RECENZE: GIGABYTE Z890 AORUS ELITE WIFI7 ICE, Core Ultra 9 285K a Core i9-14900K
Kapitoly článků
Věřím, že většina čtenářů Counter-Strike zná, ať už se jedná o původní mod pro Half-Life, novější CS:Source, nebo ještě novější CSGO. CSGO jsem testoval za pomoci mapy FPS Benchmark a do jisté míry to bylo zbytečné, jelikož CSGO šlape výborně i na celkem starém hardwaru.
Společnost Valve se rozhodla Counter-Strike Global Offensive přesunout na nový engine Source 2, na kterém běží například VR titul Half-Life Alyx.
Hardwarové nároky tak šly nahoru a ve hře se objevily nové vychytávky z hlediska toho, jak se například chová kouřový granát a některé další efekty. Hra nově podporuje i technologie jako NVIDIA Reflex a AMD FidelityFX Super Resolution, které samozřejmě funguje i na hardwaru NVIDIe a Intelu.
Aktuálně všechny mapy ve hře vyžadují Source 2 herní engine, takže k dispozici jsou jen některé základní od Valve. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark, takže jsem se rozhodl využít nástroje CapFrameX a v rámci možností nasimulovat nějakou reálnou hru.
Testuji na mapě cs_office s presetem Very High, přičemž ignorují první pistolové kolo, pak nabírám data v kuse během tří kol, kdy si vždy k CZ-75 Auto přikoupím lehký samopal Negev, několik granátů a snažím se jít vždy stejnou cestou, jak můžete vidět na videu níže.
Nicméně toto nelze 100% stejně replikovat a budou tak existovat nějaké odchylky, takže výsledky berte s jistou dávkou soli.
Prvně zkouším hru v rozlišení 1024x768, zde je Intel Core Ultra 9 285K na čtvrtém místě a 14900K je opět lepší.
Nejpve se tedy podívejme na klasické FullHD rozlišení, Intel Core Ultra 9 285K si zde vede značně hůře oproti Core i9-14900K.
Po přepnutí do vyššího rozlišení 2560x1440 výkon pochopitelně klesá, Intel Core Ultra 9 285K je opět spíše pomalejší a 14900K ho překonává bez potíží.
UHD rozlišení je nejnáročnější na grafickou kartu, Intel Core Ultra 9 285K je zde překvapivě nejrychlejší a 14900K se značně propadá.