Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G

Zdroj: Karáš Svorka

Grafické karty NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER jsou už nějaký ten pátek na trhu a dnes se podíváme na model společnosti GIGABYTE.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon Radeon RX 7900 XTX, přičemž RTX 4070 Ti SUPER se zde drží na druhém místě.

graph-6

V 1440p rozlišení se situace opakuje, RTX 4070 Ti SUPER je nadále na druhém místě.

graph-7

UHD rozlišení je samozřejmě nejnáročnější a RTX 4070 Ti SUPER zde bohužel nestačí ani na 60 průměrných FPS.

graph-8

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

GeForce RTX 4070 Ti SUPER je zde k mému překvapení o fous pomalejší, než Radeon RX 7900 XTX.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

Ani UHD rozlišení nepomůže GeForce RTX 4070 Ti SUPER překonat Radeon RX 7900 XTX, nicméně je dostatečně daleko od Radeonu RX 7800 XT.

graph-11

 

Zaklínač 3 je také jednou z her podporující technologii Frame Generation, pro tento test tedy přepínám z FSR2 na DLSS a režim Balanced.

Díky Frame Generation zde získáme nějaké to FPS navíc a RTX 4070 Ti SUPER je tak suveréně nejrychlejší kartou v testu.

graph-12

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER GAMING OC 16G

Pondělí, 12 Srpen 2024 - 01:22 | Abadonna302bo | Takhle se teď dělají testy? Podtaktovaný procesor...
Středa, 7 Srpen 2024 - 13:00 | Karáš Svorka | Nebyl myslím problém v tom, že Diablo IV z...
Středa, 7 Srpen 2024 - 12:50 | mlrs | Aha, tak to jsem necetl, priznavam se - pak to...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 20:06 | nevr | Mám 4070ti a teď nejvíc hraju D4. Qhd 165hz, vše...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 16:19 | Karáš Svorka | Píšu to v úvodní kapitole, ta RX 7700 XT je...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 16:12 | Karáš Svorka | Já jsem se něco vyššího jako RTX 3070 Ti snažil...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 16:11 | Karáš Svorka | Ve výsledku je to vlastně relativně "malé...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 16:10 | Karáš Svorka | Třetí ventilátor prakticky přímo fouká skrze...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 16:09 | Karáš Svorka | Vím o tom a díky, už mě na to někdo i upozornil...
Úterý, 6 Srpen 2024 - 15:44 | mlrs | Ja na spotrebu koukam taky - ale spis me zaujalo...

Zobrazit diskusi