Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Samsung už 10 let dominuje trhu televizorů

Samsung Ubdk 8500 Blu Ray Uhd Player
Jedna značka sice nevládne všem, ale už deset let je jihokorejský gigant Samsung jedničkou v prodejích televizorů. Od CRT éry přes LCD s CCFL i LED podsvícením až po současné UltraHD modely včetně OLED, Samsung ovládá téměř čtvrtinu trhu.

Jeho pozice je tak velmi silná, ač druhý v pořadí (též jihokorejská firma LG) i třetí v pořadí (japonské Sony) rozhodně nevyklízejí pole. Snad jen obecně o japonských značkách lze říci, že pozvolna klesá jejich podíl (dosaďme do kontextu této informace situaci kolem společnosti Sharp), zatímco podíl čínských výrobců roste.

Jmenovatel je jeden společný: cena.

Sony je aktuálně jedinou japonskou značkou mezi horními pěti výrobci. Panasonic již pozice dominantního výrobce vyklidil (může to trochu souviset i s koncem plasmových TV), vedle Sharpu pak také platí, že ani jiní výrobci již nehrají signifikantní roli na světovém trhu. Týká se to Toshiby, Hitachi, JVC či Pioneeru. Celkový podíl japonských značek byl 18,8 % v roce 2014, loni to bylo už jen 15,3 %.

Naproti tomu rostoucí čínští výrobci táhnou hlavně cenou. V roce 2014 drželi 21,8 % trhu, zatímco loni to bylo již 27,5 % trhu. Aktuálně čínské značky výrazněji expandují v Evropě i USA a v našem kontextu se to výhledově netýká jen Changhongu, který má továrnu u Nymburka.

Samsung, ač je hlavní silou na trhu, přeci jen trošku ztrácí. V orce 2014 držel 22,5% podíl na trhu, loni už klesl na 21 %. Ale i tak si vede dobře oproti roku 2006, kdy svým podílem 14,2 % vůbec poprvé překonal japonskou Sony. Samsung za posledních 10 let prodal 427 miliónů televizorů.

Klesá též podíl LG, které v roce 2014 ovládalo 14,5 % trhu, zatímco loni jen 12,6 %. Pokud bych si z vývoje dovolil něco předpokládat, tak nadále pomalu klesající podíly jihokorejských výrobců, kteří přeci jen jakž-takž dokáží čínským firmám konkurovat i nepříliš rozdílnou cenou, ale také pokračující úpadek podílu japonských výrobců. Můžeme očekávat, že čínské značky ovládnou jednoho dne trh zcela? To je otázka pro příštích 5 až 10 let.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Samsung už 10 let dominuje trhu televizorů

Pondělí, 21 Březen 2016 - 07:47 | Max Devaine | Viděl jsem starší verzi, co dělá Motorola (má...
Pondělí, 21 Březen 2016 - 07:44 | Max Devaine | Pokud se chceš kvalitně podívat na film ve 2 a...
Sobota, 19 Březen 2016 - 20:38 | Pepa Zdepa | Od Samsungu očekává nové chytré hodinky hlavně...
Pátek, 18 Březen 2016 - 18:57 | Duri | Televizia je u mna mrtva minimalne 10 rokov a ked...
Pátek, 18 Březen 2016 - 07:15 | Jiří Holý | Lepší tak, než žít - a neurazte se jako "...
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 21:32 | Plnovous | To musi byt nadhera, zit v takom ciernobielom...
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 12:22 | Regine Martin | V Asii docela běžné, a v Korei téměř jisté, že u...
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 10:02 | franzzz | Nj ty megakorporace delaji tisice veci na X...
Čtvrtek, 17 Březen 2016 - 09:40 | Jiří Holý | To je podobné jako před lety Microsoft. Vyrábí...
Středa, 16 Březen 2016 - 17:19 | Jaroslav Crha | Kdesi jsem viděl dokument, že tam je město a v...

Zobrazit diskusi