Xbox One X je nesrovnatelně výkonnější než Playstation 4 Pro
Xbox One X, donedávna známý jako Xbox (Project) Scorpio, disponuje řadou hardwarových inovací, které z něj činí nejen hardware nesrovnatelně výkonnější oproti původnímu Xbox One, ale také zhruba o polovinu rychlejší než je Playstation 4 Pro. Ta nabízí GPU architektury Polaris inovované o tři prvky architektury Vega a od Xbox One X se očekává, že se generaci Vega přiblíží ještě výrazněji. Náskok v papírovém výkonu, který je 1,43× vyšší, by doplnění dalších technologií mohlo v reálném nasazení posunout ještě dál.
Xbox One X (Scorpio) | Xbox One | PS4 Pro | PS4 | |
---|---|---|---|---|
typ jádra | x86 SoC | x86 SoC | x86 SoC | x86 SoC |
proces | 16nm | 28nm | 16nm | 28nm |
CPU | ||||
architektura | Jaguar+ | Jaguar | Jaguar | Jaguar |
takt | 2,3 GHz (1,3×) | 1,75 GHz | 2,1 GHz | 1,6 GHz |
jádra | 8 | 8 | 8 | 8 |
cache (L2) | 4 MB | 4 MB | 4 MB | 4 MB |
GPU | ||||
architektura | ? | GCN 2 | GCN 4+ | GCN 2 |
takt | 1172 MHz (1,4×) | 853 MHz | 911 MHz | 800 MHz |
stream-procesory | 2560 (3,3×) | 768 | 2304 | 1152 |
výkon (FP32) | 6,0 TFLOPS (4,6×) | 1,3 TFLOPS | 4,2 TFLOPS | 1,8 TFLOPS |
ESRAM | - | 32 MB | - | - |
RAM | ||||
typ | GDDR5 | DDR3 | GDDR5 | GDDR5 |
kapacita | 12 GB | 8 GB | 8 GB | 8 GB |
z toho dostupné hrám | 9 GB | 5 GB (+32MB SRAM) | 5 GB | 5 GB |
takt (ef.) | 6,8 GHz (3,2×) | 2,1 GHz | 6,8 GHz | 5,5 GHz |
sběrnice | 384bit (1,5×) | 256bit | 256bit | 256bit |
datová propustnost | 326,4 GB/s (4,8× / 1,2×) | 68 GB/s (+209 GB/s ESRAM) | 218 GB/s | 176 GB/s |
ostatní | ||||
vydání | Q4 2017 | Q4 2013 | Q4 2016 | Q4 2013 |
Právě to naznačují i slova zástupců anglického herního studia Sumo Digital, kteří jsou nadšení z toho, jak skvěle nová konzole zvládá pracovat s vysokým množstvím grafických prvků. Nemá prý problém pracovat ani s patnácti tisíci zároveň, což je ve srovnání s Playstation 4 Pro velmi výrazný náskok. Sumo Digital jej přirovnává k rozdílu mezi „dnem a nocí“.
Co konkrétně za tímto náskokem stojí, zatím není známo, ale teoreticky může jít o tři prvky. Jedním je procesorový výkon. Ten by ale spíš než z taktů (cca 10% náskok oproti PS4Pro) musel vycházet z inovované procesorové architektury, o které se alespoň Microsoft vyjadřoval v tom smyslu, že jde o víc než jen přetaktovaný Jaguar. Druhým prvkem, který může mít vliv, je nízkoúrovňové API. Že by DirectX 12 pro Xbox bylo v nějakém ohledu výrazně lepší než API Playstation 4 Pro, se ale zatím neprokázalo. Nakonec může mít vliv i architektura GPU lépe optimalizovaná pro paralelní zpracování geometrie. Zde by mohly mít vliv některé prvky architektury Vega.
Ať už důvod stojí kdekoli, pro uživatele je klíčová informace, že v případě dobře optimalizované hry dokáže Xbox One X podávat nad očekávání dobré výsledky. Více se dozvíme během příštího kvartálu, kdy je vydání konzole očekáváno.