Samsung Gear VR nezvládne běžet ani půl hodiny, přehřívá se
Samsung Gear VR je v podstatě první headset svého druhu, který později doplní Rift od Oculus VR nebo Morpheus od Sony.
Řešení Samsungu je o to zajímavější, že staví na phabletu Galaxy Note 4, což je na mobilní produkt velmi slušně vybavený kus hardwaru. Disponuje 5,7” displejem o rozlišení QHD (2560×1440) a hustotě 515 PPI a dále výkonným ARM procesorem - buďto jde o Qualcomm Snapdragon 805 (Quad-core 2,7GHz Krait 450) nebo firemní Exynos 5433 4+4 (Quad-core 1,3GHz Cortex-A53 + Quad-core 1,9GHz Cortex-A57).
Pokud je mobil používán samostatně, může využívat různých úsporných režimů a upravuje výkon v závislosti na zátěži i době zátěže, ale pokud je využíván jako součást head-setu, musí běžet permanentně naplno, na což samozřejmě není dimenzovaný.
V obchodech jižní Koreje, kde si již mohou zákazníci Gear VR vyzkoušet, je po hráčích vyžadováno, aby produkt nepoužívali déle než 25 minut. Specifikace dostupné v obchodě uvádějí, že po uplynutí 25 minut je třeba nechat zařízení minimálně pět minut vychladnout, a pak jej lze používat na dalších 25 minut. To samozřejmě značně limituje použitelnost, málokterý pravověrný hráč nad svými oblíbenými tituly tráví časové úseky kratší než 25 minut. Praktikovat přerušované hraní je… zkrátka to není nic, co by umocnilo herní požitek.
Očekávat nějaké vysvětlení nebo vyjádření od Samsungu zatím nemůžeme, jako většina společností v branži oficiální cestou nekomentuje nevydané produkty.