Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: AMD Ryzen 7 8700G a vliv RAM na výkon iGPU

Zdroj: Karáš Svorka

"A stačí mi prostě jedna ta RAMka pro to počítadlo?", zeptal se Josef Vyskočil.

Věřím, že většina čtenářů Counter-Strike zná, ať už se jedná o původní mod pro Half-Life, novější CS:Source, nebo ještě novější CSGO. CSGO jsem testoval za pomoci mapy FPS Benchmark a do jisté míry to bylo zbytečné, jelikož CSGO šlape výborně i na celkem starém hardwaru.

Společnost Valve se rozhodla Counter-Strike Global Offensive přesunout na nový engine Source 2, na kterém běží například VR titul Half-Life Alyx.

Hardwarové nároky tak šly nahoru a ve hře se objevily nové vychytávky z hlediska toho, jak se například chová kouřový granát a některé další efekty. Hra nově podporuje i technologie jako NVIDIA Reflex a AMD FidelityFX Super Resolution, které samozřejmě funguje i na hardwaru NVIDIe a Intelu.

Aktuálně všechny mapy ve hře vyžadují Source 2 herní engine, takže k dispozici jsou jen některé základní od Valve. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark, takže jsem se rozhodl využít nástroje CapFrameX a v rámci možností nasimulovat nějakou reálnou hru.

Jelikož testuji integrované grafické karty, nemám příliš velká očekávání vzhledem k náročnosti CS2. Z tohoto důvodu testuji na nízké detaily, přičemž FidelityFX je v režimu Ultra Quality. Jedinou změnou oproti presetu je pak kvalita modelů a textur, to nastavuji na hodnotu High, hra tak vypadá celkem rozumně.

V rámci možností jsem posbíral všelijaké dostupné notebooky ve svém okolí a Counter Strike 2 na nich vyzkoušel. V grafu tak můžete vidět, že starší iGPU si příliš dobře nevedou. U mnoha notebooků dochází k zásekům klidně na delší dobu jak vteřinu, typicky při výstřelu a výbuchu granátu. Toto chování se zlepší, jakmile se během prvního kola tyto efekty a zvuky přehrají. I tak ale mnohé starší notebooky neposkytují použitelný herní zážitek a i samotné testování bylo místy značně obtížné.

Counter-Strike 2 běží na integrovaném Radeonu 780M velmi dobře, přičemž je zde zajímavý rozdíl oproti 4800 MT/s kitu, přicházíme o téměř 50 FPS proti 6400 MT/s variantě. S jednokanálovým zapojením je hra hratelná, ale narážel jsem na občasné propady pod 40 FPS.

graph-6

 

Pro notebooky jsem si přychystal ještě jednu variantu testu na mapě cs_office a to sice takovou, že přidám deset botů. Tento akt zvyšuje nároky nejen na procesor a reflektuje tak hry, kdy je přítomno více hráčů, než celkových deset. Stejně jako v případě 5v5 i zde zatím nemohu zajistit 100% stejné testovací podmínky.

V momentě, kdy přidám dalších extra deset botů se výkon zhorší, s nejrychlejším 6400 MT/s kitem takto přicházíme o 48 FPS, přičemž hra není úplně plynule hratelná na konfiguraci s jedním DIMMem. Zajímavé je, že zde o fous lépe dopadl 6000 MT/s kit, toto je jediný případ, kdy jsem na takový výsledek narazil.

graph-7

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: AMD Ryzen 7 8700G a vliv RAM na výkon iGPU

Úterý, 27 Únor 2024 - 00:14 | Spirit_pcf | https://i.imgur.com/6DRJGCa.jpeg
Pondělí, 26 Únor 2024 - 09:14 | Ladis | Pro ten Intel je to ale úplně jiný renderer,...
Pondělí, 26 Únor 2024 - 08:47 | FrankHorigan | Fortnite je super parádní hra (2/2024) v tom, že...
Neděle, 25 Únor 2024 - 16:55 | Hanzi76 | Jsem to tak trochu čekal, je to pořád - volný...
Neděle, 25 Únor 2024 - 16:31 | bulldozer | Tak nizky vykon s 6000 CL40 sa mi uz nepodarilo...
Neděle, 25 Únor 2024 - 08:23 | satai | Hezký, dík!
Neděle, 25 Únor 2024 - 04:43 | Hanzi76 | 6000 CL40 = 13,3ns 6000 CL30 = 10ns Ahoj zkus...
Sobota, 24 Únor 2024 - 21:45 | bulldozer | Prave som testoval Cyberpunk s Ryzen 7600 iGPU 2...
Sobota, 24 Únor 2024 - 13:41 | Karáš Svorka | Na testu náhodných dGPU proti 8700G pracuji také...
Sobota, 24 Únor 2024 - 12:00 | Hanzi76 | U DDR4 jsem to počítal takto, přetaktování taky...

Zobrazit diskusi