Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G - RDNA4 je konečně tady!

Zdroj: GIGABYTE

Po dlouhém čekání došlo na opravdové odhalení nových Radeonů postavených na RDNA4 architektuře, na test se k nám dostal model s vyšším 330W napájecím limitem.

Zaklínač 3 je relativně stará hra, ale pořád relevantní. Vývojářské studio CD Projekt Red zakončilo cyklus verzí 4.0, která přidává některé nové technologie, jako třeba raytracing, naštěstí rozbité stíny jsou už nějaký ten pátek vyladěné.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu.

Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra s FXAA, tedy bez AI upscalingu či raytracingu.

GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G je opět na čtvrtém místě, průměrné FPS jsou téměř přesně mezi RTX 4070 Ti SUPER a RTX 5080.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

V UHD rozlišení GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G je nadále čtvrtou nejrychlejší kartou.

graph-11

 

Zaklínač 3 je také jednou z her podporující technologii Frame Generation, pro tento test tedy zapínám DLSS v Quality režimu a také Frame Generation. Bohužel podporované jsou pouze NVIDIA GeForce RTX 4000 a novější.

Díky Frame Genu získáváme nějaký ten FPS navíc, ale GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G má smůlu, Zaklínač 3 FrameGen podporuje pouze s kartami GeForce RTX 4000/5000.

graph-12

Zkusil jsem i zabudovaný raytracing v režimu Performance, to samozřejmě nějaký ten výkon ukousne, GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G má opět smůlu.

graph-13

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: GIGABYTE Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G - RDNA4 je konečně tady!

Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 09:49 | bulldozer | Ja som nasiel 5 modelov. Sapphire Pure / Pulse,...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 09:47 | hajčus | Řekl bych, že 200-300W s Platinum účinností není...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 09:40 | Robo F | Môj aktuálny systém je Ryzen 7 1700,4xHDD,SSD,...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 09:29 | peca007 | Kolik jsi už viděl IT bezďáků, že víš, kolik mají...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 09:09 | skaven | https://www.gpureport.cz/recenze/486/sapphire-...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 09:00 | hajčus | Jak píšou kolegové, záleží trochu na CPU. Já si...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 08:43 | hajčus | A taky Pure.
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 08:40 | hajčus | Tak nedávno jsem ještě něco podobného někde viděl...
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 08:33 | hajčus | Přesně, pryč s boomerským škudlením! :)
Čtvrtek, 6 Březen 2025 - 08:19 | simik | "Už umíme dělat spináky s účinností okolo 97...

Zobrazit diskusi