Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Kazuto Yamaki vysvětluje, proč Sigma začala vyrábět high-end optiku

Super, jen tak dal :)

Tady je chyba: 'Proto nás Sigma představila, když takový člen zahrnula do sériově vyráběného produktu.'
'představila' mělo asi být 'překvapila'.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co ty víš.... možná teď budou DIIT číst i japonci ;-))

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

チェコ語はちょっと難しいですよ。:-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

sice sem myslel reálné japonce ale nevadí ;-) nj nauč japonce říct L, to by bylo na nobelovku....

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Co říci, oni mezi R a L lozdíl nesryší, tak je pak těžké, aby jej vysrovovari.

My zase neumíme detekovat merodie, ktelými se v JP a čínštine odrišují srova. Hort mozek byr v dětství naploglamován jinak. :-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"Sigmu založil jeho nedávno zesnulý otec, jehož cílem bylo nabízet produkty určité kvality v co nejdostupnějších cenových relacích."

Presneji receno dlouha leta platilo temer u vsech levnejsich Sigma objektivu nasledujici: sunt, polosunt, sunt, zmetek, sunt, polofunkcni smejd a nekompatibilni zmetek. Kazdy druhy kus s viditelne chybne vycentrovanou optikou, objektivy ktere se rozpadaly na nekolik kusu po nepatrnem narazu, objektivy u kterych funkcnost zavisela na konkretnim typu fotaku (zvlaste u Canonu, kde objektivy za desitky tisic byly nepouzitelne na novych telech a prehrat firmware Sigma narozdil od Tamronu neumela) a o ostrosti se dalo mluvit az po zacloneni o 3-4EV (starsi svetelne objektivy). K tomu digitalni tela, jejichz cesta od ohlaseni k zakaznikovi trvala 5 let a obrazova kvalita byla co kus to original (zrcadlovky) nebo se zacaly vysroubovavat sroubky vevnitr az se rozsypal objektiv (stara DP1 je tim proslula).

Je dobre ze vrchni Japonec dosel k zaveru, ze takhle to dal neslo - nicmene povesti firmy zamerene na vyrobu lacinych objektivu - jak po mechanicke, tak po opticke strance se bude zbavovat velmi velmi tezko. Zakaznik se bude dlouho zbavovat pocitu, ze opticky kvalitni nove objektivy musi byt osizene po mechanicke strance.

On ani ten vrchni Japonec nemel jinou moznost, kdyz setove objektivy vyrobene v poslednich 5 letech za par korun jsou opticky vyrazne lepsi nez to co nabizela Sigma za cenu kolem 7-10 tisic Kc.

Nastesti pro Sigmu dnes na vyrobu optiky neni treba zadna tradice ani zkuseni sklari, staci vykonne pocitace - Samsung na to prisel uz pred 4 lety (viz video na Youtube o vyrobe objektivu k mirrolessum).

Nicmene plati - a v optice zvlast - co je kvalitni, nebude zaroven ultralevne.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

:-)

„ostrosti se dalo mluvit az po zacloneni o 3-4EV (starsi svetelne objektivy)“

Pro účely smysluplnější diskuse by nebylo od věci, kdybyste byl trochu konkrétnější. Ona totiž Sigma mezi staršími objektivy těch světelných příliš mnoho nemá, takže mi zobecňování přijde nevhodné. Na jednu stranu je faktem, že staré světelné objektivy Sigmy jsou oproti aktuálním top modelům slabé, na druhou stranu je rovněž faktem, že v době, kdy byly nové, byla většina z nich plně srovnatelná s nabídkou Nikonu a Canonu. Pokud tedy vůbec Canon a Nikon tak světelné objektivy měli. Většina z nich - například 30/1.4 - byla unikátní a nic podobného v té době Canon ani Nikon neprodávali. Pokud tedy budeme kupříkladu takovou 30/1.4 kritizovat za to, že na f/1.4 nebyla mimo střed ostrá, pak je třeba jedním dechem dodat, že Canon a Nikon neměli světelný záklaďák pro APS-C vůbec a rozhodnutí zákazníka nespočívalo v tom, zda si pořídí Sigmu nebo jinou 30/1.4, ale buďto mohl mít záklaďák od Sigmy, se kterým mohl fotit na f/1.4, nebo zkrátka na f/1.4 v základním ohnisku fotit nemohl.

„setove objektivy vyrobene v poslednich 5 letech za par korun jsou opticky vyrazne lepsi nez to co nabizela Sigma za cenu kolem 7-10 tisic Kc“

Tohle je nesmysl, především DSLR seťáky Sony a Canonu překoná i čtyřicet let starý decentrovaný sovětský Helios 58/2. I původní Sigma 17-70 je výrazně lepší než jejich záklaďáky i starší japonská manuální pevná ohniska - srovnáváno pro 35mm ohnisko.

„Nastesti pro Sigmu dnes na vyrobu optiky neni treba zadna tradice ani zkuseni sklari, staci vykonne pocitace“

A to je druhý nesmysl. Zkuste si o tom něco zjistit, než příště tohle napíšete. Tohle zkoušelo pár menších výrobců a k nijak úchvatným výsledkům to nevedlo. Chování v protisvětle, bokeh, vyvážení korekce chromatických vad, to všechno jsou aspekty, kde čísla jsou jedna věc a výsledek, který je hodnocený subjektivním vnímáním lidského mozku věc druhá. Tam se bez know-how neobejdete. Nehledě na to, že kdyby šlo pouze o počítače, bude optika všech výrobců ve stejnou dobu stejně kvalitní - což samozřejmě není. Není náhoda, že jediné objektivy, které zvládají konkurovat novým Sigmám, jsou nové Zeissy, které vznikají rovněž v japonských továrnách (Cosina), kde je vyrábějí lidé s celoživotní praxí v oboru.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak, Chování v protisvětle, bokeh, vyvážení korekce chromatických vad, to všechno je velespožitá problematika a mnoho laborování nejen s tvarem, ale zejména s materiály a jejich kombinacemi!Různé povlaky a j.!!! Ideální by byl asi kříšťál!, nebo diamant ;-) , ale ceny by pak byly jinde, v milionech Kč na jeden objektiv :-)) ... A i ty rozloží světelné spektrum, neb každá vlnová délka procházejícího světla 2x přes rozhraní dvou prostředí - vzduch-sklo (2x proto, že dovnitř a ven) má jiný úhel lomu na čemkoliv, pouze větší nebo menší dle materiálu. Leda by jste fotili v kosmu ve vakuu :-))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Sigma je unikátní v tom, že ........ vyvíjí čistě fototechniku a nikoli elektroniku"
A to je ta chyba.
Jakkoli je opticky na výši - například 18-35 f1,8 je opticky parádní, elektronicky stojí ta prd. Stále stejné problémy. Jedno, jestli C, nebo N. Ostření na jiné místo, stále to samé. Poněkolikáté.
Aktuální problémy:
1 - na D7000 se 18-35 chová tak, že předostřuje tolik, že ani doladění AF v uživatelských funkcích problém nevyřešilo. Pomohlo, nevyřešilo. Odpověď Sigmy je taková, ať si zákazník koupí další krám - USB dock a může si upgr. fw!
2 - na 450D 17-70 vypíná stabilizátor po 10 minutách, žímž vytříská baterku 10x rychleji. Ani na takto starém foťáku není schopna fungovat ok. Na novém to ještě pochopím.
3 - (to už je starší) na 5D MkII Sigma 35 f1,4 je schopna zaostřit do 2m, pak vůbec!

Stále ta samá ohraná písnička. A to ty Art jsou opravdu opticky perfektní!!!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.