Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ubisoft: 60 FPS vypadá divně, 30 FPS je lepších

Nízké fps je určitá forma umělecké stylizace, na kterou jsme si u filmu nevědomky zvykli jako na něco normálního. Když se pak stylizace vytratí, nastoupí holé zjištění, že obsah zas není tak úžasný :-)

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

lepe bych to nenapsal :) je to neco jako cernobila fotobrafie

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Za takovy nazory by potrebovali nakopat. Stejne je to tim ze na konzolich z toho nedokazou vic vytahnout, tak zvoli nizsi fps protoze je to lepsi filmovy efekt. Proc to je teda 30 a ne 24 kdyz je to lepsi (30/60 je uz pouze z historickych duvodu kvuli navaznosti obnovy crt obrazu na 60hz US sit)
24fps neni nejaky ideal, ktery byl zvolen protoze film vypada nejlip. Pri zavadeni toho standartu se preferovali pocet snimku dvojnasobny a vyssi, ale z duvodu nakladu to nakonec spadlo na 24. A proc 24? Protoze podle testu co v te dobe delali je to MINIMALNI hodnota kdy clovek vnima pohyb jako plynuly. Tolik k tomu "filmovemu" vzhledu

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Edison ohledně plynulosti dospěl k dvojnásobku, ale pak optimalizoval na cenu. 24 fps se zvolilo kvůli zvukovému záznamu, při nižší rychlosti už by nebyl kvalitní.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že film s 24fps existoval dlouho před vynálezem zvukového záznamu na film, tak pochybuji, že by volba 24fps se zvukem nějak souvisela.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Wiki praví, že do nástupu zvukového filmu bylo fps různé a vzhledem k ručnímu pohonu ani stabilní, cca od 16 do 26. Zvuk přinesl nutnost standardu, a ten se usadil u horního kraje rozmezí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tiež nechápem ich argumenty. Za čias keď som ešte hrával PC hry a keď mi nejaká išla 24 snímkov tak to bola pre mňa hrozná sekanica, videl som to. Mám nejaké aj CRT monitory a 60, 72 a 75Hz stále vidím ako blikanie. 85Hz je už krásny "hladký" obraz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blikání CRT ale nesouvisí s FPS. Je to důsledkem příliš krátkého dosvitu. Třeba klasická žárovka nebliká ani při ~50 Hz.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

+1
tiež pravda

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že blikání CRT souvisí s fps. Kdyby byl zvolen delší dosvit, tak by zase došlo k rozmazání pohyblivých scén. Protože v době analogového záznamu neexistovala snímková paměť, musela se snímková frekvence volit tak, aby byla co nejnižší kvůli šířce pásma, ale zároveň dostatečně vysoká, aby obraz neblikal. Výsledkem byl nakonec kompromis s prokládaným obrazem a 50Hz snímkovou frekvencí.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Blikání CRT nesouvisí s FPS. To, co popisujete, nejsou FPS, ale obnovovací frekvence a právě obnovovací frekvence byly FPS v době prvních televizorů přizpůsobené. Samotné blikání je ale jev zcela nezávislý na FPS. Pokud si na CRT obrazovce nastavím 60 Hz, bude blikat, ať si pustím obsah o 10 nebo 100 FPS.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

<blockquote>„<em>Třeba klasická žárovka nebliká ani při ~50 Hz.</em>“</blockquote>S tím bych si dovolil hrubě nesouhlasit :) http://youtu.be/TQju4SD7Jtw

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně žárovka bliká stejně jako zářivky (bez elektronického předřadníku s klasickou tlumivkou a startérem) na 100Hz, protože sinusovka má dvě maxima za periodu a na polaritě při ohřívání vlákna nezáleží. Narozdíl od zářivek, kde to občas je viditelné (větráková metoda třeba), tak u žárovky to člověk bez techniky není schopen vidět.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona spíše mírně pohasíná, jakoby kmitá mezi plným a sníženým jasem (na těch odstřelech je zajímavé, jak vlákno září ještě dlouho po destrukci).

To CRT se svým svazkem elektronů bloudícím po temném stínítku je jiná liga v blikání. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=lRidfW_l4vs

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

wau, to jsem netusil ze na CRT je 99% casu jen cerna! myslel bych si ze ten luminofor bude mit delsi cas dosvitu. neni mozne ze novejsi CRT mali lepsi luminofor?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

ano, na kamere to videt je, ale vzhledem k te male aplitude rozdilu maxima a minima to je ocima na rozdil od blikani napr. nekterych zarivek nebo CRT nepotrehnutelne. a pokud neco neni videt, tak je to stejne jako kdyby to nebylo, pokud se bavime o zrakovem vjemu

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pozor, žárovka se přižhavuje kladnou i zápornou půlvlnou a dvakrát za periodu má 0 voltů - takže vlastně bliká na 100 Hz. Což se ztratí v setrvačnosti žhavení vlákna. Totéž se týká výbojek (zářivky), které skutečně 100x za sekundu bliknou, což oko nevnímá, ale způsobuje to problémy s točivými stroji - při určitých otáčkách vypadají, jako by se netočily.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

pozor, ten luminofor na zarivkach ma take nezanedbatelny dosvit, takze to urcite take nejde na nulu, ale pravda je, ze nektere zarivky blikaji hrozne

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pekny clanok na toto tema:
http://www.overclock.net/a/the-truth-about-fps
Ale ako autor pise, on si robil vlastny prieskum, a doporucuje citatelovi spochybnit a prejst zdroje informacii.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nojooo on to ale bere jako téma spíše o videu - jako o filmu (alespoň ze začátku to popisuje jen o videu), tam více fps je vždy lépe, o tom nepochybuji a sám proto točím víc než rok do toho co nejvíce technologie dovoluje a to do 50fps progresívně (u progresívu nutnost, aby se plynulost vyrovnala 25fps prokládaně = 50Hz, neb 25fps nebo 30 fps progrsívně je pro oko jen 25 a 30 Hz - teď se nebavím o obrazovce, ale o zdroji obrazu, který je limitující i kdyby obrazovka tikala na 1000Hz. A víc jak FHD 50p HDMI stejnak nepřenesla donendávna a tak víc jak 50p zase již nemělo smysl pro lepší plynulost, leda jen pro spomalovačky),
ale hra - generovaná!!! grafika, není to samé co video s dopředu známými sníky!

Jo a myslím si, že kdysi dávno nebyly filmy o 48fps, ale jen klapka promítaček, aby neblikal příliš i zdroj světla promítačky na plátně ve statické scéně, ale limitujícím pro trhání pohybu malou snímkovací frekvencí stále jen 24fps - zdroje obrazu je - na filmovém pásu :-(

A ještě něco: pisatel si neuvědomil "detail" a to že u, jak píše: "30 FPS v televizi pochází z vysílací standard NTSC 1941 TV nařízené FCC" je defacto 60Hz! Jde o proklad a 30fps ale po polosnímcích tedy jde o 60polo-fps - 60polosnímků a tedy 60Hz. Ale 30fps v IT je progresivních a to je jen 30Hz! :-(

Analogicky stará analogová!!! norma PAL, kde 25fps bylo pro někoho prapodivně najdnou 50Hz - to díky prokladu a díky 50polo-fps ;-) 25fps progresívně je však žalostně málo jen 25 Hz :-( (bavíme se o zdroji videa né obnovování obrazovky, to nesouvisí až tak a malému fps zdroji videa nepomlže ani 100Hz obrazovky, leda až přepočet i fps videa typicky na 100 nově až 200fps)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom, že u akčních her (a Assassin Creed Unity akční hrou je, byť to není výslovně "FPS řežba" typu Quake 3 Arena, kde FPS = život) je plynulost pohybu i plynulostí míření a tedy jde o velmi klíčovou záležitost.

Rozdíl mezi stabilními 142fps v Q3 (byť na 75Hz monitoru) a 60fps je "nebe a dudy" a pokud grafika nestíhá dodávat dostatečně rychle obraz virtuálního světa, tak se hra stává obtížněji hratelnou (tzv. laguje) a zaměřování protivníků se stává "tahovou hrou."

Přičemž počítačoví protivníci tímto problémem "nekontinuality informace o poloze" netrpí a trefí vás přesně, umožní-li jim to AI.

Důvody, proč Assassin Creed Unity cílí na 30fps jsou hardwarové limitace konzolí, to je jasné každému. Protože se to tak ale nedá naplno z nějakého důvodu říci (asi je blbé řici lidem, že ta "overhyped" konzole ve skutečnosti zas tolik toho výkonu nemá, takže vyhodili prachy jenž mohli investovat do lepší grafiky a vše by jelo OK i na jejich PC...), tak se musí vymýšlet obezličky a řečičky.

Na druhou stranu faktem je, že opravdu podstatné je, jak hra vypadá a jak se hraje a ne nějaké čísla. Fajnšmekři chápou, že chtějí-li iluzi opravdu plynulého pohybu (75+++ fps), musí sáhnout po PC verzi a to na hi-end PC (anebo s hodně staženými detaily).
Ostatně hrát na myši s mírnou akcelerací je mnohem příjemnější a pohodlnější než na konzoli, kde se otáčím a zaměřuji jakoby joystickem... V Quake 3 Areně by nikdo s konzolovým ovládáním asi neuspěl proti byť průměrnému hráči "Kváka" :)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Jenže největší vliv má samotný herní engine - jak často se počítá fyzika, input, jakým způsobem fungují animace, jak funguje síťový kód, jak moc je vše "ofejkováno".. a hlavně jak je to celé slepené dohromady. Jde to dělat různými způsoby, každý engine je jiný a u každého 30FPS znamená něco jiného :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jest pravda, například Cryengine (Crysis 2/3 respektive) je cílený na 30FPS i inputem a když máte třeba 45 nebo 60 FPS tak se ve hře nedá mířit protože input uměle zrychluje pohyb myši. (crysis 3 hráno a dohráno na 18FPS na amx detaily, testováno s nízkýmy na stabilních 50FPS a nedalo se to hrát)

Takže ano záleží na tom, jak špatně je engine/hra udělaná víc než na samotných FPS

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Hrál jsem jak Crysis 2 a 3 obojí i v MP a žádný takový problém jsem teda neměl při mých 45-60 fps.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Holt máš špatné reflexy i oči, co ti na to mám říct ? Probíral sem to s jedním redaktorem EHW, viděl to úplně stejně při jeho testování :/

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

To ne, já jsem si nejspíš nainstaloval fix, jelikož ten na to existuje... jinak bych to nehrál, protože mouse acceleration přímo nesnáším.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

mluvime o PC? pod 30fps je crysis 2/3 nehratelne, sorry. Ja to hral na 60fps a hralo se to uplne normalne. pokud neumite mirit, problem bude jinde :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že se mi Crysis hrálo kolem 80+ fps mnohem lépe, než když jsem zapl nahrávání a FPS spadla na zrhuba 70fps - příklad, Crysis Warhammer: http://youtube.com/watch?v=LeCqIuLwk3o

Kdybych mohl hrát Crysis 2 na 100+ fps, tak bych byl jen rád. Kolem 70 je to ale dobré a hraje se to parádně. Nějaké kecy, jako že 18fps je hratelné - to mně připadá až úchylně perverzní. Pokud se věci nehýbou plynule, tak...

Akcelerace myší je super, mohu jemně zaměřovat když hýbu pomalu a naopak se rychle otočit, když to potřebuji a nějaký emzák mně obejde a chce mně provrtat zezadu...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že se mi Crysis hrálo kolem 80+ fps mnohem lépe, než když jsem zapl nahrávání a FPS spadla na zrhuba 70fps - příklad, Crysis Warhammer: http://youtube.com/watch?v=LeCqIuLwk3o

Kdybych mohl hrát Crysis 2 na 100+ fps, tak bych byl jen rád. Kolem 70 je to ale dobré a hraje se to parádně. Nějaké kecy, jako že 18fps je hratelné - to mně připadá až úchylně perverzní. Pokud se věci nehýbou plynule, tak...

Akcelerace myší je super, mohu jemně zaměřovat když hýbu pomalu a naopak se rychle otočit, když to potřebuji a nějaký emzák mně obejde a chce mně provrtat zezadu...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Za navazani fps natvrdo na urcite aspekty vypoctu bych ruce urazel. Znamena to ze pokud na pc si dokazete odemknout zamek na fps, tak je to nehratelne (napr dvojnasobna rychlost pohybu)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, duvod je slaby HW a vubec ne neschopnost vyvojare. Ten samy vyvojar rekl, ze bez nutnosti vypoctu AI by hra mohla bezet 100FPS. Proc tedy nepocitaji AI pres GPGPU jako v jinych hrach? Stejne tak na mnohem silnejsim PC bezi ostatni AC dily sotva stabilnimi 60FPS a ani u noveho ACU to nebude zrejme jinak. Takze jaky HW by vlastne potrebovavali, aby se na jeho pomalost nemuseli vypnlouvat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakkoliv silný HW bude vždy nedostatečný, když nikdo nevěnuje úsilí (= čas = peníze) optimalizacím.

Navíc AI na GPU, které je už zatížené, není dobrý nápad. Spíš současné procesory s 4 až 12 jádry mají dost výkonu a data ve své paměti na to, aby dokázaly AI ukočírovat schopně.

Blbé AI v Diablu 2 běželo více jak solidně na Athlon XP procesorech i při 50+ monstrech na screenu. Velmi chytře tě obklopují, zamezují možnost ústupu, mágové z povzdálí obživují mrtvé, atd..

Kdy jsi naposledy viděl 50 monster na screenu spolupracujících v 3D řezbě? Málo kdy jdeš proti 10... Takže výkonu je dost - nebo chceš říci, že jen proto, že se to "jako vykresluje v 3D" najednou moderní, 10+ x výkonnější procesory nestačí na AI?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Už vidím jak budou naříkat, že se to na PC neprodává, ale jestli to tak vypustí, tak by toto byl pro mě důvod to nekupovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

-

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Skor je smutne ako skoro sa ukazuje limit dnesnej generacie konzol. Je vidiet ze uz teraz nestihaju a ten hw bol dost poddimenzovany. Chapem ze ani Sony ani MS sa uz nechcelo dotovat HW a chceli ho predavat v tejto generacii aspon za vyrobne naklady (plus nejaky prevadzkovy zisk) ale Jaguarom od AMD to fakt pohnojili. Druhu vec ktoru si treba pri enginoch uvedomit ze renderer moze bezat na nejakych FPS, to je to co udava ako casto sa vykresli snimok a potom je ale podstatny na akom FPS este bezi interna simulacia v hre/engine. Ak mam renderer na 60fps ale fyzika sa rata na 30fps tak realne sa mi napriklad poloha objektov bude ratat aj tak az kazdy druhy snimok. Medzi tym sa moze maximalne tak interpolovat.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

AMD nema s novyma konzolema vlastne nic spolecneho nez cipy, ktere dodali na miru prani odberatele (placete krasne ale na uplne blbym hrobe). A pokud by Sony/Microsoft meli do 100W vyhodnejsi SoC tak by ho urcite vyuzili ale ani intel ani ARM lepsi herni SoC neumi!
Rozhodnuti pro jaguar bylo pomerne logicke a spravne! V opacnem pripade by se nadavalo, ze ma SoC pomalou GPU cast. Navic konzole jsou plne HSA kompatibilni a pro VESKERE paralelizovatelne vypocty se musi pouzit GPGPU. To, ze to sebou nese radu komplikaci a narocnost na vyvoj by ale mela byt vyvazena (aspon z casti) prave kompatibilita platform x86.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pověste ho

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.