RECENZE: Hrajeme na notebooku s desktopovou grafikou – eGPU
Kapitoly článků
Samozřejmě nemůžeme vynechat herní testy, to je vlastně i jeden z důvodů proč tento eGPU dok pořídit, oživit tak starší notebook pro hraní her třeba na LAN párty nebo jen tak doma. Tentokrát však testuji pouze ve FullHD rozlišení. Grafy řadím podle průměrných FPS.
Half-Life 2: Lost Coast
Half-Life 2: Lost Coast je spíše než samotná hra technologické demo, které přidalo jako novinku technologii HDR do Source enginu. Má také zabudovaný benchmark a i po tolika letech dovede potrápit. Testuji na maximální detaily včetně 8x MSAA. Výsledkem jsou pouze průměrná FPS. Poněkud zarážející je fakt, že Radeony si zde vedou mnohem hůře v eGPU režimu oproti kartám GeForce.
The Talos Principle
Talos Principle patří také mezi hry se zabudovaným benchmarkem, podporuje API Vulkan a DirectX 11. Testoval jsem opět v rozlišení FullHD a s maximálními detaily včetně 8x MSAA. Na Intel HD 4000 je však možné použít rozlišení maximálně 1024x768. Aby toho nebylo málo, při použití MSAA hra spadne. Vulkan API bohužel nefunguje s NVIDIA Quadro K2000M a Intel HD 4000, proto jsem nakonec nechal jen výsledky v DirectX 11. Podpora Vulkanu v Talos Principle je aktuálně v beta fázi a na všech testovaných kartách byl výsledný výkon horší než s DirectX 11. Zabudovaný benchmark pouštím v režimu Unlimited, proběhne tak celý level a grafické karty se stihnou zahřát. Rychlost chůze ve hře mám nastavenou na maximální aby benchmark netrval příliš dlouho.
Shadow of Mordor
Shadow of Mordor – Co se stane, když spojíte open world, Tolkienův svět, RPG prvky a pořádný rozpočet? Dostanete Shadow of Mordor, recenzi si můžete přečíst zde. Hra má zabudovaný benchmark, který umí zatopit; také umí spotřebovat hodně VRAM, pokud zvolíte zcela maximální detaily textur, je zde doporučeno mít alespoň 6GB VRAM na FullHD rozlišení, postačí však méně. Testuji s maximálními detaily s vypnutou tesselací a DoF. Hra sice jde spustit s Intel HD 4000, benchmark samotný však po spuštění spadne.
Bioshock Infinite
Bioshock Infinite je zatím poslední díl ze stejnojmenné série, hra byla přijata poněkud vlažně a důvodů zde existuje spousta, nicméně touto problematikou se zde zabývat nebudeme. Hra obsahuje pěkný benchmark, obsahující několik scenérií z Kolumbie. Hra byla vydána a optimalizována v rámci programů AMD Game Evolved a NVIDIA TWIMTB. Testuji maximální možné detaily opět bez Depth of Field, použité API je DirectX 11. Testuji s presetem UltraDX11.
Tomb Raider
Zde myslím novou inscenaci hry z roku 2013, kdy jako Lara ztroskotáte v Japonsku a snažíte přežít a zároveň rozkrýt záhady ostrova. Testuji s presetem Ultimate.
Grand Thef Auto V
"GéTéÁčko pětku" netřeba představovat, hra je slušně optimalizovaná, ale dokáže také slušně potrápit, testuji za pomoci zabudovaného benchmarku, v GTA Online bude výkon pravděpodobně o něco nižší. Abych karty totálně neodrovnal, použil jsem méně náročné nastavení, tj. veškeré detaily na ultra, avšak MSAA i další formy AA jsem ponechal vypnuté, Advanced nastavení, která mohou pozřít opravdu hodně FPS, jsem také nechal vypnutá. Co se týče stínů pro AMD karty, jsem použil AMD CHS Soft Shadows a pro GeForce NVIDIA variantu. Benchmark nám opět detaily uloží do přehledného CSV. S Intel HD 4000 opět nebylo hru možné spustit, spadne s chybovou hláškou Out of game memory.
World of Tanks enCore
WOT patří mezi populární MMO hry a nedávno Wargaming představil také nový engine jménem enCore. K novému enginu vydali i benchmark, aby si hráči mohli otestovat, zda jejich počítač hru rozběhne. Bohužel z nějakého nepochopitelného důvodu je výsledek benchmarku jakési skóre. Samotná hra přitom FPS ukazuje a benchmark je poměrně pěkně zpracovaný, je tedy škoda, že WG neumožní zobrazit FPS. Testuji s presetem Ultra quality. Na Intel HD 4000 není možné benchmark v takové kvalitě spustit.
Metro 2033
Metro 2033 je také klasika, jak už na poli benchmarků tak i ve smyslu krvavých HW nároků na počítače, bez problémů předčí Crysis a i na dnešním HW pořádně zatopí. Testuji defaultní benchmark Frontline a to hned třikrát s detaily na maximum s vypnutým DoF. Testuji bez PhysX a s PhysX separátně. Původně jsem chtěl vyzkoušet na ThinkPadu W530 využít Quadro K2000M jako PhysX akcelerátor, bohužel GTX1060 ani GTX1080 s W530 nefunguje. Na Intel HD 4000 zažijeme opět slideshow. Z důvodu, kterému nerozumím se zvedla maximální FPS při použití Radeonů a PhysX. Samozřejmě jelikož je PhysX proprietární technologie společnosti NVIDIA, je akcelerována s GeForce lépe, při použití GPU od AMD se PhysX akceleruje přes CPU, což je méně efektivní.