Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: MSI MEG Trident X2 a MSI OPTIX MAG281URF

V dnešní recenzi se podíváme pro změnu na hotový počítač společnosti MSI, jaká tajemství skrývá stroj v cenové kategorii jako osmnáct ojetých vozů Škoda Fabia první generace?

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu. Některé problémy navíc nejsou vyřešeny. Já jsem se pustil do testování krátce po vydání toho patche nové generace a během prosince vyšly rovnou dva hotfixy.

Problémů je celá řada, v DirectX 12 režimu je typicky o něco horší výkon, ale zároveň máme nové možnosti grafických detailů a tak v DX12 testuji v režimu Ultra+. Nejproblémovější je raytracing, na GeForce RTX 3080 jsem místy získal třeba jen 7-10 FPS a hru dokáže vytrolovat to, že nahraji uloženou hru či snížím rozlišení. Jednoduše dojde k brutálnímu propadu výkonu, toto je problém na Radeonech i GeForce kartách.

Dále můžete vidět na screenshotech různé vtipné artefakty, místy jsem narazil na blikající textury a skoro jsem si připadal jako nějaký beta tester. Toto je samozřejmě velmi frustrující, ale co se dá dělat.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

Stejně jako v předchozích testech, i zde jsou všechny grafické karty párovány s Ryzenem 9 7950X, zatímco RTX 4090 je testována v MSI Trident X2 počítači s Core i9-13900KF.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing. Toto nastavení je velmi podobné tomu, jak jsem hru testoval dříve, nicméně i tak jsem všechny dříve testované karty otestoval pro jistotu znovu.

V 1080p rozlišení jsem opět narazil na propad výkonu oproti jiným grafickým kartám, RTX 4090 navíc využívala jen asi 130 Wattů ze svého 450W napájecího limitu. Situace se značně zlepšuje v 4K rozlišení, kde se RTX 4090 může naplno projevit.

Witcher 3 – DirectX 11 - Ultra – FXAA - 1920x1080
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s




223
141
108
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s




221
145
52
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s




221
141
76
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




202
136
70
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s




185
133
41
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s




181
115
17
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s




171
142
123
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s




168
127
34
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s




124
99
23
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s




118
86
26
0
50
100
150
200
250

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

Witcher 3 – DirectX 11 - Ultra – FXAA - 2560x1440
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s




209
147
134
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s




200
142
94
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s




199
139
93
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s




177
125
85
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s




162
125
43
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s




140
92
34
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s




128
106
98
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s




125
90
30
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s




89
74
56
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s




84
65
22
0
50
100
150
200
250

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low
Witcher 3 – DirectX 11 - Ultra – FXAA - 3840x2160
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s



175
124
86
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s



122
104
95
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s



112
90
29
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



107
66
26
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



97
56
23
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s



81
21
18
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



71
21
16
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s



63
53
49
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



49
41
30
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



47
12
10
0
50
100
150
200

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

DirectX 12

V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne. Já jsem narazil jen na podivný problém, kdy po několika vteřinách hraní hra vždy spadla s Radeonem RX 7900 XT, zajímavé je, že tento problém se neobjevil se staršími Radeony. Využívám preset Ultra+ s TAAU, Hairworks a raytracing nechávám vypnutý.

V DirectX 12 je RTX 4090 zatížena o něco více, ale i tak se naplno projeví jen ve 4K rozlišení, předpokládám, že v nižších rozlišeních limituje hlavně procesor.

Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra+ – TAAU - 1920x1080
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s


144
97
83
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


139
95
30
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s


136
85
65
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


133
94
69
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s


133
94
26
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


128
91
22
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s


125
92
16
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


95
80
14
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


90
62
20
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s


0
0
0
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low
Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra+ – TAAU - 2560x1440
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s


137
94
79
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


133
92
74
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s


130
82
65
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


125
90
78
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s


109
78
65
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s


98
79
67
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


97
67
61
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


71
61
54
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


66
52
45
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s


0
0
0
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low
Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra+ – TAAU - 3840x2160
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s


126
83
66
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s


94
65
58
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


89
63
56
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


81
58
52
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s


65
52
48
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


56
46
43
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s


53
44
42
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


41
35
33
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


38
31
28
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s


0
0
0
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

 

DirectX 12 a raytracing

I tento test probíhá s API DirectX 12, ale aby toho nebylo málo tak k Ultra+ presetu využívám ještě zapnutý raytracing, konkrétně jen volbu Global Illumination, ostatní volby jsem nechal vypnuté díky různým bugům, artefaktům a negativním dopadům na výkon. Je dost možné, že tuto sekci budu muset opět přetestovat, pokud to CD Projekt Red někdy opraví.

Po zapnutí raytracingu jsem očekával nejlepší výkon, ale v 1080p opět zdá se limituje procesor. Pro zajímavost jsem zkusil zapnout i funkci "DLSS Frame Generation", ve 4K je tak RTX 4090 dvakrát, nárůst výkonu je zde celkem masivní a od oka jsem nepozoroval žádné grafické artefakty.

Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra+ – TAAU - raytracing - 1920x1080
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s



80
60
48
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



79
58
39
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s



79
54
48
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



66
35
26
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s



50
19
17
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



49
19
18
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s



37
14
12
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



16
4,3
3,6
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



0
0
0
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s



0
0
0
0
20
40
60
80

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low
Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra+ – TAAU - raytracing - 2560x1440
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s



76
53
48
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s



65
28
25
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s



62
27
24
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s



51
21
19
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s



38
14
14
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



32
11
10
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



0
0
0
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s



0
0
0
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s



0
0
0
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s



0
0
0
0
20
40
60
80

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low
Witcher 3 – DirectX 12 - Ultra+ – TAAU - raytracing - 3840x2160
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC - DLSS 3
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s


140
108
73
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC
16384 shaderů, 176 ROPs, 512 TMUs, 450W TDP, 4nm
24GB GDDR6X 21GHz 384-bit, 1027 GB/s


60
25
23
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti O12G GAMING
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 365W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 22GHz 192-bit, 528 GB/s


37
15
14
MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G
7680 shaderů, 80 ROPs, 240 TMUs, 285W TDP, 4nm
12GB GDDR6X 21GHz 192-bit, 504 GB/s


35
15
14
GIGABYTE GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G
8704 shaderů, 96 ROPs, 272 TMUs, 340W TDP, 8nm
10GB GDDR6X 19GHz 320-bit, 760 GB/s


29
11
11
GIGABYTE AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G
4352 shaderů, 88 ROPs, 272 TMUs, 300W TDP, 12nm
11GB GDDR6 14GHz 352-bit, 622 GB/s


18
7
5,9
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X 8G LHR
5888 shaderů, 96 ROPs, 184 TMUs, 220W TDP, 8nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


0
0
0
GIGABYTE AORUS Radeon RX 5700 XT 8G
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 225W TDP, 7nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


0
0
0
AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
5376 shaderů, 192 ROPs, 336 TMUs, 315W TDP, 5nm
20GB GDDR6 20GHz 320-bit, 800 GB/s


0
0
0
Sapphire NITRO+ Radeon RX 6750 XT 12GB
2560 shaderů, 64 ROPs, 160 TMUs, 273W TDP, 7nm
12GB GDDR6 18GHz 192-bit, 432 GB/s


0
0
0
ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
2180 shaderů, 64 ROPs, 136 TMUs, 180W TDP, 12nm
8GB GDDR6 14GHz 256-bit, 448 GB/s


0
0
0
0
50
100
150

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrné[výchozí]
1% Low
0,1% Low

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: MSI MEG Trident X2 a MSI OPTIX MAG281URF

Středa, 1 Březen 2023 - 00:27 | Karáš Svorka | V 1080p se ta RTX 4090 solidně fláká a napájecí...
Úterý, 28 Únor 2023 - 15:21 | Karáš Svorka | Je to dost dobře možné, nepídil jsem se, jestli...
Úterý, 28 Únor 2023 - 15:20 | Karáš Svorka | M.2 sloty jsou tam dokonce celkem tři.
Úterý, 28 Únor 2023 - 15:20 | Karáš Svorka | To je docela relevantní otázka, zatím jsem to...
Úterý, 28 Únor 2023 - 15:15 | Lazar | Virtuálka by měla být ráda když bude mít...
Úterý, 28 Únor 2023 - 15:14 | Karáš Svorka | Hm asi jsem to přepálil, s STK to vidím od 8500...
Úterý, 28 Únor 2023 - 14:31 | WIFT | Kladu si zcela nesouvisející otázku: jak se tváří...
Úterý, 28 Únor 2023 - 14:28 | WIFT | Taky mě to pobavilo a musel jsem to přepočítat...
Úterý, 28 Únor 2023 - 10:43 | Karáš Svorka | Jasně, ale něco málo papá ta RTX 4090 krmící...
Úterý, 28 Únor 2023 - 10:42 | Karáš Svorka | Stačí vymontovat tu RTX 4090 ;D

Zobrazit diskusi