Vega umí být o 25 % efektivnější než Fiji, ale také o 6 % méně
Pokud se podíváme na teoretické parametry Radeonů RX Vega 56 / 64 a srovnáme je s předchozí generací high-endu AMD, Radeonem R9 Fury X, pak je možné pozorovat, že v případě jádra (v důsledku vyšších taktů) výrazně vzrostly, kdežto v případě pamětí více-méně klesly (šířka sběrnice je poloviční, ale takt pamětí nedosahuje plného dvojnásobku).
Vega 56 | Vega 64 A | Vega 64 W | ||
---|---|---|---|---|
jádro | veličiny: | vůči Fiji (Fury X) | ||
FP32 | +22,6 % | +47,2 % | +59,7 % | |
texturovací výkon | +22,6 % | +47,2 % | +59,7 % | |
fillrate | +40,1 % | +47,2 % | +59,7 % | |
trianglerate | +40,1 % | +47,2 % | +59,7 % | |
jádro (průměr) | +31,4 % | +47,2 % | +59,7 % | |
paměti | datová propustnost | -20,0 % | -5,7 % | -5,7 % |
Pokud bychom ovšem chtěli posoudit praktické dopady rozdílů v architektuře, je třeba takty GPU nastavit na stejné hodnoty (např. 1050 MHz) a takty pamětí upravit tak, aby propustnost byla stejná (1000 / 2000 MHz). Pak budou teoretické parametry následující:
Vega 56 | Vega 64 | ||
---|---|---|---|
jádro | veličiny: | vůči Fiji (Fury X) | |
FP32 | -12,5 % | 0 % | |
texturovací výkon | -12,5 % | 0 % | |
fillrate | 0 % | 0 % | |
trianglerate | 0 % | 0 % | |
jádro (průměr) | -6,3 % | 0 % | |
paměti | datová propustnost | 0 % | 0 % |
Právě tak nastavila Fury X, Vegu 56 a Vegu 64 redakce webu ComputerBase a otestovala v 17 hrách. Průměrný výsledek: Vega 64 nabídla o 6 % vyšší výkon než Fury X, Vega 56 dosáhla totožného výkonu s Fury X:
Z technologického hlediska jsou ale zajímavější dílčí výsledky při takto normalizovaném nastavení. Tak třeba v Battlefield 1 je Vega 64 o 25 % rychlejší než Fury X a Vega 56 o 21 % rychlejší než Fury X. Podobně zajímavého rozdílu v efektivitě dosahuje v Titanfall 2, kde Vega 64 dosahuje o 24 % vyšších FPS než Fury X a Vega 56 o 9 % vyšších FPS oproti Fury X.
Více než 10% posunu v efektivitě je dosahováno třeba i v Shadow Warrior 2 (11 %), Deus Ex: Mankind Divided (13 %) nebo Call of Duty: Infinite Warfare (11 %).
S takovými výsledky by ale průměrný náskok Vegy nemohl dosahovat jen 6 %. Je jasné, že se objevují i situace, kdy je na tom stejně taktovaná Vega 64 hůř než Fury X. Jsou to Gear of War 4, kdy je Vega 64 o 5 % pod Fury X, dále AotS: Escalation, kde pokles efektivity dosahuje 6 % a nakonec Anno 2205 s 2% propadem.
Na těchto případech je zřejmé, že se objevují hry, ve kterých mají stávající ovladače velké rezervy. Výsledky v těchto hrách mají na celkový výkon dopad asi jako zatažená ruční brzda. Pro AMD by proto bylo vhodné se na tyto případy zaměřit a situaci vyřešit - samotnou eliminací těchto problémů bez dalších optimalizací ostatních her by se totiž průměrná výkonnostní pozice Vegy posunula o pár procent výše.