Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Radeon RX Vega zatím nepodporuje ani FP16 pro grafiku

Výčet funkcí a technologií, pro které zatím v ovladačích chybí podpora, se pozvolna prodlužuje, jak se dostávají na povrch další informace…

Minulý týden vyšlo najevo, že pro technologii Primitive Shaders, která umožňuje efektivnější zpracování geometricky náročných scén, zatím není podpora v ovladačích. Jakmile se objeví, bude GPU automaticky zpracovávat geometrii odlišným způsobem, díky němuž může vyřazovat skryté polygony až několikanásobně rychleji než při použití standardní pipeline navržené podle fungování DirectX. Krom automatického režimu bude k dispozici i režim, ve kterém budou mít vývojáři prostor pro další stupeň ručních optimalizací, ale ten se pravděpodobně dočká praktického využití spíše ve světě konzolí. Protože bude mít taková optimalizace smysl pouze tehdy, pokud bude vývojář schopný dosáhnout lepších výsledků než automatické řešení, budou nároky na znalosti a zkušenosti poměrně vysoké.

Dále je známo, že HBCC, ve kterém řadič grafickou paměť využívá jako cache, je ve výchozím nastavení ovladačů vypnutý. Lze ho však ručně zapnout. Prozatím probíhají určité optimalizace, jejichž cílem je zvýšit pozitivní dopady na výkon a minimalizovat negativní. Na úrovni spekulací jsou teorie o možná neaktivním „shade once“ režimu nového rasterizéru. Zdá se, že je zatím aktivní pouze režim „fetch once“, který snižuje nároky na paměťovou sběrnici, nikoli však nároky na fillrate.

Na seznam neaktivních prvků si můžeme připsat i podporu výpočtů s přesností FP16 v grafickém režimu. Ve výpočetním je možné FP16 použít již nyní, ale v grafice zatím ne. Oproti předchozím prvkům ale absence podpory FP16 zatím neznamená žádný negativní dopad na výkon, protože jej dosud hry nevyužívají. FP16 výpočty 2× rychleji oproti FP32 doposud z nemobilního hardwaru podporovala pouze integrovaná GPU Intelu; kvůli nim se však herní vývojáři do implementace FP16 nehrnuli. Od konce roku se výčet kompatibilního hardwaru rozrostl o herní konzoli Sony Playstation 4 Pro, která už některá studia oslovila a práce na využití FP16 byly zahájeny.

Vega je tak třetí nemobilní produkt, který toto podporuje - zatím však spíše na papíře. Z krátkodobého hlediska má AMD evidentně jiné priority. Přednost patrně dostane podpora těch funkcí, které mohou přinést nějaké výkonnostní zlepšení okamžitě po zahrnutí do ovladačů.

Tagy: 

Diskuse ke článku Radeon RX Vega zatím nepodporuje ani FP16 pro grafiku

Sobota, 9 Září 2017 - 20:13 | Marek Moravčík | JJ. S tým súhlasím. Keď si niekto kupuje...
Sobota, 9 Září 2017 - 20:06 | tombomino | Marku, pokud se vratime od NV zpatky k Intelu,...
Sobota, 9 Září 2017 - 20:01 | tombomino | Nechce se mi to presne googlovat :) Tady je k...
Pátek, 8 Září 2017 - 17:11 | kyo kyo | Rozdíl je v ceně řešení (grafika+monitor). Lze...
Pátek, 8 Září 2017 - 14:02 | Marek Moravčík | "posléze enhanced sync, což tedy upgraduje...
Pátek, 8 Září 2017 - 13:10 | kyo kyo | Nutno říci, že od prvního rozbalení byla 480ka...
Pátek, 8 Září 2017 - 12:40 | Marek Moravčík | Myslím si, že mike iba narážal na to, že ak víde...
Pátek, 8 Září 2017 - 12:25 | Marek Moravčík | Všetky spomínané firmy ženú vývoj dopredu. Každá...
Pátek, 8 Září 2017 - 11:05 | Tom | v te dobe kdy Intel pouzival nekale praktiky bylo...
Pátek, 8 Září 2017 - 10:59 | Tom | u AMD se muselo na neco cekat ? vse bylo od...

Zobrazit diskusi