Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Stačí Athlon 200GE pro nenáročné hraní?

"Stačí Athlon 200GE pro nenáročné hraní?"

ANO. Solitair i Freecall to jednoznacne da.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

'' Freecall to jednoznacne da. ''

freecall?
https://www.freecall.com

radsi nechci vedet s cim si hrajes, kdyz pouzivas ten freecall.. ((:

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FreeCell

Jsem se prepsal, tak se nepoto, ja to totiz uz hrozne dlouho nehral, naposledy to jsem mel jeste Pentium4, coz by mohlo tomu Athlonu 200GE vykonove odpovidat ne?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

troska sme poslednu dekadu spali?
tento athlon je cca 11x (slovom JEDENAST KRAT !!!!!!!!!!!!!) vykonnesjsi ako najvykonnejsie 1-jadierkove penntia4 na 3,600-3,800 GHz ci extreme 3,466-3,733 GHz (vsetko skore medzi 480-490), alebo 6,5x vykonnsjsie ako najvykonnesji dvoj-jadrovy zlepenec PentiumD 960 = 2x Pentium4 Prescott 2M 3,60)

https://www.cpubenchmark.net/mid_range_cpus.html
AMD Athlon PRO 200GE: score 5261

https://www.cpubenchmark.net/low_end_cpus.html
Intel Pentium 4 3.60GHz: score 488
Intel Pentium D 960 @ 3.60GHz: 817

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Nevšímaj si ho, on si dal dnes pol Viagry, tak podjebáva :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

To je jen jeden omezený benchmark. V praxi to nebude ani 10x.
https://www.anandtech.com/bench/product/92?vs=699

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ani nie 10x freecell.. tragedia :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je fakt, passmark je vo vseobecnosti dost infantilny benchmark, staci sa pozriet na high-end cpu, kde by mali byt na prvych miestach logicky amd epyc, 8C R7 2700X/1800X maju score 17-18 tis., 16C TR 1950X/2950X na takmer rovnakych frekvenciach by mali mat takmer 2-nasobok (t.j. minimalne 30-32 tisic), kdezeeeee
a uplne do oci bijuce je skore 32C TR2 2990XW, ktory je tam slabsi ako 16C TR2 2950X ... passmark je dost humus

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"To je jen jeden omezený benchmark. V praxi to nebude ani 10x."

"AMD (Vishera) FX-6300"

*facepalm*

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak jo no srovnávat topení prskavku a Athlon 200GE chce mít hodně vymeteno,tak gratuluji vyhrál jste

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řekne mi někdo co znamená to "1% min" ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi vzali 1% času, kdy bylo FPS nejnižší a použili jej jako referenci pro FPS dropy.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se nepletu tak se da 1% vysvetlit jako .. "hodnota fps pod kterou to nekleslo po 99% doby hrani (benchmarkovani)".
Vicemene je to ukazatel plynulosti te hry. Pokud by v te hre litaly fps nahoru a dolu, porad muzes dostat slusne prumerne FPS, ale "1%" bude relativne nizke cislo. Naopak, pokud se ty hodnoty pohybuji okolo toho mereneho prumeru, tak "1%" nebude dramaticky nizsi (nizsi musi byt vzdycky).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Klasické vyjádření minimálních FPS nejnižším naměřeným číslem může být zavádějící, protože když v testované sekvenci z průměrných třeba 60 FPS u jednoho GPU klesne framerate jednorázově na 15 FPS a u druhého klesne framerate dvacetkrát na 17 FPS, bude v grafu uvedeno pouze 15 FPS a 17 FPS, z čehož si čtenář vyvodí mylný závěr, že na druhém GPU běží hra plynuleji. Skutečnost je ale opačná.

Proto některé weby používají jiné způsoby vyjádření plynulosti obrazu. Ten zmíněný ve článku domnívám se seřadí všechny naměřené hodnoty FPS od nejnižší po nejvyšší a uvede průměr z 1 % nejnižších hodnot, tedy z 1 % největších propadů.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Pěkně vysvětleno, díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na wotko doprý.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Očekávat, že někdo bude na takovémto PC používat vsync je podle mě hodně mimo. Pokud stěží hraju v 720p na nízké detaily, tak si určitě vsync vypnu. Je pořád lepší mít 40-50 fps s občasnými zlomy než 30 fps.

Co ale vítám je zobrazení 1. percentilu, to by se mělo podle mě uvádět vždy. Průměrná FPS jsou dost zavádějící hodnota a neodpovídají na otázku "půjde hra dobře hrát na mém PC" (stačí pár míst kde vám FPS vyletí ke stovkám a máte neodpovídající výsledek). Právě ten 1. percentil vám řekne, jestli hra pojede bez častých záškubů či oblastí kde vám framerate spadne na nepoužitelnou hodnotu.

Takže i v tom článku by k definici hratelnosti neměly být brána čísla průměrných FPS ale ten 1. percentil. Pokud se vám hra škubne každých 100 framů (2-3 sekundy), tak hratelná nebude, i když průměrné FPS budou slušné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Je pořád lepší mít 40-50 fps s občasnými zlomy než 30 fps.“

To už je subjektivní záležitost. Pokud jde o nějakou akční hru a při úkroku stranou nebo rychlé otočce mám horní polovinu nepřítele v pravé půlce obrazovky, dolní polovinu v levé půlce obrazovky a v daném okamžiku vlastně nevím, na co mířit, tak je to matoucí a hratelnost to snižuje víc než synchronizovaný, byť třeba o 10 FPS nižší framerate.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že především u kompetitivního online hraní je nejdůležitější input lag. Teda přeneseně cokoliv má potenciál přidat input lag je nežádoucí a více FPS by mělo vždycky znamenat menší input lag. U single player her je to jedno a tam se spíše bude hledět na vizuální kvalitu. Ideální situace je např. 144hz monitor s Freesync nebo G-Sync kde to pod 144 fps nespadne a ještě k tomu sync, který nepřidává žádný input lag. Jako jsem čuměl, jakou jsem měl výraznou kompetitivní výhodu když jsem testoval herní 144hz 1080p a 1440p monitory oproti mojemu 40" 4k 60hz. Testoval jsem bez sync technologie protože grafika NVIDIA a monitory freesync, ale v BF Bad Company 2 jsem najednou začal většinu drtit jak nic, hlavně v blízkých soubojích a uvnitř budov. Nakonec jsem se stejně vrátil k 60hz 4k, protože image quality u mě osobně vyhrálo a na dálku jsem byl díky lepšímu rozpoznávání nepřátel smrtelnější... :-) Proto se těším na dobu, až bude aspoň nějaký 4k 40"+ 100hz G-Sync nebo Freesync. Kupuji hned.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud bude 144Hz monitor a hra poběží stabilně 144Hz, tak žádný Sync nezpůsobí input lag, nemá jak, vše bude stejně rychlé, na limitu HW. Ten input lag vzniká právě zpožďováním zobrazovaného snímku ale pro většinu i kompetitivních hráčů něco jako input lag nebude hrát roli, nepozná to, navíc nejvíc těch co o tom věčně básní hraje na železe které samo o sobě bude dělat větší problémy než.

A monitory jsou ohlášené, 65", tuším 144Hz (nejsem si jistý) Gsync... Ale připravte si cca 5 tisíc dolarů

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a toto se vám někdy stalo? nebo si to cucáte z prstu? Já mám monitor bez sync a nestalo se mi to nikdy, a je to popř hra, umřu resnu se znova

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakmile vypnu VSync, tak tearing budu mít v podstatě každé hře a pořád, ne třeba tak aextrémní ale bude tam. Většinou hraní bez synchronizace, byť třeba na dvojnásobných FPS pro mě znamená daleko horší herní zážitek než se synchronizací. Takže synchronizace all day long.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsync neudělá z 40-50 FPS 30FPS. Záleží na frametimes.

Pokud budu mít konstantně frametimes nad 16.66ms, tzn mezi 16.66-33.32ms, tak ano budu mít 30FPS a bez VSync by mohlo být víc.

Pokud mám ale nekonzistentní frametimes tak to může vypadat jinak. Příklad že mám 16.6ms frametime a jeden snímek mi to spočítá za 16.7ms, pro ten jeden snímek se nestihne refresh monitoru a zobrazí se tak 2x po sobě, ale další snímky už budou ok, výsledné FPS bude 59 ne 30.

Když řekněme polovina snímků bude do 16.66ms a půlka nad, tak se bavíme o cca 40FPS, ne o 30.

Navíc VSync se standardně používá s bufferingem, dnes už nejčastěji trojitý. Takže i když karta zobrazuje snímek na více obnovovacích period, karta mezi tím počítá nebo dokonce má spočítaný další snímek v bufferu a hned jak bude možné ho zobrazí, tzn i při těch zlomových frametimes lehce nad 16-66ms nemusí FPS dropnout přesně na 30. Buffering a Vsync se tímto způsobem používal už na 8 bitech, které tehdy nestíhaly celou scénu spočítat včas, případně překopírovat obsah do videopaměti.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

pekny, pekny, ale tak vsync nefunguje.. (:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a jak tedy funguje? Protože je u mě normální že s VSync mám běžně různé FPS mezi 30 a 60 nebo i méně pokud je to něco náročnějšího.

Ano frametimes neskutečně lítají, ale naštěstí je to více či méně statický obraz, takže to nijak nevadí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ještě existuje další možnost, že jakmile nestíháš vsync, tak se dočasně vsync vypne, a jakmile začneš stíhat renderovat dostatečně rychle, tak se opět zapne. Tudíž některé framy mají tearing, některé ne. Je to rychlé a nemusí to být ani moc viditelné. Opět můžeš vidět např. 50 FPS a přitom máš vsync "zapnutý". Vím že za tuto funkcionalitu musel u výrobců grafik lobovat sám Carmack. Ale nevím jak moc her to podporuje a aktivně využívá.

Pak je ta možnost co jsi psal ty (ta je podle mě v pořádku). A jestli existuje nějaké další zdůvodnění proč vidět něco mezi 30 a 60 FPS s vsyncem, tak to neznám, ale zajímalo by mě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to mod který udělá CAP na refresh monitoru a vypne se v případě že by FPS měly klesnout pod refresh, to ale nic neřeší. CAP FPS se dá nastavit několika způsoby a někde je lepší to dělat syncem, někde v driverech, někde v nastavení hry. Nicméně tearing je to co bych nesnesl a to je také důvod proč to používám.

A režim vertikální synchronizace, min. u NV karet lze vynucovat skrze driver a nastavení profilu aplikace. Ale ne všude funguje vše. Například jsem se pro letecký sim snažil nastavit 1/2 refresh rate ale tohle ignoruje a musí se používat FPS cap, FPS cap v aplikaci způsoboval stuttering a propad výkonu, FPS cap skrze drivery je OK.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V podstatě souhlasím. Jenže i když máš natolik variabilní framerate, že máš reálných např. 40 FPS s vsyncem, tak zase máš stutter, tzn hra se pocukává, chvíli běží plynuleji a chvíli poskakuje (opakují se ty snímky, co se nestihly do dalšího vsync intervalu). A ještě to může být tak, že frametimes vystřelí nad 16 ms právě když mám před sebou akci/nepřátele/atd, takže přesně v době kdy se to nejméně hodí, zatímco v klidné chvíli pak jdou opět pod 16 ms. Což je opět na zvážení, jesli je takovej problém mít občas zlomenou hranu a nevypnout vsync. Hodně lidí ty zlomy skoro nevidí (na druhou stranu, hodně lidem bohužel přijde normální i stutter).

Co se týká bufferování, mám dojem že častější je double buffering kvůli přílišnému input lagu při tripple bufferingu (zvláště u nízkých frameratů).

Můj hlavní bod v komentáři ale byl, že z průměrných FPS se nedá usuzovat, jestli si příjemně zahraji (vsync či ne-vsync). Na to je právě potřeba se dívat na ty spodní percentily (úmyslně neříkám minimální FPS, měření tohoto čísla je holý nesmysl).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Otázkou je co je stuttering, ten se projevuje trošku jinak. Ale je fakt že tam kde mě FPS trápí tak jde více či méně téměř statické scény, takže to nevnímám a u her si ladím výkon na konstantních 60FPS.

Double buffering jsem už dlouho nikde neviděl, všude ale vídávám triple buffer.

Double buffer má jen aktuální a nový snímek, double ztrácí čas, když dopočítá snímek a čeká na přepnutí z aktuálního na nový snímek, dřív nemůže s výpočtem dalšího začít,

Triple buffering má o jeden buffer navíc, do kterého se může počítat snímek v době kdy jeden mám na obrazovce, druhý čeká na fyzický refresh, ano input lag to navýší (ale stejně většina lidí to vůbec nepozná, natož aby jim to vadilo), na druhou stranu to přináší plynulejší průběh

A souhlas že z průměru se nedá usoudit plynulost, stejně tak ani z min/max FPS. Percentily jsou rozhodně lepší, ale také ne vždy zcela jednoznačné, na to je dobrý ten graf frametimes v čase, člověk si udělá obrázek snadno.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Spis by me zajimalo jestli nekdy uvidime obdobu Pentia Silver alias N5000/j5000 proste neco do nebo okolo 10w... Aby to bezelo na passivu s Vegou HDMI 2.0... :(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD Ryzen 3 PRO 2300U by nestačilo? Dá se provozovat i na TDP 12W záleží jak se výrobce rozhodne, ale na posiv v pohodě použitelné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak super, jen mi prozrad jedinou desku s nim???

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Si chtěl procesor :-)
Ale jo chápu to taky čekám až se nějaký výrobce rozhoupe a udělá mini ITX desku s tímhle procesorem....holt přetlačit intelácké pobídky nějaký čas zabere, ale třeba pomůže že intel nestíhá a někoho by mohlo napadnout, že jsou i jiné cesty :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kiež by AMD urobilo ovládače pre Win7.
Nechápem o čo im ide. Myslia si snáď, že kto si kúpi tak lacný procesor, že zakúpi ešte drahú Win10 licenciu?

Čo sa týka toho hrania, tak ono sú aj plošinovky. Rozbeháte na tom i WoT, WT, ťahovky sú ok, ale prečo sakra AMD nevydá ovládače pre Vega 3/8/11 pre Win7, je mi záhadou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Muze to byt klidne kseft s MS..mozna, ze jim MS jako protisluzbu odebral treba nejake Epycy, atd. Podle mne je "vule" MS, nikoliv AMD, ktere se snazi mit s MS dobre vztahy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No myslim, ze jste oba mimo... Proc podporovat system a venovat prostredky a usili, kdyz je pokryti a vyuzitelnost minimalni... Dnes uz sedmicky nekoupis, toto je jiz novy HW, proc pro nej delat ovladace pro jiz neexistujici HW... A i kdyz vezmes v potaz, ze sedmicky jsou na znacnem ustupu diky tlaku MS (pochopitelnemu) je v te zbyle kupe 80% OEM licenci (rozumej neprenosne na novy HW) a patlat se kuli cca 5% celkoveho trhu, je zcela ztraceny cas a penize...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Byt souhlasim, ze z obchodniho hlediska se na to da takto koukat, presto to uplne mimo neni a udelat upravu AMD ze stavajiciho driveru WIn10 na Win7 podle mne (laicky) nebude az takovy problem, kdyz mohli fungovat jeste Intelovske drivery pro HD 6XX z Win10 na Win7 po jejich prejmenovani...
Takze celkova narocnost by AMD za to i stala, protoze Win7 je stale jeden ze 2 majoritnich Win releasu.
Proto si myslim, ze za tim je neco vic, nez jen 'neochota AMD' jit 'proti proudu'.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD predáva grafické karty s ovládačmi pre Win7, vrátane RX 550, ktorá stojí menej ako Ryzen 5 2400G a aj pre Vega https://www.amd.com/en/support/graphics/radeon-rx-vega-series/radeon-rx-...

len nie pre APU, ktoré je tiež VEGA https://www.amd.com/en/support/apu/amd-ryzen-processors/amd-ryzen-5-desk...

Ich problém, keby Intel nezdražel, pre Win7 jasná voľba Intel. Ten dokonca upravil aj H310 v2, len dosky stále nie sú.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli ti nevadí W10, pak nejjednodušší je najet na aukro, dát vyhledat windows 10 a vyber si - nabídky jsou od cca. 300,-. Je to zcela legální a v mém okolí několikrát vyzkoušené. A ty tři kila považuju za férovou cenu i za něco jako windows ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

:D Mas recht... Sic ja to nekupuji tady, ale opravdu to legal je, a i kdyby to bylo za 500kc tak to rad dam a nemusim resit cracky atd... Pouzivam to denne tak proc za to tuto smesnou castku nezaplatit... I kdyz potazmo, vyrobci se z teto OEM licence dostane jen puvodni (asi smesnej) poplatek od OEM vyrobce...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Windows 10 sa dalo získať aj zdarma. Napriek tomu množstvo ľudí zostalo na Win7.
Na Win7 frčí aj Čína a výrobné podniky. AMD sa rozhodlo, že Win7 bude ignorovať pri APU.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, tohle jsem chtěl taky podotknout. I u mě v UK se dají legální desítky koupit dokonce pod 300kč na Amazonu jako digitální doručení jenom klíče...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to zcela legální? Jste si jistý? Víte kde byla ta licence poprvé aktivovaná? Jste si jistý že se jedná o licenci která spadá pod nevyužitou (některé edice takto prodávat nelze).

Jelikož je tam spousta neznámých tak bych byl s takovým radikálním tvrzením opatrný.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud dělá prodejce potají něco nelegálního, tak to zákazníka nemusí zajímat a zákazníkovo jednání v dobré víře je legální. Pokud ne, tak je právní banánistán, tahle tranzitivní vina.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jsem to správně pochopil, licence ještě aktivovaná nebyla - jsou to, nejspíš, licence z firemních počítačů dodaných s windows, na které ale byl instalován linux nebo cokoli jiného - prostě licence co nikdo nevyužil. Podle mě se to pozná jednoduše - při aktivaci to uživatele pošle do háje. A kdyby se to stalo, dostane prodejce na aukru negativní komentář, takže by pak už nic neprodal. A jak jsem psal - v mém okolí si několik kámošů takto oemka pořídilo a spokojeně užívají aktivované legální windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A licence W7 byla levná? Co pamatuji tak W7 v OEM mě stály víc než krabicovka W10 a to dokonce v době kdy dolar byl níž při koupi sedmiček než desítek. A ano je normální že u toho počítaže který jde postavit kolem 6 tisíc pak přes třetinu navíc dělá licence Win.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ono kdyz si das tu praci, tak podle me ty desitkovy rucne do sedmicek taky dostanes... Ted jde o to, jestli vse bude chodit... Driver dle me stopro ale bez utilit neb ty budou prudit... Teda pokud nemluvis o 32bit systemu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nenašiel som ani jeden článok kde by to šlo.
Dokonca problémy sú aj pod linuxom, treba najnovšie jadro. AMD pri APU na to dlabe. Win10 a nezáujem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kolik má linux? 2 procenta. Servery, routery, chytré TV a ostatní síťařinu nepočítám. Takže se jim to jednoduše nemůže vyplatit. AMD i když se jí daří stále není v pozici, aby mohla vyhazovat peníze oknem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže tohle APU není na hry, primárně je na nenáročnou kancelářskou práci, nejlevnější domácí PC na office, internet a filmy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano, ideální základ HTPC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

spíše to bude sloužit jako počítač do domácnosti k prohlížení internetu, HTPC není zase tak dominantní použití počítače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dost lidi prave vyuziva NTB ci PC i k prehravani multimedii a krkolome to pripojuji k TV atd. >>> HTPC si neporidi nejcasteji z duvodu vysoke porizovaci ceny a neskladnosti ted jim poskytnete levny stroj s plnohodnoutou podporou HEVC/VP9 vc. 4k a pokud je presvedcite ze je to "must have" tak vam utrhaji ruce

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.