Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MSI Delta 15 A5EFK, jednorožec s Radeonem RX 6700M 10GB

Radeon RX 6700M přišel na trh již minulý rok, jakožto konkurence mobilní GeForce RTX 3070, nicméně na trhu je s ním zatím jen MSI Delta 15.

Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Nově jsem přidal DOOM Eternal a také novější bitvu v novější verzi World of Warships. V herních testech jsem provedl menší změnu, vypustil jsem hru Strange Brigade a namísto ní testuji Metro Exodus a to ve dvou nastaveních, aby se ukázal případný dopad Raytracingu a DLSS.

V 1080p rozlišení můžeme narazit na limit výkonu v tom, že data z dGPU putují přes osm PCIe linek třetí generace do iGPU v CPU a poté do displeje, nejvíce je to znát v CSGO. Z hlediska výkonu se MSI Delta 15 potuluje okolo mobilních GeForce RTX 3070/3080/2070, které mají často vyšší napájecí limit, takže to není vůbec špatné. V hrách využívající RT je výkon pochopitelně o něco nižší.

 

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S Raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

DOOM Eternal běží nečekaně dobře, překvapilo mně, jak dobře běží v 1080p rozlišení přestože MSI Delta 15 nemá MUX čip. Nicméně DOOM Eternal dostává relativně často aktualizace a možná do toho "kecají" novější ovladače od AMD. Jakmile ale přitlačíme na detailech, výkon jde dolů, pořád je však blízko různých GeForce RTX 3070/3080.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MSI Delta 15 A5EFK, jednorožec s Radeonem RX 6700M 10GB

Úterý, 15 Březen 2022 - 12:36 | Karáš Svorka | Musíte se přetaktovat! :D
Pondělí, 14 Březen 2022 - 11:31 | Karáš Svorka | Pro mně je minimum těch 60, ale od dob FreeSync...
Pondělí, 14 Březen 2022 - 10:33 | Kert | No tak to už jsi tak starý, že už ti ani těch 300...
Pondělí, 14 Březen 2022 - 09:56 | JFP | No jo za "vás" jsem hrával taky na...
Pondělí, 14 Březen 2022 - 08:02 | Kert | Seš zmlsanej fracek. Za nás se hra přestala cukat...
Sobota, 12 Březen 2022 - 19:00 | TyNyT | jj, hraní to nevadí, ale když chce člověk psát,...
Sobota, 12 Březen 2022 - 18:48 | Karáš Svorka | Taky z toho nemám radost, původní MSI Alpha 15 tu...
Sobota, 12 Březen 2022 - 11:45 | JFP | no tento jednorožec je spíše jednonožec, ten...
Sobota, 12 Březen 2022 - 09:26 | Malekith | Fajn recenze,diky za ni :)
Sobota, 12 Březen 2022 - 09:24 | Lazar | Je pro to nutný 17,3", 16" notebooky...

Zobrazit diskusi