph-27
graph-28

 

Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex umí také potrápit i moderní hardware a i ve FullHD všechny testovací subjekty pořádně podusí. GTX 1660 Ti dosáhne průměrně na 61 FPS, minima jsou ale nižší.

graph-29

 

Middle earth: Shadow of War

Shadow of War navazuje na předchozí Shadow of Mordor a obsahuje o něco náročnější benchmark. Hra používá DirectX 11 API.

graph-30

 

Strange Brigade

Zvláštní Brigáda je poměrně nový titul, který je zajímavý tím, že podporuje DirectX 12 a Vulkan, uživatelé Windows 7 si tedy zahrají také. Další zajímavost je ta, že hra podporuje Async compute, protože tato volba zvyšuje výkon na Radeonech i GeForce, nechávám ji zapnutou. Hra má údajně i nějaké optimalizace pro AMD Ryzen procesory. Testuji tedy zabudovaný benchmark na Ultra detaily. Hra je velmi dobře optimalizovaná pro Radeony i GeForce, s novějšími patchi je možné dosáhnout trochu lepšího výkonu s Vulkanem.

graph-31
graph-32

 

World of Tanks enCore

WOT enCore je benchmarkovací nástroj a je postavený na novém enCore engine. Bohužel výsledky jsou ve formě bodů, přičemž 10 000 bodů odpovídá rozumně hratelné hře. Zde tradičně vítězí GTX 1070 Ti.

graph-33
graph-34

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G - Turing bez RTX

Pondělí, 18 Březen 2019 - 07:06 | JirkaK | Neměl, NV uvádí hodnotu typického boostu,...
Sobota, 16 Březen 2019 - 17:25 | Artael | Tak pak to vidíme naprosto stejně. Jenže asi by...
Sobota, 16 Březen 2019 - 12:55 | Karáš Svorka | Revoluce to určitě není, ale nějaký zajímavý...
Sobota, 16 Březen 2019 - 11:08 | Artael | Hezký test jako vždy, nicméně mě tam zaujala...
Pátek, 15 Březen 2019 - 22:47 | RedMaX | Tak oni dost odflakli i pasiv, tudiz asi obava,...
Pátek, 15 Březen 2019 - 17:42 | Karáš Svorka | Jo to jsem taky zaznamenal a upřímně nechápu,...
Pátek, 15 Březen 2019 - 17:06 | RedMaX | Neplati pro levnejsi typy MSI, recenze byla na...
Pátek, 15 Březen 2019 - 16:27 | Karáš Svorka | Recenze AM4 desek budou taky dokonce i s grafikou...
Pátek, 15 Březen 2019 - 16:27 | Karáš Svorka | Ano, ventilátory se v nízké zátěži a v idle...
Pátek, 15 Březen 2019 - 16:23 | Karáš Svorka | To dělá novější GPU boost, pokud se to vejde do...

Zobrazit diskusi