Xbox FPS Boost zvyšující FPS 2-4× nejsou žádná kouzla
O tzv. FPS Boost mluvil poprvé Microsoft v únoru kdy oznámil, že chystá podporu 23 her. Co FPS Boost sliboval, bylo zvýšení FPS v podporovaných hrách na dvoj- až čtyřnásobek. Nyní Microsoft ohlásil rozšíření podpory na dalších 74 her, čímž seznam podporovaných vzrostl na 97. Diskuze pod těmito zprávami jsou plné reakcí typu: „To je úžasná technologie, jak to Microsoft dokázal.“ nebo „Kdyby jen něco takového měli i pro PC, skvělá zpráva pro konzolisty.“
Z těchto reakcí je zřejmé, že marketing Microsoftu funguje dobře a uživatelé konzolí mají pocit, že dostali něco navíc. Nějaký výkon, který přišel mávnutím kouzelného proutku a zvyšuje FPS bezmála stovky her.
Realita je však poněkud šedší. Nejde ani o zázračné zvýšení výkonu jako takového, ani o nějaké optimalizace, které by umožňovaly hrám na stávajícím hardwaru dosahovat vyšších FPS. Nejde ani o nějaký zázračný upsampling, kdy by hra byla vykreslována ve čtvrtinovém rozlišení při 4× vyšších FPS a obraz pak zvětšen, aniž by to bylo poznat. Je to zcela prosté: FPS Boost není nic jiného, než úprava starších her s FPS-limitem původně nastaveným na 30 na současných 60 nebo 120 FPS.
Zkrátka jde o odstranění či úpravu omezení, zjednodušeně řešeno. Xbox Series X zkrátka výkon na těch 60 nebo 120 FPS má, pouze hry napsané původně pro starší generaci konzolí zůstávaly omezené na 30 FPS. FPS Boost tak není ani zázračná technologie, ani optimalizace, jako spíš marketingový název pro úpravu hry, aby sama sebe nelimitovala.
Uživatelé PC nemusejí uživatelům konzolí nic závidět. Uživatelé PC totiž u většiny her žádná podobná omezení nemají, takže nikdo nemusí do her zasahovat, aby po upgradu hardwaru mohly běžet na vyšších FPS.
Aktualizovaný seznam her podporujících FPS Boost najdete v odkazu ve zdrojích.