Výkon
Kapitoly článků
Výkon
Mám-li hodnotit výsledky testů, pak musím říci, že rozdíl ve výkonu se mezi Radeonem 9700 PRO a 9800 PRO pohybuje někde mezi 0 až 40 %. Obě to jsou krajní hodnoty, v průměru můžete počítat s cca 5 až 10 % rozdílem. Pokud hrajete zásadně bez takových vymožeností jako AntiAliasing a Anisotropní filtrování, pak je pro vás nového Radeonu škoda, průměrný rozdíl se bude pohybovat spíše na té nižší hranici. To samé platí i pro majitele slabších procesorů. Naopak, pokud máte alespoň 2,8GHz procesor a běžně hrajete hry s co nejlepším nastavením kvality obrazu, pak stojí Radeon 9800 PRO za úvahu.
Pokud vám toto přiblížení nestačí, tak vám nabídnu několik testů z různých recenzí, abyste si mohli udělat lepší představu. Nejprve dva výsledky z AnandTechu v Unreal Tournamentu 2003:
Ovšem v případě takového Quake III jsou znát i vylepšení při vypnutém AntiAliasingu a Anisotropním filtrováním. Jenže co z toho člověk má, když dosahne 241 FPS místo 217 FPS. Zajímavěji už vypadá situace, kdy vezmeme velké rozlišení a k tomu maximální AA/Aniso. Pak je vidět, že i dnes už překonaný engine dokáže zadýchat i nejnovější karty. Toto vyšlo na NordicHardware:
Jestli vás zajímá skóre z nového 3DMarku03, tak ten otestovali a srovnali i s GeForce FX 5800 na ExtremeTechu:
A výsledky ze staršího 3DMarku 2001 SE vám nabídku z Tom's Hardware. Tam navíc k testu použili i novou hru Splinter Cell:
Rozhodně nejsou nezajímavé výsledky při přetaktování. Nabídnu vám výsledky z HotHardware, kde se jim povedlo přetaktovat grafické jádro na 430 MHz a paměti na 380 MHz (efektivně tedy na 760 MHz). Že opravdu je jádro R350 lepší nežli R300 potvrzuje další test ze stejné dílny, kdy podtaktovali Radeon 9800 PRO na úroveň 9700 PRO: