Začaly jít ceny Blu-ray správným směrem?
Asi ani vám neuniklo, že ceny Blu-ray titulů jsou jaksi o něco vyšší než ty samé na DVD. Leckdo to přirovnává k době, kdy se s VHS začaly objevovat DVD, jenže dnes se zdá být situace krapek jiná. Zatímco s přechodem z VHS na DVD získal uživatel nejméně tři významná vylepšení (kvalita obrazu, trvanlivost záznamu a „nepoškoditelnost“ DVD oproti kazetě, která se někdy zamotala), s Blu-ray to není zas tak markantní. Ano, rozlišení je větší, ano, je tu možnost dalších interaktivních bonusů a dalších vychytávek, ale přiznejme si, kolik z vás vůbec využívá bonusy na DVD (Pozn. David: to já si zase různých dokumentů z natáčení, alternativních verzí typu Alien 3 či dalších zvukových stop s komentářem režiséra/skladatele hudby velmi považuji a je to dle mého jeden z největších přínosů DVD oproti VHS) a našel vůbec někdo u filmu pohled z jiné kamery, což byla také svého času vymoženost, která měla zvýšit zájem o DVD. Je to s tím asi jako s CD-Textem na hudebních plackách, jde to, ale kde nic, tu nic. Je tedy pochopitelné, že lidé jsou i k těmto „nadstavbám“ zatím celkem vlažní. K vyššímu rozlišení navíc potřebujete novou televizi, což vás s DVD netrápilo.
Nyní se začíná ukazovat, že vydavatelé budou muset asi s cenovou politikou něco dělat, protože zákazníci velmi váhají, zda si koupit za třetinovou cenu film na DVD, nebo utratit nemalé peníze za Blu-ray. Některá studia už to začala chápat, a tak třeba Lionsgate začala vydávat reedice Blu-ray za nižší ceny. Terminator 2 stál v roce 2006 necelých 30 USD, ale nyní se dotisknul za 19,99 USD. Obchody jako Newbury Comics nadšeně tleskají, protože zatímco do března, kdy se reedice dostala na trh, prodali celkem šest kusů, ovšem po zlevnění už to bylo 20 kopií. Podobně už i s novými filmy pracují firmy jako Warner Home Video nebo opět Lionsgate, jejichž novinky stojí stejně na Blu-ray jako na DVD (třetí rada seriálu „Weeds“ stojí 39,98 USD na DVD a 39,97 USD na Blu-ray).
Prodejci z tvorby cen studií nadšeni nejsou, malé prodeje jim přináší malé zisky a navíc nové zákazníky k Blu-ray technologii nepřivádí, tratí tedy i na prodeji elektroniky. Navrhují třeba časově omezené snížení ceny, nebo promo akce kupte jeden a dostanete další zdarma. Vidět v katalogu u jednoho obrázku s filmem takto rozdílné ceny, je pro spotřebitele opravdu deprimující. Ale nezoufejme, mašinérie filmových studií je veliká a chvíli trvá, než zareaguje. Signály od Warner Home a Lionsgate jsou slibným začátkem.