Zachraňte XPčka, volá InfoWorld. Zvyknete si, naznačuje Microsoft.
Je tomu o den více jak týden, co jsme vás informovali o iniciativě redakce serveru InfoWorld, která si prostřednictvím petice vzala na svá bedra nelehký úkol − přimět Microsoft, aby po 30. červnu tohoto roku nepřestal prodávat Windows XP. Petici do této doby podepsalo v celkovém měřítku relativně zanedbatelných 75 tisíc lidí. Ze strany Microsoftu se již ozvala reakce, která se nese přibližně v tomto znění:
„Víme o tom, ale upřednostňujeme potřeby našich partnerů a zákazníků a reagujeme na jejich ohlasy ohledně toho, co podle nich má význam. Na jejich základě jsme již posunuli původní termín, kdy měly Windows XP na trhu skončit, ze 30. ledna na 30. června 2008.“ Mluvčí ještě doplnil, že Windows XP po červnu na trhu neskončí zcela a že v Microsoftu jsou si vědomi, že některé malé podniky a rozvojové trhy ještě potřebují nějaký čas, než upgradují na Vistu. „OEM partneři budou moci prodávat Windows XP do 30. června tohoto roku a tzv. „system builders“, kteří se starají o malé podniky, mají termín posunutý do ledna 2009. V rozvojových trzích budou dostupné Windows XP Starter Edition až do 30. června 2010.“
Je to celkem logické. Microsoft je společnost jako každá jiná (no, možná trošku jinačí) a jako taková chce generovat zisk. Prodej nových verzí Windows je de-facto hnacím motorem vývoje, ať se to zákazníkům líbí, nebo ne. Přicházejí nová a náročnější Windows, nové a výkonnější počítače a pak zase nová a náročnější Windows a tak pořád dokola. Microsoft tím generuje zisk a nové verze Windows jsou tedy nezbytnou evolucí, na kterou si (téměř) všichni dříve či později zvykneme, ať se nám to líbí, nebo ne.