Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k V ukázce Watch Dogs Legion nezvládá raytracing na 60 FPS ani RTX 2080 Ti v 1080p

30 prej dával i SotG na nějaké té NV prezentaci... asi půl roku před vydáním patche který RT do hry přidal. Finální výsledek je samozřejmě úplně jiný..

Mnohé UBISOFT hry jsou hodně náročné na výkon grafiky. FHD v max detailech, AC:Origins/Odysey, ty na 2070S sotva dávají 60 FPS 1% low. To nemají RT. Ghost Recon je na tom podobně.

Na té ukázce vidím WORK IN PROGRESS. Tzn. nereprezentuje to finální hru. Lecos se může změnit.

Noví Assasíni s RT na tom budou jistě s výkonem podobně.

Hlavně se nezmínilo to co v původním článku

"We also need to mention that the final version will get DLSS 2.0 support, which will definitely bump up performance in higher resolutions."

Nové hry implementující RT už dnes běžně dostávají DLSS. DLSS 2.0 generuje vesměs lepší výsledky než nativní rozlišení a zároveň to přidává zatraceně hodně výkonu.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ani ked zabijes ma tak nepoviem ti, co je to ten SotG.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nj, myslel jsem na SotTR, z nějakého důvodu jsem myslel na State of the Game jednoho UBI titulu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Nové hry implementující RT už dnes běžně dostávají DLSS. DLSS 2.0 generuje vesměs lepší výsledky než nativní rozlišení a zároveň to přidává zatraceně hodně výkonu."

Tak tomu říkám pravý prozelenalý newspeak! :-D Kdo by to byl řekl, že upscaling bude lepší než nativní rozlišení. :-D :-D

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Dlss 2.0 vypada slibne, rozdil v obrazu neni velky, ale fps to prida fakt hodne

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to nikdo nezpochybnuje, ale opravdu to neni lepsi nez nativni rozliseni, pokud chces ostrost, muzes si pridat ostrosti k tomu a budes to mit nejlepsi a ostry, DLSS je porad jen AI dopocitavani, takze nativni rozliseni vzdy bude lepsi, to ze to kamuflujou eye candy efektama jeste neznamena, ze to je lepsi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

D.L.Super Sampling je už lepší než nativní rozlišení

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napadlo mě to samé :). Od nové generace se čeká nativní 4k, přičemž X team zdůrazňoval, že je na tvůrci hry, zda si vybere 60 fps pro větší plynulost, nebo 30 fps pro maximální vizuální zážitek.

Mám za to, že v srpnu až říjnu uvidíme, co umí nová generace od NVidie a co RDNA2 od AMD, která je v nových konzolích.

Z uvedené informace si ovšem beru, že nemá smysl kupovat nic ze současné generace GPU, pokud uživatel cílí na 4k a kvalitou obrazu někam k next gen konzolím.

P.S. Do té doby přežiju s upscalingem (1080p->2160p), který funguje obstojně a ani z blízka to moc neruší (43` Tv na stole).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No ono to bude tak že 4k bude na 30FPS nebo formou upscalingu. Ta konzole nebude mít výkon aby dokázalo utáhnout to co dnes máme na PC.

Sice se výkon konzolí zvedne radikálně, ale ony se radikálně zvedají i nároky na výkon.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

12TFLOPS GPU

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A co přesně TFLOPs říkají o reálném výkonu. Byly tu AMD grafiky které dost převyšovaly v TFLOPS konkurenci a v reálném nasazení je konkurence válcuje.

TFLOPS neříká nic o architektuře té karty, který má ale zásadní vliv na její výkon.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hacek je v tom ze overhead na konzolich oproti PC je nulovy + optimalizujes primo na ten jeden HW. Takze i kdyz konzole bude pomalejsi nez spickove PC tak stejne hra na ni bude vypadat a pojede lepe. Aspon do doby nez to PC bude 2x rychlejsi...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pořád se ale zvedají nároky a objemy dat, takže i když se zvedá výkon, pokud dnešní HW stíhá 30 FPS a má stíhat 60 FPS, je třeba dvojnásobek výkonu ale zároveň se musí zachovat požadavky na ten výkon, pokud se přidají polygony, další efekty a výpočty, tak snadno ten extra výkon zase spolyká, pro stejný HW se optimalizuje i na současných konzolích tak jak se bude optimalizovat pro nové.

PC samozřejmě dělá daleko víc činností, má také k dispozici výkonnější CPU, více paměti....

Nečekám že nové konzole budou poskytovat při stejné kvalitě vyšší výkon než současný midrange herní počítač, tedy něco jako 6c/12t a něco kolem 5700XT/2070S 16GB paměti a nějakým tím SSD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina hernich/pocitacovych redaktoru se shoduje v tom, ze pri stejnem teoretickem vykonu HW konzoli s PC, bude mit konzole vykonove o neco navrch. Takze jeden by cekal, ze pokud je teoreticky herni vykon PS5 cca stejny jako 5700XT a XOX NG dokonce o 20% vyssi, tak ze to aspon zaokrouhlis smerem nahoru k nejblizsi karte, jako je treba 2080S. Nemluve o 2x vykonu SSD u PS5 oproti PCIe Gen3 v PC, coz ma byt jedna z klicovych komponent a vykonoveho potencialu u PS5.
Ale ne JirkaK..ten to zaokrouhli dolu :)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Až na to, že DLSS nie je iba obyčajný upscale, ale ide o rekonštrukciu obrazu, ktora rieši napriklad aj antialiasing pripadne sharpening a pod. To, či obraz vyzerá lepšie je už len subjektivny dojem z výsledku, ale rozdiely v obraze sú tak malé, že ich máš problem postrehnúť, zatiaľčo pridane FPS postrehnes okamžite. A výsledný obraz s použitím DLSS naozaj môže byť za určitých podmienok lepší. Viď napríklad výbornú analýzu Death Stranding od Digital Foundry. Porovnávajú v nej okrem iného aj nativne 4K vs DLSS 2.0 a AMD Sharpening, ktoré hra tiež podporuje.

https://youtu.be/ggnvhFSrPGE

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

postni video s časem, kde porovnávají nativní 4k bez kriplících funkcí nemůžu to najít ..děkujííí

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu. Chcelo by to chcelo ešte pridať aj 4K bez TAA. V takom prípade by bol obraz čistejší, ale s aliasingom, ktorý zasa DLSS rieši. Takže je potom otázne, čo je lepšie používať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je že třeba to TAA ani nejde vypnout.

Hodně lidí říká že AA na 4k nemá smysl, ale pokud sedí před 27" monitorem tak je to jiné než když sedí před 65" TV. Když jsem měl místo monitoru na stole 40" 4k TV tak jsem stejně AA musel používat protože body už jsou dost velké a aliasing je vidět.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono AA je dobré aj pri 27'' 4K monitore. Niekde viac a niekde menej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty sa fakt nezapries.. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám rád takéto vykriky do tmy. Chceš tvrdiť, že aliasing na 4K 27'' monitore nevidíš? Ja taký monitor mám a nie som jediný kto tvrdí, že AA potrebuješ pri ňom aj v nativnom rozliseni. Tak v čom sa akože nezapriem?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=ScAQ5Of1LfE HW Unboxed, Wolf native 4k s TAA horší než DLSS
https://www.youtube.com/watch?v=eS1vQ8JtbdM

další dobrý rozbor měl digital foundry pokud se nepletu.

https://www.youtube.com/watch?v=IMi3JpNBQeM

Tady je NV video ukazující Death Stranding.. Na 13 sekundě je vidět detail na batoh... DLSS má víc detailůl než nativní 4k, na 22s je zase vidět rozmázlý detail vs ostrý detail u DLSS. 32 sekunda zase ukazuje lépe vykreslený text než native. Mimochodem těch čitelnějších textů proti native si člověk všimne snad v každé hře. Vůbec nezmiňujme že další titul co poběží v pohodě na RTX2060 ve 4k 60+ FPS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

protože TAA je humus sám o sobě :) DLSS je nenároková "služba"

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Za používání TAA nemůže NV, že. DLSS běhá jen tam kde to vývojář umožní, stejně jako spousty dalších featur.

Ale pro tento rok mám v hledáčku dva herní tituly - nové AC a Cyberpunk a to ještě neznamená že si je koupím, jen že mě zajímají, v každém případě oba jsou s RT a oba by měly podporovat i DLSS, takže vlastně všechny hry podporují DLSS :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to že rozdíl nevidíte neznamená, že ta není, že :)
Vážně, já mám bohužel vycvičené oko z postprocessingu fotek, takže artefakty vidím.
Nicméně nevadí mi tak, abych to nemohl používat.

Leitmotivem příspěvku je ale fakt, že čekáme na karty, které umožní true 4k gaming.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To beriem. Ja vidím rozdiely iba na zväčšených snímkoch. Keď beží obraz tak, ako ho vidíme pri hraní, tak z toho, čo som videl pri analýzach DLSS 2.0, by som nemal problém túto technológiu používať.

A čo sa týka true 4K gamingu, to snáď prinesie najbližšia generácia GPU na jeseň. Ale pochybujem, že to bude aj s RT, kde sa síce očakáva oveľa vyšší výkon, ale aj kvalita v hrách sa predpokladám tiež o dosť zvýši, aby bolo RT viac v hrách vidieť. Uvidíme, čo z toho vypadne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Možná si projdi recenze DLSS2.0 a srovnání kvality obrazu... Hry dnes standadně používají nějakou formu AA, aby to bylo nenárončné jde typicky o postprocesing nebo různé varianty temporal AA a ani ho nevypneš. Obraz s DLSS2.0 třeba ve Wolfovi hodně rozebírali na HW Ubnoxed a tam vidíš detailní výřezy a DLSS produkuje ostřejší obraz než nativní rozlišení prohnané TAA.

Chápu že odpůrce NV tomu nechce věřit, ale taková je realita, já s tím nic nenadělám.

Taky při tom videu padlo že možná začnou testovat a porovnávat výkon NV karet u DLSS2.0 titulů se zapnutým DLSS protože majitel NV grafiky nemá důvod DLSS nechat vypnuté

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cokoliv je snad lepší jak TAA :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nielen TAA, ale aj všetky tie post-procesingové AA, čo pekne mažú obraz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, TAA a FXAA su riadny grc. jedine SMAA, i ked je viac zubaty nez TAA, tak je to daleko lepsie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@ TyNyT
Tak, kdo by to byl neřekl, že místní kašpar napíše tento komentář. Ale ano 100 bodíku v auře u DD-ho už něco a o něčem vypovídá.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proč se řeší že to neběží na NVIDIA když to poběží na konzolích kde je AMD?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na konzolich nebudou mit urcite RT zaple

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na PS5 a Series X určitě budou. Velká otázka ale je, jaké karty uvede nVidia a AMD za 2-3 měsíce a kolik budou stát. Vlastně i to, kolik budou stát konzole. Protože jestli budou chtít za PS5 600 babek, tak to není úplně ideální zpráva a Xbox za 500 na tom není o moc lépe.

Pořád to ale nejspíš bude v poměru za cenu konzole, cena grafiky do PC :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to musi nove grafiky pracovat uplne jinak s RT nez doposavad a byt mnohem efektivnejsi, jelikoz by to dopadlo jak 4k na ps4 pro pouze na papiru

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To mají obě konzole stejný, 4k papírově. Jen PS4 u toho dost funí.

Na to, co přinese podzim, jsem hodně zvědavý. Prozatím se Microsoft i Sony tváří, že mají next gen hardware co plně podporuje 4k a raytracing. K pochybnostem jsou ale důvody hlavně proto, co dokáže současná generace a kolik vlastně ta legrace stojí.

Otázka tedy je, opravdu nás čeká výkonností skok? Zachovají oba týmy cenovou hladinu?

Uvidíme už brzy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak RT i 4k dnes může plně podporovat v podstatě cokoli pokud to vendor grafiky umožní.

Otázkou je výsledný výkon. I na počítačích můžeme mít vysoký framerate ale nemůžeme chtít RT ani vysoké detaily, ty mít můžeme ale s nízkými FPS. úplně stejně na tom budou nové konzole, buď framerate nebo propracovanější detaily.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Určitě budou? Fakt? Někdo to z UBI řekl?

UBI oznámilo Watch Dogs s podporou RT kdy se ještě ani nespekulovalo že konzole RT podporu dostanou natož v jaké podobě.

Ad konzole, cenovka 500 je téměř jistota a můžeme spekulovat zda to nepůjde i výš pokud by to měli hojně dotovoat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvědavej, co s tím udělá další generace, ale RTX v 2xxx je fakt hodně fail.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fail je trochu silny slovo, skoro to implikuje jako kdyby jinde byl RT lepsi, jenze neni. Pokud chces dneska RT musis jit do RTX grafik.
Spis je prehnane ocekavani. Napriklad mas fullHD monitor, jakou si k nemu koupis grafiku, aby vsechno slapalo na Ultra? Samozrejme tu nejvykonejsi a pobezi ti to vcetne RT. Zaroven ale hraci prichazi i se 4K monitory, takze se nam potreba vykonu rozdeluje, bud ti nejvykonejsi grafika obslouzi vsechny efekty vcetne RT nebo muzes zvysovat rozliseni, na oboji dostatek vykonu neni a dle meho nazoru jen tak nebude.

Ja mam 1440p a uz to je pro dnesni grafiky nedosazitelne jet vse na maximum. Neocekavam, ze dalsi generace najednou predstavi 4 nasobny vykon a pobezi vse na 4K. Ale tech 1440p uz by to mohlo davat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na 4k není třeba 4x více výkonu ve srovnání s FHD, stačí cca 50%. Ano pixelů je 4x více, ale ne vše závisí na počtu pixelů.

Mnohé hry dnes jsou v pohodě v nativním 4k hrát v maximálním nastavení. Některé jsou na hraně. A to se bavím o 60FPS, jsou lidé kterým stačí i 30FPS - třeba všichni konzolisté :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Fakt je to fail?

Však to umožňuje 30FPS gameplay snad každého titulu na každé RTX grafice. Víc jak 30FPS mi běžel s RTX i SotTR na GTX1080...

30FPS je velice častý konzolový gameplay a ejhle, hraje se...

Jsou lidé, kteří se spokojí i s nížším framerate za věrohodnější vizuál hry., A ne nemluvím o sobě, já chjci svých 60FPS i RT

Ano RT není mainstream požadavek, ale lidí co hrají s RT je docela dost.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

haha lidi co hraji s RT je dost :D tak to me dostalo ... dyt tech her je tak deset ... chapu, ze kdyz si nekdo koupil 2080Ti tak to vyzkousel, ale to je asi tak vsechno, hrat s RT se bude az na generaci co ted prijde

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fajn je 10 her, pokud je právě těch 10 her tvoje cílová skupina a jsi třeba casual hráč, tak ti to vydrží na dlouhou dobu. Já třeba ještě nedohrál SotTR ani Control přitom kvůli těmto hrám jsem si RTX grafiku primárně pořídil. Minecraft může některým lidem sežrat i tisíce hodin a nemusí hrát nic jiného. Také vesměs hraju jen 1-2 hry u které strávím i tisíce hodin. V Division 1 a 2 kombinovaně skoro 4 tisíce, v Destiny 2 asi 1500 hodin, akorát teď do toho přišla mobilní Brawl Stars, ta hra už mě taky stála od dubna asi 300 hodin a asi pěkných pár stovek ještě zabere...

Teď je v očekávání AC:Valhalla a Cyberpunk, sice ještě nevím zda ty hry pořídím, ale pokud ano, tak mám vystaráno snad na několik let.

Jinak aktuální seznam RT her:
Justice Online
Battlefield V
Shadow of the Tomb Raider
Metro Exodus
Quake II RTX
Control
Wolfenstein: Youngblood
Call of Duty
Minecraft
Deliver us the Moon
JX3
Mechwarrior 5: Mercenaries
Bright memory: Infinite (hra snad ale ukončila vývoj dalších epizod)

13, ne 10 :)

Hry s ohlášenou podporou, možná mi něco uniklo, jen jeden titul už je venku a vývojáři pracují na RT.

Atomic Heart
Boundary
Cyberpunk 2077
Doom Eternal
Dying Light 2
Enlisted
F.I.S.T.
ProjectDH
Project X
Ring of Elysium
Synced: Off Planet
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
WatchDogs: Legion
Xuan-Yuan Sword VII
Assassins Creed: Valhalla

15...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A koho to vlastne zajima? Ze je RTX2000 generace zbytecna a predrazena se vedelo a tim, ze na to nebyly hry krom tech par RTX to jen zabilo, ten kdo upgradoval s tim, ze na tom bude hrat RTX hry tak muze upgradovat znova. RTX2000 velmi rychle prejde do zapomneni, pokud pocitas ze budes na tom parit Raytracing ve 4k tak zapomen a videl si Minecraft bezet lip nez slideshow? Z nenarocne hry to je defakto zabity na nejvykonejsi highend kterej bude v RT na urovni lowendu RTX3000. Alespon ze ty sis RTX grafiku poridil, uz jsem myslel, ze bys mel rozum a vis co se vyplati nebo nevyplati.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale rozumim ti, ja si taky poridil 3950X a nevydrzel cekat na Zen3 ... mel jsem v planu RDNA2 ale protoze mi grafika chcipla, tak jsem musel vzit RDNA1 a RDNA2 minim preskocit a uziju si pekne 5nm .. nema to smysl pro me, protoze zatim hraju ve fullHD a RT je mi stale porad u zadele. Pro 4k zas budu chtit neco bez kompromisu a to mi tato generace jeste neprinese, 5nm pristi rok to jisti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejak sa zabúda na to, že RTX má výhodu oproti ostatnym grafikam (vrátane GTX) v podpore DirectX 12 Ultimate. A to nie je iba o RT. Plus je tam určitá výhoda aj v DLSS, ktorá napríklad teraz umožní RTX 2060 hrať Death Stranding v 4K v 60FPS. Ale tu sa dá argumentovať, že to používa málo hier podobne ako RT. Každopádne si si na dlhšie obdobie kupil GPU s horším feature setom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je zajimavy, jak najednou je feature set zajimavej, ale jak melo AMD lepsi feature set tak ho stejne nikdo nekupoval :D Ja bych tu RDNA1 jeste nezatracoval, kdo vi co umi kdyz RDNA2 vychazi z ni, resolution scale se sharpeningem na ni muzu zapnout taky, ale proc bych to delal? Hrubyho vykonu ma vic nez uziju. RT me nezajima a nic se na tom tento rok nezmeni, VRS me taky nezajima, je to funkce jen pro zvysovani vykonu a snizovani kvality i kdyz bude potreba pro narocne hry ve 4k, takze zhrnuto bych rekl ze tam nejvice jsou zajimavy mesh shadery, ja si pro fullHD poridil dostatecnou grafiku ktera tento rok naprosto staci a nevyhodil jsem dvojnasobek penez za grafiku ktera ani s tema ultimate funkcema neda poradne cisty 4k. Radeji jsem si poridil poradnej CPU ktery upotrebim a poradnou grafiku az upgradnu monitor na 4k HDR az konecne kreteni nejakej solidni vyrobi, uz prskam dva roky kvuli tomu, ze se do toho nikomu nechce a ne neco za 150k ... 30-35 je max co jsem ochoten, nechapu proc davat dvojnasobek co mi pak na 4k stejne nebude stacit, fakt nechci hrat 480 > DLSS > 2160 ... to si opravdu radeji pockam. Stejne tak nikdo poradne nevi jak je DX12 Ultimate na nVidii resen, to muze byt taky podobnej ojeb jako DX12 na Pascalu ... honosi se jak to umi a novy hry na tom jdou hur nez na Vega ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Podľa mňa je rozdiel medzi DX12 na Pascale a dnešnou situáciou. Sám mám GTX 1080 od začiatku ako Pascal grafiky vyšli a žiadny problém som s týmto API nemal. Všetky grafické features v hrách som mal k dispozícií a výkon bol výborný. Niekde v jednotkách FPS horší a niekde lepší akonv DX11. Prave základný vykon v DX11 má lepší ako konkurencia. AMD ale malo proste určitú funkcionalitu v DX12 implementovanu lepšie. Nie, že by ju NV nemala vôbec. Ono to bolo niečo podobné ako teselacia v DX11. Tu zasa mala lepšie implementovanu NV a nikto netvrdil, že u AMD to bol ojeb. Na druhej strane si na RDNA1 grafikach nepustis RT v ziadnej hre.A keby aj AMD túto možnosť doimplementovalo, tak by výkon v RT bol žalostný ako aj na Pascaloch. Detto VRS, mesh shadre či DLSS, ktorenv podpore týchto kariet nie sú a ani nebudú. Ale ak máš zatial FHD monitor, tak na ten stačí aj dnešná mainstream karta a zrejme by si fakt tieto features nevyužil. Ale inak procesor super. Tiež by som dnes kupoval minimálne 12 jadrový Ryzen. 16 jadro ako máš ty, je pekný bonus. Vždy sa mi osvedčilo, že silný základ vydrží dlho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dnes uz bych urcite pockal na Zen3 :) doufam ze dorazi v rijnu at se muzu kochat novym hardwarem i kdyz nebude muj, ten technologickej posun me proste bavi. I kdyz hraci muzou uzit i 4700G, vypada to dobre pro taktovani 4.5-4.6 a diky latencim ala Intel uz vlastne padlo to posledni co hrace prudilo, tedy hraci hrali, prudici v diskuzich prudili, obcas mam pocit ze ani nehrajou, jen si najdou neco co ma Intel lepsi a to omylaji kol kolem i kdyz to nema prakticky vyznam jako treba maximalni fps, kdyz prakticky vyznam maji minimalni fps ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono to bude jeste slozitejsi, podle wikipedie (https://en.wikipedia.org/wiki/Shader):
Primitive and Mesh shaders
Circa 2017, the AMD Vega microarchitecture added support for a new shader stage – primitive shaders – somewhat akin to compute shaders with access to the data necessary to process geometry.[9][10] Similarly, Nvidia introduced mesh and task shaders with its Turing microarchitecture in 2018 which provide similar functionality and like AMD's primitive shaders are also modelled after compute shaders.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takze jestli to chapu dobre, tak RDNA1 nema DLSS,RT a VSR .. Mesh shaders se u AMD nazyvaji Primitive Shaders, ktery jsou konecne zapnuty narozdil od Vegy i pro hrani. Takze myslim, ze jsem prechodnou grafiku vybral dobre, RT budu chtit az vyjdou grafiky co s tim nebudou mit problem a DLSS,VSR jsou jen urychlovaci funkce na ukor grafiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

u AMD to jsou Primitive shaders, mela je dokonce driv nez nVidia, akorat to AMD nezaplo ve Vega pro hrani, takze jakoby nemela. Jestli to ovsem jde zamenit za mesh shaders tezko rici, bud to je mozny a AMD to v ovladacich dodela, nebo neni a bude to dalsi z funkci co proste zanikne v propadlisti protoze nVidia prolobovala svoje reseni ... je smutny ze kdyz jedna firma prijde s necim novym, tak Microsoft to nezahrne do DX ale pocka na nVidia az si to udela ona a po svym, nejlepe tak aby to reseni od AMD neslo pouzit :D ale to uz spekuluji

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft nemá prečo uprednostňovať niekoho a ani čakať na NV. Oni spolupracujú s oboma firmami. S NV napriklad predstavili Raytracing a Turing grafiky, s AMD zasa novú konzolu. AMD ak si dobre pamätám, sa najskôr primitive shaders nepodarili a preto zostali vypnuté vo Vege. Ja to vidím tak, že MS nečakal na NV. Proste obdobnu funkciu zaradili do DX12 lebo ju chceli mať aj na novej konzole. NV ju akurat zimplementovala v ramci RTX rady tak isto ako aj ostatné features, čím sa im podarilo predbehnúť AMD a byť kompatibilny s DX12 Ultimate. Myslim si, že MS na navrhu Mesh shaders spolupracoval s oboma firmami. Nehladal by som za tým nijakú konspiraciu. AMD sa možno len rozhodlo tieto features zaradiť až do generácie, ktorá bude súčasťou novych konzol. Pretože až s novými konzolami sa začnú viac používať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak jednoduche to neni, to jak upravuje ted scheduler pro Intel najednou jde, ale pro AMD nehnul prstem, dokonce ted AMD blbne na nejnovejsim creator releasu, protoze to predelaval na Intel .. atd .. atd .. je to business a silnejsi zere no

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ba CPU poli má Intel obrovsky podiel. Tam sa musia snažiť viac. U GPU je to iné. Má dôležitý podiel natrhu a je aj v MS konzole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslim, tak jako je rozdil velikost Intel proti AMD tak rozdil nVidia proti AMD je prakticky stejny. Jeste bych rekl ze na GPU trhu je na tom AMD hur, protoze teprve RDNA ji snad vraci konecne do hry. U CPU jsou uz dal, protoze Zen 2 byl vydan loni a produktova konkurence zacala defakto 2017 kdy vydali Zen architekturu, RDNA sice taky, ale bez highendu, jenom mainstream, takze az letos se snad vraci AMD jako konkurent ve vsech segmentech, tzn i highend. A treba funkce pro X box mohly byt ovlivneny i tim, ze on propojuje platformu s PC a nVidia je majoritnim vyrobcem grafik, Playstation to je jina, tam jsou neradi kdyz hry vychazi i na PC. Podle me proste na takovychto urovnich se rozhoduje vzdy v obchodnich mantinelech, technologie sama je pouze prostredek k ziskum, takze pokud obchodne neco vychazi lip, ma to prednost i kdyby to byl technicky krok zpet nebo jinam. Da se rici ze az nova mikroarchitektura Zen zapocala ze je AMD zpatky v CPU a teprve az nova architektura RDNA vraci do hry i AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslis stejne tak, jak neuprednostnoval scheduler OS casovaca pre CPU v pripade Intel vs AMD?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Feature set AMD? Kdy mělo AMD lepší feature set? Za šet let co řeším grafiky v desktopu, tak jsem lepší feature set u AMD neviděl, v podstatě už NVENC byl argument. Ale co byl hlavní tahák byl Sparse Grid Supersapling Antialiasing, tohle mi dokázalo odstranit shimmering v MS Flight Simulátoru a Prepar3D, což byl také účel pořízení desktopu, do té doby mi dostačovaly víc jak deset let laptopy. SGSSAA AMD nemá, oficiálně ho nemá ani NV, je to nepodporovaná funkce co se kdysi do driverů dostala omylem, lidi si to ale oblíbili a NV podporu v driverech nechala ale nenechala to uživatele zvolit v control panelu, přes NV Inspectora to ale zapnout jde. Má to totiž poměrně zásadní dopad na výkon, až 70%. MSAA ani SSAA nestačí, do jisté míry fungoval DSR faktor, ideálně x4 ale shimmering neodstraňoval tolik jako SGSSAA, to ho téměř dokonale odstranilo

Nicméně RTX jsem si kupoval kvůli RT prototože výkon Pascalu v RT byl žalostný. Pascala jsem zase kupoval v první den co přišel do krámů a GTX1080 byla nejvýkonnější grafika na trhu. Ten výkon jsem potřeboval jak sůl, přetaktovaná vodou chlazená GTX980 nestačila. GTX1080 mi přinesla 30+ FPS v nejnáročnějších situacích, 980 klesala i pod 20.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Asi o AMD vis prd, ze to byvala ona co mela lepsi feature sety, ale to je fuk. Koupil sis RTX pro RT tak koupil, za me to byl takovy beta test pro karty co uz budou mit vykon pro RT, takovy demo pro omezeny pocet her za prisernou cenu. Kdo ma zajem o RT a nevyhazuje penize oknem tak proste tuto radu preskakuje a pujde do 3xxx nebo 6xxx u AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

však to je Nvidia, první generaci RTX vám prodala s tím jak RT bude cool a must-have, přitom prakticky to bylo...

No a okamžikem vydání nové řady nikoho nezajímá že máte hiend předchozí generace. Máte přejít na hiend nové generace tj. za dalších 1000+$ těch 60fps při fullHD mít budete no není to skvělé?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě je RT must have a jsem rád že ho mám, výkonově jestli mám RT vypnuté nebo zapnuté nepoznám. Pořád jedu 60FPS a ne nemám budoucí HW za 1000 dolarů, mám "dosluhující" HW za 500 dolarů.

Co třeba tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=ScAQ5Of1LfE

60+ FPS 4k s RT na RTX2060, podobně to vychází i u Digital Foundry. Tohle konkurence 5600XT na 4k nedává ani bez RT...

Nové RT tituly už dostávají rovnou DLSS. A dostávají to tituly i bez RT. https://www.youtube.com/watch?v=IMi3JpNBQeM 30 vs high 60 FPS... 4k, na mainstreamové kartě RTX2060

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

kolik, ze davala 8800 ultra v crysis pri vydani ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Crysis byla vydána a marketována jako grafické orgie, které na full tehdeší grafiyk ani nezvládnou. Ale měla svělé nastavení, takže to bylo hratelné i na průměrním HW:
WDL nejsou marketovány jako graficky to nejlepší..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a ono RT neni marketovany jako to nejlepsi na svete s tim, ze beha "normalne" jen s DLSS ?
ted me tak napada, nebylo vlastne v prvnich implementacich nemozny zapnout solo RT bez DLSS ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To tady mnozí nechtějí pochopit. Když dnes koupím mainstream grafiku a naložím ji graficky demanding titulem, což UBI tituly obecně jsou, tak se s max detaily na 60 FPS nedostanu a musím ubírat...

Nicméně Wolf mi na 2070Sku běhá ve FHD kolem kilča s RT bez DLSS - https://www.youtube.com/watch?v=VfDGa2XzK3s

Každý grafiký efekt stojí výkon, jestli je to SSAO skrze rasterizaci nebo RT je irelevantní. Některé efekty dokonce stojí podobně výkonu v rasterizaci i RT, například v Controlu reflexe skrze rasterizaci stojí víc výkonu než základní reflexe v RT a to jsou vykreslené věrohodněji než ty rasterizované, které trpí klasíckými neduhami screen space reflections.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak uvidime u novych her .. protoze zatim se RT tak aby pomahala zvysit vykon nekona, spise se objevujou lesteny psi kulky uplne vsude ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

RT nikdy výkon nezvýši. Ide iba o to, koľko ho zoberie. A zobrať ho môže vždy veľa bez ohľadu na hrubý výkon akejkoľvek karty. Keď si odmyslíme RT, aj čistou rasterizaciou môžeš urobiť hru, ktora pošle do kolien akúkoľvek kartu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A proč by to zvyšovalo výkon, naopak ho snižuje, je to logické chci po grafice víc, stojí to víc výkonu. Nebo snad jiné efekty nestojí výkon? V dnešních hrách největší perfromance hit bývá například volumetric fog. Například v Division 2 max. kvalita a o jeden stupeň pod max kvalitu znamená i 20% rozdílu celkového výkonu. Jen velice malý krok ve vizuální kvalitě má drtivý dopad a je to jen rasterizace. Na to nikdo nenadává, když ale nějaký RT efekt vezme podobně výkonu je to špatně :)

Ano některé efekty lze v RT realizovat za stejný výkon, možná i levněji protože pro vývojář musí udělat spoustu očůrávek aby dosáhl toho samého a ty očůrávky znamenají že se musí třeba renderovat extra shadow mapa, ve vyšší kvalitně nebo s dalšími objekty na ní atp...

Psla jsem to Redmaxovi, psí kulky jsou "všude" protože v reálném světě jsou také všude, stačí se dívat kolem sebe a pozorovat, zaměřit se na to. Přijde nám to totiž tak normální že to vlastně ani nevnímáme, ale pokud se nad tím zamyslíš a začneš pozorovat okolí, najdeš spousty odrazů, které nám ve hrách naprosto chybí

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevim v jakem modu ty vidis, ale to co predvadi plno her s odleskama v desti na silnici ma do reality opravdu daleko, to je jak kaluze na zrcadle a ne na spinavem hrubem povrchu co je na silnicich. Odrazi to, ale ne tak barevne jak to vidim ve hrach.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale podstatne je, ze si na tom JirkaK, Marek, Matko, RadecekH, bager a par dalsich, pohonka. :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na rozdiel od takých ako ty nemám komplexy z NV a viem čo je raytracing. Takze naozaj neriešim kde sa čo preháňa na odrazoch, ale to, že sa Raytracing konečne zacal používať. Možno raz zistíš k comu to je dobré. Netreba si pri tom honkat. Netahaj sem svoje vlastne predstavy. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam take komplexy z NV, ze som pred 5700xt mal Rx580, pred nou 2x 1080Ti a pred nimi gtx1070 a o celej rade dalsich NV kariet v minulosti na striedacku s AMD, ani nehovoriac. Takove ja komplexy mam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak čo si tu potom riešil tým predchádzajúcim komentárom? Resp. môžeš mi napísať kde sa tu ja rozplývam nad odrazmi v hrách? Celý čas tu riešim iba to, že je super, že sa začal konečne používať RT v hrách. A nie to, že vývojári v hrách to zvyknú preháňať s efektami, kde sa RT používa. To sa bežne robilo aj bez RT s inými technológiami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT v soucasne variante neni "nejlepsi na svete". Pridava graficke efekty, podobne jako jine technologie. Pouziti RT(X) samo o sobe nic nerika o tom jake budou "vysledne graficke orgie". Abych to demonstroval..verze Minecraft-u dokaze pouzivat taky RT a ke "grafickym orgiim" to ma velmi daleko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak samozrejme, ale Brümmer zacal s tim jak byla crysis marketovana a Bundicka by ti vysvetlil, ze RT je to "nejlepsi na svete" XD

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mám Nvidia 1080 a cca měsíc doma 32/1440p /144 Hz a takovej Warzone litá průměrně kolem 80Fps.. Ani 2080Ti to nedá na těch 144Fps. A grafiku rád nastavuji na max a nespokojím se s kostičkovaným nastavením.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak GTX1080 je dnes výkonově mainstream, na slabší RTX2060 s DLSS není problém uchodit některé hry s RT v 4k na 60+

Nicméně GTX1080 na 1440p, já ji před rokem vyměnil za 2070S protože na 1080p neměla dost výkonu v nejnáročnějších titulech klesala pod 60 FPS celkem pravidelně. U 2070S nestíhám 60FPS minima jen v AC:Origins a Odysey a v GR:BP

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Podle tohoto obdobu DLSS ma i AMD - https://www.guru3d.com/articles_pages/death_stranding_pc_graphics_perfor... nicmene s horsi kvalitou, protoze to nepouziva dedikovana jadra pro AI vypocty, tudiz predpokladam, ze se to zmeni az RDNA2 kde na tom budou nastejno. Jen doufam, ze to pujde vypnout jako v pripade nVidia. Ze tyto "funkce zvysujici vykon" nezacnou byt implementovany na tvrdo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, co je v Death Stranding nie je obdoba DLSS. AMD CAS je len postprocesingovy filter, ktory sa aplikuje na výsledný obrázok a pracuje teda iba s frame bufferom. DLSS funguje uplne inak a je to skôr rekonštrukcia obrazu, ktorá rieši napriklad aj antialiasing a tiez je jeho súčasťou myslim aj sharpening. Preto má aj lepšie výsledky. Viď odkaz na youtube analyzu od Digital Foundry v mojom inom prispevku. Každopádne cez ovládače NV si rovnaký filter vieš vynútiť aj pre iné hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

postprocess filtr by nemohl byt rychlejsi sam o sobe, takze to musi zaroven renderovat v nizsim rozliseni, proste princip je stejnej, jen reseni ma kvalitnejsi nVidia, alespon tak to chapu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano. Obe renderuju v nižšom rozliseni. Ale DLSS je o rekonštrukcii obrazu neuronovou sieťou. CAS je iba posprocesingovy filter. Neviem teraz či sa aplikuje na vyrenderovany alebo upscale obraz, ale nič iné nerobi. To sa proste nedá porovnávať s DLSS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tahle hra je vizuálně fakt hnusná, nepomůže jí ani 10 ray tracingů. A hratelnost na tom není o moc lépe :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RT nemá dělat grafiku pěknější ale realističtější. Realita nemusí být pěknější než fikce.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je otazka. Ja si teda venku, kdyz se divam jen tak do krajiny, neuvedomuju zdaleka tolik odlesku, jak maji v posledni dobe ve zvyku vytvaret hry.
Tim nerikam, ze tam nejsou, jen si je v sirokem zornem poli v cele jeho velikosti neuvedomuju. Kdyz vyvojari nacpou veskere odlesky do omezeneho zorneho pole monitoru, vypada to zcela nerealisticky.

S RT tech odlesku navic pribylo, protoze vyvojari proste potrebuji upozornit na to, ze prave oni to tam maji integrovane. Takze ano, budu opravdu rad, kdyz se povede realisticke RT, ale zatim teda nic moc.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano přesně tak neuvědomuješ si spoustu věcí v reálném životě, pak jedeš metrem, sedíš, koukáš z okna do tunelu a najednoum v tom upatlaném okně vidíš odlesk reklamy za tebou, vidíš odlesk lidí za tebou, vidíš lidi vedle tebe, vidím odlesk na brýlích, vidím odlesky v oknech které samy o sobě jsou odleskem...

Všechno tu je jen to člověk nijak nevnímá protože je na to zvyklý. Když se prezentoval BFV tak se lidi smáli jak jdou vidět odlesky na autě v místech kde se válčí...

Světe div se, mě auto teďka stálo pod stromy, vykadilo se na něj spousta ptáků, déšť na to naplavil spoustu lepkavého pylu a auto je celé zadělané tímhle, tu a tam ještě nějaká další špína protože to myčku nevidělo snad půl roku a ejhle, stejně v na tom autě vidím odlesky i když je špinavé jak prase. Akorát když jdeš po ulici tak ty odlesky nevnímáš.

Další příklad srovnatelný třeba s Controlem, všude se lesknou světla do mramorových podlah atd. řekneš si že vývojáři zvolili povrch jen proto aby se leskl, ale přijď někdy do moderních office center kde je v úvodních halách betonová podlaha ani se extra nemusí lesknout a přesto se na ní bude odrážet třeba stropní osvětlení, tohle máme třeba u nás v práci, když se zadíváš a začneš si uvědomovat kolik odlesků a kde všude vidíš, tak si řekneš jak nás ti herní vývojáři šidí.

Nemyslím si že v hrách je těch odlesků nějak moc a že za to může RT. RT třeba pro refexe nedělá v Metru vůbec nic. Přesto je tam RT.

Tak jak tak, vykreslení toho odrazu je s RT realističtější, přesnější, přináší to co dřív odrazy nemělo (off screen reflection) a to je přesně to co má RT přinášet, větší realističnost vykreslení. To že to vývojář přežene a dá odraz někam kde být nemá nic nemění na tom že ten odraz je realističtěji podaný. Vývojář ten odlesk může na stejné místo dát s RT i bez.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aby obraz hry vypadal věrně není potřeba RTX, ve hrách je efektů tři prdele aby to na oko vypadalo dobře, ale k čemu je takový blur, fake hdr, atd. A to raději pomlčím o herních mechanikách a přílišné arkádovitosti, tohle dovede srazit na kolena i fotorealistickou grafiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rasterizaciou nebudú vyzerať hry tak dobre ako môžu vyzerať s RT. Teraz to tak nevyzera, pretože je RT iba v plienkach, ale časom sa to ukáže. A tiež sa mi nepáčia všetky tie fake efekty, ktoré spominas. Hlavne keď sa nájdu také, ktoré nejde vypnúť.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Však jsem tím taky nechtěl říct že je to efekt na nic, ale prostě aktuálně na něj není dostatek výkonu a díky tomu to není "must have" jak tu prezentuje Jirka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blur? Ten je tam pro "cinematic" feel, to není otázkou realističnosti grafiky a je to otázka osobních preferencí, ať už se bavíme o motion bluru nebo bluru používaného ke zvýraznění field of depth.

Jistě vývojáři za léta vypracovali spoustu metod jak dosáhnout něčeho co vypadá dobře, stojí je to ale jednak hodně práce, a hodně výkonu, výsledek rozhodně není fyzikálně správný, má různé nedokonalosti, třeba takové klasické contact shadows kdy nejsou dokreslené stíny až úplně k objektu který je vrhá i když by měly.

Nebo další klasický problém se screen space reflections, odraz mizí ze scény jakmile ze scény zmizí objekt který ho vytváří.. Najednou ten odraz zmizí, resp mizí postupně jak ten objekt ze scény. Je to rušivé a vypadá to podobně jako doskakování různé kvality textur nebo objektů při pohybu kdy se objekty na určité streaming distance pobjevují/mizí nebo se místo low resolution textur zobrazí high resolution, což obvykle vidíme jako změnu.

Hratelnost hry pak už vůbec nesouvisí s tím jaké technologie pro vytvoření obrazu používá a vůbec to do téhle diskuze nepatří, zřejmě to má odvést pozornost od hlavního tématu pro který nemáš dost argumentace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, proto dnes vypadají AAA hry tak jak vypadají, často jak přesvícené omalovánky s několika očními vadami hlavního hrdiny.

Takže když objekt díky blbě nastavenému LOD zmizí s RTX tam stále bude?

Samozřejmě že hratelnost nesouvisí s tím jaké technologie jsou pro vytvoření obrazu užity, to bylo jen takové moje postesknutí. Jestli se ti nelíbí že jsem si dovolil to připsat, tak to prostě ignoruj.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rád, že s RX 5700 XT nemusím RT vůbec řešit. :)

Jestli ty nové Nvidie opravdu přinesou tak razantní navýšení výkonu v RT jak se spekuluje/odhaduje, tak majitelé RTX 2000 řady asi budou radostí bez sebe.

RT jako takový považuji za krok správným směrem ale nejspíš si ještě pár let počkáme, než budou mít grafiky patřičný výkon zvládnout RT bez ztrát fps.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Majitelia RTX môžu byť stále spokojní. Keď tak si pustia RT v menšej kvalite. Stále ale budú mať podporu pre DLSS a DirectX 12 Ultimate. Na rozdiel od tvojej 5700 XT. Ale keď ani toto neriesis, tak nie je problém. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to jenom marketing Nvidie, jejich varianta se nikdy neujme.
Další slepá ulička made in Nvidia.
Jak se to snaží silově prosadit, marně.
Ale ta krávovina jim prodává karty i když je to k hovnu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teraz hovorite o com? O DLSS alebo RT? DLSS totiž je proprietarna technológia NV, ale RT určite nie. Neexistuje žiadna RT varianta od NV. NV normálne implementovala DXR rozhranie tak, ako ho implementuje aj AMD. Samozrejme ich implementacie sa mozu líšiť, ale pristupovať sa k nim bude cez DXR rozhranie. Takto to funguje u každého grafického API.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ray Tracing je metoda generování digitálního obrazu známá a používaní takových 30 let.

RTX je soubor více technologií, pokud jde o RT, tak to využívá DXR které je součástí DX12 Ultimate a potažmo má svou variantu ve Vulkan API.

Vývojář hry může volat knihovny RTX nebo knihovny DX/Vulkanu. RTX knihovny jen usnadnují práci podobně jako VR Works nebo GameWorks.

To zda RT běží na RT jednotkách nebo na CUDA nebo v případě konkurence na compute jednotkách je irelevantní, fungovat to bude na jakékoli kartě pokud si její vendor bude přát. NV pustila RT na karty generace Pascal (na ty výkonnější) a na některé GTX řady turing. Problém je že ty karty díky absenci specializovaného HW ten RT nestíhají tolik co karty s RT cores. Od NV to byl marketingový tah. Nalákáme lidi na upgrade na výkonnější HW. Z pohledu RT je RTX řada neskutečně výhodná.

A krávovina k "hovnu". Já hru, která má implementované RT hrát bez RT nebudu, proč bych se šidil o realističtější grafiku, výkon je stejný, mívám 60FPS s i bez RT a víc FPS nechci

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vydat hru, která má "hezčí" grafiku, než zvládne aktuální hardware mi přijde v pohodě.
- Naopak si myslím, že to je i dobré, protože to nutí vyrábět lepší/rychlejší hardware.
- Velmi dobře pamatuju Duke Nukem 3D, který jel v pohodě na 640x480, ale při rozlišení 800x600 už to byla slideshow.
- Nebo když se objevili první grafiky s "Transform and Lighting". To bylo naráz rychlosti u her, které to dokázali využít.
- Crysis byla taky průkopníkem grafiky. Takže lidi kupovali nové stroje, aby jim stíhala.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jj po revoluci 3d na grafikach bylo T&L revoluci pro vykon, hry mohly byt mnohem detailnejsi. Taky si myslim, ze je v poradku, ze hry muzou byt nehratelny v max kvalite i na soucasnym high endu. Od toho mame na PC posuvniky a predvolby. Sice maji trosicku zpozdeni za jemnosti displeju ale to 4k uz zvladaji velmi dobre, bez RT tedy. Hraju na fullHD ale nektery hry prepinam do 4k, vypadaji lip a neni potreba pak tolik antialiasingu, protoze prevedeni zpatky na rozliseni monitoru to prakticky provede antialiasing. Ne vsechny, protoze radeji nastavuju max kvalitu, ale ty ktere bezi pri max nastaveni tak, ze to dava dobry fps i pri 4k renderingu, tak to vyuziju, krasny priklad je treba Divinity Original Sin 1-2 a podobne ... Az prijde doba, kdy grafiky budou pozitelny i na 8k, tak to budu delat podobne az budu mit 4k. Tam kde to bezproblemu pojede se slusnym FPS na max kvalitu, tak to budu renderovat ve vyssim rozliseni. I kdyt to potrva podle me tak 4-5 roku, citam ze ke konci zivotnosti konzoli uz grafiky budou davat 8k, pak se zase vymysli nejaka nova graficka ficura co sezere vykon a pojede to od zacatku :D alespon takto to je co ten vyvoj sleduju od dob Geforce 2 ti se kterou jsem zacinal jako hernim akceleratorem, predtim jsem mel jen zobrazovadlo nejaky S3 s 1MB pameti :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není problém vydat hru která sotva poběží na high endu, to může udělat každý, může se vyřádit, ale kdo si ji koupí? kdo investorům zapaltí ten vývoj když to nebudou hráči? Při vývoji hry musím počítat s nějakými prodanými kusy aby se to vyplatilo u low budget AAA her se bavíme o půl až miliardě korun, tzn je třeba prodat 1-2M kopií

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.