Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Samsung Gear VR nezvládne běžet ani půl hodiny, přehřívá se

Tak ono ani nieje zatial co komentovat kedze sa Samsung Gear VR oficialne este nepredava a je otazne ci sa aj nejak masovo predavat bude. Dalo by sa to mozno vyriesit aj nejakym aktivnym chladenim ale mat ventilator na xichte nie je zrovna ultra zazitok.
Tak ono dnesne mobily su papierovo hnane do taktov a vykonov ze pomalicky to vyzera vykonnejsie ako desktop ale prave koli limitom na spotrebu a vyziarene teplo je schopna vecsina telefonov ist na max len katku dobu. Skor mi to pride ako ukazka limitov a sposobu pouzivania dnesnych ARMov. Mame 4,8 jadra na taktoch cez 2GHz ale vlastne realne ten SoC na plnom vykone bezat aj tak nemoze. A zasa sa ukazuje ze pokial ide o vykon tak bohuzial ARM nema moc co ponuknut, respektive ak sa to dozenie vyssim taktom tak aj spotreba ide do .... a Intel je na tom monzno este lepsie s Atomom.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby jste mel v tom telefonu i7, tak pobezi zhruba stejnym zpusobem jak ten ARM - prerusovane na max freq, aby stihl vychladnout. Fyzikalni zakony plati pro vsechny, ale dnes je moderni nadavat na ty uspesnejsi, ze ano?

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Jaka i7? Kto tu hovori o i7? Ci ked uz niesu argumenty tak vymyslame kraviny ze ? Ked uz tak sa mozeme bavit o Atome a o tom kto je uspesnejsi by sa tiez dalo polemizovat. Skor som narazal na fakt ze modne vytahovat ARM aky je uzasny a super a ma nizku spotrebu. Lenze ked sa pusti na plny vykon tak sa zrazu ukazuje ze je na tom presne tak isto ako kazdy iny kus kremiku, pretoze prense fyzika plati a nepusti. A ked uz nic ine tak je fakt ze Intel ma jeden z najlepsich vyrobych procesov. To je proste realita. Keby ARMy vyrabal tak by mohli byt o nieco lepsie ako konkurecne (len co sa tyka vyrobneho procesu).

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Tak schvalne si to porovnejme:

Samsung's new dual-core ARM Cortex-A15 based application processor, the Exynos 5250, is capable of processing 14 billion instructions per second (DMIPS, Dhrystone million instructions per second) at 2.0GHz, nearly doubling the performance over a current state of the art Cortex-A9-based dual core processor running at 1.5GHz capable of 7,500 DMIPS.

Wikipedie:
Intel Core i7 920 (Quad core) 82300 MIPS at 2.93 GHz
Samsung Exynos 5250 (Cortex-A15-like Dual core) 14000 MIPS at 2.0 GHz

Nataktujme ten Intel stejne: 82300 /2.93 * 2.0 = 56177 MIPS, podelme dvouma, protoze se jedna o 4jadro vs 2jadro: 28088.

Reci absolutniho vykonu ma Exynos vs. i7 polovicni vykon. To neni spatne...

Ted to prepocteme na spotrebu: 4W (az 8W) pro Exynos (http://www.anandtech.com/show/6536/arm-vs-x86-the-real-showdown/13 ) vs. 130W TDP pro i7. To je 65W pro polovinu cipu, a i kdyz vas nebudu chtit podvest a budeme pocitat vykon pri zmene 2.93->2.00 GHz exponencialne, dostaneme spotrebu Intelu cca 30.28W.

Dame cele dohromady:

Exynos: 3500 MIPS/W
Intel: 927 MIPS/W

Tj. Intel je vice nez 3x horsi. Klidne muzete z tech Exynosu sestavit cluster, ktery bude mit porad mensi spostrebu a vetsi vykon.

A pry ARM je jak Atom... lol :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Doufam, ze si s temahle vypoctama a porovnanim jen delas srandu...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

haha, obávám se, že to myslel vážně, lol

pro Danieela:
hezké, že sis dal tu práci najít hodnoty MIPS a spočítal sis jejich hodnotu na Wat, ale je to k ničemu.
Proč? MIPS není exaktní hodnota, kterou by se dalo porovnávat výkony různých architektur procesorů. Samozřejmě MARKETINGOVÉ ODDĚLENÍ se tím netrápí a bude veřejnost ládovat čísly, která vůbec nic o reálném výkonů neříkají, ale hlavně že to vypadá hezky :-P

Když už sis dal tu práci s citováním WIkipedie, tak tady ti taky něco zacituji:
"MIPS can be useful when comparing performance between processors made from a similar architecture. However, MIPS are difficult to compare between different CPU architectures."

Skutečný výkon CPU ovlivňuje spousta věcí - dokonce i komplikovanost programovacího jazyka a jednoduchost instrukcí, které CPU zpracovává.
Navíc ARM architektura pracuje s tzv. "reduced instruction set computing",takže je pěkná hovadina porovnávat milióny instrukci za sekundu, když ARM pracuje s "kratšími" instrukcemi. Čím je kratší délka instrukce, tím více jich logicky uděláte... ale pozor! Tenhle fakt vůbec neznamená, že za stejnou dobu uděláte více reálne práce než CPU s delšími instrukcemi. A proto prostě hodnota MIPS nic neříká o "reálném" výkonu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ten telefon držíš v ruce, tak má kam vyzařovat teplo a možná na plný výkon vydrží běžet trvale. Když ho uzavřeš do těch brýlí, tak se tam teplo kumuluje. To s kvalitou ARMu nemá co dělat, stejný problém by měl Intelácký procesor.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"Praktikovat přerušované hraní je… zkrátka to není nic, co by umocnilo herní požitek."

:D To jsem se zase jednou zasmál..

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

přerušované hraní je jako přerušovaná soulož ... to taky začne po chvíli nudit. Nejlepší je to doklepat až do konce najednou.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

tak se k tomu loupnou dva 12cm větráky a aspoň se hráči nebude potit čelo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a napajane budu samozrejme telefonom a ich samsung kabelom za 20 dolarov :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Co takhle koupit dva mobily s tim, ze se kazdych 15 minut prohodi? Pricemz ten hardware na automaticke prohazovani bude stat $10 ...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Na co tam je vubec cely note?
V dalsi verzi bude jen dispej a je vyreseno...

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Evidentne to renderuje obsah, s displejem by jste toho moc nenahral :)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

„ale pokud je využíván jako součást head-setu, musí běžet permanentně naplno, na což samozřejmě není dimenzovaný.“

To je samozřejmě nesmysl, podívejte se na Carmackovu keynote z Oculus Connect. Kdyby ten Note běžel naplno, tak se přehřeje za několik sekund. Hledalo se právě nastavení pro dlouhodobější hraní, což by docela dobře mohlo být těch 25 minut.

Pro další činnosti, jako je prohlížení panoramatických fotek nebo koukání na film ve virtuálním 3D kině je pak výkon snížený, aby to skutečně zvládlo přehrát celý celovečerní film atd. Pro příště méně bulváru a více informací...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Procesory použité v phabletech jsou níže taktované varianty tabletových procesorů, ale slovem "naplno" jsem rozhodně nemyslel běh na frekvenci jejich tabletových ekvivalentů, ale permanentní vysokou zátěž. Za několik sekund by se jistě nepřehřál, to je dost nadnesené, viz aféru kolem produktů Samsungu a 3D Marku, kde Samsung zcela vypnul throttling, 3D Mark běžel stále při plných taktech a žádné problémy se stabilitou se nekonaly.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Psal jste, že ten Note běží naplno a na to není designovaný, a to není pravda. Byly zvoleny právě takové frekvence pro různé typy úloh (60 fps VR low latency obsah, sledování videa, ...), aby byl účel naplněn a stíhalo se to rozumně chladit. Těch 25 minut je tedy nejspíš určený kompromis, ne nějaký průser, že najednou překvapeně zjistili, že jim to běží naplno a přehřívá se. ;) Fakt se na tu Carmackovu keynote mrkněte, věřím spíš jemu, který to vytvářel, než nepodloženým dojmům:
https://www.youtube.com/watch?v=nqzpAbK9qFk#t=3727

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Nepochopen. Tedy ještě jinak: Žádný čip, který je navržen pro tablety, ale používaný i pro smartphony a phablety, neběží v případě použití „naplno“ v tom smyslu, aby běžel na 100 % taktů, pro které byl navržen s ohledem na tablety. To je samozřejmost, protože na to není chlazení telefonů dimenzované. Pokud se v takové situaci mluví o běhu naplno, myslí se maximální vytížení, kterého je možné dosáhnout v rámci TDP daného zařízení.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

„Pokud se v takové situaci mluví o běhu naplno, myslí se maximální vytížení, kterého je možné dosáhnout v rámci TDP daného zařízení.“

Ano, a v tom právě nemáte od začátku pravdu, fakt se na toho Carmacka mrkněte, píšu vám to už potřetí. U Galaxy Gear VR se liší nastavené (locknuté) takty dle aplikace a jejího účelu (3D hry, 3D kino, panoramatické fotky, ...), a i v rámci dané kategorie si ještě tvůrce může takty zvolit (z kombinací CPU a GPU levelů, u obojího samozřejmě nelze zvolit maximum, to už by se do TDP nevešlo a i Carmack v té keynote řekne údaj o 20 sekundách do přehřátí, pokud by se využívala všechna výpočetní vlákna na maximální takt, dekódovalo video, běželo Wi-Fi atd.).

Toto je totiž úplně jiné paradigma než běžný tabletový a mobilní provoz, kdy se používá sledování zátěže, teploty a dynamické podtaktování jader CPU a čipu GPU. U VR se tohoto museli vyvarovat, protože jinak dochází k dropům, které jsou zásadní problém pro vnímání.

A proto je také podle všeho zavádějící i titulek článku „Samsung Gear VR nezvládne běžet ani půl hodiny“. Záleží totiž na činnosti, kterou ten Gear dělá. Opět dle keynote a zdravého rozumu lze předpokládat, že třeba sledování 3D kina nebude nutné každých 25 minut přerušit. Naopak u 3D her by to bylo naprosto v pohodě, protože nevím, jaké máte zkušenosti s VR vy (já zkoušel Rift), ale u této generace Gear VR s 60 fps bude mít většina lidí problémy s nevolností i za kratší dobu a skutečně to nemůžete porovnávat s běžným mobilním hraním.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Já mám Nokii 1320 a ta se taky přehřívá. Vždy když pustím navigaci tak po nějakých 20ti minutách se telefon tak přehřeje že se vypne. Když ho pustím a nenechám ho vychladnout tak se vypne za pár minut puštěné navigace. Dělá to jen když je puštěna autonavigace. Když pustím jen ukazování polohy na mapě tak je studený a může běžet dokud se nevybije. U té autonavigace je to ale dost zásadní zádrhel. Než stačím někam dojet tak je telefon vypnutej. Obvykle se to stane v nejméně vhodnou dobu. Takže pěkně nahouby.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.