Samsung šlápne na plyn, zdvojnásobí prodeje tabletů
Už loni Samsung přiznal, že celkové prodeje původního Galaxy Tab nebyly až tak pěkné, jak si firma představovala. To nás ovšem nepřekvapuje, zvlášť když byl v řadě zemí po dlouhé měsíce jeho prodej na žádost Applu zakázán. Výraznější nárůst odbytů nastal teprve v posledním kvartálu roku 2012, kdy se Samsungu podařilo prodat 8 milionů androidích placek, čímž si zvýšil podíl v tomto tržním segmentu ze 7,3 na 15,1 procenta.
Společnost by v rozjetém trendu ráda pokračovala a splnění vytyčeného cíle - distribuci 40 milionů tabletů - je ochotna v letošním roce věnovat maximální úsilí. I když zatím Samsung nezveřejnil, kolik přesně prodal v roce minulém, mluví nezávislé statistiky zhruba o 20 milionech, takže plány hovoří prakticky o zdvojnásobení odbytů.
Galaxy Tab 10.1 byl v druhé polovině roku 2011 a na jaře 2012 na řadě trhů nedostupný
Důvodem, pro který se Samsung rozhodl přeřadit priority, je i vlastní firemní analýza. Podle té se trh s chytrými mobily pomalu (ale jistě) saturuje a pro růst už nezbývá příliš velký prostor. Výrobce se však nepochlubil, jakým způsobem chce zvýšení prodejů na poli tabletů dosáhnout. První ze dvou základních možností spočívá v prostém využití růstu trhu, druhá v rozšíření tržního podílu (tedy na úkor konkurence). Zástupce firmy vzkázal konkurenci pouze tolik: „[Letos] budeme velmi agresivní.“ :-)