Genius DVR-FHD590: srovnáváme kameru do auta pod 3 tisíce se smartphonem
Kapitoly článků
Ačkoli by řidiči správně nemělo nic bránit ve výhledu, jsem toho názoru, že řidič, který si musí být vědom, že usednutím za volant hazarduje se svým životem (stejně jako jím hazarduje, když usedá na bicykl, do vlaku, letadla či neusedá nikam a spoléhá se jen na své nohy) by měl sám nejlépe vědět, jestli si chce něčím výhled zakrývat, jak moc, na kterém místě a proč a především by mu do toho nikdo neměl kecat. Pokud nemáte zrovna kameru ve formě přídavného zpětného zrcátka, pak se tomu upnutím kamery na přední sklo nevyhnete (protože zpětné zrcátko, které by schovalo kameru i s držákem, najdete možná tak v autobuse), je tedy pochopitelně vhodné si dobře promyslet, kam kameru vlastně připlácnout.
S ohledem na obsah záznamu bude asi nejlepší ji umístit přímo před sebe, protože pak bude zaznamenávat zhruba to, co vidí řidič. Samozřejmě by kamera v takovém případě řidiči překážela už více, než je zdrávo, pročež se doporučuje umístit kameru kamsi do střední části předního skla co nejblíže zpětnému zrcátku, které už tam stejně je a výhledu z jisté části tak jako tak brání, takže je dobré co největší množství hardwaru schovat právě za něj.
Úchytný mechanizmus je poměrně dost flexibilní, lze jej umístit tak, či onak, a obvykle nebude problém ani s otočením o 90 °. Pak jste ale odkázáni jen na flexibilitu druhého kloubu, která u dnešních více sešikmených předních skel nemusí stačit.
Pokud jde o nasazování a sundávání kamery, pak je to vymyšleno tak, že samotný úchyt je našroubován na kameře (ten si buďto berete s sebou v kapse i s kamerou (silnější nátury jej schovají i s kamerou v autě), nebo se musíte obtěžovat jej odšroubovávat a zase přidělávat, což tedy pohodlné není) a do držáku se při nasazování jen zacvakne.
Pro sundání kamery stačí zmáčknout „mechanické tlačítko“ PUSH a držák úchyt uvolní, což lze v praxi zvládnout v pohodě jednou rukou.
Držák samotný má dva klouby. Jeden (blíže k přísavce) je otočný kolem jedné osy a má zoubky, takže po utažení s ním nehnete, druhý je kulový a dá se utáhnout také velmi dobře, neboť vnitřní protistrana ke kulovému čepu má dost hrubý povrch.
Celkově bych řekl, že pružnost držáku jako celku i s kamerou je skutečně velmi malá, takže při otřesech se budou na záznam přenášet jen vibrace z auta a nebude docházet navíc k nežádoucímu třepotání kamery samotné vlastní vahou celé konstrukce (otázkou je, jestli by drobné třepotání nehrálo částečně roli stabilizátoru ;-).
Tu vidím jednu velkou výhodu oproti mému řešení s mobilem, neboť laciný držák, který jsem za tímto účelem zakoupil (vyloženě na zkoušku, jestli to půjde – a ono to skutečně po zmermomocnění chvíli šlo) a který jsem musel už několikrát slepovat, protože nevydržel (pročež jsem natvrdo slepil i všechny klouby, jinak by se to vrtělo jak psovi ocas), musel být ještě navíc opřený o zpětné zrcátko, aby sebou při jízdě po našich silnicích neházel. Mimochodem během provádění testů se odporoučel zcela, když se v jednom z automobilů s SDH dieselovým motorem za zvuku „Kadle Kadle Kadle“ za přispění vlastní nekvalitní přísavky utřásl od skla, upadl a rozlámal. Držák Geniusu s ničím takovým problém neměl, držel vždy velice dobře.