Xbox One S je nejlevnější 4k BR přehrávač, nese 16nm SoC zrychlený o ~10 %
Xbox One S jsme si již představili, takže se můžeme přesunout rovnou k novinkám a zajímavostem. Jak je patrné z úvodní fotografie, nový model konzole je menší než Playstation 4, je i energeticky méně náročný (to už ovšem z fotografie vidět není :-) a disponuje avizovanou podporou pro 4k UHD video, což z něj díky přítomnosti optické mechaniky činí patrně nejdostupnější stolní přehrávač pro 4k Blu-ray. Při ceně $299 je herní funkcionalita de facto bonusem zdarma. Samozřejmě nechybí výstup HDMI 2.0 s podporou HDCP 2.2
Tento „bonus zdarma“ byl ovšem vylepšen oproti standardnímu modelu. Díky využití 16nm procesu pro hlavní SoC (byť to není výslovně specifikováno, nepřipadá v úvahu jiná možnost, než výroba u TSMC) bylo možné snížit spotřebu a to i při vyšších taktovacích frekvencích, které mají pozitivní vliv na výkon. Grafické jádro bylo přetaktováno z 853 na 914 MHz (+7,2 %), paměť ESRAM rovněž, takže namísto původní přenosové rychlosti 204 GB/s dosahuje 219 GB/s (+7,4 %) a osmijádrový procesor dostal podporu pro boost. Ten se samozřejmě ve hrách příliš neprojeví (to bývá aktivních vše osm jader), ale urychluje nabíhání systému a načítání některých her. Kompletní restart trval původně 1 minutu a 36,56 sekund; s novým modelem naměřila redakce InTheGame 1 minutu a 26,94 sekund. Nabíhání hry Rise of the Tomb Raider se z 16,82 sekund zrychlilo na 15,64 sekund.
Zrychlení se projevuje i ve hrách, ne však ve všech. Záleží, čím je výkon daného herního titulu limitovaný, ale také o jakou jde scénu. V nejlepších případech se redakci DigitalFoundry podařilo naměřit rozdíly výrazně přesahující 10 %, typičtější jsou spíše posuny kolem 8 % ve hrách limitovaných grafickým výkonem. Dílčí výsledky prezentuje DigitalFoundry v níže uvedené videu: