Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD připravuje 13 grafických karet s GPU Vega 11

Nějak to nechápu. V64 není ani 2x tak rychlá jako RX580, tudíž ořezaná na půlku, i kdybych akceptoval že V64 byla zbytečně předimenzovaná, tak bude max. na úrovni "staré" RX580?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co když bude mít vyšší výkon a lepší provozní vlastnosti? Tohle zatím nic moc neznamená, třeba bude vydána na tom 12nm procesu, nebo jen jako mobilní.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

to by znamenalo, že Vega11 by měla velmi pravděpodobně opravené nefunkční části, a pak by výkonově dotahovala minimálně V56. A to si taky nedokážu moc představit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ani nemusí, klidně může sedět mezi Vegou 56 a RX 580, ale nejlépe s nižší spotřebou a nižším TDP než mají oba dva.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na to zapomen. Nicmene bych rekl, ze proste Vega 11 nahradi Polaris, takze RX580 se prestanou vyrabet.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Neco mezi 56 a 580 by bylo jiste zajimave pri rozumne spotrebe (nemusi byt lepsi nez Pascal). To bych mozna i prodal svou cerstve porizeou 570ku :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja to vidim skor na blizku aktivaciu primitive shaders (teoreticky zyrchlenie VEGA do 4,25 nasobku), shade once(realne okolo 20_ zrychlenia) a FP16 pre grafiku (pri vyuziti hrami/aplikaciami zrychlenie na 2x nasobok).

A teoreticke maximalne zvysenie vykonu, aktivaciou tychto troch technologii - v idealnej suhre, ktora ani zdaleka nie je realna je
4,25*1,2*2,0=10,2- nasobne zrychlenei VEGA. Keby sa aspon cast z toho uplatnila, mohol by byt prestor pre VEGA11

Primitive Shaders Radeonu RX Vega jsou stále neaktivní, HBCC nevyužitý
25. 8. 2017
>Nověji AMD potvrdila, že doposud žádné zveřejněné ovladače neaktivovaly technologii Primitive
>Shaders, ..... a dále toto ořezávání provádět několikanásobně rychleji (až 17 polygonů v cyklu oproti
>stávajícím 4), což v geometricky náročných scénách může přinést procenta výkonu navíc.

17/4=4,25 teroreticke zvysenia vykonu v hrach, ak tie budu zavisle len na geometrickom vykone, co nebudu, ale kludne 70%-ny narast moze nastat..

Stále však není zřejmé, zda je aktivní i „shade once“, occlusion culling, tedy funkce, která umožňuje krom datových přenosů ušetřit i aritmetický a texturovací výkon vykreslování pouze viditelných povrchů.
https://diit.cz/clanek/primitive-shaders-vegy-jsou-neaktivni

Jeden z černých puntíků Vegy zabělen: AMD zprovoznila CrossFire
včera
https://diit.cz/clanek/amd-zprovoznila-crossfire-pro-vegu

Radeon RX Vega zatím nepodporuje ani FP16 pro grafiku
7. 9. 2017
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-vega-zatim-nepodporuje-fp16

FP16 výpočty 2× rychleji oproti FP32
Vega je tak třetí nemobilní produkt, který toto podporuje - zatím však spíše na papíře
https://diit.cz/clanek/radeon-rx-vega-zatim-nepodporuje-fp16

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

keby to navysenie vykonu bolo realne, tak by to amd prezentovalo v slidoch

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD prezentuje zyrychlenie
3,66x nasobne, ak toto vsetko aktivuje..
https://diit.cz/sites/default/files/siggraph_vega_architecture_28.png

Ja som napsial, ze t nebude 10,2 ale najeka cast z toho a od 1,7 to dava priestor pre VEGU 11.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je krasne videt, ze nerozumis, jen blabolis a linkujes?

Napriklad, tvrdis, ze teoreticke zryhleni Vegy je diky primitinim shaderum 4,25X. Ale to je blbost. Jedna se o maximalni zrychleni jedne casti prace GPU. Muze pridat par procetcelkoveho vykonu, ne 4nasobek.

Naprav to, nebo budu predpokladat, ze jsi robot. Tvuj mechanicky styl bez myslenky tomu napovida.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale ved som napísal, že to platí len pre čisto geometrické záťaže, ktorých je extrémne málo ak vobec nejaké sú. A samozrejme ten súčin platí len pre záťaže optimálne pega Vega-u

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čo myslíš tým, že geometrických záťaží je extrémne málo? Pokiaľ GPU HW dokáže eliminovať geometriu objektov, ktorú nemusí pre daný frame riešiť, tak sa odlahčí práca, ktorá sa musí vykonať vo vertex, tesselation a geometry shader-y. Miera práce, ktorá tým pádom odpadne v následnom spracovaní ale závisí od toho, čo všetko daný engine bude do GPU posielať. Neviem aký účinok bude mať primitive shader a či odpadne potreba riešiť frustum culling na CPU. To by ma celkom zaujímalo ako to vlastne bude a či je to jediná fukcia primitive shader-a alebo bude vedieť aj niečo iné. Takéto niečo v kombinácii s tým, čo má NVIDIA v súvislosti s renderovaním viacerých viewportov nad tou istou geometriou v jednom prechode, by prinieslo slušnú optimalizáciu celého procesu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jasne nevsimol som si na tom grafe drop. myslel som, ze je to relativny vykon shaderov. V mojom vyjadreni to bolo myslena zataz, ktora zatazi len isty typ shaderov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

/quote
"Ja to vidim skor na blizku aktivaciu primitive shaders (teoreticky zyrchlenie VEGA do 4,25 nasobku), shade once(realne okolo 20_ zrychlenia) a FP16 pre grafiku (pri vyuziti hrami/aplikaciami zrychlenie na 2x nasobok).

A teoreticke maximalne zvysenie vykonu, aktivaciou tychto troch technologii - v idealnej suhre, ktora ani zdaleka nie je realna je
4,25*1,2*2,0=10,2- nasobne zrychlenei VEGA. Keby sa aspon cast z toho uplatnila, mohol by byt prestor pre VEGA11"

A ted mi najdi kde je tam "cisto geometricke". Naopak ty si to prezentoval jako vykonostni potencial CELKOVY.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RX 570 a 580 sou vyborny mainstream tudiz nechapu nac uvadet mensi Vegu, jestli bude nevychytana podobne jako jeji vetsi kolegyne 56 a 64 nevidim v tom jednoduse smysl, naopak AMD by se z Vegy melo poucit podobne jako pri GPU R600(HD 2900 XT) a vydat generaci novou na zpusob HD 3850/3870, cili zkombinovat to nejlepsi z Polarisu a Vegy, energeticka efektivnost a vykon + doladit ovladace, jednoduse vylepsena GCN 5+ generace na 12nm vyrobnim procesu a za lepsi/nizsi cenu uvedena v 2Q/2018.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že zásadní otázka bude, zda Vega11 bude taky trpět na "nadbytečný křemík" (nefunkční) jako Vega10. Pokud ano, řekl bych, že Polaris bude lepší volba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Obavam se, ze plan AMD byl takovy, ze Vega 10 natre konkurenci zadek a Vega 11 bude proste vykonejsi nahradou Polarisu.
Jenze to Koduriho tym nezvladl a ted kdyz Koduri dostal dlouhodobou "dovolenou", tak neni v AMD nikdo, kdo by ten pruser stopnul a zacal znovu a lepe.

Navic nasledujici plan je Navi a tam ma jit opet o uplne odlisnou technologii nez predchozi a vcelku chapu, ze AMD nemuze udrzovat pri zivote 3 ruzne technologie (2 stavajici a 1 novou).
Podivej se na NVidii, jak vymysli jednu vec a tu poctive vymackava dokud to jde a potom proste prejde na jinou a cyklus se opakuje, neplytva ani NVidia zdroji na vic ruznych technologii.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud Koduri opravdu dostal "dlouhodobou dovolenou", tak si muzes byt jisty, ze uz je tam nekdo na jeho miste (byt i neoficialne), ktery to ma na starosti a ma zehlit dosavadni neuspech Veky.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jeho post zatial prebrala Dr. Lisa Su. Ale niekoho urcite budu hladat, Koduri v liste zamestnancom pisal ze ked sa vrati chce ist na ine miesto ako bol doteraz. (Mozno mu ako vyvojarovi a architektovi nevyhovuje pozicia CEO?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

já vám nevím, ale úplně bije do očí "ATi Technologies" - rok 2017?? ATi už je dávno mrtvá firma...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Škoda že pôvodný článok autor neskopíroval celý. Na konci stálo že Vega 11 by mohla konkurovať GTX 1060.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

My chceme lepsi polaris. Dajte uz s tym vega fiaskom pokoj, omg RTG.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to s tím Polarisem taky neviděl tak růžově. Podívejte se na rozdíl velikosti čipu RX 580 vs Vega 56 (stejný čip jak 64), na spotřebu a výkon.
56 při stejném příkonu jako RX580 je na tom výkonově úplně jinde - a to má, jak jsem říkal, větší čip, daleko lepší novější technologie a tak dále.
Jelikož se BIOS z V64 dá přehrát na V56, výkon se dá dále upravit na takovou míru, že je skoro na úrovni V64.
Přece jen, těch cca 400 MHz navíc na jádře je někde znát, a čím více shaderů, tím lépe.
U menší vegy bych se ani nedivil, kdyby se takty daly hnát na 1700-1800MHz, jelikož by to teploty a TDP dovolovalo (u velké V64 je to nemyslitelné - spotřeba by už byla moc vysoká).

Nechni nijak dopředu spekulovat, zatím nic o tom nevíme. Ale úplně bych V32 nezatracoval. Osobně si myslím, že jde naopak o lepší produkt, než "nový/větší polaris".

Samozřejmě vůbec nesrovnávám herní výkon Vegy a GTX, tam je na tom v absolutním poměru max výkon / min spotřeba GTX lépe.
Viz. moje testy s V56:
https://drive.google.com/open?id=1yOFCwIkELoahL03bv3AJIh-ELq0tMILWtP1li7...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

běžte už s Vegou do prdele ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.