S Windows 8 v tabletech to není tak žhavé, avizovaný 7% podíl se nekoná
Vzpomínáte na kauzu kolem společnosti Autonomy, která vykazovala vysoké prodeje, čímž rostla její cena, ale reálně její produkty ležely na skladech a ke koncovému zákazníkovi se nedostaly? Zmíněný postup vyčíslování „prodejů“ je v IT branži poměrně běžný a sám o sobě nepředstavuje problém, pokud se používá u zavedené firmy, která prodává zavedené produkty. Co společnost „vyskladní“ pak zhruba odpovídá tomu, co si zákazníci nakoupí.
Jenže u produktů či firem, které jsou na trhu nově, to takto fungovat nemusí. Velmi podobně zřejmě dopadla situace s tablety a Windows 8. Koncem dubna jsme se zabývali podílem různých tabletových operačních systémů - Windows 8 dosáhly 7,4 %. Jenže tato čísla, jak je obvyklé, neodrážejí prodej mezi maloobchodníkem a koncovým zákazníkem (tam není jak monitorovat), ale jako prodané se počítá vše, co výrobce vyskladní.
Nyní se zdá, že ze jmenovaných 7,4 % tabletů s Windows 8 ve skutečnosti zůstala velká část ležet na skladech. Aktuální prognózy totiž předpokládají, že tablety s Windows 8 dosáhnou podílu v rozmezí 5 až 8 % teprve v úhrnu za celý letošní rok, který ještě není ani v polovině. Což mimo jiné znamená, že jejich aktuální podíl musí být výrazně pod spodními pěti procenty.
Dosažení oněch 5 až 8 % v příštím roce bude již logicky zahrnovat vliv nových ultramobilních x86 čipů od AMD (Temash) a Intelu (Atom Silvermont), které jsou považované za velmi povedené produkty. Dubnový optimismus byl značně předčasný, a tak budou muset v Microsoftu ještě na nějaký pátek uložit šampaňské k ledu.