RECENZE: MSI Raider GE78HX 13VH - 24 CPU jader a RTX 4080 v notebooku
Kapitoly článků
Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.
Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.
Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí. Ray tracing testuji se všemi podvolbami zapnutými a raytracingované osvětlení přepínám na Ultra.
Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.
Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.
Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.
Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.
V rozlišení 1920x1080 se ukazuje náročnost hry, nicméně MSI Raider GE78HX 13VH si poradí celkem slušně a nabízí nejvyšší výkon ze všech testovaných notebooků.
Jakmile zapneme raytracing, jsou prakticky všechny notebooky smutné, nicméně Raider zvládne průměrně více jak 60 FPS.
Pokud is k raytracingu zapneme DLSS, můžeme tím získat nějaký výkon navíc, testuji v Balanced režimu. HP OMEN 16 samozřejmě DLSS nepodporuje, využil jsem tak AMD FSR2, což je krapet jiná technologie, ale přináší prakticky stejnou funkcionalitu jako DLSS. Přišlo mi hloupé mít separátní graf jen na FSR a tak zde budou vidět karty obou výrobců. Radeony jsou v tomto případě vždy s FSR2 a GeForce s DLSS.
Rozlišení 2560x1440 zavaří všem notebookům ještě více, MSI Raider si zde vede poměrně slušně, ale 60 FPS notebook neudrží za všech okolností.
Po zapnutí raytracingu se situace ještě zhorší.
Pokud is k raytracingu zapneme DLSS, můžeme tím získat nějaký výkon navíc, testuji v Balanced režimu. HP OMEN 16 samozřejmě DLSS nepodporuje, využil jsem tak AMD FSR2, což je krapet jiná technologie, ale přináší prakticky stejnou funkcionalitu jako DLSS. Přišlo mi hloupé mít separátní graf jen na FSR a tak zde budou vidět karty obou výrobců. Radeony jsou v tomto případě vždy s FSR2 a GeForce s DLSS.