Ubisoft se chlubí prodejem milionu kopií Far Cry 3: Blood Dragon. Oprávněně?
CEO Yves Guillemot dokonce vnímá tento výsledek za natolik vysoký úspěch, že zvažuje vydání hry na fyzickém médiu. Na zprávě nás však zaujala jiná věc, která naopak zmíněna není. Blood Dragon není jedinou z elektronicky distribuovaných her Ubisoftu; další je například Call of Juarez: Gunslinger. O jejích prodejích ale Guillemot nemluví.
Proč? Důvod může být prostý. Stačí si vzpomenout na hry, které v druhém kvartálu letošního roku začala AMD balit k vybraným modelům grafických karet. V polovině dubna totiž do setu přidala právě FC3: Blood Dragon, který rozdávala k Radeonu HD 7770, 7790 a všem jednočipovým modelům řad HD 7800 i 7900:
Není sice známo přesné číslo, kolik konkrétních karet AMD za celý kvartál vyprodukovala, ale pro hrubou orientaci nám budou stačit starší statistiky Mercury Research, podle kterých společnost prodávala za kvartál přes půl milionu grafik v cenové relaci nad $200 a něco přes dva miliony kousků v relaci mezi $100-199. I kdybychom vzali v potaz, že prodeje v poslední době klesají a AMD nerozdává Blood Dragon ve všech regionech (a ke všem grafikám z cenové relace $100-199), stále nám vychází, že drtivá většina z onoho milionu kopií musela jít do světa přibalená s grafickými kartami.
Nahlížet na to samozřejmě lze různě, situaci můžeme vnímat jako mazání medu kolem úst investorům (vysoké číslo prodejů totiž nemusí odrážet kvality hry a poptávku zákazníků), ale stejně tak ho lze hodnotit jako výsledek úspěšného obchodního modelu, který evidentně funguje a nese ovoce všem třem stranám - výrobci softwaru, výrobci hardwaru i zákazníkům.