5. 9. 2018 - 16:59https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuseBylo by to hezkej přehrávač, kdyby to umělo audio passtrough v 3rd party aplikacích.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=326228https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182318
+
k cemu tam pak to kodi je? To jen posle obycejne DTS do S/PDIF?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
k cemu tam pak to kodi je? To
chatumbabub https://diit.cz/profil/chatumbabub
5. 9. 2018 - 17:10https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskusek cemu tam pak to kodi je? To jen posle obycejne DTS do S/PDIF? https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182330
+
Nejsem si jistý, zda-li na rozeznání rozdílu mezi 10 a 12 bity je opravdu nutné mít jas 10000 Cd. Profesionální grafické monitory (foto či DTP) jedou v kalibrovaném režimu mezi 80–110 Cd (maximálně) a na 10 bitech. A věřte tomu, že těch 10 bitů je zatraceně dobře poznat! Jsem přesvědčen, že rozdíl 10 versus 12 bitů je uživatel schopen rozeznat především a jedině na jemných přechodech, nikoliv na samotném rozsahu barev. Ten je dán poněkud přehnaným požadavkem REC2020. No a to bych chtěl fakt vidět na současných možnostech zobrazovacích panelů pro konzumní (byť vyšší třídy) elektroniku! Zejména při úvaze kolik stojí panely pro zobrazení alespoň 97 % prostoru AdobeRGB, přičemž REC2020 je asi tak ještě o 25 % větší! To už vidím, jak u nějakého DolbyVisionReady televizoru za ¾mega bude pak hodně malinkými písmenky (zda-li vůbec) v manuálu napsáno „pokrývá až 72 % REC2020*“ a pak pod * ještě menším písmem „jen za předpokladu, že jas televizoru bude nastaven v demo módu na 120 %. Pokud nastavíte jas na více jak 100 %, porušíte tímto záruční podmínky bod 3, odstavec g…“ :))
No a 10000Cd — to už je mimo realitu. A proč? No, kupte si takový 100W reflektor. Dejte si ho na stůl, rozsviťte a koukejte se do toho a pochopíte…
Takže jestli soudruzi v Dolby demonstrují své standardy tak, že oslní pozorovatele palbou 10000 Cd s nadšeným zvoláním „tak co, už si užíváte těch 12 bitů?!“, tak pozorovatel určitě přitaká, zcela oslepen a vrážeje při svém odchodu do stěn místnosti… :-)))
Tak si říkám, jestli to opět není jen o kšeftu s výnosným prodejem nálepek „DOLBY VISION READY“…
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Nejsem si jistý, zda-li na
Viktor Navrátil https://diit.cz/autor/viktor-n
6. 9. 2018 - 10:23https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuseNejsem si jistý, zda-li na rozeznání rozdílu mezi 10 a 12 bity je opravdu nutné mít jas 10000 Cd. Profesionální grafické monitory (foto či DTP) jedou v kalibrovaném režimu mezi 80–110 Cd (maximálně) a na 10 bitech. A věřte tomu, že těch 10 bitů je zatraceně dobře poznat! Jsem přesvědčen, že rozdíl 10 versus 12 bitů je uživatel schopen rozeznat především a jedině na jemných přechodech, nikoliv na samotném rozsahu barev. Ten je dán poněkud přehnaným požadavkem REC2020. No a to bych chtěl fakt vidět na současných možnostech zobrazovacích panelů pro konzumní (byť vyšší třídy) elektroniku! Zejména při úvaze kolik stojí panely pro zobrazení alespoň 97 % prostoru AdobeRGB, přičemž REC2020 je asi tak ještě o 25 % větší! To už vidím, jak u nějakého DolbyVisionReady televizoru za ¾mega bude pak hodně malinkými písmenky (zda-li vůbec) v manuálu napsáno „pokrývá až 72 % REC2020*“ a pak pod * ještě menším písmem „jen za předpokladu, že jas televizoru bude nastaven v demo módu na 120 %. Pokud nastavíte jas na více jak 100 %, porušíte tímto záruční podmínky bod 3, odstavec g…“ :))
No a 10000Cd — to už je mimo realitu. A proč? No, kupte si takový 100W reflektor. Dejte si ho na stůl, rozsviťte a koukejte se do toho a pochopíte…
Takže jestli soudruzi v Dolby demonstrují své standardy tak, že oslní pozorovatele palbou 10000 Cd s nadšeným zvoláním „tak co, už si užíváte těch 12 bitů?!“, tak pozorovatel určitě přitaká, zcela oslepen a vrážeje při svém odchodu do stěn místnosti… :-)))
Tak si říkám, jestli to opět není jen o kšeftu s výnosným prodejem nálepek „DOLBY VISION READY“…https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182513
+
Myslím, že jedna věc je 10bit/12bit u profesionální (renderované) grafiky a druhá u snímačem zachycené reality. Ať jsou převodníky na snímači jakékoli a následné zpracování jakékoli, je fakt ten, že možnosti reálných snímačů odpovídají zhruba 6bit na kanál. Tam je omezení dané analogovou částí snímače a aspekty jako je šum, dynamický rozsah fotodiody ap. Pokud vzniká banding, není to prakticky nikdy nedostatečnou barevnou hloubkou, ale limity snímače. Na další úpravy i HDR tone mapping je dobré mít nějakou rezervu, ale 12bit na kanál je pro fotografii a video neskutečný overkill.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Myslím, že jedna věc je 10bit
no-X https://diit.cz/autor/no-x
6. 9. 2018 - 10:48https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuseMyslím, že jedna věc je 10bit/12bit u profesionální (renderované) grafiky a druhá u snímačem zachycené reality. Ať jsou převodníky na snímači jakékoli a následné zpracování jakékoli, je fakt ten, že možnosti reálných snímačů odpovídají zhruba 6bit na kanál. Tam je omezení dané analogovou částí snímače a aspekty jako je šum, dynamický rozsah fotodiody ap. Pokud vzniká banding, není to prakticky nikdy nedostatečnou barevnou hloubkou, ale limity snímače. Na další úpravy i HDR tone mapping je dobré mít nějakou rezervu, ale 12bit na kanál je pro fotografii a video neskutečný overkill.https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182525
+
No, není snímač jako snímač. To si myslím, že u nejednoho fotografa se výhrůžně zježí chlupy na bradě (fotograf naštěstí nejsem a po ránu jsem i hladce oholen). Profesionální snímače a zadní stěny mají výstup běžně na 16 bitech, některé zadní stěny pak i aktivní chlazení proti šumu.
Jinak souhlas.
Tedy až na jednu drobnost — 10/12bitů v kontextu debaty nad DolbyVision není o zpracování a editaci, ale o finálním zobrazení již hotové produkce/hry. Samozřejmě pro pořádnou editaci není bitů nikdy dost! A o barevném prostoru ani nemluvě… :))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No, není snímač jako snímač.
Viktor Navrátil https://diit.cz/autor/viktor-n
6. 9. 2018 - 12:09https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuseNo, není snímač jako snímač. To si myslím, že u nejednoho fotografa se výhrůžně zježí chlupy na bradě (fotograf naštěstí nejsem a po ránu jsem i hladce oholen). Profesionální snímače a zadní stěny mají výstup běžně na 16 bitech, některé zadní stěny pak i aktivní chlazení proti šumu.
Jinak souhlas.
Tedy až na jednu drobnost — 10/12bitů v kontextu debaty nad DolbyVision není o zpracování a editaci, ale o finálním zobrazení již hotové produkce/hry. Samozřejmě pro pořádnou editaci není bitů nikdy dost! A o barevném prostoru ani nemluvě… :))https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182603
+
„Profesionální snímače a zadní stěny mají výstup běžně na 16 bitech“
Právě o tom mluvím. Digitální výstup je sice v 16 bitech, ale co jde do převodníku, odpovídá zhruba těm 6 bitům. Převodem na vícebitový formát se žádným způsobem kvalita obrazu nezvýší. 99 % je marketing, 1 % přínos.
Mno a dokud zobrazuju obsah zachycený snímačem, jehož fyzické možnosti odpovídají zhruba těm šesti bitům, tak logicky nepotřebuju víc než opět těch šest bitů. Pro HDR se hodí rezerva, aby nevznikaly artefakty, které v zachyceném obraze nejsou, ale 32× větší prostor je naprosto zbytečný overkill, který nemá žádný praktický přínos.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
„Profesionální snímače a
no-X https://diit.cz/autor/no-x
6. 9. 2018 - 12:33https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse„Profesionální snímače a zadní stěny mají výstup běžně na 16 bitech“
Právě o tom mluvím. Digitální výstup je sice v 16 bitech, ale co jde do převodníku, odpovídá zhruba těm 6 bitům. Převodem na vícebitový formát se žádným způsobem kvalita obrazu nezvýší. 99 % je marketing, 1 % přínos.
Mno a dokud zobrazuju obsah zachycený snímačem, jehož fyzické možnosti odpovídají zhruba těm šesti bitům, tak logicky nepotřebuju víc než opět těch šest bitů. Pro HDR se hodí rezerva, aby nevznikaly artefakty, které v zachyceném obraze nejsou, ale 32× větší prostor je naprosto zbytečný overkill, který nemá žádný praktický přínos.https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182621
+
A jste si jistý? Na 6 bitech by byla vidět hodně výrazná posterizace a banding jak prase! Nebavíme se doufám o snímačích běžných mobilů a krabiček od zápalek, že ano? :)
No a 6 bitů v Adobe RGB (dokonce i v sRGB) — to už by byl docela slušný masakr.
Mám pocit, pane kolego, že v někde naší debatě dochází k nemalému nedorozumění…
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A jste si jistý? Na 6 bitech
Viktor Navrátil https://diit.cz/autor/viktor-n
6. 9. 2018 - 13:17https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuseA jste si jistý? Na 6 bitech by byla vidět hodně výrazná posterizace a banding jak prase! Nebavíme se doufám o snímačích běžných mobilů a krabiček od zápalek, že ano? :)
No a 6 bitů v Adobe RGB (dokonce i v sRGB) — to už by byl docela slušný masakr.
Mám pocit, pane kolego, že v někde naší debatě dochází k nemalému nedorozumění…https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182672
+
Mate asi spatne infromace, rekl bych tak 20 let stare. To co pisete platilo mozna tak pro prvni digitalizery PAL videosignalu, ale napr. zde: http://isl.stanford.edu/~abbas/ee392b/lect08.pdf si to muzete zcela zdarma prostudovat. A pokud na univerzite nekecaji (coz bych nepredpokladal), tak podle tabulky uz i obycejny consumer grade CMOS ma DR 54dB, cemuz odpovida 10bitu! High-end CCD ma >78dB, coz je vice nez 14 bitu. Pro konverzi dB<>bit jsem pouzil kalkulator zde: https://www.maximintegrated.com/en/design/tools/calculators/product-desi... . I v nejhorsim pripade, kdy bych uvazoval o 54dB signalu SINAD, tak dostavam pres 8 efektivnich bitu ! Cili na sest klidne zapomente. Jinak zmineny dokument zminuje i techniky pro zvyseni DR nad 160dB, ovsem za cenu poklesu SNR a samozrejme znacne komplexnosti elektroniky. V referencich je pak uveden odkaz na dokument (https://ieeexplore.ieee.org/document/1494013/?reload=true) popisujici praktickou realizaci CMOS snimace s efektivnim DR 117dB (19.5bitu) a to jiz v roce 2005 !!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mate asi spatne infromace,
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
6. 9. 2018 - 14:30https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuseMate asi spatne infromace, rekl bych tak 20 let stare. To co pisete platilo mozna tak pro prvni digitalizery PAL videosignalu, ale napr. zde: http://isl.stanford.edu/~abbas/ee392b/lect08.pdf si to muzete zcela zdarma prostudovat. A pokud na univerzite nekecaji (coz bych nepredpokladal), tak podle tabulky uz i obycejny consumer grade CMOS ma DR 54dB, cemuz odpovida 10bitu! High-end CCD ma >78dB, coz je vice nez 14 bitu. Pro konverzi dB<>bit jsem pouzil kalkulator zde: https://www.maximintegrated.com/en/design/tools/calculators/product-design/data-conversion.cfm . I v nejhorsim pripade, kdy bych uvazoval o 54dB signalu SINAD, tak dostavam pres 8 efektivnich bitu ! Cili na sest klidne zapomente. Jinak zmineny dokument zminuje i techniky pro zvyseni DR nad 160dB, ovsem za cenu poklesu SNR a samozrejme znacne komplexnosti elektroniky. V referencich je pak uveden odkaz na dokument (https://ieeexplore.ieee.org/document/1494013/?reload=true) popisujici praktickou realizaci CMOS snimace s efektivnim DR 117dB (19.5bitu) a to jiz v roce 2005 !!!!https://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskuse#comment-1182711
+
Diskuse k Xbox One přichází s podporou Dolby Visionhttps://diit.cz/clanek/xbox-one-prichazi-s-podporou-dolby-vision/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Bylo by to hezkej přehrávač, kdyby to umělo audio passtrough v 3rd party aplikacích.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=326228
k cemu tam pak to kodi je? To jen posle obycejne DTS do S/PDIF?
Audio dekoduje Kodi tzn. DTS/AC3 do HDMI / S/PDIF.
hm, takze DTS MA ci Dolby Atmos nehrozi..
Nejsem si jistý, zda-li na rozeznání rozdílu mezi 10 a 12 bity je opravdu nutné mít jas 10000 Cd. Profesionální grafické monitory (foto či DTP) jedou v kalibrovaném režimu mezi 80–110 Cd (maximálně) a na 10 bitech. A věřte tomu, že těch 10 bitů je zatraceně dobře poznat! Jsem přesvědčen, že rozdíl 10 versus 12 bitů je uživatel schopen rozeznat především a jedině na jemných přechodech, nikoliv na samotném rozsahu barev. Ten je dán poněkud přehnaným požadavkem REC2020. No a to bych chtěl fakt vidět na současných možnostech zobrazovacích panelů pro konzumní (byť vyšší třídy) elektroniku! Zejména při úvaze kolik stojí panely pro zobrazení alespoň 97 % prostoru AdobeRGB, přičemž REC2020 je asi tak ještě o 25 % větší! To už vidím, jak u nějakého DolbyVisionReady televizoru za ¾mega bude pak hodně malinkými písmenky (zda-li vůbec) v manuálu napsáno „pokrývá až 72 % REC2020*“ a pak pod * ještě menším písmem „jen za předpokladu, že jas televizoru bude nastaven v demo módu na 120 %. Pokud nastavíte jas na více jak 100 %, porušíte tímto záruční podmínky bod 3, odstavec g…“ :))
No a 10000Cd — to už je mimo realitu. A proč? No, kupte si takový 100W reflektor. Dejte si ho na stůl, rozsviťte a koukejte se do toho a pochopíte…
Takže jestli soudruzi v Dolby demonstrují své standardy tak, že oslní pozorovatele palbou 10000 Cd s nadšeným zvoláním „tak co, už si užíváte těch 12 bitů?!“, tak pozorovatel určitě přitaká, zcela oslepen a vrážeje při svém odchodu do stěn místnosti… :-)))
Tak si říkám, jestli to opět není jen o kšeftu s výnosným prodejem nálepek „DOLBY VISION READY“…
Myslím, že jedna věc je 10bit/12bit u profesionální (renderované) grafiky a druhá u snímačem zachycené reality. Ať jsou převodníky na snímači jakékoli a následné zpracování jakékoli, je fakt ten, že možnosti reálných snímačů odpovídají zhruba 6bit na kanál. Tam je omezení dané analogovou částí snímače a aspekty jako je šum, dynamický rozsah fotodiody ap. Pokud vzniká banding, není to prakticky nikdy nedostatečnou barevnou hloubkou, ale limity snímače. Na další úpravy i HDR tone mapping je dobré mít nějakou rezervu, ale 12bit na kanál je pro fotografii a video neskutečný overkill.
No, není snímač jako snímač. To si myslím, že u nejednoho fotografa se výhrůžně zježí chlupy na bradě (fotograf naštěstí nejsem a po ránu jsem i hladce oholen). Profesionální snímače a zadní stěny mají výstup běžně na 16 bitech, některé zadní stěny pak i aktivní chlazení proti šumu.
Jinak souhlas.
Tedy až na jednu drobnost — 10/12bitů v kontextu debaty nad DolbyVision není o zpracování a editaci, ale o finálním zobrazení již hotové produkce/hry. Samozřejmě pro pořádnou editaci není bitů nikdy dost! A o barevném prostoru ani nemluvě… :))
„Profesionální snímače a zadní stěny mají výstup běžně na 16 bitech“
Právě o tom mluvím. Digitální výstup je sice v 16 bitech, ale co jde do převodníku, odpovídá zhruba těm 6 bitům. Převodem na vícebitový formát se žádným způsobem kvalita obrazu nezvýší. 99 % je marketing, 1 % přínos.
Mno a dokud zobrazuju obsah zachycený snímačem, jehož fyzické možnosti odpovídají zhruba těm šesti bitům, tak logicky nepotřebuju víc než opět těch šest bitů. Pro HDR se hodí rezerva, aby nevznikaly artefakty, které v zachyceném obraze nejsou, ale 32× větší prostor je naprosto zbytečný overkill, který nemá žádný praktický přínos.
A jste si jistý? Na 6 bitech by byla vidět hodně výrazná posterizace a banding jak prase! Nebavíme se doufám o snímačích běžných mobilů a krabiček od zápalek, že ano? :)
No a 6 bitů v Adobe RGB (dokonce i v sRGB) — to už by byl docela slušný masakr.
Mám pocit, pane kolego, že v někde naší debatě dochází k nemalému nedorozumění…
Mate asi spatne infromace, rekl bych tak 20 let stare. To co pisete platilo mozna tak pro prvni digitalizery PAL videosignalu, ale napr. zde: http://isl.stanford.edu/~abbas/ee392b/lect08.pdf si to muzete zcela zdarma prostudovat. A pokud na univerzite nekecaji (coz bych nepredpokladal), tak podle tabulky uz i obycejny consumer grade CMOS ma DR 54dB, cemuz odpovida 10bitu! High-end CCD ma >78dB, coz je vice nez 14 bitu. Pro konverzi dB<>bit jsem pouzil kalkulator zde: https://www.maximintegrated.com/en/design/tools/calculators/product-desi... . I v nejhorsim pripade, kdy bych uvazoval o 54dB signalu SINAD, tak dostavam pres 8 efektivnich bitu ! Cili na sest klidne zapomente. Jinak zmineny dokument zminuje i techniky pro zvyseni DR nad 160dB, ovsem za cenu poklesu SNR a samozrejme znacne komplexnosti elektroniky. V referencich je pak uveden odkaz na dokument (https://ieeexplore.ieee.org/document/1494013/?reload=true) popisujici praktickou realizaci CMOS snimace s efektivnim DR 117dB (19.5bitu) a to jiz v roce 2005 !!!!
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.