Rychlý náhled na výkon GPU
Kapitoly článků
Jak bylo řečeno v úvodu, dnes si GPU pouze velice hrubě nakousneme, více se jím budeme zabývat v další části. Integrovaná grafika ve „Fusion“ APU zatím na hraní moc není, podobně jako grafika v „Sandy Bridge“ procesorech, takže se pak později podíváme na to, co si vlastně můžete na této platformě zahrát.
Oblivion, 1920×1200 0xAA
Z her se dnes tedy podíváme pouze na Oblivion, protože jednak se Crysis na této sestavě nepodařilo vůbec rozchodit a pak by to ani vzhledem k výkonu Radeonu HD 6310 nemělo moc smysl.
Oblivion si plynule na „Fusionu“ nezahrajete, tedy ne v plném HD rozlišení. Mysleli jsme si, že integrovanou grafiku hodně limituje procesor, ale když jsme do PCI Express ×16 slotu, který poskytuje jen 4 linky, strčili Radeon HD 5450, dostali jsme stejný výsledek jako s toutéž grafikou kdysi na Core i7 2600K, což je procesor z naprosto jiné výkonnostní třídy. Radeon HD 6310 zkrátka Oblivionu nesvědčí.
Ještě se úplně okrajově podíváme na jeden test, který jsme již dávno vyřadili, ale protože máme nějaké ty výsledky s grafikami běžícími na Atomu, sluší se jen orientačně zmínit, jak si v porovnání s nimi „Fusion“ vede.
Lightsmark 2007
Považujeme za pravděpodobné, že by Nvidia ION druhé generace mohl být v tomto testu rychlejší než Radeon HD 6310 ve „Fusion“ APU. Každopádně Lightsmark 2007 není úplně dobrý test na srovnávání reálného výkonu, protože nebýt „plechové baby“, byl by v tomto testu velice svižný i integrát v „Sandy Bridge“, který si na ní může tranzistory vylámat, zatímco zbytek scény je svižný.
Na této platformě můžete provozovat jen „takové to domácí piždění“ s nenáročnými (často bezplatnými) hrami, na ty se podíváme až ve třetí části, protože nepovažujeme tuto platformu obecně za nějak zvlášť zajímavou na hraní.