Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MSI Alpha 15 B5EEK - AMD Radeon RX 6600M 8GB v akci

V dnešní recenzi se podíváme na jeden z mála notebooků nabízející Radeon RX 6600M s 8GB VRAM.

Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Nově jsem přidal DOOM Eternal a také novější bitvu v novější verzi World of Warships. V herních testech jsem provedl menší změnu, vypustil jsem hru Strange Brigade a namísto ní testuji Metro Exodus a to ve dvou nastaveních, aby se ukázal případný dopad Raytracingu a DLSS.

Na výkon Radeonu RX 6600M jsem byl velmi zvědavý, je to další grafická karta od AMD, která slibuje výkon okolo GeForce RTX 3060, ale s vyšším množstvím paměti. Jelikož notebook nemá MUX čip, tak o trochu výkonu přicházíme, ale to se dá řešit připojením externího monitoru. Celkový výkon je typicky vyšší, než mobilní Vega 56 nebo Max-Q varianty GeForce RTX 2070/2080 což je velmi slušný výsledek. Výkon je nižší třeba v Metro Exodus, pokud použijeme raytracing, ale to je očekávané chování.

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S Raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

Raytracing a Ultra Nightmare nastavení nejde moc dohromady, ale s nižšími detaily je výkon dobrý. Nicméně osobně jsem nepoznal žádný zásadní rozdíl oproti normálnímu renderingu bez raytracingu. Navíc DOOM Eternal je velmi rychlá hra, takže pochybuji, že někdo bude mít čas studovat detailně raytracing efekty.

DOOM Eternal běží dle očekávání skvěle, Radeon RX 6600M má 8GB VRAM, takže můžeme použít maximální detaily, pokud chceme, do VRAM se to všechno bez potíží vejde.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MSI Alpha 15 B5EEK - AMD Radeon RX 6600M 8GB v akci

Pátek, 10 Prosinec 2021 - 23:11 | Karáš Svorka | To měl být vtip :( Ale chápu, správně je to...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 15:42 | Karáš Svorka | Nevím, dle konfigurace GPU bych to viděl asi jako...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 15:18 | Tomáš Černý | Kolik to těží na ETH?
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 14:40 | Majklos | Neokoukali tu perforaci ze spodu ve tvaru "...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 12:27 | Karáš Svorka | S combo jacky nemám nejlepší zkušenosti, často...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 10:34 | Karáš Svorka | Ten mne zajímal taky, snad se povede zapůjčit :)
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 10:34 | Karáš Svorka | Ano, plánuji některé ty AIDA64 testy vykostit,...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 10:33 | Karáš Svorka | ThinkPady s AMD jsou spíše skladem tady: https://...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 10:07 | Ziik | Má někdo info proč Lenovo stáhlo z prodeje dva...
Pátek, 10 Prosinec 2021 - 09:16 | peca | Osobně raději 1×TRRS, než 2×TRS (jeden 4pólový...

Zobrazit diskusi