Pro mne byla vždy grafika od intelu jakýsi řadič displeje nic víc.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Groover One https://diit.cz/profil/groover99
11. 11. 2011 - 00:21https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusePro mne byla vždy grafika od intelu jakýsi řadič displeje nic víc.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608708
+
"Více než 50% grafik Intelu platí zákazníci zbytečně…"
Tak to by sa dalo povedať aj integrovaných zvukovkách, raidoch, overclock switchoch, 20tich USB atd.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Archvile https://diit.cz/profil/archvile
11. 11. 2011 - 00:26https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse"Více než 50% grafik Intelu platí zákazníci zbytečně…"
Tak to by sa dalo povedať aj integrovaných zvukovkách, raidoch, overclock switchoch, 20tich USB atd.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608710
+
1. int.zvukovku naopak většina lidí používá
2. int raid = sw raid - nestojí to "ani tranzistor navíc" ... a vždy máš možnost koupit si jednodušší desku se 4xSATA , nikoli např 12xSATA (a ta bude typicky navíc prosta těch OC tlačítek atd) - prostě zde máš možnost ten nadbytek odmítnout.
3. USB portů není nikdy dost. např já: klávesnice, myš, hub/čtečka v lcd, 2,5" hdd, 3,5" hdd, bluetooth, tv tuner, filmový skener, tiskárna ... bratru 9 trvale využitých USB.
zato igp od intelu je opravdu nic moc. v notbeooku by mi stačilo, ale v desktopu prostě ne. tam mám diskrétní 5450, protože ač výkonu na 3D má také zoufalý nedostatek, umí skvěle vše ostatní co od něj potřebuju a spotřeba je minimální. takže najdi nějaký jiný argument, kterým se téma článku pokusíš shodit :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
David Ježek https://diit.cz/autor/david-jezek
11. 11. 2011 - 00:34https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusepleteš se...
1. int.zvukovku naopak většina lidí používá
2. int raid = sw raid - nestojí to "ani tranzistor navíc" ... a vždy máš možnost koupit si jednodušší desku se 4xSATA , nikoli např 12xSATA (a ta bude typicky navíc prosta těch OC tlačítek atd) - prostě zde máš možnost ten nadbytek odmítnout.
3. USB portů není nikdy dost. např já: klávesnice, myš, hub/čtečka v lcd, 2,5" hdd, 3,5" hdd, bluetooth, tv tuner, filmový skener, tiskárna ... bratru 9 trvale využitých USB.
zato igp od intelu je opravdu nic moc. v notbeooku by mi stačilo, ale v desktopu prostě ne. tam mám diskrétní 5450, protože ač výkonu na 3D má také zoufalý nedostatek, umí skvěle vše ostatní co od něj potřebuju a spotřeba je minimální. takže najdi nějaký jiný argument, kterým se téma článku pokusíš shodit :-)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608712
+
Ano, igp od Intelu nic moc, ale jejich penetraci můžou amd/nvidia fans jen tiše závidět :) (opravdu nejsem intelifan, vždy jsem používal od všech výrobců to, co se mi zdálo v daný okamžik rozumné). Na druhou stranu před mnoha x lety, kdy jsem občas zašel na LANku, stačil mi tehdy můj nb HP s 945kou igp na CSko, i CoD1 to zvládlo a nemusel jsem tahat počítač.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 01:09https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseAno, igp od Intelu nic moc, ale jejich penetraci můžou amd/nvidia fans jen tiše závidět :) (opravdu nejsem intelifan, vždy jsem používal od všech výrobců to, co se mi zdálo v daný okamžik rozumné). Na druhou stranu před mnoha x lety, kdy jsem občas zašel na LANku, stačil mi tehdy můj nb HP s 945kou igp na CSko, i CoD1 to zvládlo a nemusel jsem tahat počítač.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608721
+
Většina lidí má Felicii nebo Fabii, ale nezdá se mi, že by majitelé luxusních vozů měli nějaký důvod závidět :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stealth Ftelf https://diit.cz/profil/stealth
11. 11. 2011 - 09:19https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseVětšina lidí má Felicii nebo Fabii, ale nezdá se mi, že by majitelé luxusních vozů měli nějaký důvod závidět :)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608761
+
Ono stačí, že si majitelé dvou typů luxusních značek leští ega mezi sebou a startují okamžitě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 15:51https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseOno stačí, že si majitelé dvou typů luxusních značek leští ega mezi sebou a startují okamžitě.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608859
+
945 na CSko? No moc to nejde sice pri 16 bit farbach a malom rozliseni by aj slo. 945 mam v notebooku a je fajn, na vydrz baterky a kancelarinu. Inac prepinam hned na nVidiu ta uz nieco aj rozbeha.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ica sk https://diit.cz/profil/icask
11. 11. 2011 - 12:35https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse945 na CSko? No moc to nejde sice pri 16 bit farbach a malom rozliseni by aj slo. 945 mam v notebooku a je fajn, na vydrz baterky a kancelarinu. Inac prepinam hned na nVidiu ta uz nieco aj rozbeha.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608824
+
945 na CSKo (samo myslím max. 1.6) šlo a šlo to dobře. Taky ten noťas měl rozlišení 1024x768, procík byl 1,4G Pentium M (= III).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 15:47https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse945 na CSKo (samo myslím max. 1.6) šlo a šlo to dobře. Taky ten noťas měl rozlišení 1024x768, procík byl 1,4G Pentium M (= III).https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608855
+
Tak koukám, i podle rozvrstvení +/- bodů u ostatních, že potrefené husy klikají :) Sice nechápu tohle ztotožňování s určitou značkou, ale proti gustu...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 15:29https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTak koukám, i podle rozvrstvení +/- bodů u ostatních, že potrefené husy klikají :) Sice nechápu tohle ztotožňování s určitou značkou, ale proti gustu...https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608848
+
Podíl notebooků v celkovém prodeji počítačů v EMEA je víc jak 70%. Takže třeba v těch zvukovkách nemáte pravdu. Další čísla - tuším iSuppli vyšpekulovala, že tento rok má být procesor s integrovanou grafikou instalován cca u poloviny všech očekávaných notebooků, u stolních počítačů pak tento podíl bude cca 45 procent.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 00:49https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusePodíl notebooků v celkovém prodeji počítačů v EMEA je víc jak 70%. Takže třeba v těch zvukovkách nemáte pravdu. Další čísla - tuším iSuppli vyšpekulovala, že tento rok má být procesor s integrovanou grafikou instalován cca u poloviny všech očekávaných notebooků, u stolních počítačů pak tento podíl bude cca 45 procent.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608719
+
Možná by neškodilo, kdyby byl Intel direktivně rozdělěn, tak jako v minulosti ATaT. Jeho obchodni praktiky poslednich 1 let si o to vyslovene rikaji. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vindicator5 https://diit.cz/profil/vindicator5
11. 11. 2011 - 05:55https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseMožná by neškodilo, kdyby byl Intel direktivně rozdělěn, tak jako v minulosti ATaT. Jeho obchodni praktiky poslednich 1 let si o to vyslovene rikaji. :-)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608723
+
Jsem se divil, co poslední rok provedli tak neobvyklého :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CCblue https://diit.cz/profil/ccblue
11. 11. 2011 - 16:09https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseJsem se divil, co poslední rok provedli tak neobvyklého :-)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608869
+
Mám už druhou generaci Intel Core s integrovanou grafikou v procesoru... a opět v (dražší) základní desce bez možnosti grafického výstupu. Takže na té statistice něco bude... ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Riman https://diit.cz/profil/riman
11. 11. 2011 - 07:33https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseMám už druhou generaci Intel Core s integrovanou grafikou v procesoru... a opět v (dražší) základní desce bez možnosti grafického výstupu. Takže na té statistice něco bude... ;-)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608733
+
ja tak isto, mam i7 a i5 v doske s chipsetom "P". Radsej by som mal miesto tej integrovanej grafiky viac tranzistorov ked uz som nakupil tolko kremiku.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
11. 11. 2011 - 08:05https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseja tak isto, mam i7 a i5 v doske s chipsetom "P". Radsej by som mal miesto tej integrovanej grafiky viac tranzistorov ked uz som nakupil tolko kremiku.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608743
+
oprava:
malo byt "v doskach s chipsetom "P". Aby to niekoho nenabadalo k blbym myslienkam ze mam v jednej doske dva rozne CPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Torx Miller https://diit.cz/profil/torx
11. 11. 2011 - 08:07https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseoprava:
malo byt "v doskach s chipsetom "P". Aby to niekoho nenabadalo k blbym myslienkam ze mam v jednej doske dva rozne CPU.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608745
+
naše firma si pořídila kompy s integrovanými grafikami od toho věhlasného a vždypravdomluvného InTelete.....po půl roce jsme si všichni museli osadit ATInami, bo ten šmejd neustále vypadával, nyní se zcela zbytečně u dalších kompů kupujeme diskrétní grafiky za pár stovek a zcela zbytečně jsme šťastní bez výpadků :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
any wher https://diit.cz/profil/anywherehome
11. 11. 2011 - 08:05https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusenaše firma si pořídila kompy s integrovanými grafikami od toho věhlasného a vždypravdomluvného InTelete.....po půl roce jsme si všichni museli osadit ATInami, bo ten šmejd neustále vypadával, nyní se zcela zbytečně u dalších kompů kupujeme diskrétní grafiky za pár stovek a zcela zbytečně jsme šťastní bez výpadků :)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608741
+
Jak vypadával, to je zase nějakej blud ne?
Osobně používám Intel grafiky již 3tí generaci a jsem plně spokojen. Plzně souhlasím s Intelem, lidé si kupují notebooky s dedikovanou grafikou na hry aby zjistili že na notebooku se hrát stejně pořádně nedá :-)
A líbí se mi jak srovnáváte potřeby zdejších uživatelů počítačově nadgramotných s potřebami těch 80% ostatních lidí na této planetě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
11. 11. 2011 - 08:35https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseJak vypadával, to je zase nějakej blud ne?
Osobně používám Intel grafiky již 3tí generaci a jsem plně spokojen. Plzně souhlasím s Intelem, lidé si kupují notebooky s dedikovanou grafikou na hry aby zjistili že na notebooku se hrát stejně pořádně nedá :-)
A líbí se mi jak srovnáváte potřeby zdejších uživatelů počítačově nadgramotných s potřebami těch 80% ostatních lidí na této planetě.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608755
+
Mám Intel HD 2000. Cez EVR custom to neprehraje nič, HD videa prehraje sotva, kvalita video renderingu je na zaplakanie, D2D akcelerácia je úbohá. A ovládače sú kategória sama o sebe.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Henkel https://diit.cz/profil/terepin
11. 11. 2011 - 09:40https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseMám Intel HD 2000. Cez EVR custom to neprehraje nič, HD videa prehraje sotva, kvalita video renderingu je na zaplakanie, D2D akcelerácia je úbohá. A ovládače sú kategória sama o sebe.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608771
+
11. 11. 2011 - 11:13https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusety si prehravas v praci HD videa, jo? :)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608803
+
11. 11. 2011 - 13:18https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseHovoril som niekde niečo o práci?https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608832
+
Tie ovladace su fakt zufale - minule som zmarnil hodiny s notasom, co nech som akokolvek prepol nastavenie `aspect ratio`, vzdy ho vratil do urciteho nastavenia akoby som ani nic neprepol...
Po kompletnej reinstalacii to iste - akurat to stale davalo zas do ineho nastavenia...
Stiahol som najnovsiu verziu ovladacov - a tam uz moznost nastavovat tieto parametre pre istotu UPLNE ZMIZLA!!!!! 8-O
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 13:56https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTie ovladace su fakt zufale - minule som zmarnil hodiny s notasom, co nech som akokolvek prepol nastavenie `aspect ratio`, vzdy ho vratil do urciteho nastavenia akoby som ani nic neprepol...
Po kompletnej reinstalacii to iste - akurat to stale davalo zas do ineho nastavenia...
Stiahol som najnovsiu verziu ovladacov - a tam uz moznost nastavovat tieto parametre pre istotu UPLNE ZMIZLA!!!!! 8-O
https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608841
+
No, pokial ti IT oddelenie dorazne NEdoporucuje instalovat novsiu verziu ovladacov ako je ta ktoru tam dali ked instalovali notebook ... :-) Asi si uzili svoje s BSOD a naslednym reinstalovanim.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Alexandra Stanovska https://diit.cz/profil/aastha
14. 11. 2011 - 01:21https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseNo, pokial ti IT oddelenie dorazne NEdoporucuje instalovat novsiu verziu ovladacov ako je ta ktoru tam dali ked instalovali notebook ... :-) Asi si uzili svoje s BSOD a naslednym reinstalovanim.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609236
+
jistě, všichni tu máme z mizerných vypadávajících grafiky bludy :)
njn, to že ty nemáš problémy, neznamená, že Intel není v grafikách nespolehlivý.....je takových víc, ty jsi holt ten, co nemá problémy ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
any wher https://diit.cz/profil/anywherehome
15. 11. 2011 - 07:24https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusejistě, všichni tu máme z mizerných vypadávajících grafiky bludy :)
njn, to že ty nemáš problémy, neznamená, že Intel není v grafikách nespolehlivý.....je takových víc, ty jsi holt ten, co nemá problémy ;-)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609424
+
To spíš vypadá na problém mezi židlemi a klávesnicemi na pracovišti či neschopné IT oddělení. S IGP od Intelu ve firmě (je na cca 90% počítačů, což jsou hlavně nb na běžnou kancl práci, ostatní jsou PC s dedikovanou grafikou pro jiné účely) žádný problém nemáme.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 15:35https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTo spíš vypadá na problém mezi židlemi a klávesnicemi na pracovišti či neschopné IT oddělení. S IGP od Intelu ve firmě (je na cca 90% počítačů, což jsou hlavně nb na běžnou kancl práci, ostatní jsou PC s dedikovanou grafikou pro jiné účely) žádný problém nemáme.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608850
+
1) jj, zřejmě je asi náhoda, že jsme koupili PC se vším nainstalovaný
2) stejná konfigurace
3) jakýkoliv driver
4) to, že ty nemáš problém, neznamená, že u InTelat neproblémy častější....zapracuj na logice a třeba to pochopíš :)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
any wher https://diit.cz/profil/anywherehome
12. 11. 2011 - 12:27https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse1) jj, zřejmě je asi náhoda, že jsme koupili PC se vším nainstalovaný
2) stejná konfigurace
3) jakýkoliv driver
4) to, že ty nemáš problém, neznamená, že u InTelat neproblémy častější....zapracuj na logice a třeba to pochopíš :)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609119
+
Smaria tu neni co riesit.Dobre ze v CPU je aj GPU.Kto vyuzije OK kto nie tak ju vypne.Kaslat na ten minimalny teoreticky (ak by ju nedali)priplatok. Ked je vypnuta/Optimus tak nic nezerie a mame poistku ked nahodou zdochne diskretna grafika.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
11. 11. 2011 - 08:09https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseSmaria tu neni co riesit.Dobre ze v CPU je aj GPU.Kto vyuzije OK kto nie tak ju vypne.Kaslat na ten minimalny teoreticky (ak by ju nedali)priplatok. Ked je vypnuta/Optimus tak nic nezerie a mame poistku ked nahodou zdochne diskretna grafika.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608747
+
Nemáš pravdu. Buď o to místo v křemíku mohl být lepší samotný CPU, nebo mohl být CPU levnější. Co na tom, že je to "pár" dolarů. Doma si taky nekoupíš 1,5 kg chleba, když spotřebuješ jen 1 kg.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
peca https://diit.cz/profil/peca007
11. 11. 2011 - 08:18https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseNemáš pravdu. Buď o to místo v křemíku mohl být lepší samotný CPU, nebo mohl být CPU levnější. Co na tom, že je to "pár" dolarů. Doma si taky nekoupíš 1,5 kg chleba, když spotřebuješ jen 1 kg.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608751
+
Pretoze keby mali vyrabat viac verzi CPU s/bez GPU tak by to vychadzalo drahsie. Paradoxne by boli drahsie tie bez GPU lebo by to boli male serie len pre relativne maly trh highend hernych PC a 3D workstations.Velky nakupcovia CPU pre kancelarske PC chcu tie s GPU aby nemuseli montovat discretnu grafiku.Je to lacnejsie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
11. 11. 2011 - 10:36https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusePretoze keby mali vyrabat viac verzi CPU s/bez GPU tak by to vychadzalo drahsie. Paradoxne by boli drahsie tie bez GPU lebo by to boli male serie len pre relativne maly trh highend hernych PC a 3D workstations.Velky nakupcovia CPU pre kancelarske PC chcu tie s GPU aby nemuseli montovat discretnu grafiku.Je to lacnejsie.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608783
+
"...jenže Intel se naopak zaměřil na skupinu, která má požadavky vyšší a za použití prazvláštních argumentů se ji snaží přesvědčit o opaku."
Pripomína mi to tlačenie P4 Intelom v dobách minulých oproti lepšiemu Athlon ;-P
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
NRX https://diit.cz/profil/nrx
11. 11. 2011 - 08:15https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse"...jenže Intel se naopak zaměřil na skupinu, která má požadavky vyšší a za použití prazvláštních argumentů se ji snaží přesvědčit o opaku."
Pripomína mi to tlačenie P4 Intelom v dobách minulých oproti lepšiemu Athlon ;-Phttps://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608749
+
Tak Intel zachytil po rokoch konkurenciu (Llano) a už ho svrbia chýbajúce doláriky v kešeni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Slavomir https://diit.cz/profil/slavomir
11. 11. 2011 - 08:27https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTak Intel zachytil po rokoch konkurenciu (Llano) a už ho svrbia chýbajúce doláriky v kešeni.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608753
+
OMG tady nekdo objevil Ameriku zase. V dnesni dobe pise uz uplne kazdy, kdo ma v prdeli diru, aniz by o dane oblasti cokoliv vedel...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lada1 https://diit.cz/profil/lada1
11. 11. 2011 - 08:55https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseOMG tady nekdo objevil Ameriku zase. V dnesni dobe pise uz uplne kazdy, kdo ma v prdeli diru, aniz by o dane oblasti cokoliv vedel...https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608757
+
Když je to tak samozřejmé a máš v oboru hluboké vědomosti, zajisté nám doplníš i přesné procento (ne)využitých integrovaných grafik a vývoj trendu. Ale asi spíš ne, ono jde o to, že dnes už namachrované komentáře píše úplně každý, kdo má... ;-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 11. 2011 - 10:37https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseKdyž je to tak samozřejmé a máš v oboru hluboké vědomosti, zajisté nám doplníš i přesné procento (ne)využitých integrovaných grafik a vývoj trendu. Ale asi spíš ne, ono jde o to, že dnes už namachrované komentáře píše úplně každý, kdo má... ;-)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608785
+
Nejde vubec o nejaky Intel a jeho procesory. Takovy clanek muzu napsat na 99,9999999% vyrobku, se kterymi clovek prichazi bezne do styku. Muzu otravovat idiotskymi otazkami miliony vyrobcu proc zrovna tento jejich model ma neco, co se skoro vubec navyuziva, nebo proc ma dokonce nejake soucasti, ktere nejsou vubec zprovozneny ...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Lada1 https://diit.cz/profil/lada1
11. 11. 2011 - 11:17https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseNejde vubec o nejaky Intel a jeho procesory. Takovy clanek muzu napsat na 99,9999999% vyrobku, se kterymi clovek prichazi bezne do styku. Muzu otravovat idiotskymi otazkami miliony vyrobcu proc zrovna tento jejich model ma neco, co se skoro vubec navyuziva, nebo proc ma dokonce nejake soucasti, ktere nejsou vubec zprovozneny ... https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608807
+
Jenomže ty miliony výrobců se neprsí statistikami penetrace těch nezprovozněných částí svých výrobků.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ondoň https://diit.cz/profil/ondon
11. 11. 2011 - 16:20https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseJenomže ty miliony výrobců se neprsí statistikami penetrace těch nezprovozněných částí svých výrobků.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608871
+
Být intelem, tak např. o schopnostech HD grafik v i7 obou generací bych pomlčel. Stále neumí poslat na 23.97Hz video bez duplicitních framů. Tohle vyřeší až ivy bridge. O optimusu bych také pomlčel. Mám neustále problémy s akcelerací autocadu a revitu. Částečně to vyřešilo až vypnutí optimusu a tedy jet jen na nv quadro.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stealth Ftelf https://diit.cz/profil/stealth
11. 11. 2011 - 09:26https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseBýt intelem, tak např. o schopnostech HD grafik v i7 obou generací bych pomlčel. Stále neumí poslat na 23.97Hz video bez duplicitních framů. Tohle vyřeší až ivy bridge. O optimusu bych také pomlčel. Mám neustále problémy s akcelerací autocadu a revitu. Částečně to vyřešilo až vypnutí optimusu a tedy jet jen na nv quadro.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608763
+
ak sa vsetkych 80.3% intel cpu podiela na 60.4% gpu, tak 18.8% amd znamena cca 14 perc. bodov GPU, kde urcite intel GPU nie je. Takze je tam bud nvidia alebo amd (tie maju spolu 39.1% GPU). Takze 39.1-14=25.1 perc. b.
teda zo 60.4 pb intel gpu len 25.1 moze byt kombinovanych s inou grafikou a teda nevyuzitych... zvysnych 35.3 uz nie je s cim kombinovat, tak sa snad vyuzivaju... a to je viac ako 58%.
A to sme zanedbali crossfire a SLI, kde je na jedno cpu viac neintelych gpu...
Tak teda neviem nakolko verit tejto statistike... :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miki Dark https://diit.cz/profil/mikithedark
11. 11. 2011 - 09:28https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusepodla:
http://www.amdzone.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=13357:q3-graphics-shipments-up-167-over-last-quarter-184-over-last-year-according-to-latest-report-from-jon-peddie-research&catid=92:amd
je podiel GPU:
AMD: 23.00%
Intel: 60.40%
Nvidia:16.10%
podiel CPU (napr http://www.infoworld.com/d/computer-hardware/amd-gains-processor-market-share-over-intel-in-q3-177771)
Intel: 80.3
AMD: 18.8
ak sa vsetkych 80.3% intel cpu podiela na 60.4% gpu, tak 18.8% amd znamena cca 14 perc. bodov GPU, kde urcite intel GPU nie je. Takze je tam bud nvidia alebo amd (tie maju spolu 39.1% GPU). Takze 39.1-14=25.1 perc. b.
teda zo 60.4 pb intel gpu len 25.1 moze byt kombinovanych s inou grafikou a teda nevyuzitych... zvysnych 35.3 uz nie je s cim kombinovat, tak sa snad vyuzivaju... a to je viac ako 58%.
A to sme zanedbali crossfire a SLI, kde je na jedno cpu viac neintelych gpu...
Tak teda neviem nakolko verit tejto statistike... :)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608765
+
"…případně leží v serverech, ne-PC systémech a podobně…"
vycházíš z jednoho segmentu trhu a ještě z velice zjednodušených předpokladů, chybí ti například čipsety
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 11. 2011 - 10:18https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse"…případně leží v serverech, ne-PC systémech a podobně…"
vycházíš z jednoho segmentu trhu a ještě z velice zjednodušených předpokladů, chybí ti například čipsetyhttps://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608777
+
predpoklady su zjednodusene, ale v prospech vasho clanku..
a cipsety nechybaju, ak obsahuje gpu, tak je predsa spojeny s intel cpu, ci nie?
ale samozrejme to bola len velmi jednoducha uvaha, vychadzajuca s inej statistiky tej istej firmy... na ilustraciu ale podla mna staci.. ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miki Dark https://diit.cz/profil/mikithedark
11. 11. 2011 - 10:59https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusepredpoklady su zjednodusene, ale v prospech vasho clanku..
a cipsety nechybaju, ak obsahuje gpu, tak je predsa spojeny s intel cpu, ci nie?
ale samozrejme to bola len velmi jednoducha uvaha, vychadzajuca s inej statistiky tej istej firmy... na ilustraciu ale podla mna staci.. ;)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608795
+
Mně stále přijde, že to je příliš zjednodušené. Na data, která platí pro celý trh, aplikuješ předpoklady platné pro část jednoho segmentu, konkrétně OEM trh osobních počítačů. Nebereš v potaz reatail trhy, kde nákupem konkrétního procesoru či grafiky nevzniká celá sestava, ale kde uživatel může upgradovat procesor aniž by měnil grafiku (například), tzn. vznikají situace, kdy je prodán samotný procesor, ale integrovaná grafika přesto zůstane nevyužitá. Totéž platí pro řadu serverů, výpočetních stanic a prakticky veškeré víceproserové systémy (přičemž procesorů, které jdou do víceprocesorových systémů je rozhodně víc než karet v CrossFire a SLI).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 11. 2011 - 12:20https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseMně stále přijde, že to je příliš zjednodušené. Na data, která platí pro celý trh, aplikuješ předpoklady platné pro část jednoho segmentu, konkrétně OEM trh osobních počítačů. Nebereš v potaz reatail trhy, kde nákupem konkrétního procesoru či grafiky nevzniká celá sestava, ale kde uživatel může upgradovat procesor aniž by měnil grafiku (například), tzn. vznikají situace, kdy je prodán samotný procesor, ale integrovaná grafika přesto zůstane nevyužitá. Totéž platí pro řadu serverů, výpočetních stanic a prakticky veškeré víceproserové systémy (přičemž procesorů, které jdou do víceprocesorových systémů je rozhodně víc než karet v CrossFire a SLI).https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608818
+
min. 99% uživatelů nikdy v pc procesor upgradovat nebude.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
r23 https://diit.cz/profil/r23
11. 11. 2011 - 12:42https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusemin. 99% uživatelů nikdy v pc procesor upgradovat nebude.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608826
+
Nemusí to být samotný procesor, klidně s ním může jít deska i paměti, komplet platforma, ale stále to na výsledku nic nemění. Současná situace na trhu to jen podporuje. DirectX 11 se drží přes dva roky a ještě douho bude, za ty dva roky nešel výkon grafických karet prakticky nahoru (je už 2,5 roku omezen 40nm procesem, a tak ani nemůže) a většina lidí proto nemá k upgradu grafiky důvod. Naopak výkon procesorů nahoru jde, výrazně vzrostl počet aplikací, které dokážou využít čtyřjádra, spotřeba jde dolů a řada příznivců / majitelů platformy AMD přechází na Intel (důvody snad ani jmenovat nemusím). Nevybavuju si druhé takové období, kdy by uživatelé měli důvod k upgradu procesoru, ale neměli důvod k upgradu grafické karty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 11. 2011 - 12:57https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseNemusí to být samotný procesor, klidně s ním může jít deska i paměti, komplet platforma, ale stále to na výsledku nic nemění. Současná situace na trhu to jen podporuje. DirectX 11 se drží přes dva roky a ještě douho bude, za ty dva roky nešel výkon grafických karet prakticky nahoru (je už 2,5 roku omezen 40nm procesem, a tak ani nemůže) a většina lidí proto nemá k upgradu grafiky důvod. Naopak výkon procesorů nahoru jde, výrazně vzrostl počet aplikací, které dokážou využít čtyřjádra, spotřeba jde dolů a řada příznivců / majitelů platformy AMD přechází na Intel (důvody snad ani jmenovat nemusím). Nevybavuju si druhé takové období, kdy by uživatelé měli důvod k upgradu procesoru, ale neměli důvod k upgradu grafické karty.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608830
+
ty procenta jsi podle mého osobního názoru a toho co tak vidím docela přepískl, nicméně je jasné že BFU to dělat nebudou, maximálně poprosí někoho zručnějšího "udělej s tou plečkou něco"...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
11. 11. 2011 - 14:42https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusety procenta jsi podle mého osobního názoru a toho co tak vidím docela přepískl, nicméně je jasné že BFU to dělat nebudou, maximálně poprosí někoho zručnějšího "udělej s tou plečkou něco"...https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608846
+
To sem uz rikal davno ze to je nesmysl rvat do kazdyho CPU GPU, tehdy to ale jaksi nikdo nechapal, zrejme uz doba dozrala a lidi zacali premyslet.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
borowitz https://diit.cz/profil/borowitz
11. 11. 2011 - 10:04https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTo sem uz rikal davno ze to je nesmysl rvat do kazdyho CPU GPU, tehdy to ale jaksi nikdo nechapal, zrejme uz doba dozrala a lidi zacali premyslet.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608775
+
Je to vec pohladu ako sa odprezentuje tak komplikovany vyrobok ako je CPU.Tiez mozno nevyuzijes vsetky nove specialne bloky v CPU pre nove instrukcie ale nebudes ziadat v obchode CPU bez nich.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
11. 11. 2011 - 10:40https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseJe to vec pohladu ako sa odprezentuje tak komplikovany vyrobok ako je CPU.Tiez mozno nevyuzijes vsetky nove specialne bloky v CPU pre nove instrukcie ale nebudes ziadat v obchode CPU bez nich.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608787
+
pekne debilne prirovnanie, vsetko je otazka PRIMERANOSTI ->
porovnaj si kolko z plochy zaberaju `specialne bloky` a kolko integrovana grafika!
jasne ze nikto racionalny nebude ziadat vypnut nejakych par `zbytocnych` tranzistorov, no ked ich je tretina tak je to neporovnatelna situacia
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 13:51https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusepekne debilne prirovnanie, vsetko je otazka PRIMERANOSTI ->
porovnaj si kolko z plochy zaberaju `specialne bloky` a kolko integrovana grafika!
jasne ze nikto racionalny nebude ziadat vypnut nejakych par `zbytocnych` tranzistorov, no ked ich je tretina tak je to neporovnatelna situaciahttps://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608839
+
Mě mrzí ta nemožnost volby. Po dvou letech přišel čas na upgrade mé herní "mašiny" a protože AMD silně zaspalo, tak jedinou rozumnou volbou je něco z rodiny intel Sandy Bridge (i7 2600K či 2700K), samozřejmě s integrovanou grafikou. Proč proboha? Nikdy ji nevyužiju a přestože by Z68 čipset měl umět pro 2D vypnout diskrétní grafiku a používat integrovanou, tak v tom nevidím nejmenší smysl, protože i ty diskrétní mají dnes vynikající parametry spotřeby ve 2D!
Ale třeba je to o tom, že vývoj a výroba procesoru vyjde levněji, když mají jeden model s IGP, než kdyby jeli paralérně dva, jeden s a jeden bez IGP. Pokud to tak není, tak je intel nenažranej a chce jen víc vydělat. Ale kdo do toho vidí...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Krozyk https://diit.cz/profil/krozyk
11. 11. 2011 - 10:22https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseMě mrzí ta nemožnost volby. Po dvou letech přišel čas na upgrade mé herní "mašiny" a protože AMD silně zaspalo, tak jedinou rozumnou volbou je něco z rodiny intel Sandy Bridge (i7 2600K či 2700K), samozřejmě s integrovanou grafikou. Proč proboha? Nikdy ji nevyužiju a přestože by Z68 čipset měl umět pro 2D vypnout diskrétní grafiku a používat integrovanou, tak v tom nevidím nejmenší smysl, protože i ty diskrétní mají dnes vynikající parametry spotřeby ve 2D!
Ale třeba je to o tom, že vývoj a výroba procesoru vyjde levněji, když mají jeden model s IGP, než kdyby jeli paralérně dva, jeden s a jeden bez IGP. Pokud to tak není, tak je intel nenažranej a chce jen víc vydělat. Ale kdo do toho vidí...https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608779
+
Jasne ze je lacnejsie nevyvijat viac verzii.Nastastie na vyber stale mame. Ked uz nestaci s CPu vykonom i7 / Buldozer tak napriklad priplatit na Xeon bez GPU ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
11. 11. 2011 - 10:54https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseJasne ze je lacnejsie nevyvijat viac verzii.Nastastie na vyber stale mame. Ked uz nestaci s CPu vykonom i7 / Buldozer tak napriklad priplatit na Xeon bez GPU ;-) https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608791
+
Ale pro mé potřeby bude odemčené i7 2700K zas na pár let stačit ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Krozyk https://diit.cz/profil/krozyk
11. 11. 2011 - 12:04https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTak Xeony už jsou mimo dosah mé peněženky.
Ale pro mé potřeby bude odemčené i7 2700K zas na pár let stačit ;)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608815
+
Proč? Třeba proto, že je pořád daleko více těch, kterým ta integrovaná grafika stačí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 15:40https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseProč? Třeba proto, že je pořád daleko více těch, kterým ta integrovaná grafika stačí.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608853
+
A jste si pánové jisté, že by byl CPU bez grafiky levnější? Já si o tom dovolím pochybovat. Především cena samotného křemíku je v celkových nákladech na výrobu CPU zanedbatelná, největší položkou ceny jsou odpisy dnes neuvěřitelně drahé továrny na výrobu a tu by šlo do konečné ceny pozitivně promítnout jen pokud by absence grafiky v CPU znamenala větší vyrobu a větší prodej, o čemž pochybuji, Intel má i tak nadbytek výrobních kapacit a snížením velikosti pochy CPU by nevyrobil, respektive neprodal více procesorů.
Naopak zavedení dvou vyrobních řad téhož znamená konplikace v logistice výroby a vícenáklady na výrobu, jen druhá sada masek pro CPU bez GPU znamená 0,5 až 1 milion dolarů.A takto by šlo pokračovat.Při vyrobě chipu je dnes zcela běžné, že se vyrábí jen jedna tzv. maximální konfgurace a levnější se dělají umislnými "kurvítky" a jem proto aby sdi vyrobce vytvořili segmentovaný trh. Děla se to tak i u finalních výrobku, hodně řvavým příkladem jsou oscioskopy LeCroy, za 500k Kč si koupíte základ a když pak zjistíte, že byste užil větší pamět chce za rozšíření výrobce 10.000$ se skřípěním zubů si rozšíření objednáte a čekáte zásilku s nějakým obskurně rychlým pamětovým modulem. Jediné co dostanete je papír s obskurně dlouhým číslem, keré naklepete do osciloskpu a on "zviditelní" pamět, která je již v osciloskopu od počátku :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kkkk https://diit.cz/profil/kkkk
11. 11. 2011 - 11:00https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseA jste si pánové jisté, že by byl CPU bez grafiky levnější? Já si o tom dovolím pochybovat. Především cena samotného křemíku je v celkových nákladech na výrobu CPU zanedbatelná, největší položkou ceny jsou odpisy dnes neuvěřitelně drahé továrny na výrobu a tu by šlo do konečné ceny pozitivně promítnout jen pokud by absence grafiky v CPU znamenala větší vyrobu a větší prodej, o čemž pochybuji, Intel má i tak nadbytek výrobních kapacit a snížením velikosti pochy CPU by nevyrobil, respektive neprodal více procesorů.
Naopak zavedení dvou vyrobních řad téhož znamená konplikace v logistice výroby a vícenáklady na výrobu, jen druhá sada masek pro CPU bez GPU znamená 0,5 až 1 milion dolarů.A takto by šlo pokračovat.Při vyrobě chipu je dnes zcela běžné, že se vyrábí jen jedna tzv. maximální konfgurace a levnější se dělají umislnými "kurvítky" a jem proto aby sdi vyrobce vytvořili segmentovaný trh. Děla se to tak i u finalních výrobku, hodně řvavým příkladem jsou oscioskopy LeCroy, za 500k Kč si koupíte základ a když pak zjistíte, že byste užil větší pamět chce za rozšíření výrobce 10.000$ se skřípěním zubů si rozšíření objednáte a čekáte zásilku s nějakým obskurně rychlým pamětovým modulem. Jediné co dostanete je papír s obskurně dlouhým číslem, keré naklepete do osciloskpu a on "zviditelní" pamět, která je již v osciloskopu od počátku :-)
https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608797
+
IMHO by byl CPU bez grafiky skutečně levnější. Protože za stejnou cenu jako ten s grafikou by ho nikdo nechtěl. Trh by si to vyreguloval.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Pety https://diit.cz/profil/petyy
11. 11. 2011 - 11:08https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseIMHO by byl CPU bez grafiky skutečně levnější. Protože za stejnou cenu jako ten s grafikou by ho nikdo nechtěl. Trh by si to vyreguloval.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608799
+
Nezlobte se, ale to je argument pro nevyrabět takový chip, jelikož vyrobci to za zvýšených nákladů přináší pokles tržeb.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kkkk https://diit.cz/profil/kkkk
11. 11. 2011 - 11:11https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseNezlobte se, ale to je argument pro nevyrabět takový chip, jelikož vyrobci to za zvýšených nákladů přináší pokles tržeb.
https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608801
+
ja tam vidim uplne idealne predpoklady na velmi rozumne riesenie -> cipy s chybou prave v tej tretine kde je grafika predavat lacnejsie s grafikou VYPNUTOU `tym par uzivatelom` co intel grafiku nechcu...
len ci sa intel neobava, ze by sa ukazalo ze takmer nikto ten ich smejd nechce -> a museli by vypinat aj funkcne graficke casti pre uspokojenie dopytu :o)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 13:48https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseja tam vidim uplne idealne predpoklady na velmi rozumne riesenie -> cipy s chybou prave v tej tretine kde je grafika predavat lacnejsie s grafikou VYPNUTOU `tym par uzivatelom` co intel grafiku nechcu...
len ci sa intel neobava, ze by sa ukazalo ze takmer nikto ten ich smejd nechce -> a museli by vypinat aj funkcne graficke casti pre uspokojenie dopytu :o)))https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608837
+
Blábol, podle vaší teorie zřejmě Intel v minulosti neprodal téměř žádný můstek s int. grafikou.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 15:59https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseBlábol, podle vaší teorie zřejmě Intel v minulosti neprodal téměř žádný můstek s int. grafikou.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608865
+
nezatahujme do toho obvody vyrabane o generaciu ci aj dve starsou technologiou ako najmodernejsie CPU, predavane za par $$$ (vyrobne naklady su este ovela nizsie)
Teda ked sa zacnu predavat najnovsie CPU intelu za taku cenu tak to bude blabol - zatial blabotate len vy...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 16:24https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseSorry ale nevies o com hovoris ->
nezatahujme do toho obvody vyrabane o generaciu ci aj dve starsou technologiou ako najmodernejsie CPU, predavane za par $$$ (vyrobne naklady su este ovela nizsie)
Teda ked sa zacnu predavat najnovsie CPU intelu za taku cenu tak to bude blabol - zatial blabotate len vy...https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608873
+
Vy jste docela srandista. Vy tady říkáte, že intelácká grafika je šmejd, ovšem z vašeho subjektivního pohledu - já z mého subjektivního pohledu říkám, že to opravdu není žádný zázrak, ale na běžnou práci naprosto vyhovuje. A je úplně jedno, jesti je součástí x let starýho můstku nebo dnesšního procesoru, protože jde o nějaký historicky souvislý vývoj, který nemůžete škrtnout nějakým nezatahujme... a v obou případech má většinu trhu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mike https://diit.cz/profil/mike
11. 11. 2011 - 20:11https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseVy jste docela srandista. Vy tady říkáte, že intelácká grafika je šmejd, ovšem z vašeho subjektivního pohledu - já z mého subjektivního pohledu říkám, že to opravdu není žádný zázrak, ale na běžnou práci naprosto vyhovuje. A je úplně jedno, jesti je součástí x let starýho můstku nebo dnesšního procesoru, protože jde o nějaký historicky souvislý vývoj, který nemůžete škrtnout nějakým nezatahujme... a v obou případech má většinu trhu.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608983
+
Ale jasne ze na nenarocne veci vyhovuje, (este ak by tie ovladace neboli tak zle tak nemam vyhrady)
Praveze to urcite nie je jedno - ide `iba` o peniaze ;o)
(a v pripade CPU o nie zanedbatelne aby to bolo kazdemu jedno)
mantra `ma vecsinu trhu` je skutocne trapna, lebo s kvalitou ma pramalo spolocne, najme ak je podiel vytvoreny krizovym nanutenim s inym kvalitnym produktom resp. agresivnym marketingom.
podobnou logikou by nejaka najnovsia graficka karta mala byt absolutny smejd, pretoze predsa `nema ani promile na trhu` chlape... ;o)
a o kvalitu a cenu ide rozumnym ludom, nie? nezaujimaju ich grafy s kolacmi `my sme vecsi`, ci vymakana ucinna reklama s peknym logom
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 22:05https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseAle jasne ze na nenarocne veci vyhovuje, (este ak by tie ovladace neboli tak zle tak nemam vyhrady)
Praveze to urcite nie je jedno - ide `iba` o peniaze ;o)
(a v pripade CPU o nie zanedbatelne aby to bolo kazdemu jedno)
mantra `ma vecsinu trhu` je skutocne trapna, lebo s kvalitou ma pramalo spolocne, najme ak je podiel vytvoreny krizovym nanutenim s inym kvalitnym produktom resp. agresivnym marketingom.
podobnou logikou by nejaka najnovsia graficka karta mala byt absolutny smejd, pretoze predsa `nema ani promile na trhu` chlape... ;o)
a o kvalitu a cenu ide rozumnym ludom, nie? nezaujimaju ich grafy s kolacmi `my sme vecsi`, ci vymakana ucinna reklama s peknym logomhttps://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609016
+
Presne kdysi jsme prodavali TV Thomson kde napr. u jedne rady, se TV s teletextem a stereem lisila od mono TV bez teletextu pouze nastavenim v servisnim menu a cenou :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom27 https://diit.cz/profil/tom27
11. 11. 2011 - 11:49https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusePresne kdysi jsme prodavali TV Thomson kde napr. u jedne rady, se TV s teletextem a stereem lisila od mono TV bez teletextu pouze nastavenim v servisnim menu a cenou :) https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608811
+
To jsou imho špatné předpoklady. Náklady na továrny se rozhodně nepřepočítávají takovým způsobem, aby každý vyrobený čip bez ohledu na velikost nesl stejný podíl nákladů, to je nesmysl. Tyto náklady jsou imho u Intelu stejně jako u jiných výrobců klasicky rozpočítané na wafery, tzn. de facto promítnuté do ceny křemíku. Tak probíhá i standardní cenotvorba pro externí zákazníky, platí se za wafer (tzn. od plochy křemíku), nikoli od počtu procesorů, které se z waferu vyrobí (to už je věc testování a balení). Takže stále platí, že čip o 200 mm² má (bez ohledu na funkčnost) 2× vyšší výrobní náklady než čip o 100 mm².
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 11. 2011 - 12:30https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseTo jsou imho špatné předpoklady. Náklady na továrny se rozhodně nepřepočítávají takovým způsobem, aby každý vyrobený čip bez ohledu na velikost nesl stejný podíl nákladů, to je nesmysl. Tyto náklady jsou imho u Intelu stejně jako u jiných výrobců klasicky rozpočítané na wafery, tzn. de facto promítnuté do ceny křemíku. Tak probíhá i standardní cenotvorba pro externí zákazníky, platí se za wafer (tzn. od plochy křemíku), nikoli od počtu procesorů, které se z waferu vyrobí (to už je věc testování a balení). Takže stále platí, že čip o 200 mm² má (bez ohledu na funkčnost) 2× vyšší výrobní náklady než čip o 100 mm².https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608822
+
Kedze ziadna vyroba nema 100% uspesnost procesu, tak s rastucou chybovostou nestupa cena v zavislosti od plochy linearne...
napr. ak je chybovost pri 100mm2 50% (polka cipov s chybou), tak naklady na 200mm2 cip vyrabany na tej istej linke budu nie 2 nasobne ale 4 NASOBNE
(75% vadnych cipov)...
pri naraste velkosti len o 50% v tomto pripade a vyladenejsej vyrobe to urcite nie je tak dramaticke, ale stale daleko k zanedbatelnemu!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 13:42https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusePraveze ani to v realnej praxi NEPLATI!!!!!
Kedze ziadna vyroba nema 100% uspesnost procesu, tak s rastucou chybovostou nestupa cena v zavislosti od plochy linearne...
napr. ak je chybovost pri 100mm2 50% (polka cipov s chybou), tak naklady na 200mm2 cip vyrabany na tej istej linke budu nie 2 nasobne ale 4 NASOBNE
(75% vadnych cipov)...
pri naraste velkosti len o 50% v tomto pripade a vyladenejsej vyrobe to urcite nie je tak dramaticke, ale stale daleko k zanedbatelnemu!https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608835
+
Zkus si ještě jednou přečíst, co jsem napsal. V příkladu jsem výslovně uvedl, že neberu ohled na to, zda je čip funkční nebo není. To totiž se způsobem zaúčtování nákladů na továrny nesouvisí a ani to nic nemění na základní cenotvorbě, která vychází z platby za wafer.
Co se výtěžnosti týče, používají se pro její výpočet mnohem složitější rovnice a až u opravdu velkých čipů vyráběných na nezralém výrobním procesu platí, že o 50% větší plocha znamená o 100% vyšší náklady za funkční čip.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 11. 2011 - 14:35https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseZkus si ještě jednou přečíst, co jsem napsal. V příkladu jsem výslovně uvedl, že neberu ohled na to, zda je čip funkční nebo není. To totiž se způsobem zaúčtování nákladů na továrny nesouvisí a ani to nic nemění na základní cenotvorbě, která vychází z platby za wafer.
Co se výtěžnosti týče, používají se pro její výpočet mnohem složitější rovnice a až u opravdu velkých čipů vyráběných na nezralém výrobním procesu platí, že o 50% větší plocha znamená o 100% vyšší náklady za funkční čip.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608844
+
moj prispevok bol mysleny ako `este to vidis prilis optimisticky` - teda ako podpora odporu k nazoru `par sto milionov tranzistorov hore dolu je cenovo jedno`
cenotvorba z pohladu vyrobcu waferov a zadavatela vyroby (ak nie su jeden subjekt ako u intelu) je odlisna. predpokladam ze cela diskuzia sa zaobera ekonomicnostou z pohladu predaja CPU a nie waferov.
ano, vzorce su urcite zlozitejsie - ale cim viac faktorov zahrnujuce, tym viac znevyhodnujuce vecsie obvody...
(napr. wafer je kruhovy, takze na okrajoch je vecsi odpad pri vecsich obvodoch)
z teorie pravdepodobnosti statisticky vychadza to co som napisal, ak je dana statisticka pravdepodobnost pritomnosti defektu na plochu X rovna 0.5, tak na plochu X*2 je to 0.75, X*3 0.875 atd.
ak 0.1, tak pre X*2 je to 0.19, X*3 0.271, 0.3439 atd.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
spc https://diit.cz/profil/spc
11. 11. 2011 - 16:48https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusemoj prispevok bol mysleny ako `este to vidis prilis optimisticky` - teda ako podpora odporu k nazoru `par sto milionov tranzistorov hore dolu je cenovo jedno`
cenotvorba z pohladu vyrobcu waferov a zadavatela vyroby (ak nie su jeden subjekt ako u intelu) je odlisna. predpokladam ze cela diskuzia sa zaobera ekonomicnostou z pohladu predaja CPU a nie waferov.
ano, vzorce su urcite zlozitejsie - ale cim viac faktorov zahrnujuce, tym viac znevyhodnujuce vecsie obvody...
(napr. wafer je kruhovy, takze na okrajoch je vecsi odpad pri vecsich obvodoch)
z teorie pravdepodobnosti statisticky vychadza to co som napisal, ak je dana statisticka pravdepodobnost pritomnosti defektu na plochu X rovna 0.5, tak na plochu X*2 je to 0.75, X*3 0.875 atd.
ak 0.1, tak pre X*2 je to 0.19, X*3 0.271, 0.3439 atd.
https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-608890
+
ad Graf od nVidie srovnávající hratelnost integr., $100, $200 diskr. grafik:
Přislo mi trochu úsměvné, jak jste přejali, jako vždy kvalitní, marketing nVidie (ok, chtělo se mi napsat sežrali :-).
Co jiného by proboha měli hlásat, když už žádné integrované grafiky dělat nemůžou??? (přece chtějí zůstat v byznysu)
Ten graf neoperuje s DX11 náhodou...
Naopak, subjektvně se mi jeví, že minimálně Llano přineslo do integrovaného segmentu výkon diskrétního lowendu.
(Nemoh jsem si to odpustit, fakt jsem se dost nasmál, sry)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
M S https://diit.cz/profil/msaft
12. 11. 2011 - 00:17https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusead Graf od nVidie srovnávající hratelnost integr., $100, $200 diskr. grafik:
Přislo mi trochu úsměvné, jak jste přejali, jako vždy kvalitní, marketing nVidie (ok, chtělo se mi napsat sežrali :-).
Co jiného by proboha měli hlásat, když už žádné integrované grafiky dělat nemůžou??? (přece chtějí zůstat v byznysu)
Ten graf neoperuje s DX11 náhodou...
Naopak, subjektvně se mi jeví, že minimálně Llano přineslo do integrovaného segmentu výkon diskrétního lowendu.
(Nemoh jsem si to odpustit, fakt jsem se dost nasmál, sry)https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609067
+
Pracuji v servise a drive jsme procesor da se rict na reklamaci nemeli. Ted ty s integrovanou grafikou se reklamuji jak na bezicim pasu. Takze ten kdo usetril 1000,- tim ze si nekoupil samotnou grafickou kartu, po skonceni zaruky si zaplati vysoke penize za novy procesor.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
karelh123 https://diit.cz/profil/karelh123
13. 11. 2011 - 08:14https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskusePracuji v servise a drive jsme procesor da se rict na reklamaci nemeli. Ted ty s integrovanou grafikou se reklamuji jak na bezicim pasu. Takze ten kdo usetril 1000,- tim ze si nekoupil samotnou grafickou kartu, po skonceni zaruky si zaplati vysoke penize za novy procesor.
https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609178
+
Integrovaná grafika je zbytečná do té doby než Vám přestane jet ta diskrétní.
- Když jsem stavěl PC, tak jsem po koupi základní desky musel čekat ještě měsíc na grafiku, než jsem to mohl rozběhnout.
- Stejně tak při poruše nebo reklamaci.
- Integrované grafiky se hodí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
junk mail https://diit.cz/profil/junk
14. 11. 2011 - 12:51https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuseIntegrovaná grafika je zbytečná do té doby než Vám přestane jet ta diskrétní.
- Když jsem stavěl PC, tak jsem po koupi základní desky musel čekat ještě měsíc na grafiku, než jsem to mohl rozběhnout.
- Stejně tak při poruše nebo reklamaci.
- Integrované grafiky se hodí.https://diit.cz/clanek/vice-nez-50-grafik-intelu-plati-zakaznici-zbytecne/diskuse#comment-609283
+
Pro mne byla vždy grafika od intelu jakýsi řadič displeje nic víc.
"Více než 50% grafik Intelu platí zákazníci zbytečně…"
Tak to by sa dalo povedať aj integrovaných zvukovkách, raidoch, overclock switchoch, 20tich USB atd.
pleteš se...
1. int.zvukovku naopak většina lidí používá
2. int raid = sw raid - nestojí to "ani tranzistor navíc" ... a vždy máš možnost koupit si jednodušší desku se 4xSATA , nikoli např 12xSATA (a ta bude typicky navíc prosta těch OC tlačítek atd) - prostě zde máš možnost ten nadbytek odmítnout.
3. USB portů není nikdy dost. např já: klávesnice, myš, hub/čtečka v lcd, 2,5" hdd, 3,5" hdd, bluetooth, tv tuner, filmový skener, tiskárna ... bratru 9 trvale využitých USB.
zato igp od intelu je opravdu nic moc. v notbeooku by mi stačilo, ale v desktopu prostě ne. tam mám diskrétní 5450, protože ač výkonu na 3D má také zoufalý nedostatek, umí skvěle vše ostatní co od něj potřebuju a spotřeba je minimální. takže najdi nějaký jiný argument, kterým se téma článku pokusíš shodit :-)
Ano, igp od Intelu nic moc, ale jejich penetraci můžou amd/nvidia fans jen tiše závidět :) (opravdu nejsem intelifan, vždy jsem používal od všech výrobců to, co se mi zdálo v daný okamžik rozumné). Na druhou stranu před mnoha x lety, kdy jsem občas zašel na LANku, stačil mi tehdy můj nb HP s 945kou igp na CSko, i CoD1 to zvládlo a nemusel jsem tahat počítač.
Většina lidí má Felicii nebo Fabii, ale nezdá se mi, že by majitelé luxusních vozů měli nějaký důvod závidět :)
Ono stačí, že si majitelé dvou typů luxusních značek leští ega mezi sebou a startují okamžitě.
945 na CSko? No moc to nejde sice pri 16 bit farbach a malom rozliseni by aj slo. 945 mam v notebooku a je fajn, na vydrz baterky a kancelarinu. Inac prepinam hned na nVidiu ta uz nieco aj rozbeha.
945 na CSKo (samo myslím max. 1.6) šlo a šlo to dobře. Taky ten noťas měl rozlišení 1024x768, procík byl 1,4G Pentium M (= III).
Tak koukám, i podle rozvrstvení +/- bodů u ostatních, že potrefené husy klikají :) Sice nechápu tohle ztotožňování s určitou značkou, ale proti gustu...
Podíl notebooků v celkovém prodeji počítačů v EMEA je víc jak 70%. Takže třeba v těch zvukovkách nemáte pravdu. Další čísla - tuším iSuppli vyšpekulovala, že tento rok má být procesor s integrovanou grafikou instalován cca u poloviny všech očekávaných notebooků, u stolních počítačů pak tento podíl bude cca 45 procent.
Možná by neškodilo, kdyby byl Intel direktivně rozdělěn, tak jako v minulosti ATaT. Jeho obchodni praktiky poslednich 1 let si o to vyslovene rikaji. :-)
poslednich 15 let.
Jsem se divil, co poslední rok provedli tak neobvyklého :-)
Mám už druhou generaci Intel Core s integrovanou grafikou v procesoru... a opět v (dražší) základní desce bez možnosti grafického výstupu. Takže na té statistice něco bude... ;-)
ja tak isto, mam i7 a i5 v doske s chipsetom "P". Radsej by som mal miesto tej integrovanej grafiky viac tranzistorov ked uz som nakupil tolko kremiku.
oprava:
malo byt "v doskach s chipsetom "P". Aby to niekoho nenabadalo k blbym myslienkam ze mam v jednej doske dva rozne CPU.
naše firma si pořídila kompy s integrovanými grafikami od toho věhlasného a vždypravdomluvného InTelete.....po půl roce jsme si všichni museli osadit ATInami, bo ten šmejd neustále vypadával, nyní se zcela zbytečně u dalších kompů kupujeme diskrétní grafiky za pár stovek a zcela zbytečně jsme šťastní bez výpadků :)
Jak vypadával, to je zase nějakej blud ne?
Osobně používám Intel grafiky již 3tí generaci a jsem plně spokojen. Plzně souhlasím s Intelem, lidé si kupují notebooky s dedikovanou grafikou na hry aby zjistili že na notebooku se hrát stejně pořádně nedá :-)
A líbí se mi jak srovnáváte potřeby zdejších uživatelů počítačově nadgramotných s potřebami těch 80% ostatních lidí na této planetě.
Mám Intel HD 2000. Cez EVR custom to neprehraje nič, HD videa prehraje sotva, kvalita video renderingu je na zaplakanie, D2D akcelerácia je úbohá. A ovládače sú kategória sama o sebe.
ty si prehravas v praci HD videa, jo? :)
Hovoril som niekde niečo o práci?
Tie ovladace su fakt zufale - minule som zmarnil hodiny s notasom, co nech som akokolvek prepol nastavenie `aspect ratio`, vzdy ho vratil do urciteho nastavenia akoby som ani nic neprepol...
Po kompletnej reinstalacii to iste - akurat to stale davalo zas do ineho nastavenia...
Stiahol som najnovsiu verziu ovladacov - a tam uz moznost nastavovat tieto parametre pre istotu UPLNE ZMIZLA!!!!! 8-O
No, pokial ti IT oddelenie dorazne NEdoporucuje instalovat novsiu verziu ovladacov ako je ta ktoru tam dali ked instalovali notebook ... :-) Asi si uzili svoje s BSOD a naslednym reinstalovanim.
jistě, všichni tu máme z mizerných vypadávajících grafiky bludy :)
njn, to že ty nemáš problémy, neznamená, že Intel není v grafikách nespolehlivý.....je takových víc, ty jsi holt ten, co nemá problémy ;-)
To spíš vypadá na problém mezi židlemi a klávesnicemi na pracovišti či neschopné IT oddělení. S IGP od Intelu ve firmě (je na cca 90% počítačů, což jsou hlavně nb na běžnou kancl práci, ostatní jsou PC s dedikovanou grafikou pro jiné účely) žádný problém nemáme.
1) jj, zřejmě je asi náhoda, že jsme koupili PC se vším nainstalovaný
2) stejná konfigurace
3) jakýkoliv driver
4) to, že ty nemáš problém, neznamená, že u InTelat neproblémy častější....zapracuj na logice a třeba to pochopíš :)
Smaria tu neni co riesit.Dobre ze v CPU je aj GPU.Kto vyuzije OK kto nie tak ju vypne.Kaslat na ten minimalny teoreticky (ak by ju nedali)priplatok. Ked je vypnuta/Optimus tak nic nezerie a mame poistku ked nahodou zdochne diskretna grafika.
Nemáš pravdu. Buď o to místo v křemíku mohl být lepší samotný CPU, nebo mohl být CPU levnější. Co na tom, že je to "pár" dolarů. Doma si taky nekoupíš 1,5 kg chleba, když spotřebuješ jen 1 kg.
Pretoze keby mali vyrabat viac verzi CPU s/bez GPU tak by to vychadzalo drahsie. Paradoxne by boli drahsie tie bez GPU lebo by to boli male serie len pre relativne maly trh highend hernych PC a 3D workstations.Velky nakupcovia CPU pre kancelarske PC chcu tie s GPU aby nemuseli montovat discretnu grafiku.Je to lacnejsie.
"...jenže Intel se naopak zaměřil na skupinu, která má požadavky vyšší a za použití prazvláštních argumentů se ji snaží přesvědčit o opaku."
Pripomína mi to tlačenie P4 Intelom v dobách minulých oproti lepšiemu Athlon ;-P
Tak Intel zachytil po rokoch konkurenciu (Llano) a už ho svrbia chýbajúce doláriky v kešeni.
OMG tady nekdo objevil Ameriku zase. V dnesni dobe pise uz uplne kazdy, kdo ma v prdeli diru, aniz by o dane oblasti cokoliv vedel...
Když je to tak samozřejmé a máš v oboru hluboké vědomosti, zajisté nám doplníš i přesné procento (ne)využitých integrovaných grafik a vývoj trendu. Ale asi spíš ne, ono jde o to, že dnes už namachrované komentáře píše úplně každý, kdo má... ;-)
Nejde vubec o nejaky Intel a jeho procesory. Takovy clanek muzu napsat na 99,9999999% vyrobku, se kterymi clovek prichazi bezne do styku. Muzu otravovat idiotskymi otazkami miliony vyrobcu proc zrovna tento jejich model ma neco, co se skoro vubec navyuziva, nebo proc ma dokonce nejake soucasti, ktere nejsou vubec zprovozneny ...
Jenomže ty miliony výrobců se neprsí statistikami penetrace těch nezprovozněných částí svých výrobků.
Být intelem, tak např. o schopnostech HD grafik v i7 obou generací bych pomlčel. Stále neumí poslat na 23.97Hz video bez duplicitních framů. Tohle vyřeší až ivy bridge. O optimusu bych také pomlčel. Mám neustále problémy s akcelerací autocadu a revitu. Částečně to vyřešilo až vypnutí optimusu a tedy jet jen na nv quadro.
podla:
http://www.amdzone.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&...
je podiel GPU:
AMD: 23.00%
Intel: 60.40%
Nvidia:16.10%
podiel CPU (napr http://www.infoworld.com/d/computer-hardware/amd-gains-processor-market-...)
Intel: 80.3
AMD: 18.8
ak sa vsetkych 80.3% intel cpu podiela na 60.4% gpu, tak 18.8% amd znamena cca 14 perc. bodov GPU, kde urcite intel GPU nie je. Takze je tam bud nvidia alebo amd (tie maju spolu 39.1% GPU). Takze 39.1-14=25.1 perc. b.
teda zo 60.4 pb intel gpu len 25.1 moze byt kombinovanych s inou grafikou a teda nevyuzitych... zvysnych 35.3 uz nie je s cim kombinovat, tak sa snad vyuzivaju... a to je viac ako 58%.
A to sme zanedbali crossfire a SLI, kde je na jedno cpu viac neintelych gpu...
Tak teda neviem nakolko verit tejto statistike... :)
"…případně leží v serverech, ne-PC systémech a podobně…"
vycházíš z jednoho segmentu trhu a ještě z velice zjednodušených předpokladů, chybí ti například čipsety
predpoklady su zjednodusene, ale v prospech vasho clanku..
a cipsety nechybaju, ak obsahuje gpu, tak je predsa spojeny s intel cpu, ci nie?
ale samozrejme to bola len velmi jednoducha uvaha, vychadzajuca s inej statistiky tej istej firmy... na ilustraciu ale podla mna staci.. ;)
Mně stále přijde, že to je příliš zjednodušené. Na data, která platí pro celý trh, aplikuješ předpoklady platné pro část jednoho segmentu, konkrétně OEM trh osobních počítačů. Nebereš v potaz reatail trhy, kde nákupem konkrétního procesoru či grafiky nevzniká celá sestava, ale kde uživatel může upgradovat procesor aniž by měnil grafiku (například), tzn. vznikají situace, kdy je prodán samotný procesor, ale integrovaná grafika přesto zůstane nevyužitá. Totéž platí pro řadu serverů, výpočetních stanic a prakticky veškeré víceproserové systémy (přičemž procesorů, které jdou do víceprocesorových systémů je rozhodně víc než karet v CrossFire a SLI).
min. 99% uživatelů nikdy v pc procesor upgradovat nebude.
Nemusí to být samotný procesor, klidně s ním může jít deska i paměti, komplet platforma, ale stále to na výsledku nic nemění. Současná situace na trhu to jen podporuje. DirectX 11 se drží přes dva roky a ještě douho bude, za ty dva roky nešel výkon grafických karet prakticky nahoru (je už 2,5 roku omezen 40nm procesem, a tak ani nemůže) a většina lidí proto nemá k upgradu grafiky důvod. Naopak výkon procesorů nahoru jde, výrazně vzrostl počet aplikací, které dokážou využít čtyřjádra, spotřeba jde dolů a řada příznivců / majitelů platformy AMD přechází na Intel (důvody snad ani jmenovat nemusím). Nevybavuju si druhé takové období, kdy by uživatelé měli důvod k upgradu procesoru, ale neměli důvod k upgradu grafické karty.
ty procenta jsi podle mého osobního názoru a toho co tak vidím docela přepískl, nicméně je jasné že BFU to dělat nebudou, maximálně poprosí někoho zručnějšího "udělej s tou plečkou něco"...
jak "nečekané"
To sem uz rikal davno ze to je nesmysl rvat do kazdyho CPU GPU, tehdy to ale jaksi nikdo nechapal, zrejme uz doba dozrala a lidi zacali premyslet.
Je to vec pohladu ako sa odprezentuje tak komplikovany vyrobok ako je CPU.Tiez mozno nevyuzijes vsetky nove specialne bloky v CPU pre nove instrukcie ale nebudes ziadat v obchode CPU bez nich.
pekne debilne prirovnanie, vsetko je otazka PRIMERANOSTI ->
porovnaj si kolko z plochy zaberaju `specialne bloky` a kolko integrovana grafika!
jasne ze nikto racionalny nebude ziadat vypnut nejakych par `zbytocnych` tranzistorov, no ked ich je tretina tak je to neporovnatelna situacia
Mě mrzí ta nemožnost volby. Po dvou letech přišel čas na upgrade mé herní "mašiny" a protože AMD silně zaspalo, tak jedinou rozumnou volbou je něco z rodiny intel Sandy Bridge (i7 2600K či 2700K), samozřejmě s integrovanou grafikou. Proč proboha? Nikdy ji nevyužiju a přestože by Z68 čipset měl umět pro 2D vypnout diskrétní grafiku a používat integrovanou, tak v tom nevidím nejmenší smysl, protože i ty diskrétní mají dnes vynikající parametry spotřeby ve 2D!
Ale třeba je to o tom, že vývoj a výroba procesoru vyjde levněji, když mají jeden model s IGP, než kdyby jeli paralérně dva, jeden s a jeden bez IGP. Pokud to tak není, tak je intel nenažranej a chce jen víc vydělat. Ale kdo do toho vidí...
Jasne ze je lacnejsie nevyvijat viac verzii.Nastastie na vyber stale mame. Ked uz nestaci s CPu vykonom i7 / Buldozer tak napriklad priplatit na Xeon bez GPU ;-)
Tak Xeony už jsou mimo dosah mé peněženky.
Ale pro mé potřeby bude odemčené i7 2700K zas na pár let stačit ;)
Proč? Třeba proto, že je pořád daleko více těch, kterým ta integrovaná grafika stačí.
A jste si pánové jisté, že by byl CPU bez grafiky levnější? Já si o tom dovolím pochybovat. Především cena samotného křemíku je v celkových nákladech na výrobu CPU zanedbatelná, největší položkou ceny jsou odpisy dnes neuvěřitelně drahé továrny na výrobu a tu by šlo do konečné ceny pozitivně promítnout jen pokud by absence grafiky v CPU znamenala větší vyrobu a větší prodej, o čemž pochybuji, Intel má i tak nadbytek výrobních kapacit a snížením velikosti pochy CPU by nevyrobil, respektive neprodal více procesorů.
Naopak zavedení dvou vyrobních řad téhož znamená konplikace v logistice výroby a vícenáklady na výrobu, jen druhá sada masek pro CPU bez GPU znamená 0,5 až 1 milion dolarů.A takto by šlo pokračovat.Při vyrobě chipu je dnes zcela běžné, že se vyrábí jen jedna tzv. maximální konfgurace a levnější se dělají umislnými "kurvítky" a jem proto aby sdi vyrobce vytvořili segmentovaný trh. Děla se to tak i u finalních výrobku, hodně řvavým příkladem jsou oscioskopy LeCroy, za 500k Kč si koupíte základ a když pak zjistíte, že byste užil větší pamět chce za rozšíření výrobce 10.000$ se skřípěním zubů si rozšíření objednáte a čekáte zásilku s nějakým obskurně rychlým pamětovým modulem. Jediné co dostanete je papír s obskurně dlouhým číslem, keré naklepete do osciloskpu a on "zviditelní" pamět, která je již v osciloskopu od počátku :-)
IMHO by byl CPU bez grafiky skutečně levnější. Protože za stejnou cenu jako ten s grafikou by ho nikdo nechtěl. Trh by si to vyreguloval.
Nezlobte se, ale to je argument pro nevyrabět takový chip, jelikož vyrobci to za zvýšených nákladů přináší pokles tržeb.
No vždyť proto ho Intel nevyrábí.
ja tam vidim uplne idealne predpoklady na velmi rozumne riesenie -> cipy s chybou prave v tej tretine kde je grafika predavat lacnejsie s grafikou VYPNUTOU `tym par uzivatelom` co intel grafiku nechcu...
len ci sa intel neobava, ze by sa ukazalo ze takmer nikto ten ich smejd nechce -> a museli by vypinat aj funkcne graficke casti pre uspokojenie dopytu :o)))
Blábol, podle vaší teorie zřejmě Intel v minulosti neprodal téměř žádný můstek s int. grafikou.
Sorry ale nevies o com hovoris ->
nezatahujme do toho obvody vyrabane o generaciu ci aj dve starsou technologiou ako najmodernejsie CPU, predavane za par $$$ (vyrobne naklady su este ovela nizsie)
Teda ked sa zacnu predavat najnovsie CPU intelu za taku cenu tak to bude blabol - zatial blabotate len vy...
Vy jste docela srandista. Vy tady říkáte, že intelácká grafika je šmejd, ovšem z vašeho subjektivního pohledu - já z mého subjektivního pohledu říkám, že to opravdu není žádný zázrak, ale na běžnou práci naprosto vyhovuje. A je úplně jedno, jesti je součástí x let starýho můstku nebo dnesšního procesoru, protože jde o nějaký historicky souvislý vývoj, který nemůžete škrtnout nějakým nezatahujme... a v obou případech má většinu trhu.
Ale jasne ze na nenarocne veci vyhovuje, (este ak by tie ovladace neboli tak zle tak nemam vyhrady)
Praveze to urcite nie je jedno - ide `iba` o peniaze ;o)
(a v pripade CPU o nie zanedbatelne aby to bolo kazdemu jedno)
mantra `ma vecsinu trhu` je skutocne trapna, lebo s kvalitou ma pramalo spolocne, najme ak je podiel vytvoreny krizovym nanutenim s inym kvalitnym produktom resp. agresivnym marketingom.
podobnou logikou by nejaka najnovsia graficka karta mala byt absolutny smejd, pretoze predsa `nema ani promile na trhu` chlape... ;o)
a o kvalitu a cenu ide rozumnym ludom, nie? nezaujimaju ich grafy s kolacmi `my sme vecsi`, ci vymakana ucinna reklama s peknym logom
úmyslnými pardon ..
Presne kdysi jsme prodavali TV Thomson kde napr. u jedne rady, se TV s teletextem a stereem lisila od mono TV bez teletextu pouze nastavenim v servisnim menu a cenou :)
To jsou imho špatné předpoklady. Náklady na továrny se rozhodně nepřepočítávají takovým způsobem, aby každý vyrobený čip bez ohledu na velikost nesl stejný podíl nákladů, to je nesmysl. Tyto náklady jsou imho u Intelu stejně jako u jiných výrobců klasicky rozpočítané na wafery, tzn. de facto promítnuté do ceny křemíku. Tak probíhá i standardní cenotvorba pro externí zákazníky, platí se za wafer (tzn. od plochy křemíku), nikoli od počtu procesorů, které se z waferu vyrobí (to už je věc testování a balení). Takže stále platí, že čip o 200 mm² má (bez ohledu na funkčnost) 2× vyšší výrobní náklady než čip o 100 mm².
Praveze ani to v realnej praxi NEPLATI!!!!!
Kedze ziadna vyroba nema 100% uspesnost procesu, tak s rastucou chybovostou nestupa cena v zavislosti od plochy linearne...
napr. ak je chybovost pri 100mm2 50% (polka cipov s chybou), tak naklady na 200mm2 cip vyrabany na tej istej linke budu nie 2 nasobne ale 4 NASOBNE
(75% vadnych cipov)...
pri naraste velkosti len o 50% v tomto pripade a vyladenejsej vyrobe to urcite nie je tak dramaticke, ale stale daleko k zanedbatelnemu!
Zkus si ještě jednou přečíst, co jsem napsal. V příkladu jsem výslovně uvedl, že neberu ohled na to, zda je čip funkční nebo není. To totiž se způsobem zaúčtování nákladů na továrny nesouvisí a ani to nic nemění na základní cenotvorbě, která vychází z platby za wafer.
Co se výtěžnosti týče, používají se pro její výpočet mnohem složitější rovnice a až u opravdu velkých čipů vyráběných na nezralém výrobním procesu platí, že o 50% větší plocha znamená o 100% vyšší náklady za funkční čip.
moj prispevok bol mysleny ako `este to vidis prilis optimisticky` - teda ako podpora odporu k nazoru `par sto milionov tranzistorov hore dolu je cenovo jedno`
cenotvorba z pohladu vyrobcu waferov a zadavatela vyroby (ak nie su jeden subjekt ako u intelu) je odlisna. predpokladam ze cela diskuzia sa zaobera ekonomicnostou z pohladu predaja CPU a nie waferov.
ano, vzorce su urcite zlozitejsie - ale cim viac faktorov zahrnujuce, tym viac znevyhodnujuce vecsie obvody...
(napr. wafer je kruhovy, takze na okrajoch je vecsi odpad pri vecsich obvodoch)
z teorie pravdepodobnosti statisticky vychadza to co som napisal, ak je dana statisticka pravdepodobnost pritomnosti defektu na plochu X rovna 0.5, tak na plochu X*2 je to 0.75, X*3 0.875 atd.
ak 0.1, tak pre X*2 je to 0.19, X*3 0.271, 0.3439 atd.
ad Graf od nVidie srovnávající hratelnost integr., $100, $200 diskr. grafik:
Přislo mi trochu úsměvné, jak jste přejali, jako vždy kvalitní, marketing nVidie (ok, chtělo se mi napsat sežrali :-).
Co jiného by proboha měli hlásat, když už žádné integrované grafiky dělat nemůžou??? (přece chtějí zůstat v byznysu)
Ten graf neoperuje s DX11 náhodou...
Naopak, subjektvně se mi jeví, že minimálně Llano přineslo do integrovaného segmentu výkon diskrétního lowendu.
(Nemoh jsem si to odpustit, fakt jsem se dost nasmál, sry)
Pracuji v servise a drive jsme procesor da se rict na reklamaci nemeli. Ted ty s integrovanou grafikou se reklamuji jak na bezicim pasu. Takze ten kdo usetril 1000,- tim ze si nekoupil samotnou grafickou kartu, po skonceni zaruky si zaplati vysoke penize za novy procesor.
Integrovaná grafika je zbytečná do té doby než Vám přestane jet ta diskrétní.
- Když jsem stavěl PC, tak jsem po koupi základní desky musel čekat ještě měsíc na grafiku, než jsem to mohl rozběhnout.
- Stejně tak při poruše nebo reklamaci.
- Integrované grafiky se hodí.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.