Test: AMD Ryzen 5 3600 a Ryzen 5 1600 v roce 2023 s RTX 4090
Kapitoly článků
Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.
Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.
Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí.
Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.
Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.
Opět jsem využil služeb MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G, takže všechny procesory mají podobnou šanci se předvést.
V rozlišení 1920x1080 si Ryzen 5 3600 s přetaktováním vede nejlépe a i 0,1% nízká FPS nespadnou pod 63, což je velkmi dobrý výsledek. Výkon Ryzenu 5 1600 zde opět nepotěší, výkon je spíše nedobrý, byť hra je hratelná.
Při použití 1440p rozlišení se pozice procesorů lehce mění, ale přetaktovaný Ryzen 5 3600 si vede dobře a zajistí alespoň plynulých 60 FPS.
Ve 4K rozlišení se rozdíly mezi procesory zmenšují, Ryzen 5 3600 se zde posouvá překvapivě vysoko a překonává i změnu paradigmatu, nicméně z hlediska čísel se jedná plichtu a skoro až chybu měření.
Vyzkoušel jsem samozřejmě i DLSS s Frame Generation, jelikož mě zajímalo, jaký to bude mít vliv na výkon. Hra je díky tomu značně hratelnější na všech procesorech vyjma Athlonu 200GE, který jednoduše nemá dostatek jader, cache a PCIe linek.