Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vyhodili jste staré VHS? Velká chyba

No a nebo z druhe strany, pred lety sem si z vhs grabnul film "nejlepsi clovek", a po pul roce jsem ho nasel na webu. A svete div se, dcela sem se na sebe rozcilil, a kroutil hlavou proc sem to cele podstoupil, kdyz si to stacilo stahnout. Stejne tak me preslo sislovani filmu na disk atd... Samozrejme u negativu fotek z dovolenych je to neco jineho, ikdyz dnes kdyz je skenuji tak spis skenuji uz negativy po rodicich a prarodicich, z jejich dovolenych, a pripadne ty pozdejsi kde se obcas vyskytuji i ja.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli ono to dropování snímků spíš nebylo příliš vysokým rozlišením na ten hardware?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nikoli, tentýž hardware (Duron 1,2@1,33, AMD761, 2x80GB 7k2 8MB WDC, ...) tehdy jiné VHS do 768x576/MJPEG graboval zcela bez potíží.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

BT 878 boli kvalitativne vyborne chipsety - Philips sa na ne nechytal kvalitou obrazu...

Su aj praveze naopak malo narocne na silu vstupneho signalu - napr. pri sprostom rozdvojeni signalu do dvoch BT878 (pinnacle a haupauge) - t.j. uroven signalu padne na polovicu - oba obrazy boli uplne bez zmeny a stabilne

Dve karty s philips chipmi vyzerali chabo...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

podle me tohle ripovani z VHS je dobry tak akorat na grabnuti audio stopy. Dnes uz se valej na netu stovky kvalitativne lepsich videostop. Dnes uz kazdy lepsi uzivatel PC umi k videu zmuxovat audio, pripadne ho jeste upravit v nejakym wave editoru. Jediny smysl maj snad VHS zaznamy domaciho videa. to nikde v lepsi kvalite nesezenete, tak se vyplati delat kvalitni rip z kazety.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No hej, filmy nemusia nikoho zaujimat, ked sa da zohnat ovela kvalitnejsi zaznam ako stary TVrip takmer spted dvoch desatroci.

Ale co cenne (rodinne) video- ci audio-zaznamy ci fotografie? Svoje stare rodinne fotografie na nete nenajdem a keby hej, riadne by ma to nasralo. Detto stare videa. Krst, birmovka/konfirmacia, tanecny vencek, stuzkova, svadba ci hocijaka ina viac ci menej vyznamna udalost v rodine ... to vsetko sa v 90. rokoch ukladalo na VHS. To tiez najdes na nete?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ano, takto je to jednodussi.
Akorat jsem byl prekvapen, ze mezi novym obrazem a starym zvukem je rozdil nekolik minut, pritom obsahove nic nechybelo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to je tak že filmy tožené 23,976 fps (přesněji kinofilmových 24 políček za vteřinu) jsou v televizi jako 25fps (přesněji v 50 půlsnímcích) - tedy jdou zrychleně. a dabing je dělán právě na tuto zrychlenou verzi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ked uz si to nakusol, vies aj v com technicky spociva, ze 24 fps nie je 24, ale len 23,976? toto som nikdy nikde nevedel zistit...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je blbost vyplývající z americké NTSC. Film je samozřejmě přesných 24fps. Jenže NTSC nemá snímkovou frekvenci přesných 60Hz (to měla její čb předchůdkyně), ale 59,94Hz. Vymysleli to blbě, mají kvůli tomu i time kód, který jednou za čas vynechá snímek a jiné podobné radosti. V PALu je problém s frekvencí barvonosné ve vztahu ke snímkové frekvenci vyřešen jinak, 50Hz zůstalo. Zas to mělo důsledky na analogový střih v kompozitu - vznikla nepřesnost až 4 snímky a složitější průběh barevné synchronizace po vertikálním zatemnění - některé levné kodéry to neumí dodnes.
23.976 pak má film převedený pro TV, vysílatelný v NTSC (24*59,94/60).

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nechci být "hnidopich", ale frekvence barvonosné (4,43361875 MHz) nemá až tak problém či souvislost se snímkovou frekvencí 25Hz!!! (25 snímků/frames = 50 půlsnímků/fields), prostě klasické prokládání lichých a sudých půlsnímků obsahujících liché, respektive sudé řádky. Od snímkové frekvence se odvozuje řádková (15625Hz=25Hzx625lines). Je pravda, že studiově se vyjma známých synchropulsů H,V využívají ještě S,Z,K,P (nebo kombinované X či blackburst).
Problém u barvonosné tudíž ani tak není ve vrekvenco, ale ve fázi, myslím si, že kvadratickou modulaci atd. rozebírat nebudeme... vlastně v principu máš pravdu :-)

K těm filmům, co ČST, ČT stahovala z celuloidu na PAL, tak klasicky do 25 snímků (zrychleně). Ať již na zařízení TESLA TAF 711? (letící snímací paprsek či Bosch-Marconi (klasicky strhávaný snímek).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Barvonosná má až příliš mnoho společného se snímkovou a řádkovou frekvencí - výsledná čárová spektra jasu a chrominance se musí prolnout. Už si ten vzorec nepamatuji přesně, ale podmínkou v Palu je lichý násobek poloviny horizontální frekvence (kvůli změně fáze ob řádek) + 25Hz (polovina vertikální). A k tomu Bruchova sekvence kvůli správné fázi v každém půlsnímku. V NTSC, aby jim vyšla správná fáze, to řešili jinak - posunuli o trochu vertikální kmitočet - čb verze to neměla.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Však ten důvod píšeš "(kvůli změně fáze ob řádek)", tudíž opravdu nejsme v rozporu. Jsem psal, že ani tak nejde o frekvenci, ale o fázi (viz. zpožďovací linky 64us). Samozřejmě, že zpětně, je v zařízeních nejjednodušší veškeré synchropulzy odvozovat děličkami právě z barvonosné. Jinak barvonosná se právě moduluje (33%, kvadraturní) na jasovou složku. Frekvenční spektra se neprolínají, jasovou ořízneš (proto je barevný PAL méně ostrý než ČB) aby se nemlátila s chromou. Proto se ve vyšších systémech a řetězcích používá místo kompozitu PAL komponent, např. separátně Y/C, DUB (SVHS, U-matic) nebo Y,U,V (BetaCAM) nebo R,G,B (kamerové řetězce)... včetně složkových/komponentních režií.. a PAL kodér až nakonec... a svého času ještě transkodér do SECAMu :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tím prolínáním spekter je to složitější. Spektrum statického obrazu je čárové s opakováním čar v násobcích horizontálního a vertikálního rozkladu. To samé platí pro chrominanci, tam se čáry ovšem opakují po fh/2 a středem spektra je barvonosná. Proto se její frekvence volí tak, aby se vešla mezi čáry jasové - lichý násobek fh/2. Samozřejmě, v analogové oblasti to mezi sebou moc rozlišit nejde, ale se zpožďovací linkou nebo digitálně už trochu ano. Proto se u novějších TV tak zdůrazňovalo, že mají hřebenové filtry.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No ono se často říká 24, protože 23.976 resp. 24/1.001 je příliš složité, ale pravda je taková, že jde o dvě různé verze, takže existuje jak 24fps tak 23.976fps. Třeba bluray podporuje (mimo jiné) oba http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_disc#Media_format

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jenže ono je problém, když je takový dabing dělán na 25fps vysílání filmu, zatímco dvdrip či bdrip je 23.976fps. to pak musíš dabing zpomalit a poladit tón a to už prostě zní jinak ( = blbě). navíc zde je film jako ukázka, uvedený článek se týká mj. i třeba rodinných (S)VHS(-C) z kamery.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je naprostá konina, zpomalovat audio. Tak se prostě to video místo 23,976 pustí jako 25fps, aby to s audiem sedělo. Zpomalovat audio má cenu jenom pokud má člověk další audio stopy na původní fps, které si u toho taky chce nechat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

logicky máš pravdu, ale to by musely být přehrávače schopné si s takto změněným videem poradit. ber to tak že v tu chvíli se pokusíš pustit film s 24 snímky za vteřinu rychlostí 25 snímků za vteřinu na (LCD) monitoru zobrazujícím 60 snímků za vteřinu.

to s tou audio stopou není můj nápad, všímám si toho poslední roky u řady ripů na internetu. lidé to prostě dělají a mnohdy se ani neobtěžují zvýšit tón záznamu, takže pak všichni mluví nechutně hlubokým zpomaleným hlasem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S 25fps není žádný problém. To je normální normovaná rychlost pro PAL. O tom, že je problém se zobrazením na 60Hz LCD bych vůbec neuvažoval - na filmy se dívám na TV připojené k PC a tam si výstup přepnu na 50p naprosto bez problémů.
Ohledně audiostopy - je vidět, že ripperů je mnoho, ale málokdo tomu rozumí. Stačí zjistit, zda šlo o dabing pro film nebo TV. Pokud je to dabing pro film, tak byl dělán pro 24p verzi a verze z TV je zrychlená. Pak je lepší zachovat 24p a audiostopu zpomalit s posunem tónu (jako by to byl pásek). Pokud se jedná o dabing jen pro TV, tak byl naopak dělán pro 25p verzi, takže je lepší zrychlit video.
Sám jsem už taky skládal slušný český dabing k originálnímu ripu. U starších filmů to má ještě jeden, mnohem horší problém - nesedí přesně délka stopy. Tehdy se to dabovalo na smyčky a podkladem byla nějaká ne moc kvalitní kopie. Když si pak dáte přes sebe nový rip a náš starý film, kolikrát to ve střizích o snímek - dva nesedí. Případně je vynechaný nějaký kousek, udělány naše úvodní a závěrečné titulky (klidně i animované) a podobné radosti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přehrávači je to úplně jedno. V jakém fps to bylo původně, stejně nepozná. A pokud jde o zobrazovadlo, asi bude lepší nějaká tv se cinema režimem. Té bude také úplně jedno, jestli to do ní leze 24 nebo 25fps.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejak jsem nepochopil smysl cele teto akce - pan autor ma evidentne plno casu a mista. Nevidim jediny smysl v uchovavani archaickych medii s tituly ktere lze lusknutim prstu najit na internetu. Jina vec jsou samozrejme soukrome archivy, jinak stara CD, DVD, VHS, diskety apod. doma jen zavazi a prasi se na ne.
Dnes uz filmy po prehrani rovnou smazu, krome par exotickych filmu jsem je schopen kdykoliv stahnout do par minut.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, až na to, že většina toho, co se na netu nachází je zpraseno šrotovým "dabingem" - původní dokonalé dabingy jsou 100x lepší než drtivá většina všech těch současných odporných rychlokvašek ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, co mi dalo práce sehnat např. SpaceBalls s Donutilem a Postráneckým. Ne že by to nebylo někde k dispozici, ale problém je v tom, že si každý pojem "originální dabing" vykládá po svém :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je jeden z filmů této konkrétní verze, který na VHS světím už od 12.2.1994, kdy jej ČT1 v 20:05 vysílala :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejaky tip na solidnu TV kartu ? Mam staru Leadtek WinfastDTV2000 len akosi drivery na W7 robia paseku...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já používám starou Asus 7135 v kombinaci s Fly TV. Ta je založena na IO od Philipsu. Jako TV nic moc (rušení do tuneru), ale video-in je kvalitní.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ještě mám schovaného panasonica u kupu kazet a není pravdou, že na netu najdeš vše. Když pominu rodinná videa, tak některé věci jsou opravdu nesehnatelné a imho začíná se tenhle blackout tiše šířit...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Davide, ty se teda musíš ukrutně nudit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ani ne. jen jsem byl požádán o digitalizaci pár VHS se záznamy věcí, které na internetu nelze, opakuji: NELZE, v dané podobě nalézt. Časově nejnáročnější část té "nudy" spočívala v hledání mého "SCART - 3×CINCH" kabelu :-).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aj pri normalnej VHS je velky rozdiel v grabovani, ci sa pouzije composite alebo SVHS pripojenie (SVHS ma oddelenu farebnu a jasovu zlozku signalu).. sam som bol prekvapeny, ked som nedavno stahoval 20 rocnu VHS pasku na S-VHS videu.. pre kvalitny signal je TBC nevyhnutne (co kvalitnejsie S-VHS videa maju), najlepsiu kvalitu som dosiahol na karte ATI Theatre 550 - conexant ani philips cipy taku kvalitu nedosahuju..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Převody z VHS mi ukázaly, jak jsou ochrany škodlivé i po letech. Známý mně přinesl k převodu VHS s maturitním plesem. Za normálních okolností záležitost na hodinku, na takové věci ani nezapínám PC a převádím to z VHS rovnou do DVD rekordéru. Jenže tady mi Sony rekordér oznámil, že nahrávat nebude, protože záznam je chráněn. Milá firma, která dnes už samozřejmě neexistuje, si své dílko ochránila zprasením ve vertikálním zatemnění - Macrovision, aby si to studenti mezi sebou nekopírovali. Takže musela nastoupit karta Asus 7135 s ruským softem, té jsou takovéto prasárny ukradené.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tento web na mém žebříčku stoupl ještě výš. A to stačilo zmínit Mikea Oldfielda. :) Tubular Bells 2009 se opravdu povedl, což se nedá tak úplně říct o dalších remasterovaných albech. Hold ne vždy se najdou originální multistopé pásky v nejlepší kvalitě. Pokud se vůbec najdou...

Jen mám takovou radu. Pokud bude někdo digitalizovat staré pásky, ať hudbu či video, a bude mít problém se šumem, doporučuju nechat přehrávač demagnetizovat a rovnou i seřídit hlavy. Pomůže to fest!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky, Oldfielda já můžu tak nějak odjakživa. Každopádně je legrační, že TB1 25th aniv. edition mě z Anglie vyšla levněji, neež kdybys v ČR kupoval obyčejné tyvání TB1. Co to asi vypovídá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Gratuluji k tomuto objevu :-)
- U mě je problém, že VHS nemá kdo digitalizovat. Ale je to pro mě informace !nevyhazovat! staré originálky... Mám třeba 3 VHS Pata a Mata, kterého si už asi nikdy nepustím, ale i tak ho nevyhodím :-)

Když jste zmínil, že kazeta byla tak 10x přehráta, tak jsem si uvědomil, že u mě to vypadalo takto...
- X desítek kazet, které byly jen nahrány(Gumídci, Čip a dejl, Skrblíci) a přehrány max jednou nebo 2x.
- 1 nebo 2 kazety, které byla neustále přemazávány a přehrávány.

Obdobný způsob bych řekl, že funguje i dnes. Originály, které si koupíme za pracně vydělané peníze, vydíme párkrát. A pak existuje určitá "keš" kam nahráváme často.
- Originálem se můžou dnes myslet CD, DVD, BR, cokoliv elektronické s DRM.
- Keš je obvykle HDD v PC, nebo v DVD rekordéru.

Dál jsem taky spozoroval, že po koupi DVD recordéru Sony s HDD a DVD vypalovačkou, jsem na tom nevypálil ani jedno DVD... a přehrál snad jen pár. HDD rulez.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý oříšek byl, když jsem teď digitalizoval VHS Panasonic nahranou v září 1992, která byla přehrána nejméně 100x. S uvedeným "novým" tunerem zdigitalizována zcela bez prpblémů, žádné výpadky či zhoršení signálu (přeci jen zvuk v podélné mono stopě leží už téměř 20 let).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já zase jako slušný oříšek považuji digitalizaci VHS v NTSC. I když to spousta videí umí přehrávat, většinou to překódují do něčeho, čemu říkám prasoPAL - 60Hz, ale PAL barvy, případně také NTSC barvy na PAL nosné. Jenže tohle žádná grabovací karta nebere, ta umí jen PAL nebo NTSC. A videí s přehráváním ve skutečné NTSC je tady strašně málo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak článek jsem zatím nedočetl, protože mě v prvním odstavci zaujalo použití závorek v závorkách :-)
Ač závorky taky často používám (mě to zkrátka baví), tak tohle se mi (asi) ještě nepovedlo :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

My co vyrůstali na Turbo Pascalu .... ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Lepší, než na LISPu :-))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Davide,

děkuji za připomenutí! Založil jsem své zlaté 25th Anniversary Edition TB I do mechaniky, nasadil AKG 701, v alsamixeru nastavil 44100Hz pro e-mu 1616m a jdu poslouchat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

sakra, na emu16 + akg701 bych si to dal s chutí taky! :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to po dlouhé době znova super :), budu pokračovat Amarokem.

Btw, už je to silně OT, ale na těchto sluchátkách/sestavě je znát, že už mají více než pár tisíc hodin za sebou. Ne že by hrály hůř, ale hrají jinak než když byly nové, nebo měly 100h a nebo 800h provozu (kdy jsem je začal považovat za dobře zajeté). Nemáte někdo "mladší" pro porovnání?

Uznávám, uši už mají taky o 4 léta více. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ono obecně platí, že reproduktory (tedy i sluchátka), potřebují "rozhejbat", než se dostanou do optimální kondice.

* jinak OT: já to v dohledné době vidím na The Songs of Distant Earth (ta úvodní pasáž kde posádka Apollo 8 cituje z knihy Genesis nemá chybu) s tím, že si k tomu zase otevřu The Songs of Distant Earth od A.C.Clarka ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Z mého pohledu začaly hrát perfektně právě po cca 800h, ale teď již hrají zase jinak, ale už to může být i ušima, přeci jen stárnou docela rychle.

*OT: Překecals mě, po Amaroku pustím TSODE. Pamatuju si, že když jsem si tsode na základce koupil, ukecal jsem mamku že jsem nemocen, v té době nasadil Koss CD4 a poslouchal kolem dokola celý den. A když jsem si v bookletu lámanou angličtinou přečetl, že je to inspirováno knížkou A.C Clarka, kterého jsem četl (a stále příležitostně přečtu znova), byl jsem úplně hotový. Moje nejoblíběnější z TSODE jsou 1,4, 6,10,11,12,14,16. V knize intermezza týkající se "pozadí příletu na Thallasu"

Jo a svoji Limited Edition TB I jsem koupil čirou náhodou doma na Vsetíně v malém krámku, který už asi dlouho neexistuje.

Btw v knížce se mi nejvíce líbila loď Magellan (zajímalo by mě, kdo mi zde "vyfoukl" oblíbenou přezdívku a zda znal A.C. nebo M.O.) :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prosil by som rozdiskutovat :) aj zachranu a restaurovanie starych filmov a TV zaznamov nahranych uz digitalne.

Moj pripad je, ze chcem previest moju kniznicu DVD, ktore som ziskal nahravanim zo satelitu priamo do PC (DVB-S/S2 PCI karta), do MP4/H264/AAC. Dovodov preco je viacej: deti mi zacali likvidovat DVD-cka, presiel som na Xtreamer a NAS, moznost pri prevode spravit upsize, deinterlace a denoise.

Robite to niekto ? Co pouzivate ?

ja pouzivam RipBot264, na resize SplineResize a na deinterlace QTGMC script a na denoise FFT3DGPU (vsetko pre AviSynth).

diky

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podobne som previedol celu zbierku DVD i DVB-C nahravok do x264.. ripbot som skusal, ale najviac sa mi osvedcil MeGUI.. nie je to sice oneclick, ale mam uplnu kontrolu nad AVS skriptom :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ani RipBot Ti nebrani vrtat sa v skripte ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodně bych nepřeváděl staré nahrávky do mpeg4 a prováděl na nich resize a deinterlace. Prostě bych je nechal v mpeg2. Podle stejného pravidla, co je v tomto článku - zachovat originál.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

jednoznačně. prostě pro běžné potřeby převést do čeho chceš, ale zachovat si originální data, nad nimiž budeš moci za 10let pustit nějaký jiný proces, který vyústí v trochu lepší výsledke díky trochu pokročilejší matematice v pozadí toho celého.

...Sakra vážně je to už skoro 120 let co se narodil Cornelius Lanczos?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

no tu staru nahravku v MPEG2 vobec nema vyznam uchovavat, a ked, tak denoise, deinterlace len pomoze a upsize nic nepokazi a vysledkom je MP4 subor, ktory je vyrazne mensi, prehra mi ho aj ine prenosne zariadenie okrem DVD.

vyznam ma uchovavat tie stare negativy tych filmov, z ktorych to televizie "skenovali". Prikladom bud tieto vianoce a konkretne 3 filmy: CT - Ako dostat tatinka... a Ako vytrhnut velerybe ... a Markiza - Perinbaba.

Perinbaba - Markiza v spravach uviedla, ze na filme makalo 6 tyzdnov niekolko desiatok ludi (ak sa dobre pamatam), film sa skenoval z negativu a rucne sa odstranovali necistoty, korekcia farieb a ine.. Vysledok bol vyborny, ALE !!!

To co predviedla CT s tymi komediami, z toho padam na zadok, to je GENIALNE :) doporucujem vsetkym zaobstarat si to a pozriet si to. To su uplne nove filmy. Klobuk dole.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Perinbaba ma neoslovila kvalitou, ale Polednakovej tatinkovia su ozaj skveli (nahraval som cez Vianoce z CT HD a previedol do 720p z 1080i).. z Cisarovho pekara som uz taky dobry dojem nemal (hoci to bol tiez HD remaster)..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono to dost zavisy aj od toho ako ten film bol natoceny, takze ak si pod pojmom kvalita predstavujes ostrost, tak potom nie kazdy remastrovany film je aj "kvalitny". Suhlasim z tym Cisarom a Pekarom, ze tam ten efekt nie je az tak viditelny. To iste sa da povedat aj o tej Perinbabe, nie je to super ostre a nevidiet tam vsetky vrasky a ine HD detaily, ale oproti tomu co sme vidavali doteraz je to predsa len ostrostou a hlavne farebnostou niekde inde. Predpokladam, ze takto remastrovana bola aj Tisicrocna vcela, ale zatial ju ziadna telka nepustila v HD, no na DVD je to poznat. Velmi dobre ako "Tatinkovia" je spravena aj rozpravka Bol raz jeden kral.

Podobne ma "sklamali" (ale uz som si zvykol, nie kazdy film je dokonaly) aj BR vydania zahranicnych filmov, napr: Top Gun, alebo Dracula.

Nema niekto zoznam, ktore CZ a SK filmy boli takto remastrovane a boli aj dostupne v HD kvalite ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nie je len o ostrosti, ale celkovom farebnom podani.. aj ked v pripade Cisarovho pekara, ktory bol toceny na Sovcolor (aka vojnova korist Agfacolor z Nemecka) sa asi zazraky nedeju.. hoci taka Sissi tocena na ten isty filmovy material je farebne niekde inde :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

podla dostupnych informacii bol original material vo velmi zlom stave - tot dovod nizsej kvality ako by sme ocakavali od "HD"

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pán Ježek, :) keďže určite nie ste video technik, prečo nemáte v úmysle si aspoň trochu naštudovať veci, než napíšete tvrdenie typu:

"...že 576 bodů nic neznamená, reálně VHS nahrávalo podstatně méně obrazových řádek..."

Vy si zrejme mýlite pojmy s dojmami (bohužiaľ toto nie je prvý krát :( )
Viete vy vôbec, že VHS nahráva vždy presne 652 riadkov na snímok v PALe, alebo presne 525 riadkov na snímok v NTSC? Nenahráva ani o jediný riadok viac alebo menej. Bodka.

Chcete vedieť viac? Milerád vás do problematiky zaškolím, ale prosím, dovtedy by ste na tomto "technickom" webe radšej mali vynechávať tvrdenia, ktoré sú skutočne hooodne mimo, ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...sakra, preklep, samozrejme 625 riadkov v PALe

(kedy sa budú dať editovať príspevky?, občas sú prsty rýchlejšie ako počítač a potom sú preklepy)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"576 bodů nic neznamená, reálně VHS nahrávalo podstatně méně obrazových řádek"
Cože? To by muselo mít VHS digitální interpolátor. Je to oblíbená chyba ze špatného překladu, že lines jsou řádky. A měří se to ve vodorovném, ne ve svislém směru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

xox mě předběhl... PAL má 625 řádků, ale obraz je jen v 576 z nich. Analogové rozlišení se různí ve vodorovném směru. Měří se ze zvyklosti z filmové techniky v čarách - jak jemný čárový rastr je možné na film zaznamenat. U videotechniky se to odvozuje od šířky pásma signálu, jaký je schopen záznam uchovat.
Překlad "lines" jako řádky je oblíbený omyl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu, v barvě těch řádek opravdu míň bylo. Protože kvůli korekci přeslechů mezi stopami VHS používá pro chromu zpožďovací linku a zpracovává signál ze 2 řádků. Takový PAL na druhou :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že Česká televize (nebo podobné organizace) si nedají tu práci, aby kvalitně zdigitalizovali staré klasické filmy.
Např. Ben Hur nebo animované pohádky od Disneyho jsou důkazem, že i takový "historický" materiál může vypadat úžasně.
Stejně se to dle mého názoru časem bude muset udělat - analogové záznamy přece jen stárnou a na moderních HD televizích se na některé filmy a pořady už skoro nedá koukat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna Česká Televize toho převádí dost. U filmů je ale podle mě problém jinde - tam by to měl dělat vlastník filmu (tedy filmový archiv), nikoliv ČT, která k filmům nemá práva. Pokud vím, tak je vypsán a možná už běží projekt na digitalizaci 200 filmů. A mělo by to být do nějakého vyššího rozlišení - asi 4k.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Na moderních HD televizích se na některé filmy a pořady už skoro nedá koukat." ... tak nevim, je to komentar ke kvalite obrazu starych neHD filmu nebo ke kvalite scenare tech novych?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

O moc lepší mi to nepřijde. Trošku víc doostřené. Ale jo, jinak souhlas. Kamarád se taky chlubil, že grabuje stále analogově (už mu to ale nejde :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Me to jde porad, mam totiz STB s RF modulatorem :-P

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Digitalizace Markety Lazarové byla zadána z duplikačního pozitivu, což je obecně ve většině případů (pro 2K přepisy) dostatečný zdroj (dnešní pookénkové filmové skenery si plně poradí i s vyšší densitou pozitivního materiálu; na stejném skeneru se z duplikačního pozitivu přepisovala Švankmajerova Alenka, jejíž 2K sken se stal zdrojem pro světově chválený Blu-Ray). Ten konkrétní duplikační pozitiv, který NFA poskytlo (nevím, jestli existují další...), byl však výrazně slepý (více než by odpovídalo jednodu optickému zkopírování), takže archiv po chvíli zdráhání vydal i sestříhaný kamerový negativ a z něho byl loňský přepis Markety udělán. Skenovalo se i masterovalo (DCP) ve 4K, přičemž original negativ se ve svých nejlépe exponovaných částech tomuto rozlišení jen blíží, takže zde bych hodnotil přepis jako maximalistický (osobně jsem mezi 4K a 2K projekcemi Markety skoro žádný rozdíl neviděl; ve 4K je snad trochu jemnější charakter zrna, ale v množství detailů se obraz téměř neliší). Spory se v odborné veřejnosti vedly o jasové úrovně finálního gradingu, ale to je jiná otázka. Grader měl k dispozici jasově neutrální, ploché zdroje (a ty jsou, ve 4K, vyčištěných, 10bit uncompresssed bitmapách zaarchivovány, takže případný budoucí re-grade není nijak technicky limitován, je jen otázkou politickou a autorskoprávní...), z něhož šlo vytáhnout to i ono, avšak jmenovaná komise volila spíše konzervativnější přístup a snažila se při finalizaci vycházet z referenční projekční kopie.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

:D Dakujem velmi pekne za info. Dalo by sa este uviest, ktore filmy su rozpracovane/ v priprave/ hotove, aby sme sa uz mohli tesit na buduce Vianoce.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Máme rozpracované restaurování kompletní filmografie jednoho významného českého režiséra a na obzoru je další film pro varskou digipremiéru, ale konkrétní tituly zatím bohužel uvést nemůžu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No ja bych z tech scanneru tak nejak neslintal, mam doma epson V700 s D5 a na kino velmi casto nic moc, dost to sumi, bubnovy scaneer by nevytah ani o pid vic, to bych musel fotit na velkoformat

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ale neni to chyba scanneru, je to tim, ze film zdaleka nedosahuje kvality digitalu, nad to ty skla z Jeny i od Zeiss nesjou zdaleka tak kvalitni, jako maji dnes.

Taky kvalitni film stal majland, takze: agfa, fuji etc. ... a popravde ani nove drahe kinofilmy na vyssi ISO nejsou zadna slava ... ale tak na umeni v pohode, o sumu reknu ze je to zrno a je to zamer ;-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemáte někdo seriál Strážce noci? :-)

Jinak mě nejvíc na*rali lidi z Premiéra tv když po přeměně na Prima tv patrně zničili všechny do té doby vytvořené dabingy (Poirot - Kostka, Méďa Béďa a další). Tito lidé by zasloužili...

Podle mě dabing, hlavně ten starý, kvalitní by měl být součástí nějakého kulturního dědictví.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mám stále staré VHSky a video připojené k modernímu LCD televizoru. Někdy si nějakou VHSku z nostalgie pustím. Překvapivě se stále dá na to koukat. Těžko samozřejmě po tom chtít kvalitu jako u DVD. Chtěl jsem původně říct digitální kvalitu, ale digitální je široký pojem, záleží na nastavení. A při příliš nízkém nastavení to bude horší než ze staré VHSky.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

kazety máme . všetky , čo sú dostupné . aj S-VHS-ka , plne funkčné.
https://postimg.cc/gallery/58qK1c9

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.