RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G - RDNA4 je konečně tady!
Kapitoly článků
Black Myth: Wukong je nová veselá hra původem ze Severního Taiwanu s veselou opičkou. Hra je velmi náročná na grafický výkon, využívá navíc Unreal Engine 5 a podporuje samozřejmě technologie jako DLSS, FSR, raytracing a frame generation. Hra má i samostatný benchmarkovací nástroj, který je dostupný zdarma na Steamu a ten pro testy využívám.
Nejprve testuji zabudovaný benchmark ve třech rozlišeních a bez použití raytracingu a frame generation. U GeForce karet využívám DLSS a u Radeonů FSR. Využívám grafický preset Cinematic, aby se karty pořádně potrápily.
GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G je vesměs vždy pomalejší, než různé NVIDIA karty, dokáže překonat RTX 4070 Ti SUPER, což je pozitivní.
Jako takový "mezipokus" testuji v rozlišení 3840x2160 a zapínám podporu Frame Generation, ale bez raytracingu, cílem je získat nějaké veselejší FPS ve 4K rozlišení.
GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G s FrameGenem zvládne dokonce 61 průměrných FPS, to je značný skok proti RTX 4070 Ti SUPER.
Hra samozřejmě podporuje i raytracing, ten zapínám společně s Frame Generation, což funguje i na Radeonech.
Zde je RTX 5090 nejrychlejší kartou, což je očekávaný výsledek. GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G je výrazně pomalejší a s raytracingem zaostává i za RTX 4070 Ti SUPER. Povšimněte si ale masivního nárůstu výkonu s raytracingem oproti Radeonu RX 7900 GRE.
DOOM Eternal
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
DOOM Eternal je skvěle optimalizovaná hra využívající API Vulkan, GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G se drží spíše na čtvrtém místě a sedí mezi RTX 4070 Ti SUPER a RTX 5080.
Při použití 1440p rozlišení se karta drží nadále na čtvrtém místě.
UHD rozlišení je samozřejmě nejnáročnější, i zde se GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G drží na čtvrtém místě.
DOOM Eternal podporuje i raytracing, nemá žádná speciální nastavení, jen se zapne nebo vypne, tak jsem ho tedy zapnul opět v presetu Ultra Nightmare.
GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G si vede velmi slušně, nadále je rychlejší, než RTX 4070 Ti SUPER a udržuje si čtvrtou pozici.
Po přepnutí do 1440p rozlišení se situace opakuje, GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G je nadále na čtvrtém místě.
UHD rozlišení opět všechny karty pozlobí, GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G je nadále čtvrtou kartou v pořadí.
Shadow of The Tomb Raider
SOTR je takovou menší stálicí na poli benchmarků, bohužel NVIDIA má nějaký bug v ovladači verze 572.16 a po zapnutí RT stínů hra vždy spadne. Testuji tak s Highest presetem bez RT stínů, což funguje jak má.
GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G dodržuje zatím předchozí stav a je nadále čtvrtá, typicky rychlejší, než RTX 4070 Ti SUPER.