Xbox One S disponuje CPU/GPU Boostem a umí 4k upscaling
O Xbox One S už jsme si leccos řekli, takže jen v krátkosti zrekapituluji, že jde o produkt letošního roku, který si klade za cíl snížit proporce (o ~40 %) a energetické nároky a k tomu obývákovým hráčům nabídnout i nějaké ty praktické bonusy. Řeč byla kupříkladu o podpoře 4k videa včetně HDR a tomu odpovídajícímu plnohodnotnému 4k výstupu.
Aby se tato výhoda zužitkovala i při samotných hrách, byla novému modelu doplněna podpora pro upscaling na 4k rozlišení, která funguje nezávisle na hře, tak ji lze aktivovat ve všech dosavadních titulech pro Xbox One.
Zdroje dále hovoří o podpoře pro boost jak na straně CPU, tak na straně GPU. Variabilní taktovací frekvence umožní lépe využít potenciálu hardwaru v situacích, kdy není omezen TDP limitem. Prozatím není známo, jak bude konfigurace grafických a procesorových jader integrovaných v novém SoC vyráběném na FinFET procesu vypadat. Lze předpokládat, že procesorová jádra zůstanou na architektuře Jaguar/Puma+, pouze budou zmenšena a stejně jako v pozdějších variantách mobilních SoC bude doplněna podpora pro boost. Konfigurace grafického jádra je větší neznámou, v podstatě není jisté, jakou verzi architektury Microsoft zvolil - existují argumenty jak pro zachování GCN druhé generace (kompatibilita), tak pro GCN čtvrté generace (vyšší výkon).
Vydání Xbox One S je očekáváno do konce prázdnin a stát bude $299 pro základní konfiguraci s 500GB harddiskem, $349 v konfiguraci s 1TB diskem a $399 ve 2TB provedení, které je další novinkou oproti původnímu modelu.