Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Xbox FPS Boost zvyšující FPS 2-4× nejsou žádná kouzla

A není to málo Antone Pavloviči? :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Toto 1000x zunovane a trapne klise, asi fakt nikdy nevymizne z diskusii..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

FPS boost je o marketing o podpoře starších her. Nový hardware, nové možnosti, nový výkon u starší her bez toho, abych musel kupovat remaster. Porovnejte si situaci na PS, kde staré hry nejdou hrát vůbec, nebo za peníze upgrade. V tomhle je XBOX blíž PC a přináší řadu věcí, které jsou u PC samozřejmostí (ale i mandatorní, protože máte roztříštěný hardware).

Já tomu rozumím tak, že FPS boost funguje na systémové úrovni, na úrovni volání Direct3D API. Jason Ronald uvádí, že na novém HW musejí vkládat idle. FPS boost je pak schopnost, využít tento čas nicnedělání k vylepšení hry. Protože ale hra běží s původní codebase, musejí to dělat per-titul a implementovat konkrétní fixy zaručující původní experience, při vyšších FPS. Například nevhodně implementované animační algoritmy mohou FPS znemožnit.

Tvrdit tedy, že je to "jen" zrušení původního vsyncu na 30fps je dost zjednodušující.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no u PS5 to funguje taky ale nemá to marketingový název :D, namátkou God of War, Days Gone, Fallen Order, jen to co jsem hrál jak na PS4 tak na PS5 a vím že to dostalo update bez nutrnosti placení na PS5, zatím tam moc není rozšířený 120FPS 1080p mód jako má Xbox třeba u všech Battlefieldů, to je pravda

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je dobře, chci na podzim doplnit sbírku o PS5 a zahrát si některé věci, co mi utekly.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nefunguje to vubec stejně. Na PS5 všechny hry co jsi vyjmenoval musely dostat patch od developera. MS udělal změny na úrovni systému aby právě obcházel limity implementované developerem a nebyl vyžadován patch. Proto to v některých případech nejde, protože by to tu hru rozbilo. Někde jsou totiž mechaniky hry vázané na FPS a kdyby z 30 udělali 60, tak hra bude 2x rychlejší než by měla. Hlavně je to futureproove, protože až výjde Xbox Series XXXL, bude možné pouhou úpravou zase hru někaj vylepšit. Třeba boost resolution nebo hry co teď při FPS boostu použijí codebase pro One S použijí kód pro One X. Opět vše bez developera, patche, remasteru.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A jestli chceš obcházel limity implementované developerem ještě víc, tak si kup PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám všechny 3 systémy, ale to neubírá nic na tom, co MS děla a nemusel by.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na PS5 idu max hry z PS4, na Xbox Series S/X spusta hier od povodneho Xboxu, Xboxu 360, Xbox One. Pridali HDR do hier, ktore ho nativne nemaju, zvysili rozlisenie. Nemusim si kvoli hram, ktore som za roky nakupil vlastnit vsetky stare konzoly. Zahram si tie stare hry bez fps dropov vsetky na jednej. Microsoft vela investoval, aby zachoval backward compatibility. Zcasti preto, ze nemali vela launch titles, ale ich pristup ma potesil viac. Mozno sa raz MS rozhodne povolit hranie Xbox hier na PC.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak Xbox je od začátku na x86 HW a systém jsou vykuchané Windows, takže by to byla spíše ostuda, kdyby tu zpětnou kompatibilitu neměl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Xbox a Xbox 360 nie su x86. Az Xbox One generacia rovnako ako PS4 su x86. Napriek tomu MS spravil uz na Xbox One emulaciu predchadzajucich systemov. Sucasny HW je vykonovo uplne niekde inde, no Sony ani na PS5 neemuluje ani len PS1, co zvladne aj RPi. Pricom ked MS na Xbox One dokazal emulovat Xbox 360, Sony by na o gneraciu novsom PS5 malo zvladnut emulaciu rovnakej generacie ako Xbox One - PS3. Ked nadsenci dokazu napisat RPCS3 reverse engineeringom, Sony by s pristupom k dokumentacii malo na PS5 zvladnut to iste. Akurat Sony nechce, aby sa hrali starsie hry, na co ma plne pravo. Ale ked MS v tomto pripade robi nieco navyse, zasluzi si pochvalu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Xbox a Xbox 360 nie su x86."

Jsou a vždy byly. https://cs.wikipedia.org/wiki/Xbox

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano první Xbox měl v sobě Pentium III na 733Mhz a taky je dost zajímavé, že se měl původně jmenovat DirectX Box, dle 3d rozhraní na PC. Každopádně Xbox 360 rozhodně nebyl x86, jelikož měl v sobě multicore PowerPC procesor Xenon od IBM. To samé se týkalo i PS3, která měla v sobě speciálně navržený Cell procesor, který díky své složitosti Sony není schopná emulovat dodnes (nebo chybí chuť, vůle, viz. Jim "Kdo by dnes hrál ty starý vošklivý hry" Ryan). Proto i BC u Xboxu One byl celkem oříšek (díky PowerPC architektuře). Jaguáry už byly x86 a proto by se PS4 i Xbox daly pokládat za hodně slabá PCčka. Desky s procesory Xbox One S/X si dnes lze pro stavbu bizár PC objednat z Číny, žel bohu bez GPU. XBox One navíc běží na osekaných W10 a Direct X 12. A právě Direct X API všechny generace Xboxů spojuje, a proto je zde možná efektivní zpětná kompatibilita na rozdíl od PSka, jelikož každá starší generace měla vlastní architekturu s vlastním API. PS2 potřebovalo speciální čip na hraní PS1 her, první várka PS3 též pro přehrání PS1 a PS2 her a v pozdějších verzích PS3 dokonce chyběl. Na Ps4 sice byla snaha převézt část PS2 her (pár jich ve storu najdete), ale ne na základě emulace. A jak jsem již psal, emulace PS3 je díky Cell procesu nemožná (obecně se jednalo o velmi výkonné leč složité cpu a vyvíjet hry na PS3 bylo peklo). PS5 a Xbox S/X mají již x86 custom procesor Ryzen 7 2700x plně kompatibilní s předchozím Jaguárem, který nalezneme v PS4 / Xbox One. Proto byla zpětná kompatibilita s předchozí generací celkem jistá.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S nemoznou emulaciou PS3 (napr. RPCS3) nesuhlasim. Prenesene hry z PS2 na PS4 boli spustane lokalne alebo iba streamovane?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemožná jsem spíš myslel jako že na PSku. Dlouho jsem RPCS3 nesledoval, myslím si, že ale stále ještě dost chybí k dokonalosti stejně jako u Xenie (vysoké nároky, nebo už se to zlepšilo?). PS2 hry na PS4 jsou převedené na HW čtyřky a jsou spouštěné lokálně ve FullHD rozlišení (1080p). Je jich ale jen zlomek. Bohužel není možné DVD té hry vložit do PS4 a čekat, že se hra sama updatuje a spustí jako to mu je u XOnka a XSX. Je nutné je koupit digitálně v PS storu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Beru zpět, ten 360 mi nějak utek. Díky za upřesnění.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby tomu neříkali "fps boost" ale třeba "FPS LIMIT BOOST", tak by vlasně nemohl nikdo nic namítat proti objektivitě a přitom by to neznělo o nic méně bombasticky...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tento článek se mi nějak nepozdává. Hry běžící ve zpětné kompatibilitě obvykle nemají odemčené fps až na drobné výjimky. Je dobré si pustit rozbor Digital Foundry, který vznikl při první várce her upgradovaných na 60fps. Tam hezky říkají, že hry s tímto updatem ve skutečnosti neběží více než 30fps, protože takto byly naprogramovány a hra již nelze zpětně modifikovat - unlock framerate by musel provézt vývojář a hru opatchovat (více práce, méně koláčů a proto tady máme tolik remasterů). XSS/S tak provede "magii", že frekvence samo znásobí a ačkoliv si hra myslí, že jede 30fps max, ve skutečnosti jede 60fps - je ale nutný update hry na úrovní systému (něco jako automatické HDR - také jej každá hra nepodporuje). Takže to není na principu odemčeného snímkování, tak jak to známe z PC. Co marketingu týče, v tomto případě se nejedná o žádnou klamavou reklamu. Hry na XSS/X dostanou fps boost na úrovni HW updatu, aniž by se vývojáři museli ke hrám vracet, na rozdíl od Sony, která tímto zaúkoluje alespoň svá studia. Proto těch 20éček za next gen update. Z pohledu PC geeka je to složité a zbytečně složité, ale ve světe konzolí je to velká věc. Bohužel tohle celé má jeden drobný zubní kaz. Není to nedostatek exklusivit na MS platformě a ani to, že dnes kromě eska nic jiného neseženete. Ten velký slon uprostřed malé místností totiž zoufale troubí: "900p ... 720p!!!" To jsou totiž rozlišení, ve kterých většina onenkovejch her na XSS/X poběží. Na XSX je situace jednodušší - hry poběží v Xckové verzi (alespoň těch pár, co ji mají). Na XSS je to ale díky malé paměti bída. Malé esko by totiž s klidem mohlo rozběhnout staré onenkové hry v 1440p (30/60fps), X360 i klidně 4k, ale chybí zde resolution boost, což bych osobně ocenil mnohem více, než fps boost (opět zvýšení rozlišení by musel provézt vývojář, pokud již hra nedisponuje adaptivním rozlišením). V tomto má PS5 navrch. PS4 hry většinou jeli v 1080p. Jinak DF si můžete shlédnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=7dxJFCgkNws.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naprogramována? Takto se snad dělaly nějaké pošinovky z 90tek. 3D hry nevyžadují pevné fps a tudíž mohou mít jen omezenou horní hranici ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fps lock je na konzolích běžná věc, aby neskákalo fps mezi 30 a 60. To samé bylo na PC v začátcích, kdy Voodoo 1 měla defaultně lock na 30 a první ATI Rage snad na 20. Stejně tak Android app Google Gallery po implementaci 60 Hz někdy okolo Android 4.něco nastavila lock na 30 fps, opět aby fps neskákalo, když věděli, že spousta telefonů neudrží 60.

Původní autor s těmi 30 fps možná myslí zpracování vstupu a fyziku, která běží v samostatné samostatném vlákně (před Ryzenem tam byl Jaguar se slabým single výkonem), takže změna zámku fps na ní nemá vliv.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano. :) Já to asi neumím tak dobře vyjádřit. Jen se mi moc nezdál ten článek. Takovej strohej. Pochopil jsem, že konsolové hry mají lock 30fps/60fps, ale na původních konzolích běželi i hůře. Z PC jsem sám znal maximálně vsync a tím, že jsem nikdy neměl pořádné dělo, moc jsem víc jak 60fps neřešil. Co mě ale občas zarazilo, že když člověk hrál hry třeba víc jak 30fps, postavy se divně cukali (byly animované na 30fps). V současnosti mi to třeba připomnělo vzlétající ptactvo v AC Odyssey (ta hra je cílená na 30fps a jsou místa, kde mi to 6 jádro doma nestíhá). Nebo když jsem hrál Uncharted 1 na PS4, tak mi ta hra v 60fps přišla divná (podivně urychlené pohyby postav apod.). Co jsem chtěl říct, že pokud máte třeba kazetovou nahrávku a převedete hudbu na cd, bude mít stejně špatnou kvalitu, jako na té kazetě. Stejně tak mají hry na konzolích přesně stanovené parametry, které nelze v nastavení měnit, tak jako na pc. Update grafiky musí provézt vývojář (studia Sony, next gen updaty) nebo výrobce konzole (MS pro systém XSS/X).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, mají přesně stanovou horní hranici, např. do 30fps. Tu ale nepřekročí ani na lepším HW. Na tomto HW ale mohou je plynuleji, vymizí FPS fluktuace, microstutter. Pro víc fps je třeba update buď hry (proto ty placené next gen updaty či nesmyslné remastery, ale také i XOX a PS4 Pro free patche), nebo vytvoření technologie na konzoli (jako třeba automatické HDR na XSS/R). Na hře to ale musí být odzkoušeno a ne všechny to budou podporovat (proto FPS boost má jen zlomek hře zatím). Svým způsobem ten update vytvoří MS a nemusí čekat na vývojáře. Na digital foundry dělali i testy s hrami, které měli odemčený framerate (napři Ghost Recon Advanced Warfighter 2: https://www.youtube.com/watch?v=xYvM5ddSWMM). Bohužel to je bez titulků a trochu staršího data, ale vysvětlují tam, kam může směřovat BC na next gen konzolích.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Žádám autora článku o jeho stažení, protože je zcela zavádějící. Takto FPS Boost nefunguje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.