V ukázce Watch Dogs Legion nezvládá raytracing na 60 FPS ani RTX 2080 Ti v 1080p
Ubisoft se na akci Forward pochlubil připravovaným titulem Watch Dogs Legion. Začal sice tzv. cinematickým trailerem, ale následovaly ukázky ze hry. Zatímco se většina pozornosi obírala k herním principům a mechanizmům, spíše mimochodem vyšlo později najevo, že hru s výchozím nastavením (Ultra, ovšem bez „extra details“) v 1080p s raytracingem nezvládá na 60 FPS ani GeForce RTX 2080 Ti. Ve výchozím stavu má hra nastaven limit na 30 FPS, ale po jeho zvýšení na 60 FPS této mety GeForce RTX 2080 Ti téměř nedosahovala a vykazovala výrazné propady FPS.
Bude zajímavé sledovat, jak si se situací Ubisoft a Nvidia poradí. Na doladění hry či ovladačů zbývají poslední tři měsíce, k vydání dojde v říjnu. Ze situace navíc vyplynulo, že ne všechny lesklé povrchy v současné ukázce využívaly raytracing, což by se ještě mělo změnit. Už současná verze hry přitom odlesky (raytracing) počítá v násobně nižším rozlišení než zbytek obrazu.
Kombinací další optimalizace hry a ovladačů asi bude možné dosáhnout řekněme desítek procent výkonu navrch, ovšem celočíselných výkonnostních násobků asi těžko. Druhá věc je, že koncem října už asi nikoho nebude zajímat výkon na GeForce RTX 2000, když by již měla být vydaná GeForce RTX 3000 s (předpokládáme) podstatně lepší podporou pro raytracing.
Hra se krom platformy PC připravuje také pro Sony Playstation 4 (všechny verze), Playstation 5, Microsoft XBox One (všechny verze), XBox Series X a Google Stadia.