Uživatelé nabádají k bojkotu GeForce Partner Program [anketa]
GeForce Partner Program je nápad Nvidie, který má (podle oficiálních materiálů) zpřehlednit situaci na trhu. Fakticky funguje podle dostupných zdrojů tím způsobem, že pokud se k němu některý výrobce grafických karet přidá, znamená to, že nesmí svoji herní značku používat na jiných grafických kartách než GeForce, za což mu Nvidia výměnou poskytne (citace): „high-effort engineering engagements -- early tech engagement -- launch partner status -- game bundling -- sales rebate programs -- social media and PR support -- marketing reports -- Marketing Development Funds (MDF)“. Tedy mimo jiné, že výrobci nebudou vynecháni při vydání nového hardwaru, že nebudou vynecháni z bundlování her k jejich produktům. Nebo že nebudou vynecháni při vyplácení bonusů za každou prodanou sestavu se zamontovanou GeForce a tak dále. Prakticky jde o „výhody“, které byly dosud chápány jako více-méně standardní situace pro všechny výrobce. Tedy technická a marketingová podpora ze strany Nvidie za výrobu a prodej grafických karet GeForce ze strany výrobce. Tedy poměrně férová oboustranně výhodná situace.
GeForce Partner Program ovšem využívá stávající závislosti výrobců na této podpoře a zaručuje, že bude pokračovat, pokud se výrobce programu zúčastní. Podmínkou účasti je, že svoji herní značku (za jejíž pozicí jsou roky práce a spousta peněz proinvestovaná v propagaci) nyní de facto věnuje Nvidii.
V současnosti je prakticky potvrzeno, že se GPP účastní společnosti Asus, Gigabyte a MSI. Uživatelé v posledních dnech začali registrovat, jak z jejich produktů s GPU od AMD začínají mizet herní značky jako Asus ROG, Asus Strix, MSI Gaming nebo Gigabyte Aorus. Uživatele ani moc nepotěšila vyjádření těchto firem, které na dotazy ohledně GPP ve svých odpovědích kličkují a vyhýbají se jednoznačným a zjevně i pravdivým vyjádřením. Kupříkladu Gigabyte na dotaz, proč jeho externí box s Radeonem RX 580 nenese značku Aorus, reagoval vysvětlením, že prý nejde o herní produkt. Webové stránky společnosti přitom tvrdí opak a kartu jako herní produkt prezentují. Samotný produkt se jednak jmenuje „RX 580 Gaming“ a v popisu se dočtete „Turn Your Ultrabook to Gaming Platform“ a „Upgrade the Game Experience“.
Některé značky tedy preferují lhaní zákazníkům, než narušením vztahu s Nvidií a informováním o detailech GeForce Partner Program. Samotný GPP i následující události vyústily v uživatelskou výzvu k bojkotu produktů grafických karet společností Asus, Gigabyte a MSI. Byť se asi nedozvíme, jestli negativní dopad této výzvy na objemy prodejů převáží přínosy GPP, lze s jistotou říct, že podobnou nevoli mezi zákazníky ve vztahu ke konkrétním značkám jistě marketingová oddělení těchto značek nevidí ráda.