Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nový Xbox i Playstation prý ponesou osmijádrový Jaguar od AMD - podrobnosti

Mám své pochybnosti o tom, jaký bude pro sony pokrok přejít z cell na jaguar. Výkonově to může být v některých situacích i krok zpět, spotřebou to pro změnu nebude takový krok vpřed (ps3 slim s 45nm cell se celá vešla pod 100 W v zátěži) a na nějakou zpětnou kompatibilitu se může automaticky zapomenout.
Bohužel 32nm cell byl tuším zaříznutý (o 28/22nm ani nemluvě), takže sony asi nic jiného nezbylo, než se poohlédnout jinam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spotřeba celé konzole neříká nic o spotřebě procesoru. Zatímco u PS3 byl za většinu spotřeby odpovědný právě procesor, pak v případě zmíněných specifikací PS4 by spotřeba procesoru byla zcela zanedbatelná. A právě kvůli snížení spotřeby procesoru je možné použít výkonnější grafické jádro. Nemyslím, že by hypotetický 28nm Cell v kombinaci s GPU o polovičním výkonu byla v jakémkoli ohledu lepší volba.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud má v plné zátěži konzole 75W, tak je jasné, že procesor musí mít výrazně méně než toto číslo. Osobně odhaduji 40W max (pro srovnání 65nm PowerXCell 8i měl plně odemčený TDP 75W). Přechodem na 32 (nebo dokonce 28nm) se dostáváme do oblasti rozdílu v jednotkách, nanejvýš nízkých desítkách wattů proti jaguaru (něco typu 20 vs 30W). A to už je oblast, kde mi ztráta kompatibility se sedmi roky her příjde jako větší problém. K polovičnímu výkonu GPU by nebyl důvod.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ta teorie má dost výrazný zádrhel - spotřeba není přímo úměrná výrobnímu procesu. Ani zdaleka ne. Dokonce i kdyby byla, jako že není, překračovala by 30 wattů.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Chce si to zjistit fakta. Přechod o jeden node ze 65nm na 45nm přinesl 40% snížení spotřeby. Takže myslím, že mnou zmíněných 25% zase při přechodu o jeden node je velice konzervativních.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je opět přehnaná paušalizace. Viz Sandy Bridge a Ivy Bridge. Především pak snížení spotřeby není závislé jen na typu procesu, ale provedení konkrétního výrobce, verzi procesu i architektuře čipu. Například 28LP od TSMC, který je technologicky totožný jako 40G (tzn. žádný SiGe strain, žádné HKMG) oproti 40G nenabízí prakticky žádné snížení spotřeby, jeho tranzistory leakují více než 2× více oproti 28HP/HPL, výhodou je pouze cena. V takovém světle není 25 % "konzervativních", ale naopak přemrštěných. Čímž chci říct, že bez existence konkrétního vzorku se spotřeba určit nedá; ani analytické nástroje výrobců to nedokážou modelovat příliš přesně a realita se oproti očekávání liší až o desítky procent.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já už jenom čekám až se objeví jediná možná chybějící spekulace a to ta, že CPU bude SPARC a GPU od VIA. Všechny ostatní možnosti už byly spekulacemi potvrzeny a zase vyvráceny:).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Spekulace jsou právě od toho, aby se lidé pobavili a měli o čem diskutovat. Pak to výrobce představí a bude se zase diskutovat co by bylo kdyby, nebo jak to zase podělali, že bez internetového připojení a registrace se to nerozjede.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

proč tak "výkonné" CPU jako Jaguar ?? Lepší bude 16ti jádrový Cortex A5 tak na taktu 250MHz v kombinaci s HD7970M v crossfire :o) To bude pro budoucí konzole jistě to nejlepší :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mne nejako nepasuje tam take pomale 8 jadro.... 1,6Ghz na jadro bude dost malo pre nakrmenie gtafiky.... 8 pomalych jadier... neviem no... nezdegraduje to vykon grafiky? uvidime...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U konzolí a hier pre ne musí ísť o optimalizáciu teda optimalizáciu hry (hier) na 8 jadier. Ak aj bude Radeon HD7970M (Pitcairn, 1152 stream procesorů) brzdený dôležité bude, že hry sa dostanú na hrateľnú úroveň a tam nikoho nebude zaujímať či 60fps, 80fps, 200fps.

Mám osobnú skúsenosť s VIA QuadCore procesorom na frekvencii 1.2GHz a Radeon HD6850 (Barts, 960 stream procesorů).
link: http://i669.photobucket.com/albums/vv53/Artthurko/HWiNFO64_VIAQC_HD6850.png
Spojením Dávida s Goliášom ešte k tomu cez PCIe x4 zbernicu mi bolo dopredu jasné, že GPU nevyužije svoj plný potenciál - bude teda brzdená, ale aj s týmto predpokladom (poznatkom) som sa rozhodol v štýle niekdajšieho marketingového hesla spoločnosti navrhujúcej GPU, že nepotrebuje nič viac len základný x86 procesor, vyskúšať túto kombináciu. Skúšal som hry (Just Cause 2 Demo, F1 2012 Demo, Battlefield 3 a Mass Effect 3 Demo). A dá sa.
V praxi som dospel k poznatku, že ak nejaký herný titul podporuje až 4-jadrá dokážete sa dostať aj so zostavou s úsporným 1.2GHz VIA QuadCore procesorom na hratelných 25-30 FPS (samozrejme určite jestvujú tituly kde nároky na aj quad-core procesory budú vyššie).
Horšie je to napr. pri novších hrách avšak podporujúcich len jedno jadro ako je napr. WoT, kde nízka frekvencia len jedného jadra je veľmi limitujúcim faktorom to však neplatí pri (starších single-corových tituloch), kde aj jedno jadro VIA Isaih dokáže potiahnúť.
zdroj: http://www.youtube.com/tralallak

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja len naco tam bude 8 trpazlikov... bud by stacili 4... a ked nebudu stacit 4 tak 8 to podla mna nezachrani... radsej mali dat 4 poriadne ako 8 trpazlikov... :-) mne to nejako nejde do hlavy tych 8 slabych jadier.... prilis vela a dobuducna nicmoc....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Důvod je právě ten, že 4 jádra na dvojnásobné frekvenci mají tentýž výkon, ale vyšší spotřebu. Hry jsou psané pro konzole na míru, takže vytížit osm jader nebude pro vývojáře velký problém (zvládli i daleko krkolomnější optimalizace pro asymetrický Cell).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

otázka je spíše, jestli to má nějaký smysl programovat hry pro více vláken ? Tohle byl velký problém už u Cell procesoru v PS3.
Problémem je že současné herní engine ze své podstaty nejsou multivláknové, většinou hra běží na jednom vlákně, na další se dá při troše optimalizace hodit např. AI a na třetí třeba PhysX, ale co ten zbytek ???

Pokud bude hra běžet na silném tříjádru na 3.0GHz, tak rozhodně poběží lépe než když tutéž hru hodíte na 1,6GHz osmijádro se slabými thready a výkonem na úrovni K7 (Athlon XP).

Nějak si neumím představit, že díky něčemu takovému, by se měl vývoj her pro konzole posunout dopředu, nebo že by takový hardware splňoval nároky budoucích her.....

Ale pokud má jít jen o to, že to jakž takž skloubit lze, tak samozřejmě ano , lze to, ale dávat k takovému CPU silné GPU jako Pitcairn je plýtváním křemíku i zbytečné vyhazování peněz.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

V případě použití jádra Win8 jako OS v Xboxu společně s DX11, by bylo teoreticky možné využívat multithreaded rendering.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ano ,ale k tomu právě moje otázka směřuje. Pokud se jedno silné vlákno "uměle rozdělí" na více (což je podstata MTR) , kde každou část zpracovává jedno z jader, musí se potom zase tyto rozpracovaní části složit (zesinchronizovat). A moje otázka zní, zda při takové frekvenci (1,6GHz) bude ono rozložení/ složení a to zpracování mezi tím, jestli bude mít vůbec nějaký přínos ? Nebude rychlejší zpracovat napřímo 3 vlákna dejme tomu na 3.0GHz silného CPU ? U Vishery , která běhá na 4,0GHz bych tomu přínosu "multithreaded renderingu" i věřil, ale u slaboučkého CPU na 1,6GHz ? Nevím nevím....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Re: Problémem je že současné herní engine ze své podstaty nejsou multivláknové, většinou hra běží na jednom vlákně, na další se dá při troše optimalizace hodit např. AI a na třetí třeba PhysX, ale co ten zbytek ???

TCP/IP a komunikacia (aby ti jedno "prehladavanie okolitych pocitacov" totalne nezabilo celu masinu ;-)), input z ovladacov a senzorov, priestorovy zvuk - to je hned 6.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak je ten svět jednoduchý že :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nastupci Xbox-u 360 a Playstation 4 musi automaticky zvladat 4k vystup v 3D provedeni protoze budou silně(horuckovite) podporovat/protlacovat prodej displeju nove(4k) generace, tudiz by meli obsahovat port HDMI 2.0 ktereho specifikace jsou jiz finalni a je tak pripraven do integrace na zarizeni, ja osobne bych privital min. 4 porty typu USB ve predu a min. 1 vzadu + mozna se dockame i Thunderboltu co by odpovidalo potrebe rychlosti proudeni dat na externi uloziska z konzoli s tym ze pujde automaticky vyuzit i DisplayPort co urcite vedle HDMI osobne ocekavam. Trpkou veci tehle novych konzol bude prime az reskriktivni opatreni zamezujici hrani titulu pro starsi generace a s tim spojeno anulovani bazaroveho prodeje jak ho zname dnes, proste sou a budou jeste nenazranejsi, tudiz koupim si hru, odehram a po par svestkach me prestane bavit, jenze kdyz ji hodim na prodej ten kto ma zajem musi reaktivaci zaplatit, tak se ptam nac kupovat neco co neni 100% me kdyz si nemohu sam rozhodnout o tom co s tim udelam a pro koho?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Musím říct, že řešení AMD APU + dedikovaný Radeon se mi docela líbí :)
Neslo by to řadu výhod:

1) Je to x86, snadná portace her z konzolí na PC
2) Hry budou pravděpodobně vyvjíjeny na vyšší paralelizaci, což AMD pomůže
3) Bude se optimalizovat pro ten HW v konzolích, což by mohlo AMD využít a vytřískat lepší provoz těch her na PC s vyladěnějšími ovladači
4) teoreticky by to mohlo pomoci Linuxu, celkem si dokážu představit na takové konzoli XMBC, či něco podobného
5) Jagura APU má v sobě GPU mimo tu příapdnou dedikovanou kartu, takže pokud zrovna nebudete hrát, může to skvěle sloužit na přehrávání videa, surfování po netu při nízké spotřebě, Jaguar APU má mít max 25W TDP
6) AMD by to mohlo finančně výrazně pomoci

Tak snad to vyjde a AMD nastanou lepší časy

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.