Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ryzeny 7 5700G / 5 5600G jsou dostupné od 9390 / 6790 Kč

Procesory jsou to po všech stránkách krásné, ale na takové to domácí žvýkání jsou ty ceny... No nevím. Nějak pořád žiju v době, kdy se dala střední procesorová třída pořídit okolo 2 500 - 4 000Kč, takové ty A-10 / A-12. Ale zase platy mezitím rostly, inflace je taky nějaká, asi OK.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Proc jsou 35W modely pouze pro OEM trh. Treba ja mam doma sitove uloziste s 35W procesorem od Intelu i3-3220T. Nerikam, ze bych to potreboval menit, ale treba by to me nebo nekoho jineho zaujalo, ze by se to dalo nahradit modelem GE od AMD, ale bohuzel v retailu na to AMD kasle?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Probuď se, v současné mizérii AMD/Intel kašlou na tolik věcí, že nějaké 35W modely AMD jsou to poslední. BTW na síťové úložiště je i 35W CPU overkill, ale třeba jsi extrémně náročný...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Záleží co má za úložiště, třeba má 22 disků v RAID6 a k tomu 10GbE ;)

Navíc těch 35W si můžete zapnout v BIOSu.

Kapitán Pesík out.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Tak on dnes NAS slouží nejen jako úložiště, ale typicky jako konvergovaná virtualizační platforma plus aplikační server (např. DLNA na video/audio/fotky)
Takže já třeba mám právě 200GE a výkonu je tak akorát.

BTW venku je čerstvě TrueNAS 12.0U5

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslíte ako Intel kašle na spotrebu?

Alder Lake Allegedly Commands 28% Higher Peak Current Than Rocket Lake

about 17 hours ago

The peak output for the 125W SKU increased from 34A (408W) to 39A (468W), while the 65W SKU went from 30A (360W) to 38.5A (462W). Even the energy-efficient 35W SKU jumped from 16.5A (198W) up to 20.5A (246W).
https://www.tomshardware.com/news/alder-lake-allegedly-commands-28-highe...

všetko na 12V vetve

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Môžeš si spotrebu CPU/APU Ryzen obmedziť podľa vlastných predstáv, sú na to utility priamo od AMD. Kúpiš 65W model a nastavíš si ho na max 35W, hotovo.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

ok, to beru. Dik.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to ale plati aj pre intel.. Testoval som 10700k@65W CB20 3794b. Taky ryzen3600 ma 3505 bodov, ale je len 6 jadrovy...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemohol si urobiť viac testov? Napr. s nižším TDP, so 125W TDP, s unlimited, po ručnom OC (ak máš extra dobrý chladič)... Dík vopred.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

10700k na default = 250W (podla HWinfo mal 120W spotrebu) CB20 512/4618, teplotu ani chladic si nepamatam, pravdepodobne tam bol https://www.alza.cz/cooler-master-hyper-212-black-edition-d5808649.htm alebo https://www.alza.cz/arctic-freezer-34-esports-duo-grey-d5711541.htm
frekvencie 1core turbo 4400-5000, xcore 4400 (default 3800), na @65W 1core 4400, xcore 3800
edit: este mam zapisanu 1core spotrebu, @65W 29W; @250W 42W
edit2: este aby si videl kolko padol 1core vykon, tak 1core @65W 454 bodov

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som:
1. TDP 45 W - scóre 3600 bodov (napr.)
3. TDP 65 W - scóre 3794
4. TDP 125 W - scóre 4000 (napr.)
5. TDP 250 W - scóre 4200 (napr.)
6. @ 5 GHz TDP neznáme - scóre 4300 (napr.)
1c výkon nie je extra zaujímavý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

si ho kup a testuj :) Ja si ich zo zaujimavosti testujem na default, ale 10700k ma zaujal, tak som chcel vediet ako sa bude chovat na 65W - a bol to omyl, lebo original TDP ma 95W, co som sa dozvedel az po teste, ked som hladal aku ma default frekvenciu ;) Ale nevadi, lebo 10700 bez K ma 65W..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Veď to je dobre, že si ho nastavil na 65 W - vieme výkon CPU i7-10700 (aj keď „K” je asi o čosi lepší kremík, tak bude mať o nejaký MHz viac). Ak ho máš, môžeš ho testovať. Ja si ho na test kúpiť nechcem. Pravdepodobne ďalší PC s Intelom nebude (neverím, že SMALL-little bude väčšinou výhra).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na domácí síťové úložiště jsem použil 4jádrový atom a zvládá to i posílat 4K obraz do TV přes hdmi. A ještě je to zcela bez aktivního chlazení. (ASRock J5005-ITX)

35W je takové něco mezi. Už se to musí chladit aktivně, ale zároveň už stojí minimální (finanční) úsilí posunout se k 65W s velkým ziskem výkonu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stále se dají levně a opravdu levně koupit 4/8 vláken CPU z G řady, starší tak že nikomu nic nebrání si do cca 4tis je koupit, kdo nepotřebuje 6/12 vláken a víc na moderním a dražším procesu ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak až taká inflácia zase nebola. A rast platu predsa nie je dôvod, aby rástli ceny. Mimochodom, my len pomaly, zľahka dorovnávame platy na západe. Ale v ktorom storočí to bude netuším.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Lebo nových zákazníkov nemá AMD v retail (a v EÚ retail špeciálne) kde brať. Ale potrebuje presvedčiť OEM, aby mohli rásť zo svojich terajších 44,1% na trhu s PC-NTB CPU za Q2 2021. A prefrenciou OEM ich môže presvedčiť.

Mindfactory: AMD za duben prodala více Ryzenů 9 než Intel všech CPU dohromady (Edit: dnes má nVidia takú výhodu s ich 3090Ti voči AMD na trhu GPU v retaile)
4. 5. 2020
Celková poptávka po procesorech je vyšší než před Vánoci a 2× vyšší než v dubnu loňského roku. Mimo to stoupl podíl AMD na 91 %, což znamená, že podíl Intelu klesl na 9 %.
https://diit.cz/clanek/amd-za-duben-prodala-vice-ryzenu-9-nez-intel-vsec...

30. 10. 2019
Dokonce i v současnosti AMD na OEM trzích v Evropě dosahuje pouhých 12 %, což je v médiích prezentováno jako veliký úspěch, neboť loni to bylo 7 %. Jen pro hrubou ilustraci - loni měla v retailu v některých evropských zemích AMD ~70% podíl, ale v OEM pouze 7%.

V červenci dosáhl podíl procesorů AMD na retail trhu v Japonsku 69 %. Tuto zprávu jsme přinesli jako ilustraci toho, že japonské trhy s hardware patří k nejkonzervativnějším a zatímco například v Německu se podobný podíl objevil již loni v září, v Japonsku tou dobou činily prodeje procesorů AMD v retail segmentu jen 20 %.

Jižní Korea. Podle tamních zpravodajských zdrojů, které se odkazují na statistiky vedené největším prodejcem SHOPdanawa, AMD poprvé v historii v sestavách (OEM) překonala padesátiprocentní hranici podílu na trhu, konkrétně 51,3 %, zatímco Intelu zbylo 48,7 %.
https://diit.cz/clanek/v-koreji-dosahly-procesory-amd-i-v-oem-segmentu-v...

Aug 5, 2021 at 7:52AM

According to PC benchmark provider PassMark Software, AMD exited Q2 with a CPU market share of 44.1%, a nice jump from the year-ago period's share of 35%
https://www.fool.com/investing/2021/08/05/why-amd-is-a-top-growth-stock-...

Podíl v serverech roste AMD pomalu, v pracovních stanicích ale překonala Intel
28. 7. 2021
Podle vlastní statistiky společnosti Puget Systems se ale AMD silně daří v pracovních stanicích. 60 % prodaných pracovních stanic bylo vybaveno procesorem AMD, 40 % procesorem Intel
https://diit.cz/clanek/podil-v-serverech-roste-amd-pomalu-v-pracovnich-s...

Schenker očekává 3,5× vyšší dodávky mobilních Ryzenů než na jaře
16. 7. 2021
Výrobce notebooků XMG Schenker očekává, že během léta vyexpeduje 3,5× více notebooků s mobilními procesor Ryzen (než na jaře), přičemž těch s jádry Zen 3 bude téměř 8× více…
https://diit.cz/clanek/schenker-ocekava-35x-vyssi-dodavky-mobilnich-ryze...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a hlavně cena waferů TSMC rostla a skokově roste

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ale zase narast ceny waferu je kompenzovany (do urcitej miery) vyssim mnozstvom chipov, ktore z neho ziskam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vyrabi na mensim procesu, to je plus
na druhou stranu pocet tranzistorů na chipu roste a fyzicka velikost se nezmensuje.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teď je otázka, co to vlastně je ta "střední procesorová třída". Pokud je 5700G srovnatelné s 11700K, tak na straně Intelu se snad výš ani jít nedá?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Prostě pořád chybí nějaký dostupný Ryzen 3. Já koupil 3200G za 2500, tomu říkám odpovídající cena. Jenže nejsou...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1. hádam nechceš NAS s R5 5600GE
2. ak chceš novší lacný a úsporný APU, je tu Athlon 3000G. Samoz. že by bolo fajn, aby bol aj Athlon 5000G
3. je fakt, že kto chce lepší APU ako A. 3000G, tak má u AMD smolu, lebo R3 5300G ani R3 4200G v retailu nebude/nie je. Na kancelarinu je to asi najlepší CPU
4. cTDP R5 5600G je 45-65W

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čekal jsem vysokou cenu, protože ta CPU část je holt dobrá a ta GPU je i přes vynikající výkon limitovaná nijak vyřešeným problémem s paměťovou propustností. Vybrali si evoluci místo revoluce, a tak to nemohu doporučit jako náhradu za směšnou (a srovnatelně výkonnou) RX 550, kterou jsem kupoval asi za 2 litry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak si hol musíš po redmarxovsku počkat na příští generaci APU, která bude postavená na Zenu 4+DDR5+RDNA2.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

+ měla by už asi mít infinity cache

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to už bude zaujímavá kombinácia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A dufajme aj Infinity Cache, tam sa to hodi ako sol.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mirdo, nebyl bych si tak jistý tou RX550.
Koukni sem, s normálními rychlejšími pamětmi dosahuje 5700G mírně nadpoloviční fps které má GF1060. Tady najdeš konkrétní měření https://youtu.be/mi4eAWWWxGc

Když uvážíš, že na tohle by sis musel koupit skoro 5800X a k tomu další 2+ tisíce za tu svoji výběhovou RX550, tak prostě to APU je lepší volba za ten výkon i co se týče ceny. A to nemluvím o spotřebě.

Jo všichni bychom rádi RDNA2 APU, ale je to dobré i tak

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle mě štve, další test skoro k prdu. Výkonné iGPU má smysl porovnávat jen s dedikovaným lowendem a ne GTX 1060. Přepočítávání je často zavádějící.
https://diit.cz/clanek/recenze-asus-rog-strix-b550-xe-gaming-wifi-ryzen-...
Dle této recenze má APU srovnatelný výkon jako ta moje RX 550. Klidně uznám, že to je jen ve WoT a jinde je APU lepší (s lepšími pamětmi), ale najít relevantní test je kupodivu těžké.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To video dalo do srovnání 5700G vs 10400F+1060 3G z bazaru. Oboje vyjde na stejnou cenu. Pro hráče je ta druhá možnost jednoznačně výhodnější a to i po případném upgradu grafiky, rozdíl ve hrách je minimální.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Odmítám srovnávat bazar a nové. Mám rád starší ročníky aut, ale uvědomuji si rizika, a proto ojetiny nikomu nevnucuju jako rovné s neojetými.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je celkem prijatelna cena. Zidaci na czc to maji za 7600 a 10 350.
Doma uz ale je Ryzen 5600X. Co uz...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za 7 litrů hrát na iGPU, které stejně nemá rezervu do budoucna a které tě občas omezuje už dnes? Řešit drahé RAMky co se pečou pod hliníkovým plechem? To raději i5 11400 za 5 tisíc a jednoznačně se smířit s hraním jen méně náročných her až do okamžiku přikoupení dedikované někdy v budoucnu. Přikoupení dedikované karty by mě čekalo i u integrované AMD grafiky, tak co. Celkově mně AMD/Intel můžou políbit zadek, chce to minimálně někoho třetího.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ale svet nie su vsetko len hraci. Byt to CPU v ponuke pred mesiacom, ked som skladal pocitac, dost intenzivne by som o nich uvazoval. 5600G ma taku cenovku, ze za to nekupim bazarovy R5 3600 + R560X, pricom 5600G ich prekona ako po stranke CPU, tak GPU. A spotreba v zatazi o nejakych ~100W nizsia. A keby ma to integrovane GPU omzrelo, tak mozem Gcko vykopnut a nahradit ho nejakym inym ne-APU (v rovnakom TDP vyssi CPU vykon) a externou grafikou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

RX 560X je IMHO citelně výkonnější než 5600G. Srovnával bych spíš s RX 550. Nižší spotřeba i existence polohráčů/nehráčů - souhlas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no, priznam sa bez mucenia, ze to vykonnostne porovnanie 560 a 5600G som len tak strelil. nemam sajn aka stara ta grafika je ani aka je vykonna :) len sa mi cosi mari, ze APUcka vedeli byt prekvapivo vykonne na to, co mali za jadro a notebookove APU vedeli na prdel nalozit aj dedikovanym grafikam s novsim jadrom a diskretnou VRAM asi kvoli tomu, ze sedeli na pamatovej zbernici spolu s CPU.

Kazdopadne bazarove kombo 5600 + RX560 uz cenovo atakuje 5700X (podla toho, ci chce clovek kupit kartu, ktora zjavne bezala v mining rigu, lebo kto bude predavat viac kusov rovnakej karty naraz, ze?).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„notebookove APU vedeli na prdel nalozit aj dedikovanym grafikam s novsim jadrom a diskretnou VRAM asi kvoli tomu, ze sedeli na pamatovej zbernici spolu s CPU."

To je nějaká hodně rozmazaná vzpomínka. Naopak se stále projevují propady, které z jednoduchých grafů nelze vyčíst, způsobené limitací paměťově sběrnice. HUMA-NUMA HSA a já nevím co ještě takový pozitivní projev zatím nemají. Dedikovaná karta novější generace vždy porazí o generaci starší APU a téměř vždy i o generaci novější APU-iGPU. Píšu samozřejmě o dedikovaném lowendu jako je např. ta RX 550 vs ty nejlepší iGPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co si tak matně vzpomínám, tak nedávno někteří nejmenovaní velcí výrobci notebooků opravdu prasili konfigurace tím, že k APU přidali lowendovou diskrétní grafiku o jen napatrně vyšším výkonu, čímž docílili primárně akorát poloviční výdrže.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud byla jen nepatrně výkonnější, tak nebyla o generaci novější, ale spíš jak je zvykem o 3 generace starší (a přejmenovaná). To co napsal je sci-fi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Dnes je navíc velká obliba miniITX maličkých přenosných skříněk, nejlépe ještě s pasivním chlazením. Takže žádné 2+ slotové grafiky fakt ne, ale přitom co nejlepší CPU a GPU výkon. Co jiného tohle dnes nabídne? i5 1140F je fajn levné CPU, ale tvrdit, že 5600G/5700G se nevyplatí je nesmysl. Naopak bych se nedivil, kdyby brzy kralovaly žebříčkům prodejnosti, už kvůli situaci s grafikama.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Presne miniitx som skladal, mam navyse low profile bednu, takze som sa velmi nemohol rozhadzovat s chladicom a chcel som, aby to bolo tiche. Cize TDP 65W limit. Ale mam luxusny priestor na dvojslotovu grafiku. V podstate na zdroji ani nejaku velku vykonovu rezervu nemam (Jezkovo pravidlo hrubo nedodrzane).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem často šiboval s grafikama a čekal jsem, že mi třeba zdechnou. Mám taky spoustu starých her a jen FullHD monitor. Ze zvědavosti jsem taky chtěl zkusit jak bude fungovat přepínání iGPU a diskrétní grafiky, popř. udělat nějaký bench a dělat s tím nějaké chujoviny, protože proč ne.
R5 1600 mi brzdil RX5700 a R5 5600G by už taky bottleneck nedělal a jak vidno peněžně by to bylo ok. Benefit PCI-E 4.0 by se u hraní stejně nekonal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že je v tom Alza taková netransparentní. Včera večer jsem sledoval v nabídce 8-jádrový, pořád psali >5 ks skladem. Podle sloupečku vlevo se prodávaly tak 2 za hodinu a pak najednou zničeho nic voilá a zcela zmizel nejen z nabídky, ale i ze statistiky prodaných kusů. Jako kdyby nic takového nikdy neměli. Kdo zná přesné URL produktu, ten se na stránku sice dostane, ale jinak ne. Tohle chování, které na Alze pozoruji delší dobu, se mi pranic nelíbí. Navíc ho nechápu - proč nemají zájem o předobjednávky nebo aspoň o sledování zájmu o ten který produkt, aby podle toho tlačili na dodavatele? Přitom u jiného zboží nemají problém mít v nabídce i to, co není skladem a je na objednávku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Problem je to i u CZC, s Alzou jsou v tomhle stejny smejdi. Co je ale nejvetsi problem, ze obe firmy vyrostly tak moc, ze si bud delaji i distribuci pro CR sami nebo maji u distributoru diky objemum tak dobre podminky, ze je to nejprve my (Alza, CZC) a az potom zbytek. Tudiz mohou naprosto ovladat trh a diktovat vsem ostatnim a take to praktikuji. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HW kupuji pravidelně za menší prachy jinde, takže ten diktát asi nebude tak velký. Na novinky nespěchám, ona se občas objeví nějaká moucha až po pár měsících.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je, kdybys napsal kde jinde, muzeme se bavit. Nekteri mensi prodejci si HW zajistuji u distributoru v Nemecku a v Polsku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mader, Mironet, TS bohemka - stačí vybírat ve vhodnou dobu, vhodný komponent. Je spousta dalších obchodů, ale je to i o městě kde bydlíš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

proč šmejdi, málokterý prodejce ti reklamaci vyřizuje prakticky obratem. I czc a menší prodejci to posílají externě, i jednodušší věci takže to je záležitost na týdny. Alza má vlastní zázemí kde to otestují a druhý den v případě ram,ssd, cpu je výměna do druhého dne. Nejsou jedničkou pro nic za nic, když srovnám plzeňskou pobočku czc a alzy tak je to rozdíl několika tříd.
Cenu mají vyšší ale služby tomu odpovídají.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V nabídce normálně je (na konci seznamu) a stále za stejnou cenu:
https://www.alza.cz/amd-ryzen-7/18869776.htm

Kdyby přesto zmizel, odkaz je tady:
https://www.alza.cz/amd-ryzen-7-5700g-d6667495.htm
https://www.alza.cz/amd-ryzen-5-5600g-d6667494.htm

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aha, díky, to jsem si neověřil. Včera večer byl v seznamu "Ryzen 5000" a odtamtud zmizel.
https://www.alza.cz/procesory-amd-ryzen-5000/18882500.htm
Nicméně popisovaná praktika, která zcela míchá žebříčky nejprodávanějšího zboží, se tam opravdu děje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co teprv když objednáš třívrstvý hajzlpapír a oni pošlou dvouvrstvý! :-D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ano ukazují víc než 5 kusů, pokud zboží není v nějaké časové propagační akci kdy uvádí plný počet kusů (holt zákon), jinak nebudou nikomu říkat jestli těch CPU mají 6, 60 nebo 6000

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ceny to nejsou úplně hrozné, nicméně příplatek cca 3000Kč navíc za IGP oproti 10400F je docela síla. AMD v tomto dnes nahrává pouze nedostupnost grafických karet, kdy do 3000 se nedá koupit nic rozumného. Chtěl jsem se podívat do Karášovy recenze 5600G, jak je to GPU výkonné, ale smůla, on to testoval s 2080Ti? Achjo. Proč proboha Karáši?

No nic, skoro 7000 za 5600G je příliš, protože pro hráče to beztak bude pomalé a ostatním stačí klidně Intel Gen11, který je v 10700, což je 8jádro. U 5700G se při dané ceně můžeme bavit o Intel CPU s Gen12/Xe grafikou.

Soudě dle grafu na tomshw ... https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/AwJnFTDYTG8cU4e9TmLMQ7-1536-80.png ... má novej Ryzen 5700G s iGPU výkon zhruba 2x vyšší než Xe v Rocketech, případně o nějakých 15%+ vyšší než GT 1030. To není nic moc na CPU, kde grafické jádro zabírá tak velký kus ceny.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Grafické jádro zabírá velký kus ceny? Vždyť Ryzen 7 5700G je o 1200 Kč levnější než Ryzen 7 5800X.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

To je relativní srovnání. Prostě je 5800X přepálenej. Jistě se shodneme, že na výrobních nákladech 5700G se jeho GPU část podílí významnou částí.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen 7 5800X je o 3700 Kč levnější než stejně rychlé Core i9-11900K. To mi nepřijde přepálené.

Nevím, jakou měrou se iGPU podílí na nákladech Ryzen 7 5700G, ale proporčně je to menší část než u Ryzen 7 4700G (CPU narostlo, GPU nikoli) a výrazně menší částí než u Ryzen 5 2400G (CPU narostlo počtem jader i architekturou, GPU se naopak zmenšilo z 11 CU na 8 CU).

edit: Konkrétně na Ryzen 7 5700G GPU včetně obrazových výstupů, multimediálních akcelerátorů a display pipeline zabírá méně než 25 % plochy (3D jádro z tvoří pouze polovinu). To je procentuelně o něco méně než u 2,2× pomalejšího GPU Rocket Lake, takže nevím, co by na tom mělo být špatné.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Karáš tam má kapitolu 5 Herní výkon iGPU

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Na iGPU je tam speciální kapitola: https://diit.cz/clanek/recenze-amd-ryzen-5-5600g-desktopova-zen3-apu-jso...

S RTX 2080 Ti se pak testovalo pro srovnání výkonu CPU části s ostatními CPU.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý, doteď jsem si jí nevšiml.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Not sure if troll or just stupid.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

takze aby som to zhrnul:
5600G je zly lebo je 3000kc drahsi ako 10400F bez gpu, ale za to asi bude v priemere rychlejsi (pri otaznej spotrebe 10400F)
(predpokladam) 10700F je dobry bo s +- rovnakou cenou a podobnym vykonom (na max power limite) neponuka iGPU, a pri obmedzeni spotreby na uroven 5600G nema problem ist na pomaly polovicny vykon oproti konkurencii. Ale ma 8 jadier.

mal by si si registrovat znamku na sposob: Jezek Inside logic outside

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uvažuji o něm delší dobu, trochu mě ale mrzí ten chladič. Chtěl jsem to nacpat do ASRock X300, s tím, že tam případně vyříznu místo na chladič, pokud se tam nevleze (ten dodaný se skříní je špatný). Jenže jsem nečekal, že k nim bodou dávat také ten horší chladič...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nie je lepsie utratit nejaku tu korunu za dobry maly chladic? Ved nestoja tak vela a nejaky ten piatok vydrzia.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

procesory dobré - to né že né... ale 2200G asi je, byl a bude nejlepši procík... kupoval jsem jej za něco lehce přes 2000Kč a mám to jako HTPC / NAS a starší hry se na TV dají i zahrát... jako Heroes 5, Grid (fullhd na plno) apod... Chybí mi stále nějaká nabídka APU v lowendu... Za mě škoda ukončení toho 2200G - byl na starším procesu a klidně se mohl ještě prodávat. Pro budget sestavy nic lepšího nebylo a když se dodá nějaká grafika střední třídy, tak to ve většině případů procík nelimituje a když jo tak nijak zásadně (hlavně s ohledem na jeho cenu).

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Třeba časem pustí do retailu i 5300G.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To sice je jo, ale moc se mi nechce věřit, že iGPU bude výkonově nad 2200G/3200G, protože má jen vegu 6 oproti 8 ve starších generacích. Plus u vegy 8 lze pohnou taktem až o nějakých 500MHz nahoru. Takže pokud to má někdo jako HTPC a občas si třeba u televize chce něco zahrát, nemá moc důvodů přecházet na novou generaci. Jde ale vidět, že to zařezává AMD, protože už tu byla i vega 11 a ta by dnes již mohla mít dost solidní výkon, ale není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

až AMD uvede v desktopu nové APU za 50/100 US$, tak mě vzbuďte. ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Athlon 4100GE bude jen OEM.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Athlon 5000G sa nechystá? V retailu je min. z nových CPU len R 5600G?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za poslední osmijádro piledriver jsem dal cca 2000,- kc a slouží oddaně dodnes. Od roku 1994 kdy jsem si postavil první pc mě všechny pc stály mezi 12 -15 000 korun (většinou jsem nechával starou skříň a nějaké disky). Teď to vypadá, že kompletní počítač stejného poměru výkon/průměr bych dal 25 000, a to nepočítám horentní sumy za GPU.
Procesor AMD bylo vždycky něco jako test inteligence, za 40 - 50% ceny člověk dostal 80% výkonu intelu, teď to vyjde skoro nastejno. Jo časy se mění.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

8jádro piledriver za 2000 snad nestál nikdy a ani nebyl pravým highendem - možná na samotném konci životnosti někde ve výprodeji. Já sehnal nový za 3500 asi po 2 letech od vydání. Tady se ale píše o zbrusu nových a velmi výkonných APU, vydaných v době silného převisu poptávky a nestíhající výroby. Ale máte pravdu v tom, že časy se mění a AMD už není ten nesmělý krčící se někde vzadu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>možná na samotném konci životnosti

No tak asi bylo, koupil jsem ho na Alze, když se objevily první Ryzeny pro masy, staré řady šly do výprodeje. Zrovna minulý týden jsem na něm ladil program, puštěný simulátor Androidu ve visual studiu, Linux a Win7 ve vritual boxu, všechno současně, procesor mezi 50 - 75%. Hraju hry většinou starší než dva roky, nenarazil jsem ještě na problém. Btw taky mám HD 55' monitor, ale že chodí jde spíš za mojí 1660super.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Visheru by som v roku 2017 asi nekúpil. R3 1200 mal vyšší výkon pri polovičnom počte jadier (ak FX-8300 neberieme ako 4jadro s HT „na steroidoch”) a s nižším TDP a s bonusom dať neskôr do dosky možno až R9 3950X (ak by doska 16c nezvládla, tak hoci len R7 3700).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„Za poslední osmijádro piledriver jsem dal cca 2000,- kc a slouží oddaně dodnes.“
Protože jste to kupoval za výprodejové ceny v době, kdy už se prodávaly po všech stránkách lepší Ryzeny a ty starší generace nikdo nechtěl.

A ani tak mi to nepřijde jako nějaká skvělá koupě, když si vezmu, že podobné peníze (lehce přes 2000 Kč) mě stál Ryzen 2200G, který má vyšší výkon, nižší spotřebu, integrovanou grafiku a potenciál pro upgrade.

„Od roku 1994 kdy jsem si postavil první pc mě všechny pc stály mezi 12 -15 000 korun […] Teď to vypadá, že kompletní počítač stejného poměru výkon/průměr bych dal 25 000“

Však 12 000 Kč v roce 1994 odpovídá zhruba 28 000 Kč teď.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako CPU do nového PC bych ho taky nekoupil, ale protože jsem měl hodně AM3+ desek a hromady DDR3, tak jsem jeden kus taky koupil. On ten upgrade z dvoujádrového Phenomu nebo FX-4100 na FX-8300 smysl měl a stále má. Stačí se kouknout na víc jak stovku nových notebooku v nabídce co mají 4GB RAM a cenu od 5 do 16 tisíc Kč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodne vitam fakt, ze je na trhu dalsi APU. Clovek alespon postavi multimedialni pc v kompaktni velikosti.
Jenze. Je to drahy. Na multimedia moc vykonny. Na kancl taky. Na hrani je to zase moc slaby.
Takze k cemu to je? Na internet? Na domaci zvykani? To nepotrebuju takovy vykon, takze muzu koupit jine levnejsi APU.
Pro koho je teda tohle APU?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Napriklad pre mna.
Potrebujem procesorovy vykon(na PC aj pracujem) a grafika, co zvladne starsie hry je plus. Aktualna starsia 4c i5 uz straca dych a 5600G mi pride lepsia volba ako aktualna i5.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

5600G bude slušný procesor se slušnou grafikou. Záleží jak moc staré hry máš na mysli. Procesorově lepší je o 800Kč dražší Intel 10700, nebo naopak o 800Kč levnější 11600 (kde máš slušnou Xe grafiku, i když stále o dost pomalejší než Vega v 5600G). Celkově bych já v této cenové relaci a nutnosti iGPU šel do 11600, případně si připlatil 2000 za 11700. Ale to už se blížíme ceně za 5700G. No, kolem 7k se prostě už vybírá příjemně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Plus horší ovladače Intelu, plus vyšší spotřeba, plus ten výkon gpu u AMD je vyšší podstatně. Ne ne, když Intel, tak jedině něco levnějšího s budoucím upgradem na diskrétní grafiku.
10700 má větší procesorový výkon, ale za jakou cenu?! Má PL2 spotřebu asi jen pro srandu králíkům 224W.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo tě nenutí PL2 provozovat. U úlohy, která skončí do 5 minut, je jedno zdali to bude 5:00, nebo 5:40. U úlohy, která běží několik hodin, těch 28 či 56s stejně nic nezmění. Já mám 10400F a spotřeba celé sestavy (vč. Radeonu, 2xSS, 1xHDD, 1xDVDRW mi nejde přes 130W ani na zjevně šitózním a zastaralém zdroji od FSP. Jinak k tématu výkonu jsem dnes dal článek na roota, linkovat to tu nebudu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ale to pak bude ten větší procesorový výkon jinde. Kolik má PL2 spotřebu 10400F? Bingo, řekl bych tak 130W, což je méně než 224W. MÉNĚ!!! Deska to cítí, chladič to cítí.
Pokud někdo zatěžuje procesor x hodin v kuse, tak nic na 14nm se kvůli spotřebě nemůže vyplatit. Příplatek za 7nm není tak vysoký.

Ryzen 7 3600
We began with the non-AVX stress test in AIDA64 and found that the Ryzen 7 3600 drew 67W, beat only by the Core i5-9400F at 53W. With PBO active and the Corsair H115i cooler, the 3600 only drew 70W.
Asi 1500 Kč příplatek na tvého Intela. Vzhledem k cenám chladičů, případné lepší desky co lépe zvládne 130W nenažrance, většímu výkonu pokud budu držet i5 pod 100W a ceně elektřiny za x let je to lepší volba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chladič mám už řadu let, běžná Noctua s jedním 92mm ventilátorem. Čili 0Kč. Kdybych ji neměl, tak bych jel na Arctic Coolingu, kterej má zhruba stejnej výkon (láká mě ho zkusit, ale teď nemám čas ani chuť to PC rozebírat). Deska mě stála 1699Kč.

Mimochodem, teď pár hodin encoduju do x265+opus, běží mi dva 4k->FullHD streamy v ffmpegu současně, čili CPU jede na 100%. Spotřeba CELÉ SESTAVY (zdůrazňuji) se pohybuje v mediánu někde kolem 120W. Celá sestava, ne jen CPU. Pokud lze věřit desce od MSI, tak to CPU mám momentálně nastavené na PL1 135W a PL2 180W. A mě to přitom žere ~120W komplet celé včetně 2xSSD, 1xHDD, základní desky, RAM modulů, klávesnice a myši atd.

Teplota v místnosti momentálně 24°C, CPU je v dlouhodobé 100% zátěži s teplotou buď 64°C (maximum nejteplejšího jádra) v zavřené skříni, nebo 59°C s otevřenou bočnicí. Chladič slyším tiše ševelit, pokud zrovna nejede někde auto / vlak / nemluví soused(ka) atd. Čili provozně je to pohoda, s dostatečnou rezervou od TJUNCTION = 100°C, či jakéhokoli nižšího rozumného teplotního limitu.

foto: https://i.iinfo.cz/images/404/nastveni-pl-limitu-u-msi-b460m-a-pro-1.jpg

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jde o rozdíl proti 7nm kouskům s co nejpodobnějším výkonem. Vzhledem k tomu co bylo i zde naměřeno, nemám důvod pochybovat, že když si 7nm Ryzen nastavím na co nejpodobnější výkon tvé i5 na 14nm, tak se dostanu na výrazně lepší čísla. Já bych tu tvojí i5 taky občas použil, ale jen kvůli ceně+dostupnosti - vše ostatní je podřadné. Všechny vyšší Intely (8-10 jader, vyšší PL2) jen za hodně specifických podmínek (nedostupnost konkurence, nahluchlý majitel, majitel co bere PC jako ryzí spotřebák atd.)

Jo a kvůli tvému fandovství Pata jsem si na něco vzpomněl. Vzkaž mu, ať vyhodí toho zkurvysyna co vymazal všechny drivery na staré Intel chipsety z webu Intelu. Za tenhle přístup Intel téměř nikdy!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Drivery na staré čipsety jsou přímo součástí kernelu. Nebo snad máš na mysli nějaký pos*aný OS s uzavřeným kódem, jehož tvůrce byl/je takovej zm*d, že ovladače nedodává s OS?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Alibisto.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč alibisto? Jsou lidé, co Windows nepoužívají, tak se jich tahle drobnost ani nedotkne. Jinak ale jsem zkusil zeptat se Googlu a do 1 sekundy jsem byl zde ... https://downloadcenter.intel.com/download/29369/Intel-Graphics-Media-Acc... ... neupřesňuješ, jak staré drivery myslíš. Je to toto, nebo hledáš ještě něco staršího než drivery pro 16+ let staré čipsety?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak asi né chipsety, ale BIOSY.
https://www.cnews.cz/intel-odstranuje-downloady-biosy-pro-sve-zakladni-d...

Mám dvě LGA775 desky a jedna ještě s Win XP kvůli starým hrám a SW z webu tehdy zmizel - pochybuji, že ho vrátili. Ta novější deska má P45+ICH10R s Win7 a ten se někde schovává nebo zmizel. Pustil jsem to z hlavy a neřešil, protože to WinXP PC dlouho nepoužívám. Jo už vím, to XP PC má desku Intel, tak asi tady byl nějaký problém - chtěl jsem novější CPU a BIOS nebyl aktuální.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nojo ale to je tvoje škoda, vědělo se to dopředu. Takto to holt chodí. Imho se k těm BIOSům dobereš na různých fórech / redditu / atd. Sice mi přijde zbytečné, že to dali pryč, ale občasnou snahu o čistku od starých krámů celkem chápu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vědělo se o tom dopředu... To snad nemyslíš vážně, tuhle odpověď obzvlášť oceníš, když za tebou přijde někdo se starší deskou a potřebuje něco rozchodit nebo případně upgradovat. Zajímavé je, že u jiných výrobců desek jsem schopný nalézt BIOSy i k deskám s P5, ale u Intelu asi nemají na serveru místo...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji - na jeho způsob myšlení jsem nedokázal najít vhodnou reakci bez vulgarit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta 10700 bude asi procesorovo lepsia / horsia od 5600G podla toho, co za zataz sa na nej pusti. Rozne testy vychadzaju rozne, ale vykonnostny rozdiel je v rozptyle +-5-6%. Akurat je tam na strane intelu niekolko negativ. Jednak si ten vykon clovek zaplati na elektrike / hluku. Bud to budem mat hlucnejsie, alebo potrebujem lepsi chladic (a pokial nesiahnem po vode, tak nepojde 125W uchladit tak ticho ako 65W, proste nie). Druhak je to uz obsolete platforma. Do tej dosky strcim 10th a 11th gen a uz nic. AM4 je sice stale na sklonku zivota, ale upgrade path existuje a je pravdepodobne ze nejake nove produkty este vyjdu. Aj keby nie, stale mozem ist cestou non-G procesora a diskretnej grafiky a nechat si cely zvysok a proste neriesit. Cize si za viac penazi kupim zravejsi procesor, ktory uz je spolu so zvyskom moralne zastaraly a vobec sa ho neoplati upgradovat (aj to moze byt problem v ramci jednej generacie, lebo kto sa bude zbavovat niecoho vykonnejsieho sa toho bude pravdepodobne zbavovat aj s doskou, ktora by mu inac bola nanic).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Morálně zastaralý" je sousloví, které sám nezřídka používám, ale obecně je to často spíš blábol. Morálně zastaralý je třeba Trabant, ale zkus s Audi Q8 projet Afriku. Při první závadě seš v pr*eli a kladivo nepomůže. Morálně zastaralý je třeba focení na film, ale zkus to říct při pohledu na díla Christophera Nolana či Clyda Butchera v originální, tedy nedigitální kvalitě. Na Rocket Lake není nic morálně zastaralého. Je to sice produkt vyráběný technologií, která očividně zaostává za konkurencí, ale ten produkt je jinak aktuální. A to, že Intel uvede za pár měsíců novej socket, neznamená v tomto kontextu nic. Taky nikdo neříká, že AM4 je obsolete, protože máme ukázkové rendery AM5.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

10. generace je zastaralá, protože přišla 11.
11. generace se ovšem moc nepovedla, a proto může konkurovat jen cenou. Kdyby AMD zlevnilo, tak o Intelu nemá smysl uvažovat a i když nezlevní, tak v některých situacích je lepší volbou. Dneska nemůžu AMD kritizovat kvůli úrovni výrobků, ale jen kvůli ceně případně dostupnosti případně malé agresivitě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jak se to vezme, má postarší výrobní proces, ale technologicky ani výkonově proti konkurenčním do osmi jader nezaostává

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spotřeba je důležitá. V AM3+ jsem měl „jen" 95W CPU a dal jsem ho do průměrné desky, tak jsem při 100% zatížení zkoumal zahřívání desky. Chladič na napájecí kaskádě byl už po 20 sekundách rozpálený jak pětník a i když tyhle komponenty vydrží hodně (jejich pájka už tolik ne), tak CPU co se chlubí stejným výkonem jako konkurence jen díky 50 sekundovým stavům, kdy žere 150W až 250W, je konkurencí jen díky ceně. Já vím, můžu si to nastavit níž, ale to půjde dolů i výkon.
Intel PL2 stavy na svém webu hodně schovává a ví proč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to nejde úplně porovnávat. Pamatuju si dobře, kolik jsem měl vejplatu, když jsem si - plácnu - za 3000Kč kupoval nějakou AM2+/AM3 desku. Dnes o 10-15 let později mám příjmy minimálně dvojnásobný a deska mě stála 1699Kč. Klidně jsem za ní mohl dát 4000Kč a měl bych celkem hi-end. To je jako stěžovat si, že Intelův rohlík z roku 2021 za 2,50Kč je prostě gách, protože roce 2009 si kupoval od AMD luxusní velký housky za 3,90Kč.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Průměrná mzda 2010 - 23 864 Kč.
Průměrná mzda 2020 - 34 077 Kč.
Tvoje deska MSI B460M-A PRO je pro 130W špičky nevhodná i kdyby si měl plat 150 tisíc. Ono totiž na platu nezáleží. Že zrovna ty budeš obhajovat větší spotřebák a nižší životnost. Je vidět, že už vůbec netušíš co je objektivita.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic to nemění na pointě, že pokud si za desku, co utáhla vše, co do ní šlo dát, dal v roce 2010 řekněme 3000Kč, tak je to přibližně ekvivalentní tomu, když za ní dnes dáš řekněme 4500Kč. A k té druhé čásit: klidně tady vždy po roce napíšu, jak mi ta která komponenta stále funguje či nefunguje. Přesně tyhle bláboly o spotřebáku a nižší životnosti jsem tu dostával, když jsem koupil ten 400W OEM Seasonic. Nyní o zhruba 10-12 let později (fakt si už ani nepamatuju, odkdy ho mám) stále plně funguje. Objektivita je podle tebe co? Tvoje osobní prohlášení, že jedna konkrétní deska od MSI je nevhodná pro 130W špičky?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proč sem taháš minulost? Diskuze je o současných komponentách AMD vs Intel, takže vývoj inflace, průměrného platu apod. NIKOHO nezajímá. Tvoje deska je od pohledu horší shit než ta moje pod 95W FX (stejný počet napájecích fází, jen já měl navíc hliníkový chladič). Vydrží ti i tak až do dalšího upgradu za 4 roky? Klidně, ale doporučovat to nikomu nebudu, protože se nevyplatí ušetřit 700 Kč. Někdo má na desku navázaný SW, někdo CPU zatěžuje více atd. Tu tvojí desku bych z bazaru nekoupil ani za kilo, zatímco lepší desky ztrácí hodnotu méně. S poruchou desky je nejvíc práce, to není jako výměna RAM nebo grafiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

11600 mi přijde zbytečně drahá, to bych vzal 11400, rozdíl výkonu je malý, ano grafika je silnější v 11600, ale ... pokud jde jen o zobrazovadlo tak je to víc než dost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to Gen12 / Xe GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ark píše len to, že je to UHD 750. Alebo má to 2 názvy?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je zhruba stejné jako když Radeon 6900 XT (UHD 750) má GPU s architekturou RDNA2 (Gen12/Xe).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. je ideálny na staršie hry s dostatočným výkonom na konvert/strihanie videi
2. je fakt, že na kanceláriu by sa hodil Athlon 5000G
3. na „Internet” je aj 12t zbytočne výkonný CPU. Žiaľ nové APU 8t AMD v retailu nemá. Ale možno sa oplatí R3 3100 a GT 710, i3-10100, alebo R3 3200G, príp. ak by sa dal zohnať R3 PRO 4250G, malo by to stačiť
4. R5 5x00G by som zvažoval ja - občas konvert, občas virtualbox, občas 2 staré hry

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zamyslam sa, ci vymenit moju 3400G na 5600G. Otazka je, ci Asus Prime x370-PRO podporuje tieto nove procaky. na ASUS stranke som sa to nedozvedel :(. Chcel som kupit nejaku grafiku lenze stav grafik je zufaly. teda ceny su zufale ak uz nieco maju skladom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Poslední BIOS je z 10.8.2020, takže vás asi čeká zklamání ...
Tady je seznam podporovaných CPU: https://www.asus.com/us/Motherboards-Components/Motherboards/PRIME/PRIME...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo :(. Takze som hladal dobre. Takze bude rozumnehsie zohnat nejaku grafiku za rozumny peniaz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jste někde z Prahy, nebo tam jezdíte, tak vám za studentskou pečeť můžu přenechat pasivní lowprofile geforce 1030, nevím ale, jestli to není DDR3 verze. Má to 1 HDMI 2.0 výstup a jeden DVI. Mně je k ničemu a prodávat to někde po bazarech nebo posílat poštou jsem línej. Pak bych se mi tu ještě někde mohla válet pasivní 9600GT, ale ta nevím, jestli vůbec funguje.
Edit: Jo teď jsem si všimnul slovenštiny, tak asi ne. Každopádně nabídka platí, klidně se může ozvat někdo jiný. Podmínka je ale osobní předání, někde kolem IP Pavlova / Nám. Míru, út nebo čt.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se jedná skutečně o Geforce GT 1030, tak mám zájem. Jak Vás mohu kontaktovat? Přesně něco takového by se mě hodilo do staršího PC pouze s integrovanou VGA. Místo předání je naprosto ideální. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Poslete maila na smidjar2.reg zavinac email.cz
Edit, az ho poslete, napiste to sem, aby se nenasel nejakej chytrak, co se bude vydavat za vas a snazil se vas predbehnout :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Email posílám. Jinak můj nick je zkratka z mého příjmení, viz. email. Díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak karta je pryč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3rd gen na 4th gen Ryzen vseobecne asi nema zmysel upgradovat, pokial clovek nejde po highende, ktory v predoslej generacii nebol dostupny, alebo nehoni vykon bez ohladu na naklady. inac je vykonovy rozdiel nezodpovedajuci nakladom. takze by som sa na to asi vyflakol.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ceny nic moc, ale na dnešní šílenou dobu...
jinak, pro R5 je soupeř i5 nikoli i7 11700, na ten 5600G nemá.

Mimochodem už jde u nových čipů nastavit víc přidělené paměti jak 2GB??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde a je to další důvod, proč jim někdy překvapivě (vzhledem k parametrům GPU) dojde dech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na ty NASY se hodí 35W AMD Ryzen 3 4300GE, OEM
Teda pokud nevadí, že to nemá ECC, Ale je to 7nm ryzen generace 2. Na východě se to prodává tak za 4000.

https://market.yandex.ru/product--protsessor-amd-ryzen-3-4300ge-oem/8953...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.