Testy
Kapitoly článků
Vzhledem k tomu, že se v následujícím shrnutí testů budu snažit postihnout závislosti mezi nastavením kvality, rozlišení, výkonem procesorů, SLI a ne-SLI systémem, budou grafy na první pohled asi poněkud nepřehledné. Po delším zkoumání výsledků se vždy dá vykoukat nějaká obecnější závislost. Tu se pokusím shrnout slovně, takže pokud vás grafy vyděsí, klidně je přeskočte a čtěte dál.
Testy se tedy prováděly se dvěma procesory, dvěma druhy karet za 3 různých nastavení. S procesorem Athlon 64 3500+ za zapnutí dynamického taktování (defaultní nastavení) s procesorem FX-55 na originální frekvenci.
Half Life 2
Tato hra byla testována demem z testu BenchEmAll, a to v rozlišeních 1024×768, 1280×1024 a 1600×1200.
|
Pokud nehledíme na efekty a spokojíme se s nastavením zaměřeným na rychlost, SLI se nám ani náhodou nevyplatí, bez ohledu na kartu či rozlišení. Dokonce plánování zabere nějaký ten procesorový čas, a tak je SLI lehounce pomalejší než jediná karta. Pokud přitvrdíme na efektech, začne být vliv SLI velmi patrný a u maximálních efektů se s SLI pohybujeme zhruba o třetinu výše.
Lepší procesor funguje jako takové „šoupátko“, které nám stejný poměr výsledků postrčí o pár FPS výše. Tam, kde to neplatí, je zřejmé, že celý výkon brzdí grafika.
U 6600 máme několik podezřelých výsledků. Předně žádný rozdíl mezi AA 4× a AA 8×, což považuji za chybu v driverech, protože se to projevuje úplně ve všech výsledcích v rozlišení 1600×1200. SLI bohužel nefunguje v rozlišení 1024×768.
Doom 3
Testovalo se na klasickém demo1 v rozlišeních 1024×768, 1280×1024 a 1600×1200.
|
Opomineme-li „bug“ u 6600 při 1600×1200, chová se Doom 3 přesně tak, jak by se dalo očekávat od hry směrované převážně na výkon grafiky. U prvního nastavení je ještě patrný rozdíl ve výkonu procesoru, dále už to „visí“ jen na tom, co zvládnou grafiky. Skok mezi SLI a ne-SLI je v podstatě rovnoměrný, a to dokonce téměř o polovinu. Opět se místy projevuje to, že bez efektů SLI zpomaluje.
Far Cry
Tato hra je zajímavá tím, že jako jediná z testovaných používá mód SFR. Testována byla pomocí BenchEmAll dema.
|
Výsledky opět podobné. S přibývajícími efekty vliv procesoru nepostřehnutelný, vliv SLI se zvyšuje s jejich růstem (dosahuje až třetiny). Při AA 8× SLI nefunguje, důvod by mohl být v tom, že je třeba mezi kartami, které se o snímek dělí, posílat příliš mnoho dat, což se nevyplatí. Proužek určující, jak se snímek dělí, klesne hned zpočátku testu až dolů a tam setrvá. Stejně nefunkčně se SLI jeví při 1600×1200, AA 4×.