RECENZE: MSI Raider GE78HX 13VH - 24 CPU jader a RTX 4080 v notebooku
Kapitoly článků
Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Většinu her jsem obměnil a také jejich nastavení, to znamená, že testovací data značně prořídla, výjimkou je pouze CSGO.
Herní výkon MSI Raideru GE78HX 13VH je dle očekávání nejlepší, ze všech dosud testovaných notebooků.
CSGO je stálicí v herních testech, na moderním hardware běží bez potíží na dostatečné množství obrázků za vteřinu. Source engine má standardně zapnutý limit 300 FPS, který testovací mapa FPS Benchmark vypíná.
GTA V je po mnoha letech pořád s námi a jedná se o celkem hodně hranou hru. Bohužel engine v GTA V má nějaké vnitřní omezení na maximálních 187 FPS. Z tohoto důvodu hru testuji ve dvou nastaveních, jedno je méně náročné, jelikož používám jen 2x MSAA, druhé nastavení s 8x MSAA je značně náročnější.
Shadow of the Tomb Raider je poměrně oblíbený DX12 benchmark, osobně jsem nahrál přes 60 hodin benchmarkování, hru samotnou vlastně nikoliv. Testuji s presety Highest a zkouším samozřejmě i jaký je výkon se zapnutým raytracingem, kde navíc změním vyhlazování SMAA na SMAA 4x.
Metro Exodus Enhanced Edition má v sobě zabudovaný benchmark, uvádím tedy průměrné FPS, které benchmark na konci vyplivne. Využívám preset Ultra a preset Extreme, který zapne raytracing, což celkem slušně pozlobí i velmi rychlé grafické karty.
Nesmí chybět DOOM Eternal, ten běží naprosto skvěle téměř na čemkoliv, velmi dobře využívá procesorová jádra/vlákna a využívá API Vulkan snad v maximální možné kapacitě. Testuji v podobným stylem jako u notebooků, proběhnu tedy první část Supergore Nest podobně jako na videu, ale většinou z lenosti používám BFG-9000 pro rychlejší čištění, přičemž rozhazuji granáty kolem pro další extra efekty. Výsledky tak berte s jistou dávkou soli, některé jiné úrovně mohou být náročnější, nebo také ne.
DOOM Eternal běží dle očekávání naprosto skvěle. Jakmile zapneme raytracing, dojde k poklesu výkonu, ale hra je pořád celkem slušně hratelná.
Jako náhrada nějakých Wargaming her poslouží novější World of Tanks enCore benchmark s RT, jedná se o aktualizovanou verzi starého benchmarku, která přidává podporu ray tracingu, zajímavé je, že se jedná víceméně jen o RT stínů a hra nadále běží v DirectX 11 bez nutnosti podpory speciálních RT jader. Výsledky udávám ve formně skóre, pokud chcete znát konkrétní FPS, stačí skóre vydělit číslem 166, 10 000 bodů odpovídá přibližně 60 FPS.