Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vyzkoušeli jsme RemoteFX, využití grafiky v serveru na vzdálené ploše

Proč testujete výkon RemoteFX ve virtuálním stroji ? Je to rozšíření RDP a s HyperV to nesouvisí, nebo se pletu ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff817578(v=ws.10).aspx

To take advantage of RemoteFX functionality when connecting to virtual desktops, the following hardware requirements must be met:

A Hyper-V server that meets the hardware requirements is listed in the Windows Server Technical Library…

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mno jo, RemoteFX jako takové ne, vGPU uz ano. Logicky to smysl nedává ale to u MS máloco :-)

Díky

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten požadavek mi přijde zmatený, resp. ta část "when connecting to virtual desktops" neříká nic o tom, že to MUSÍ být virtuální.
A další požadavek - "The client computer must be running Remote Desktop Connection 7.1." - proč je to uvedeno v HW požadavcích?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ono je toho tam na první pohled nejednoznačnýho asi víc. Ale tohle - „RemoteFX delivers a rich user experience for Virtual Desktop Infrastructure (VDI) by providing a 3D virtual adapter…“ mi přijde dost jasný. Nicméně samozřejmě naše pokusy s RemoteFX tím zřejmě nekončí. Jestli to funguje, jak říká Doug, i čistě mezi fyzickýma osmama bez virtuálu, tak to mě bude zajímat hned jako další věc :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jestli to funguje, jak říká Doug, i čistě mezi fyzickýma osmama bez virtuálu, tak to mě bude zajímat hned jako další věc"

Můžu se zeptat, jak to dopadlo? Docela dost by mě to zajímalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mna by velmi zaujimalo keby ste urobili este porovnanie s technologiou od Citrixu XenDesktop, tiez by sa to malo dat stiahnut na skusku zadarmo. Citrix sa technologiam vzdiaelneho pristupu venuje uz velmi dlhu dobu a ma optimalizacne mechanizmi ktore dramaticky zrychluju RDP pripojenie a udajne su menej narocne na siet. RemoteFX je len nahrazkou Citrixoveho HDX. V prezentacnych videach cez vzdialene pripojenie prehravali fullHD video a vyzeralo to celkom plynule. Chcel som si to vyskusat sam ale nemal som dostatocne vykonny HW na postavenie tohto virtualneho prostredia. Bolo by super keby ste to mohli vyskusat na rovnakom HW a porovnat vysledky nakolko mam pocit ze limitom vo vasom teste nebol HW ale SW vrstva, ktora to cele brzdila. Predsa ziadny komponent nebol poriadne vytazeny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

super, sice tato technologia existuje uz skoro dva roky, ale konecne niekto spravil prakticky test :)
inak, minimalne medzi win8 a win8 to funguje aj napriamo, bez nutnosti virtualnej masiny http://emilko.fiitkar.sk/~doug/pics/remoteFX.jpg
v okne pusteny unreal tournament s direct3d9 renderom cez remote desktop na stroji s win8 a s intel hd graphics (sandy bridge celeron), na hoste vytazenie grafiky 20%, na lokalnom stroji 2% (tiez sandy bridge celeron), direct3d rendering fungoval, textury boli vyhladene aj efekty vyzerali normalne. Mozno to otestujem aj na niecom novsom s dx10, ak to ta grafika zvladne :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle vypadá zajímavě. Bohužel Radeona HD 7850 jsem už vrátil, nicméně zkusím s tím ještě něco vymyslet ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

druhy pokus, s unigine heaven
http://emilko.fiitkar.sk/~doug/pics/remoteFX2.jpg
vytazenie grafiky na hoste sa dostava aj na 100%
zaregistroval som aj par problemov, tesselacia nefungovala (neviem ci by mala na hd graphics fungovat) a takisto nic nejde spustit fullscreen
neviem ci su tieto problemy sposobene pouzitou grafikou alebo nejakym obmedzenim remoteFX

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ok, takze tesselaciu podporuje az ivy bridge, toto je sandy brigde celeron, otazka ostava uz len ten fullscreen

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

porovnanie benchmarku
nativne na celerone 887, 1.5GHz
http://emilko.fiitkar.sk/~doug/pics/bench_native.jpg
cez remote desktop na celerone 857, 1.2GHz
http://emilko.fiitkar.sk/~doug/pics/bench_remoteFX.jpg
vzhladom na to, ze na jednom stroji je pomalsi procesor, ktory sa okrem toho musel starat o kodovanie a prenos obrazu, tak ten prepad je velmi maly

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

novy test na notebooku s geforce gtx460m a i7 2630qm
nativne
http://emilko.fiitkar.sk/~doug/pics/bench_native_gf.jpg
remote desktop
http://emilko.fiitkar.sk/~doug/pics/bench_remoteFX_gf.jpg

video z remote desktopu
http://youtu.be/sFKOSTfdUkQ

ide to uplne krasne, len ten fullscreen neviem preco nejde

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky za článek, sice se živím právě implementacema VDI a terminálových řešení, ale vyzkoušet RemoteFX tak jako vy možnost nemáme.

Jen pro doplnění, je potřeba si uvědomit, že RDP není nijak výkonný protokol a že na straně serveru je sice výkonná grafika pro vytvoření obrazu, ale obraz (bitmapy) se musí zabalit do RDP protokolu. Podle vytížení v task manageru to balí procesor a to bude asi to úzké místo - cca 25% vytížení procesoru při jedné uživatelské session :O, tedy nic moc.

Ve VDI/terminálových řešeních se řeší následující:
1. práce s běžnými kancelářskými aplikacemi - to je v pohodě (maximálně scrolování velkých excelových tabulek může dost vytížit procesor na klientovi, dekomprese RDP něco zabere - server toto nijak zvlášť neovlivní, gui to řeší docela efektivně)

2. zobrazení videa/flash
- buď se bude 'malovat' na straně serveru a pak přenášet ke klientovi. Tzn. řetězec zpracování obrazu je pak zdroj videa/flashe -> dekódování -> sestavení obrazu -> zabalení obrazu do RDP -> přenos zabaleného obrazu na klienta -> rozbalení obrazu u klienta.
- anebo (dnes už se to začíná objevovat, ne však v RDP) bude video/flash přenášené bez dekódování na klienta a tem teprve dekódované. Řetězec pak vypadá takto
zdroj videa/flashe -> zabalení zdroje videa/flashe do RDP -> na klienta -> rozbalení zdroje videa/flashe u klienta -> dekódování videa na klientu.
- anebo úplně jinak. Video/flash a zpracování obrazu (komprese do RDP) je 'offloadováno' silnou grafikou na straně serveru, ať to nepočítá procesor (to by pak na jednom serveru nemohlo pracovat třeba 50 uživatelů což je pro kancelářské práce bežný stav). Řetězec zpracování obrazu je pak stejný jako v prvním případě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je zase nejaky M$ omyl, nebo ne?
Pri rozliseni 1024x768 rekneme pri 24-bitove hloubce ma obraz 1024*768*3=2.25 MB ~ 18 MBit. Pri rychlosti site 1000 MBit/sec by se muselo prenest ze serveru na klienta cca 55 snimku/sec i bez jakekoli komprese. Latence taky neni problem - na lokalni siti je < 1 ms.
Tak kde je problem? Pokud bych se dostal k obrazove informaci a prenasel ji, tak to nemuze byt tak pomale..? Ledaze by to nestihal ten server. Ale to pri tom vytizeni GPU je celkem nepravdepodobne..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je úplně zcestná úvaha, zjistěte si jak funguje RDP, k jakému je určeno účelu a zamyslete se nad tím znova.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je divné, sám jsem testoval remotefx minulej rok ještě na Serveru 2008 R2, pro zájemce detaily zde: http://www.abiotic.cz/pc-info/410-remotefx-a-hrani-her.html (sorry za pomalou linku co mám doma :/) a hrál jsem na tom Hawx a Tiberium Wars sice nic moc (TW) ale tenkrát jsem testoval klienta Notebook přes Wifi. Tenkrát mě nenapadlo testovat vytížení cpu a dával jsem to citelné zpomalení za vinu spíše málo grafické paměti u hostující vga a propustnosti sítě - protože na mém stolním přes gigabitovou síť to jelo lépe a na serveru přes virtuální síťovku z virtuálního stroje ještě lépe.
Mimoto lze zprovoznit RemoteFX na free Core serveru bez nutnosti RDP licencí - k reálnému testu jsem se nedostal, pouze jsem to nakonfiguroval. To samé platí k pozdějším rozsáhlejším testům této technologie.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

prosim, mohli by ste doplnit clanok a porovnat latencie a kvalitu obrazu so sluzbou onlive? myslim ze remotefx je reakcia na trend akym ide onlive.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, presne to som chcela napisat, ze ake technologicke pozadie je za sluzbou Onlive a pripadne to porovnat.

Rozdiel asi bude najme v tom ze MS toto berie ako doplnkovu sluzbu k RD, Onlive je na hrani v cloude postavene. Este treba brat do uvahy rozdiel v nasadeni - lokalne po LANke vs. WAN.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

onlive principialne dokaze streamovat cokolvek. istu dobu mali v ponuke aj windows desktop, len MS im to zatrhol. Male firmy by mohli mat zaujem o streaming/leasing Solidworks, Catia a pod.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co vas viedlo prave k vyberu Unigine ? Sami si este vpisete vetu "A spustili jsme Unigine Heaven Benchmark 2.5, hezky v DirtectX 11 verzi a s tesselací." Nenapadlo vas, ze prave tu mohol byt "pes zakopany" ?
Vzhadom na relativne velky rozdiel aky ste namerali medzi 1090T a i7-870 prave v tomto benchmarku, by sa dalo uvazovat o 2 potencialnych pricinach:
1. driver virtualneho adaperu ma sw fallback na nejaku cast instrukcii (napr. nieco z teselacie alebo vseobecne DX11)
2. neefektivny sposob odchytavania obrazu.

Prvy bod sa dal overit nejakym Dx9 benchmarkom, ktory je ale dostatocne narocny (aby nas nelimitovala prenosova kapacita / vykon na zakodovanie obrazu)
Druhy bod sa dal lahko potvrdit alebo vyvratit spustenim stredovekeho 3dmarku / UT benchmarku kde by sa ocakavalo fps v radoch stoviek.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hmm mna este napadala jedna vec ohladom toho podivneho vykonu a spravania sa RemoteFX. Neviem aku ma MS politiku ohladom RremoteFX ale vzhladom na to ze je to terminal zalezitost a este sa do toho montuju aj virtualy, tak to uz je tucna serverova zalezitost s asi aj zaujimavym licencovanim no a zasa by som sa az tak nedivil keby to MS v neaktivovanej "free" verzii Serveru mal povedzme obmedzene nech nevyuzije hw na 100% (jadra CPU, grafika etc.) Taketo limitovanie produktu je celkom bezne a zakaznik ma moznost si to osahat s tym ze ked si kupi full licenciu bude mat aj full vykon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pridam jeste jednu vec k zamysleni. Sam mam Phenom X4 960T bezici na 3,4GHz + Radeon HD 7950 a v GPU-Z jsem jeste nevidel GPU Load ze by se dostalo aspon k 50%, vzdy je to mene a to i pri spustenem 3DMark11 a to bezim na lokalnim PC s Windows 8 x64. Takze je dost mozne ze GPU-Z ukazuje tu zatez spatne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.