Srovnávací test několika grafik z hlediska GPGPU výkonu
Nejprve úvodem. Test prověřuje výkon GPU jak v single-precision (32bit přesnost, označena Float), tak v double-precision (64bit přesnost, označena Double). Právě double-precision je to, na co se oba výrobci zaměřují u svých "DirectX 11" GPU, zejména u Nvidia Fermi se očekává razantní snížení propadu oproti single-precision a stávající generaci GPU architektonicky stále vycházející z letitého G80.
ATI sama se víceméně stále drží architektury představené u Radeonu HD 2900 před pár lety, ale již od počátku si sama rozdala karty o něco lépe, takže její propady v double-precision nejsou tak fatální. Následující graf tedy berte jako potvrzení toho, co se všeobecně ví.
Povšimněte si brutálního propadu u GeForce poslední generace. ATI se poslední tři generace grafik zjevně drží přibližného poměru 1:2 mezi single a double přesností. Je to trochu zvláštní, z materiálů představujících architekturu HD 5800 vyplynul poměr 2,72 versus 0,544 TFLOPS.
Nicméně, kdo ví, jak přesně Sandra své výsledky měří. Můžeme pouze říci, že test se provádí na fraktálu známém jako Mandelbrotova množina. Dle Sisoftu jsou takovéto instrukce používány při kompresi/dekompresi zvuku i videa, ve hrách a dalších aplikacích, kde se aplikují tytéž operace na velká množství dat.
Každopádně se sluší dodat, že Radeony byly měřeny přes ATI Stream, GeForce přes CUDA. Příslušné plug-iny v Sisoftu napsal jeho hlavní programátor Adrian Silasi, Stream je optimalizován člověkem z AMD (u CUDA podobná informace není uvedena). Co se týče budoucích případných testů přes OpenCL, resp. DirectCompute, pak vězte, že OpenCL kód je založen na portu z CUDA, DirectCompute 11 kód na portu z DirectX 10.